W202 projektia, Takakelkka. (S203 kunnostusta)
Re: W202 projektia, Jousikuppeja
Taas on kesä mennyt ja talvi tuloillaan. W202 on vihdoin päässyt omaan talliin talvilevolle. Pientä hipistelyä vielä talli vaatii, lähinnä valaistuksen parantelua. Syyshuolto tuli myös tehtyä ennen seisontaan laittoa, eli moottoriöljyt ja suodatin, sekä ilmanputsarit. Talveksi on jonkinnäkönen to-do lista jo olemassa, päivitellään taas kun on jotain saatu aikaiseksi
Ja kun tuo w202 meni talvilevolle niin pitihän se joku kulkine saada talveksi, muuton vuoksi tarvitsee nyt talouteen kaksi autoa jatkuvasti ja parempi puolisko kulkee työmatkat tuolla S205:llä.
Eli tuollainen CL203 korinen M111 moottorilla oleva 200Kompressori automaatilla. Itse en ole koskaan niinkään tuosta coupesta tykännyt, mutta kun parin tonnin budjetilla piti joku kulkine saada niin tuollainen tuli. Yllättävän siistikuntoinen, riittävillä varusteilla ja kohtuullisilla kilometreillä, niin ei viitsinyt vain muotoilun takia jättää ostamatta, itse tuolla pääsääntöisesti vain työmatkoja ajan, riittää kunhan se teknisesti toimii
Pitihän se vielä ottaa kuva kun oli kaikki pihalla samaan aikaan
W204 vaan puuttuu
Ja kun tuo w202 meni talvilevolle niin pitihän se joku kulkine saada talveksi, muuton vuoksi tarvitsee nyt talouteen kaksi autoa jatkuvasti ja parempi puolisko kulkee työmatkat tuolla S205:llä.
Eli tuollainen CL203 korinen M111 moottorilla oleva 200Kompressori automaatilla. Itse en ole koskaan niinkään tuosta coupesta tykännyt, mutta kun parin tonnin budjetilla piti joku kulkine saada niin tuollainen tuli. Yllättävän siistikuntoinen, riittävillä varusteilla ja kohtuullisilla kilometreillä, niin ei viitsinyt vain muotoilun takia jättää ostamatta, itse tuolla pääsääntöisesti vain työmatkoja ajan, riittää kunhan se teknisesti toimii
Pitihän se vielä ottaa kuva kun oli kaikki pihalla samaan aikaan
W204 vaan puuttuu
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, Talvilevolle (CL203)
Noin 34m2. Ihan sopiva yhdelle autolle, mahtuu ympärilläkin touhuumaan. Kaksikin menisi, mutta tulisi ahdasta. Korkeutta kun olisi metri lisää niin voisi hommata nosturin
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, Talvilevolle (CL203)
Aika samanlainen kuin oma, mahtuu ihan mukavasti tekemään kun pitää siistinä. Korkeutta kans kun olis se metri lisää, tai edes 70cm niin sais hlöauton ylös. Valoja kannattaa laittaa kunnolla, mulla on kuus kahden 150cm loisteputken valaisinta niin näkee jo aika hyvin.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W202 projektia, Talvilevolle (CL203)
Tilaa on joo ihan sopivasti, kunha saa muuton jäljiltä loputkin romut tallista pois.S202 kirjoitti: ↑Ma 16.11.2020 11:31 Aika samanlainen kuin oma, mahtuu ihan mukavasti tekemään kun pitää siistinä. Korkeutta kans kun olis se metri lisää, tai edes 70cm niin sais hlöauton ylös. Valoja kannattaa laittaa kunnolla, mulla on kuus kahden 150cm loisteputken valaisinta niin näkee jo aika hyvin.
Valoja tuolla oli jo 2x150cm loisteputket molemmilla sivuilla ja keskellä katossa hehkulamput. Nuo 150cm putket on nyt vaihdettu ledeihin ja keskikattovaloille teen vielä samoin. Myös tulossa molempiin päätyihin työvaloiksi 2x120cm lediputket.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, Talvilevolle (CL203)
Talven aikana on lumitöiden ohessa ehtinyt tallissakin jotain tekemään. Tässä kuva nykyhetkestä.
