Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Kysymys viisaammille .. elikkä mitä tietäjät on mieltä .. kulkineena hyvin pidetty huollettu ja palvellut w639 115cdi vm2006 ohjelmoitu (mikäli sillä nyt merkitystä edes.. )eniveis .. auto kulkenut hienosti ja toiminut täysin moitteetta suuttimien vuotoja lukuunottamatta mitkä kuitenki heti aina korjattu ku on havaittu.. tossa taannoin syksyllä auto meni huoltoon (perus öljyjen ja suodattimien vaihto) .. tämän toimeen piteen jälkeen normaali nurkka-ajoa 10-50km vrk ei mitään ongelmaa.. sit pidempi yhtäjaksonen ajo noin 130 km ja sit auto seiso paripäivää . Sit kotiin lähdön aika ja abaut 50km jälkeen tauluun öljykannu ja teksti HI . Piipitystä jatku hetken mut ei mitään vakavampia varotusvaloja ilmaantunut ni jatkoin ajoo ja piipitys loppu ja öljykannu hävis. Melkeen perillä otin reippaan kiihdytyksen ja ohituksen ja annoin mennä mukava veto päällä 150-170 vauhtia ku sit tuliki teksti et 2litraa uupuis öljyä .. himmasin jalkaa polkimelta ja auto ikäänku jatko menemistään eikä kierrokset laskenu ja sit kimautti jostain öljyt pihalle aika komiasti ja öljytikkuki lensi reiästään pihalle ... pysähdyksissä koitin savun hälvettyä uteliaisuuttani startata mut nihkeesti lähti käymää eikä jaksanu käydä kunnolla ja sen vähän mitä jakso ni ihan ku olis käyny kolmella vaan .. muutama viikko ennen tätä juur tiivistettiin 2 suutinta ku lykkäs katkua kabiiniin sa supsutti tyhjäkäynnillä aika hyvin .. ja kuitenki noin 1,5-2 vuotta takaperin laitettiin kaikki uudet suuttimet autoon .. lähinnä tässä pähkäilen mistä moinen johtuu oisko männässä reikä vai mikä ..ja meenkö vaihto moottorin ostoon vai mitä tekis .. toki kyl kovin tekis mieli selvittää oikeen mistä moinen johtu ja missä vika .. itseltäni ei noi autohommat säily sit yhtään ni en viittis alkaa ruveta moisesta kovin paljoo maksamaan et ihmetellään rikkinäistä moottoria ellei olis olemassa toivon kipinää et siitä sais vielä kalun järkevällä budejetilla ja työllä.. jos oireet ja vika jonkun korvaan viittaa muulta ku männältä ni kuuntelen..
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Siis näinköklenukka kirjoitti: ↑Ti 11.01.2022 23:33 Kysymys viisaammille .. elikkä mitä tietäjät on mieltä .. kulkineena hyvin pidetty huollettu ja palvellut w639 115cdi vm2006 ohjelmoitu (mikäli sillä nyt merkitystä edes.. )eniveis .. auto kulkenut hienosti ja toiminut täysin moitteetta suuttimien vuotoja lukuunottamatta mitkä kuitenki heti aina korjattu ku on havaittu.. tossa taannoin syksyllä auto meni huoltoon (perus öljyjen ja suodattimien vaihto) .. tämän toimeen piteen jälkeen normaali nurkka-ajoa 10-50km vrk ei mitään ongelmaa.. sit pidempi yhtäjaksonen ajo noin 130 km ja sit auto seiso paripäivää . Sit kotiin lähdön aika ja abaut 50km jälkeen tauluun öljykannu ja teksti HI . Piipitystä jatku hetken mut ei mitään vakavampia varotusvaloja ilmaantunut ni jatkoin ajoo ja piipitys loppu ja öljykannu hävis. Melkeen perillä otin reippaan kiihdytyksen ja ohituksen ja annoin mennä mukava veto päällä 150-170 vauhtia ku sit tuliki teksti et 2litraa uupuis öljyä .. himmasin jalkaa polkimelta ja auto ikäänku jatko menemistään eikä kierrokset laskenu ja sit kimautti jostain öljyt pihalle aika komiasti ja öljytikkuki lensi reiästään pihalle ... pysähdyksissä koitin savun hälvettyä uteliaisuuttani startata mut nihkeesti lähti käymää eikä jaksanu käydä kunnolla ja sen vähän mitä jakso ni ihan ku olis käyny kolmella vaan .. muutama viikko ennen tätä juur tiivistettiin 2 suutinta ku lykkäs katkua kabiiniin sa supsutti tyhjäkäynnillä aika hyvin .. ja kuitenki noin 1,5-2 vuotta takaperin laitettiin kaikki uudet suuttimet autoon .. lähinnä tässä pähkäilen mistä moinen johtuu oisko männässä reikä vai mikä ..ja meenkö vaihto moottorin ostoon vai mitä tekis .. toki kyl kovin tekis mieli selvittää oikeen mistä moinen johtu ja missä vika .. itseltäni ei noi autohommat säily sit yhtään ni en viittis alkaa ruveta moisesta kovin paljoo maksamaan et ihmetellään rikkinäistä moottoria ellei olis olemassa toivon kipinää et siitä sais vielä kalun järkevällä budejetilla ja työllä.. jos oireet ja vika jonkun korvaan viittaa muulta ku männältä ni kuuntelen..
