722.966 start/stop laatikoiden erot?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mpaavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 15.10.2013 16:36

722.966 start/stop laatikoiden erot?

Viesti Kirjoittaja mpaavi »

Terve,

Tyhmiä kysymyksiä vol 200: Laatikon vaihto täytyisi tehdä, mutta huomasin nyt että uudessa laatikossa ei ole start/stop systeemin lisäöljypumpulle puhkaistu öljykanavan reikiä. Luovutusauto ei ole sisältänyt koodia B03. Kuoret vaihteistoissa on äkkiseltään muuten samanlaiset, mutta mutta.. osaisiko viisaammat sanoa onko noissa laatikoiden sisuksissa muuten isompia eroja? Molemmat laatikot pitäisi olla 7g+ mallia ja lähtöisin 350 cdi cls mersusta. Uusi 2011 mallista ja laatikon tarviva potilas 2013.

Jos tuon laatikon palautus ei onnistu, niin onko mitään mahdollisuutta vaihtaa tuota turbiinikoteloa vanhasta uuteen?

Alkuperäinen laatikon numero: 218 270 24 01
Uusi: 218 270 84 00
laatikko.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Shatter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Sen enempää tietämättä mersun laatikoista, ainakin zf 8lovisessa on start/stopillisessa erillinen paineakku joka ylläpitää paineen kun moottori on sammutettuna.

Sanoisin että eivät sovi ristiin ainakaan niinpäin että vanhempi sovitetaan start/stopilliseen.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 539
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Minkä takia se pitää vaihtaa, useasti auttaa korjaus toimenpiteet. Jos on pakko vaihtaa niin kannattaa hommata oikeanlainen laatikko,
säästyy paljon turhaa säätöä.
mpaavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 15.10.2013 16:36

Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?

Viesti Kirjoittaja mpaavi »

CDI_05 kirjoitti: Pe 05.04.2024 13:02 Minkä takia se pitää vaihtaa, useasti auttaa korjaus toimenpiteet. Jos on pakko vaihtaa niin kannattaa hommata oikeanlainen laatikko,
säästyy paljon turhaa säätöä.
Jakolaatikon laakerit rikki, pakka palanut ja todennäköisesti laatikostakin levyt kärynneet kun öljyn käry oli sen verran nokkaan pistävä. Lisäksi myös lavetilla kuljetettu ilman jakolaatikkoa niin täydellinen pesu sille ainakin pitäsi tehdä ja sisuksiin romuja vaihtaa. Ajateltiin että helpommalla pääsee kun vaihtaa vaan koko laatikon. :D

EPC kantakortti antoi väärän osanumeron laatikolle niin silläpä se nyt ei sitten oikea sattunutkaan. Ja juu, ei pitäisi ennakoida vaan katsoa aina itse osasta.
mpaavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 15.10.2013 16:36

Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?

Viesti Kirjoittaja mpaavi »

Mutta tosiaan, laatikon palautus onnistuu niin täytyykin tässä nyt ruveta oikealla koodilla etsimään laatikkoa. Jos ei niissäkin vielä ole omia variaatioita vaikka osanumerokin olisi passeli?

Täytynee tuo vanha laatikko laittaa lihoiksi ihan vaan mielenkiinnosta ja jos siitä joskus vielä kalun tekisikin.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se toinen laatikko ei ole plus jos ei ole start stop. Se tulee vasta 7g+ laatikoihin se SS, ja reduced friction. Joka vaatii sen sinisen öljyn.
Hanki oikea loota niin ei tule ongelmia, jos sen kerran saa palauttaa.
mpaavi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 15.10.2013 16:36

Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?

Viesti Kirjoittaja mpaavi »

MJPfin kirjoitti: Pe 05.04.2024 18:12 Se toinen laatikko ei ole plus jos ei ole start stop. Se tulee vasta 7g+ laatikoihin se SS, ja reduced friction. Joka vaatii sen sinisen öljyn.
Hanki oikea loota niin ei tule ongelmia, jos sen kerran saa palauttaa.
Minä taas olin siinä luulossa, että ainakin alkupään 7g+ s/s oli valinnaisena. Tuonkin luovutusauton kantakortissa on maininta: A89:reduced friction.

Mutta anyway, oikean laatikon vaihto on tietty helpoin tie onneen ja siihen tässä pyritään. 😁
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jaa juu voin olla tietty väärässä, tullut vaan sellainen käsitys että kaikki plussat olis ollut nimenomaan just tota SS varten. En tiennyt että sitä sai ilman start stoppia.
Taas oppi jotain uutta, ei huono päivä.
Vastaa Viestiin