Etupään alustaosien kunnostus siis jatkuu ja talliinkin saanut työvaloa lisää.
Jousikuppien vaihdon yhteydessä pisti taas silmään nämä ruostuneet jarrukilvet.
Olka-akselit siis irti ja purkaen. Saishan nuo kilvet tuolta välistä kikkailtua, mutta laitetaan nyt laakerit samalla kun tuolla ollaan.
Olka-akselista ja navasta isoimmat ruosteet teräsharjalaikalla hiottu pois.
Niihin vielä Noveroxit pintaan syömään loputkin ruosteet.
Näihin sitten vielä joku epoksi pohjalle ja maalit päälle. Sitten uusilla kilvillä ja laakereilla kasaan. Ensi viikolla tarkoitus hommata maalit ja uudet osat. Päivitellään taas kun etenee
Tälläinenkin pompahti netissä myyntipalstalla vastaan sellaisella hinnalla, että oli pakko ostaa Vinkki, om613
Etupään alustaosien kunnostus siis jatkuu ja talliinkin saanut työvaloa lisää.
Jousikuppien vaihdon yhteydessä pisti taas silmään nämä ruostuneet jarrukilvet.
Olka-akselit siis irti ja purkaen. Saishan nuo kilvet tuolta välistä kikkailtua, mutta laitetaan nyt laakerit samalla kun tuolla ollaan.
Olka-akselista ja navasta isoimmat ruosteet teräsharjalaikalla hiottu pois.
Niihin vielä Noveroxit pintaan syömään loputkin ruosteet.
Näihin sitten vielä joku epoksi pohjalle ja maalit päälle. Sitten uusilla kilvillä ja laakereilla kasaan. Ensi viikolla tarkoitus hommata maalit ja uudet osat. Päivitellään taas kun etenee
Tälläinenkin pompahti netissä myyntipalstalla vastaan sellaisella hinnalla, että oli pakko ostaa Vinkki, om613
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, Alustaremppaa, taas.
Etupään kunnostus jatkui taas.
Eli molemmat olka-akselit hiottu ja käsitelty Noveroxilla, samoin navat.
Niihin päälle tuollaista hyvinkin paksua mustaa ruosteenestomaalia.
Maalin kuivuttua siitä tuli tuollainen semimattamusta, hyvinkin siisti.
Osatkin sai hankittua, jarrukilvet tuli Klokkerholmin tarvikkeet ja laakerit SKF:ltä.
Sitten olka-akseli paikalleen.
Jarrukilpi.
Lopuksi napa, levy ja satula. Suurinosahan näistä jää taas piiloon, ehkä katsastusmies huomaa
Ja tietty sama homma toiselle puolelle, renkaat paikoilleen ja auto alas pukeilta. Nyt vaan odottaa, että tiet ja piha sulaa sen verran että saa auton taas ajoon
Tuli myös hommattua tuollainen nahkaratin kunnostussarja, ratti oli jo aika hurjassa kunnossa ja siitä irtosi käsiinkin jo murua. Ihan passeli sarja, sisälsi tarvittavat hiomapaperit ja kemikaalit puhdistukseen ja värjäykseen.
Hankala oli ottaa ratista kuvia mistä näkee erot kunnolla. Tästä nyt näkee hieman ennen ja jälkeen vertailua, omaan silmään näyttää lähes uudelta.
Kesää odotellessa
Eli molemmat olka-akselit hiottu ja käsitelty Noveroxilla, samoin navat.
Niihin päälle tuollaista hyvinkin paksua mustaa ruosteenestomaalia.
Maalin kuivuttua siitä tuli tuollainen semimattamusta, hyvinkin siisti.
Osatkin sai hankittua, jarrukilvet tuli Klokkerholmin tarvikkeet ja laakerit SKF:ltä.
Sitten olka-akseli paikalleen.
Jarrukilpi.