Kävi kierroksilla vikka kaasua ei paina, eikä menannut sammua
jos niin sitten kävi öljyllä, vaikkapa näin huohotimen kautta öljyä imu puolelle
ja sittä seuraa moista(ja usein myös tuhoa...)
toinen juttu sitten on että miksi alkaa sillä käymään, väljä, aivan liikaa öljyä, kampikammion painen jostain syystä liian iso(palopaineet pääsee sinne) männässä reikä tms
eli ensin kantta tarkistaa puristukset
Mökkillä
'
'
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Olisko kannattanut pysähtyä ja tarkistaa öljyt kun eka kerran öljynpaineen valo sytty? Ja varsinkin kun annoit sen jälkeen aika reippaasti happeen voi olla aika halpa remontti tiedossa. Nimim. Moottorin vaihto vuosi sitten.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Öljykannu tauluun mutta ei mitään vakavampia valoja? Mitähän ne vakavammat sitten vois olla kuin öljy- tai öljynpaine vähissä?
Ja mukavaa vetoa 150-170 tämän JÄLKEEN?
Mitäpä tuohon sanois?
Ja mukavaa vetoa 150-170 tämän JÄLKEEN?
Mitäpä tuohon sanois?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Moottori vaihtoon varmaankin. Voihan siitä ottaa suuttimet irti että näkee onko mäntien päällä öljyä. Sitten puristuspaine testi.
Oma veikkaus että männässä reikä, huohotin jäätänyt, turbon kautta öljyt moottoriin tms...
Kerro mitä vikaa löytyi.
Oma veikkaus että männässä reikä, huohotin jäätänyt, turbon kautta öljyt moottoriin tms...
Kerro mitä vikaa löytyi.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Sen valon syttymistä saakin odotella,
semoista kun ei ole
Mökkillä
'
'
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Heh heh. Eiköhän öljykannun kuva taulussa pitäis jo herätellä... ainakin minua herättelis.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 12.01.2022 21:40Sen valon syttymistä saakin odotella,
semoista kun ei ole
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Itse kun tuon luen niin öljykannun kuva ja HI eli varoitus liian korkeasta öljyn tasosta, ei kauhean vakavaa ole mutta tarkistaisin kyllä öljyt.
Missään ei mainittu matalasta öljynpaineesta.
Missään ei mainittu matalasta öljynpaineesta.