Lopuksi napa, levy ja satula. Suurinosahan näistä jää taas piiloon, ehkä katsastusmies huomaa
Ja tietty sama homma toiselle puolelle, renkaat paikoilleen ja auto alas pukeilta. Nyt vaan odottaa, että tiet ja piha sulaa sen verran että saa auton taas ajoon
Tuli myös hommattua tuollainen nahkaratin kunnostussarja, ratti oli jo aika hurjassa kunnossa ja siitä irtosi käsiinkin jo murua. Ihan passeli sarja, sisälsi tarvittavat hiomapaperit ja kemikaalit puhdistukseen ja värjäykseen.
Hankala oli ottaa ratista kuvia mistä näkee erot kunnolla. Tästä nyt näkee hieman ennen ja jälkeen vertailua, omaan silmään näyttää lähes uudelta.
Kesää odotellessa
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma 22.03.2021 17:12
Re: W202 projektia, Alustaremppaa, taas.
Onko kenelläkään kokemusta w202 om605. Etuakselipalkin vaihtamisesta, siis se palkki joka on siinä moottorin alapuolella, tulee tukivarret ja moottorin kumityynyt kiinni?
Re: W202 projektia, Alustaremppaa, taas.
Onhan tässä taas vuosi vierähtänyt edellisestä päivityksestä, tosin eipä autollekkaan ole tullut ihmeitä tehtyä, lähinnä ajettu viime kesä Talven aikana tuli tehtyä perus huoltohommia. Huolto-osien lisäksi piti vaihtaa moniurahihna kiristinrullineen ja vuotava vesipumpun tiiviste, näistä tuskin sen enempää tarvitsee tarinoida.
Suurimpana hommana tuli vaihdettua moottorin ja vaihteiston tukikumit, vanhat taisivat olla alkuperäiset. Työnä tuo ei sisänsä paha ollut, vasemman moottorityynyn yläpultti oli hieman hankalassa paikassa. Siihenkin pääsi lopulta hyvin käsiksi kun otti polttoaineen suodatinkotelon ja imusarjan tukiraudan pois edestä. Tuossa hieman huono kuva mikä otettu siitä suodatinjalan kolosta. Pultinpää on juuri tuossa letkujen takana.
Oikea olikin helpompi, downpipe irti niin tilaa on reilusti. Tässä jo vanha tyyny pois.
Vajaa 500tkm ja 20 vuotta on tehnyt tehtävänsä
Vaihteiston kumi olikin helppo, muutama pultti joihin pääsi hyvin käsiksi. Tuo ei vielä kovin paha ollutkaan, mutta tulipa vaihdettua samalla.
Ensi viikolla pitää käyttää 203 leimalla, sitten sen voikin laittaa kesäksi seisomaan ja ottaa taas 202 ajoon
Suurimpana hommana tuli vaihdettua moottorin ja vaihteiston tukikumit, vanhat taisivat olla alkuperäiset. Työnä tuo ei sisänsä paha ollut, vasemman moottorityynyn yläpultti oli hieman hankalassa paikassa. Siihenkin pääsi lopulta hyvin käsiksi kun otti polttoaineen suodatinkotelon ja imusarjan tukiraudan pois edestä. Tuossa hieman huono kuva mikä otettu siitä suodatinjalan kolosta. Pultinpää on juuri tuossa letkujen takana.
Oikea olikin helpompi, downpipe irti niin tilaa on reilusti. Tässä jo vanha tyyny pois.
Vajaa 500tkm ja 20 vuotta on tehnyt tehtävänsä
Vaihteiston kumi olikin helppo, muutama pultti joihin pääsi hyvin käsiksi. Tuo ei vielä kovin paha ollutkaan, mutta tulipa vaihdettua samalla.
Ensi viikolla pitää käyttää 203 leimalla, sitten sen voikin laittaa kesäksi seisomaan ja ottaa taas 202 ajoon
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, Kumityynyjä.
Vuosihan tässä on taas mennyt ja vuodenvaihteessa tulikin 10 vuotta siitä kun tämän auton hommasin. Paljon on tehty ja tehdään edelleen, tosin vähän kevyemmällä tahdilla nykyään kun alkaa olemaan suurimmat jo tehty tässä 10 vuoden aikana.
Ja kyllähän sitä tuli taas talven aikana jotain näperrettyä. Takakelkan puslat on vaivaanneet omaa mieltä jo pidemmän aikaa että missähän kunnossa ne mahtaa olla. Niistä kun ei ole mitään tietoa että olisi koskaan vaihdettu. Noh, tuossa ennen joulua tuli innostuttua ja pudotettua kelkka lattialle.
Taisihan nuo puslat olla alkuperäiset, ei niistä ainakaan enää paljoa jäljellä ollut
Samalla kun kelkka oli irti niin miksipä sitä ei käyttäisi hiekkapuhalluksessa niin näkee kunnolla missä kunnossa se on. Puhalluksessa se kävi ja kunto oli hyvä joten samalla se pulverimaalattiin puolihimmeäksi mustaksi. Eikä tuota pakettia nyt vanhoilla osilla viitsi kasata niin tuli tilattua samalla Lemförderin tukivarsisarja. Takakelkan kaikki puslat tietysti uusiksi ja samalla myös perän kannakekumit. Perään sitten samalla uudet öljyt, proput ja huohotin, murikka itsessään puli putsattua ja maalattua. Alatukivarret myös putsattu ja maalattu. Jousetkin tuli hankittua uudet, nykyiset -40mm H&R alkoi olemaan omaan makuun jo liian matalat joten tilalle tuli tilattua -30mm Eibach ProKit. Tuossa tuo kelkka puhallettuna ja läjä osia odottamassa kasausta.
Vetoakselit sai myös taas uudet kumit, olihan nuo tarvikkeet jo 9 vuodessa hapertuneet, yhden jouduin jo pari vuotta sitten uusimaan kun oli mennyt rikki, silloin laitoin vain tilapäisesti liimattavan mallin. Samalla tietty akselit piti putsata ja maalata.
Ja nythän se paketti olisi kasattu ja odottaa sopivaa hetkeä että sen saa punnerrettua paikalleen. Kaippa sitä taas kehtaa syksyllä leimamiehelle näyttää.
Tässä tuo nykytilanne, kelkan kun saa paikalleen niin nelipyöräsuuntauksen jälkeen auton saa taas kesäksi ajoon. Toivottavasti tämän kuun aikana. Mielenkiinnolla odotan ajotuntumaa uusilla jousilla ja kunnostetulla kelkalla. Ei se huono ollut aiemminkaan, mutta hyvin uraherkkä, jospa se nyt olisi parempi.
Ja kyllähän sitä tuli taas talven aikana jotain näperrettyä. Takakelkan puslat on vaivaanneet omaa mieltä jo pidemmän aikaa että missähän kunnossa ne mahtaa olla. Niistä kun ei ole mitään tietoa että olisi koskaan vaihdettu. Noh, tuossa ennen joulua tuli innostuttua ja pudotettua kelkka lattialle.
Taisihan nuo puslat olla alkuperäiset, ei niistä ainakaan enää paljoa jäljellä ollut
Samalla kun kelkka oli irti niin miksipä sitä ei käyttäisi hiekkapuhalluksessa niin näkee kunnolla missä kunnossa se on. Puhalluksessa se kävi ja kunto oli hyvä joten samalla se pulverimaalattiin puolihimmeäksi mustaksi. Eikä tuota pakettia nyt vanhoilla osilla viitsi kasata niin tuli tilattua samalla Lemförderin tukivarsisarja. Takakelkan kaikki puslat tietysti uusiksi ja samalla myös perän kannakekumit. Perään sitten samalla uudet öljyt, proput ja huohotin, murikka itsessään puli putsattua ja maalattua. Alatukivarret myös putsattu ja maalattu. Jousetkin tuli hankittua uudet, nykyiset -40mm H&R alkoi olemaan omaan makuun jo liian matalat joten tilalle tuli tilattua -30mm Eibach ProKit. Tuossa tuo kelkka puhallettuna ja läjä osia odottamassa kasausta.