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
MIten sellanen vois tulla kun ei painetta mitata jos öljymäärä herja tulis itelle niin ei ihan heti tulis mieleen vetää kaasupohjassa vähän aikaa ja liian korkea öljymäärä monesti vaarallisempi kuin pieni vaje. Itselle tuo aloittajan viesti kertois että ollut liikaa öljyä minkä seurauksena alkanut käymään öljyllä ja kilauttanu luultavasti yhden männän/kangen pihalle
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti 09.11.2021 21:46
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Itsellä hajos vuosia sitten Vitosta moottori.Auto oli kanssa ohjelmoitu 220/500.Mittarissa oli jotain 270tkm luokkaa,4 mäntä leikkasi kiinni.Korjasin itse moottorin uusilla ylikoko männillä.Mitään selvää syytä ei hajoamiseen tullut,suuttimet,öljyruiskut kaikki tarkistettiin ja missään ei vikaa ollut.Autostahan oli poistettu kaikki saastelaitteet ja 10tkm öljynvaihto välillä öljyt pysyi kirkkaina.Kylmänä en ikinä polkenut.Itselleni jäi se käsitys että pakopaine aiheutti sen männän leikkaantumisen..no nyt on autolla jo taulussa +400tkm ja hyvin mennyt.Mut kyl sun kannattaa se vanha moottori korjata,Nuralin ylikoko mäntiä saa edullisesti,jos on niin huonosti käyny että on käynyt kuivana ja joutuu akselia uusimaan niin Parkkilalla on hyllyssä akseleita kyllä.mut ehdottomasti suosittelen vanhan korjaamista ennemminku vaihto konetta.
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Kylmänä saattaa olla ok ja dpf vehkeissä se määrä hiukan lisääntyy joskus kun ajaa paljon kaupungissa. Kuumana voi tulla sitten liikaa öljyä varoitus. Ei vaarallista mutta tarkistaisin öljyt onko naftaa seassa, ja paljon on liikaa öljyä ennen kuin alkaa polkemaan älyttömästi.kankkis kirjoitti: ↑To 13.01.2022 09:37MIten sellanen vois tulla kun ei painetta mitata jos öljymäärä herja tulis itelle niin ei ihan heti tulis mieleen vetää kaasupohjassa vähän aikaa ja liian korkea öljymäärä monesti vaarallisempi kuin pieni vaje. Itselle tuo aloittajan viesti kertois että ollut liikaa öljyä minkä seurauksena alkanut käymään öljyllä ja kilauttanu luultavasti yhden männän/kangen pihalle
Tuossa veikkaan kuitenkin tukkeutunut huohotin aiheuttanut öljyn joutumista palotilaan turbon läpi ja sitten reikä männässä ja kaikki öljyt mäelle.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Heh heh heh1tumppi kirjoitti: ↑Ke 12.01.2022 22:38Heh heh. Eiköhän öljykannun kuva taulussa pitäis jo herätellä... ainakin minua herättelis.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 12.01.2022 21:40Sen valon syttymistä saakin odotella,
semoista kun ei ole
kyllä mutta se kannun kuva ei ole Paine vaan Määrä
Kuten sanottu niin painelle ei ole valvontaa
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti 09.11.2021 21:46
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Vielä kun muistelin menneitä ja katselin mäntää hyllyn kulmalla,aikaa kun autoa ruuvattiin...niin kävin monen silloisen softa äijän luona.Yksityisten,Siellä Kuusen alla ja Optimoiautosi.Vuosi noin 15-16.Hommahan oli se et auto oli 08 dpf.kaikki pois,egr pois.Ketään ei sillon osannut ottaa Viton 646 jälkiruiskutusta pois.Kävin kaikki nää paikat läpi ja viimein olin Loimaalla kun sillä jätkällä oli se ecu pöydällä ja se imuroi sitä ohjelmaa pois siitä purkista,ni sanoin et pitäiskö pitää se läppäri vaan kiinni.Nakkasin itte ecun reikään ja kotiin päin..Samalla kun pääsin liikkeelle soitin Raappanan Petrille Rapteckiin onko kattia ja dpf..Pete miks,no vanhat kierrätykses ja ketään softa apina ei saa sitä ketun sinistä kitkerää käryä pois...ne ottaa vaan kuvia puhelimel siit näytöst ja miksikään ei muutu.Petri sanos et saa,ajoin samoin tein Peten verstaalle kone kiinni ja ohjelman imurointi.Ohjelma Tuikkalan Karille"Tuikku"...Olin jo niin kyllästynyt ohjelmiin että olin valmis pitämään vanhan liiton moottorin Vitoon.Meni viikko ja Pete soitti nyt on ohjelma.Ajettiin sisään,Auto oli kuin unelma ei käryjä ja veti hyvin,olin hyvin skeptinen kun ohjelma imuroitiin.Soitin Tuikulle ja sanoin et tätä on nyt 4 kovaa miestä koittanut ja ketään ei saa toimimaan,toinen toistaan selittää.Tuikku totes vaan siihen Savolaiseen sävyyn et jos hän koittaa kun on vähän rauhallisempi ja eikö ne oo vielä sitä Viton jälkiruiskusta osanneet ottaa pois,se Vito on semmoosen vähän erikoosemmpi,sanos.Mut teki ohjelman.Ja tekee hyvän...Monta moottoria on hajotettu ohjelmilla.