Vetoakselit sai myös taas uudet kumit, olihan nuo tarvikkeet jo 9 vuodessa hapertuneet, yhden jouduin jo pari vuotta sitten uusimaan kun oli mennyt rikki, silloin laitoin vain tilapäisesti liimattavan mallin. Samalla tietty akselit piti putsata ja maalata.
Ja nythän se paketti olisi kasattu ja odottaa sopivaa hetkeä että sen saa punnerrettua paikalleen. Kaippa sitä taas kehtaa syksyllä leimamiehelle näyttää.
Tässä tuo nykytilanne, kelkan kun saa paikalleen niin nelipyöräsuuntauksen jälkeen auton saa taas kesäksi ajoon. Toivottavasti tämän kuun aikana. Mielenkiinnolla odotan ajotuntumaa uusilla jousilla ja kunnostetulla kelkalla. Ei se huono ollut aiemminkaan, mutta hyvin uraherkkä, jospa se nyt olisi parempi.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, Takakelkka.
On nättiä
Re: W202 projektia, Takakelkka.
Vuosi taas vierähtänyt ja kesä tuloillaan. Viime talvena ei oikeastaan ollut w202:een mitään isompaa projektia, perus huoltohommia. Korkeapainepumppu meni vaihtoon, se kertaalleen korjattu oli taas alkanut vuotamaan kansien välistä. Tällä kertaa tuli tehdaskunnostettu malli tilalle. Suunnitelmia ensi talveksi kyllä on, mutta ne saa jäädä sitten nähtäväksi
Ettei kävisi aika pitkäksi niin tuli hankittua yksi Mercedes lisää
Tuollainen vuoden 2004 C320 4Matic, eli M112 ja 722.6. Siitä tarkoitus jalostaa talviauto tuon nykyisen CL203:n tilalle. Onhan tuossakin kaikkea pientä tekemistä, mutta teknisesti tuntuu olevan kunnossa. Ruotsinpoika on siihen ruksinut ostaessaan jotain varusteitakin: Comand, muistipenkit- ja ratti, parkkitutkat edessä ja takana, sekä bi-xenonit. Tuossa vielä kuva sisältäkin.
CL203 menee tosiaan myyntiin, kunhan saa takajarruputket vaihdettua ja katsastettua. Leimasetä ei tykännyt nykyisten kunnosta
Ettei kävisi aika pitkäksi niin tuli hankittua yksi Mercedes lisää
Tuollainen vuoden 2004 C320 4Matic, eli M112 ja 722.6. Siitä tarkoitus jalostaa talviauto tuon nykyisen CL203:n tilalle. Onhan tuossakin kaikkea pientä tekemistä, mutta teknisesti tuntuu olevan kunnossa. Ruotsinpoika on siihen ruksinut ostaessaan jotain varusteitakin: Comand, muistipenkit- ja ratti, parkkitutkat edessä ja takana, sekä bi-xenonit. Tuossa vielä kuva sisältäkin.
CL203 menee tosiaan myyntiin, kunhan saa takajarruputket vaihdettua ja katsastettua. Leimasetä ei tykännyt nykyisten kunnosta
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, Takakelkka. (S203 hankinta)
Pitkästä aikaa päivittelyä. CL203 tuli tosiaan myytyä pois ja tilalle tuli tuollainen S203 4matic talvia helpottamaan. Mainitsin tuossa edellisessä viestissä että jotain pientä tekemistä on. Noh, kai se pieni on aika suhteellista Aika pitkälti samoja perusjuttuja mitä näiden vanhempien kanssa aina on. Kuvia ei tullut nyt otettu niin paljoa, mutta jotain kuitenkin.
Ensimmäinen kasa osia näytti aikalailla tältä.
Käsijarru ei tietenkään toiminut, poljin pohjassa eikä vapauttanut. Takapenkin alla linkku ruostunut jumiin, sen sai onneksi pienellä vaivalla lioteltua ja herkisteltyä taas toimintaan. Rummun sisältä myös perinteisesti kaikki jumissa, eli herkistelyä sai tehdä sielläkin. Samalla taakse uudet jarrulevyt, -palat ja käsijarrukengät hilppeineen. Takajarruputket tähän on onneksi joku jo uusinut. Etujarrut hieman laahasivat, mutta kunnon putsauksella herkistelyllä niistäkin sai hyvät.
Toinen takajousi oli poikki, eli tietysti molemmat uusiksi. Iskarit oli pari vuotta sitten uusittu myös.
Etupäässä oikea alapallonivel oli väljä, eikä sitä tietenkään saa erikseen. Se tuottikin enemmän päänvaivaa, tämän 4maticin alatukivarsi on erilailla toteutettu kuin takavetomallissa ja jostain syystä tarvikkeena ei ole saatavilla esim Lemförderiä tai muuta hyväksi havaittua merkkiä. Alkuperäisosalla hintaa noin 800€/kpl, joten tuli sitten joku huomattavasti edullisempi, mutta ei niin tunnettu tarvike sinne hommattua. Jää nähtäväksi miten kestää, ehkä sinne palloon voisi jotain rasvaa vielä laittaa.
Takaluukun kahva lopetti toiminnan hetki ostamisen jälkeen, onneksi vika oli vain parin kympin mikrokytkimessä jonka sai sentään erikseen ostettua. Kuskin oven mikrokytkimen oli joku rikkonut ja tunkenut teipattuna b-pilarin sisälle. Autohan ei siis tunnistanut että kyseinen ovi on auki, josta aiheutui taas omia ongelmiaan. No onneksi ei sekään montaa kymppiä maksanut.
Moottorina M112 joten huohotinkannet tietysti vuosivat öljyä, niinkuin myös venakoppien tiivisteet.
Venakopat pois ja huohotinkannet irti. Sisältä täynnä mönjää ja huohotusreiät tukossa, tietysti. Mönjien putsaus, myös huohotusrei'istä ja huohotinkannet uudella liimalla paikalleen.
Venakopat tietty uusilla tiivistellä myös paikoilleen niin saa öljyvuodot kuriin.
Kaikki huohotusletkut myös mureni käsiin niitä irroittaessa joten tietysti nekin uusiksi.
Ja noista öljyvuodoista johtuen tulpat ja tulpanjohdot uivat öljyssä niin nekin sai uusia, niitä tietysti se 12 kpl kaikkia. Osa tulpanjohdoista oli myös pahasti hapettunut tulpan päästä. Onneksi saksasta sai vielä järkihintaan Boschin tulpanjohtosarjan, täysin alkuperäisnumeroituja osia. Tulppien ja johtojen vaihto on muuten paljon helpompi kun on venakopat vielä irti
Näiden lisäksi tietysti perus huolto-osia, eli kaikki ilmansuodattimet, moottoriöljyt ja suodatin sekä polttoainesuodatin. Jossain vaiheessa vielä vaihteistoon, jakolaatikkoon ja periin pitää öljyt vaihtaa.
Elokuussa 4matic sai tuoreen leiman. Syyskuun alussa pistin w202 levolle ja otin 4maticin testiajoon. Siitä asti sillä on tullut ajeltua ja hyvin on pelannut. Jotain epämääräistä ja terävää kolahtelua oli havaittavissa ja syykin sitten löytyi. Molemmat moottorin kannatinkumit täysin kappaleina, ilmeisesti alumiinista tehdyt alaosat murentuneet niin ettei tuo moottori ollut enää käytännössä millään kiinni.
Lemförderit tilalle ja kolinat katosi. Nyt alkaa olemaan suhteellisen hyvä. Takapäässä aurauksensäädöt täysin jumissa joten ehkä sinne pitää ensi kesänä sitten kajota. Ehkä sitten taas lisää tarinaa.
W202 on nyt ollut talvilevolla jo tuosta syyskuusta asti. Ehkä siihenkin tulee nyt talvella jotain tehtyä.
Ensimmäinen kasa osia näytti aikalailla tältä.