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Ne on ne jotka luulee tekevänsä ja ne jotka tekee vähän eri miähiä. Jotka töikseen tekee pitäisi olla niin hyviä että ei tämmöinen amatööri pitäisi päästä irvailemaan, mutta kun montaa olen katsonut ja vaan muutamaa järkevää nähnyt. Niin ei se ihme ole että jää monelta "pajalta" tekemättä. Liian kiire saada vaan rahat pois ja seuraava tontille.
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
St,bertils kirjoitti: ↑To 13.01.2022 10:09 Itsellä hajos vuosia sitten Vitosta moottori.Auto oli kanssa ohjelmoitu 220/500.Mittarissa oli jotain 270tkm luokkaa,4 mäntä leikkasi kiinni.Korjasin itse moottorin uusilla ylikoko männillä.Mitään selvää syytä ei hajoamiseen tullut,suuttimet,öljyruiskut kaikki tarkistettiin ja missään ei vikaa ollut.Autostahan oli poistettu kaikki saastelaitteet ja 10tkm öljynvaihto välillä öljyt pysyi kirkkaina.Kylmänä en ikinä polkenut.Itselleni jäi se käsitys että pakopaine aiheutti sen männän leikkaantumisen..no nyt on autolla jo taulussa +400tkm ja hyvin mennyt.Mut kyl sun kannattaa se vanha moottori korjata,Nuralin ylikoko mäntiä saa edullisesti,jos on niin huonosti käyny että on käynyt kuivana ja joutuu akselia uusimaan niin Parkkilalla on hyllyssä akseleita kyllä.mut ehdottomasti suosittelen vanhan korjaamista ennemminku vaihto konetta.
Kumpi mahtaa tulla halvemmaks vaihtokone ja sen vaihdattaminen ulkopuolisella vai korjauttaminen ulkopuolisella.. jos ei itellä o tietoo eikä taitoo ruveta korjaamaan ..tai kaippa tuommosen tekis ku olis vaa pirusti aikaa paneutua ja opetella ja tilat mut ei oo eli tarvii maksaa jollekkin työstä .. korista en ihan vaan periaatteesta aio luopua vaikka reeraus tuliski tyyriiks..
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Minulle korjaamolta sanoivat että selkeästi halvemmaksi ja nopeampaa on laittaa vaihtokone. Ylivieskassa Parkkilan autopurkaamo on erikoistunut messujen purkuun. Soita ja kysy Löytyykö pannu sieltä. Mukavaa porukkaa ja ainaki minä sain tingattua ihan hyvin. Sen voi sanoa ettei halpa oo remppa, meillä tais asennettuna maksaa 5300€.
Tiivisteltiin kylläkin samalla, uusi lauhdutin ja Suuttimien tiivisteet vaihdettiin.
Tiivisteltiin kylläkin samalla, uusi lauhdutin ja Suuttimien tiivisteet vaihdettiin.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Uusi lauhdutin? Ilmastoinnin? Se kun on ainoa lauhdutin koko autossa. Vai jostain muusta lämmönvaihtimesta kyse?
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Niinpä. Lauhduttimessa muutetaan kaasu/höyry nesteeksi mutta nesteen tai kaasun lämpötilanmuuttamiseen tarkoitettu laite on lämmönvaihdin/jäähdytin. Näin se ainakin minulle joskus opiskeluaikana neuvottiin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
No, kirjoitin väärin. Se on öljyn jäähdytin joka kuulema majailee jossain sylinteriryhmän välissä. 642 kuulema tyyppi vika sen tiivisteen vuotaminen, meillä joutu jäähdytin vaihtamaan kun oli vääntynyt.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: To 27.02.2020 06:49
Re: Öljyt pihalle tikkua myöden!!
Ja mikä oli diagnoosi tälle hommalle, nimittäin mulla kävi tänään ihan samoin, tosin en kaahinut, mutta kuitenkin, öljyt mäkeen tikun reiästä ja sitä rataa.