Käsijarru ei tietenkään toiminut, poljin pohjassa eikä vapauttanut. Takapenkin alla linkku ruostunut jumiin, sen sai onneksi pienellä vaivalla lioteltua ja herkisteltyä taas toimintaan. Rummun sisältä myös perinteisesti kaikki jumissa, eli herkistelyä sai tehdä sielläkin. Samalla taakse uudet jarrulevyt, -palat ja käsijarrukengät hilppeineen. Takajarruputket tähän on onneksi joku jo uusinut. Etujarrut hieman laahasivat, mutta kunnon putsauksella herkistelyllä niistäkin sai hyvät.
Toinen takajousi oli poikki, eli tietysti molemmat uusiksi. Iskarit oli pari vuotta sitten uusittu myös.
Etupäässä oikea alapallonivel oli väljä, eikä sitä tietenkään saa erikseen. Se tuottikin enemmän päänvaivaa, tämän 4maticin alatukivarsi on erilailla toteutettu kuin takavetomallissa ja jostain syystä tarvikkeena ei ole saatavilla esim Lemförderiä tai muuta hyväksi havaittua merkkiä. Alkuperäisosalla hintaa noin 800€/kpl, joten tuli sitten joku huomattavasti edullisempi, mutta ei niin tunnettu tarvike sinne hommattua. Jää nähtäväksi miten kestää, ehkä sinne palloon voisi jotain rasvaa vielä laittaa.
Takaluukun kahva lopetti toiminnan hetki ostamisen jälkeen, onneksi vika oli vain parin kympin mikrokytkimessä jonka sai sentään erikseen ostettua. Kuskin oven mikrokytkimen oli joku rikkonut ja tunkenut teipattuna b-pilarin sisälle. Autohan ei siis tunnistanut että kyseinen ovi on auki, josta aiheutui taas omia ongelmiaan. No onneksi ei sekään montaa kymppiä maksanut.
Moottorina M112 joten huohotinkannet tietysti vuosivat öljyä, niinkuin myös venakoppien tiivisteet.
Venakopat pois ja huohotinkannet irti. Sisältä täynnä mönjää ja huohotusreiät tukossa, tietysti. Mönjien putsaus, myös huohotusrei'istä ja huohotinkannet uudella liimalla paikalleen.
Venakopat tietty uusilla tiivistellä myös paikoilleen niin saa öljyvuodot kuriin.
Kaikki huohotusletkut myös mureni käsiin niitä irroittaessa joten tietysti nekin uusiksi.
Ja noista öljyvuodoista johtuen tulpat ja tulpanjohdot uivat öljyssä niin nekin sai uusia, niitä tietysti se 12 kpl kaikkia. Osa tulpanjohdoista oli myös pahasti hapettunut tulpan päästä. Onneksi saksasta sai vielä järkihintaan Boschin tulpanjohtosarjan, täysin alkuperäisnumeroituja osia. Tulppien ja johtojen vaihto on muuten paljon helpompi kun on venakopat vielä irti
Näiden lisäksi tietysti perus huolto-osia, eli kaikki ilmansuodattimet, moottoriöljyt ja suodatin sekä polttoainesuodatin. Jossain vaiheessa vielä vaihteistoon, jakolaatikkoon ja periin pitää öljyt vaihtaa.
Elokuussa 4matic sai tuoreen leiman. Syyskuun alussa pistin w202 levolle ja otin 4maticin testiajoon. Siitä asti sillä on tullut ajeltua ja hyvin on pelannut. Jotain epämääräistä ja terävää kolahtelua oli havaittavissa ja syykin sitten löytyi. Molemmat moottorin kannatinkumit täysin kappaleina, ilmeisesti alumiinista tehdyt alaosat murentuneet niin ettei tuo moottori ollut enää käytännössä millään kiinni.
Lemförderit tilalle ja kolinat katosi. Nyt alkaa olemaan suhteellisen hyvä. Takapäässä aurauksensäädöt täysin jumissa joten ehkä sinne pitää ensi kesänä sitten kajota. Ehkä sitten taas lisää tarinaa.
W202 on nyt ollut talvilevolla jo tuosta syyskuusta asti. Ehkä siihenkin tulee nyt talvella jotain tehtyä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)