MB Sprinter talliautoksi.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1694
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

MB Sprinter talliautoksi.

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Eli harkinnassa on tuollainen ykköskopan MB Sprinter CDI moottorilla harrastetallin kuljetusautoksi. Eli vuosimallit 2000-2006

Mulle nämä mersun pakut ei ole niin tuttuja. Joten miten kestäviä nämä ovat olleet? Miten nuo moottori koodit oikein menevät. Esim 2xx tai 3xx?

Ja onko näitä saanut automaattivaihteistolla vai ovatko automaatit vain näitä sprintshift laatikkoja?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17213
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB Sprinter talliautoksi.

Viesti Kirjoittaja dealer »

xx on se moottori ja eka numero kopan koko, automaatteja kyllä on.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter jne...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: MB Sprinter talliautoksi.

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Nuo x14, sekä x08 CDI kannattaa unohtaa... Ovat sitten pirun laiskoja...
Riippuu tietenkin koon tarpeesta, jos keskipitkä niin X11 CDI menee vielä mutta pitkälle kyllä x16 CDI.
Manuaalina löytyy varmasti enemmänkin vaihtoehtoja joka on ihan ok ajaa.
Ruoste vauriota vaan noissa on pirusti.
Jos tarttee olla kunnolla kokoa Vario...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: MB Sprinter talliautoksi.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Pontus kirjoitti: Ma 01.04.2024 16:47 Eli harkinnassa on tuollainen ykköskopan MB Sprinter CDI moottorilla harrastetallin kuljetusautoksi. Eli vuosimallit 2000-2006

Mulle nämä mersun pakut ei ole niin tuttuja. Joten miten kestäviä nämä ovat olleet? Miten nuo moottori koodit oikein menevät. Esim 2xx tai 3xx?

Ja onko näitä saanut automaattivaihteistolla vai ovatko automaatit vain näitä sprintshift laatikkoja?
Nuo xx vaikuttaa myös siihen onko
4 vai 5 syl kone (eli 5syl vaikapa 316 löytyy helpomin oikealla automattilla kuin 4syl 311)
mutta tehon vähyyden takia ei ei kantta jättää pois laskuista edes sitä 08 lopuuista
(vaikka siitä jääkin muutama hv hiukan väamistus ajnkohdasta riippuen vähemälle)
4syl x08, x11, x13 loppuiset on käytänössä sama teknikka keskenään konehuonessa
tehoero tule ohjlmasta mikä on helppo muttaa, xo8 lopuisest tulle vedoiltan yli vakio x13 loppuinen ja muutenkin 4syl + ohjelma on x16 loppuinen
kone tyypit niisä on om 611cdi ja 612cdi,
pelkästään siitä että toinen on vaikkapa x11 ja toinen x13 loppuinen ei kanttaa montaa sataa enpää maksaa, kaikkien noiden ajo/käyttö mukavuus parnaneen kunnon ohjelmalla,


mielleen tulevia yleisiaä vika paikkoja ruosteen lisäksi,
abs, ajonesto, suutimein pohjatiivisteet, jos manuaali niin
kaksoismassa vauhtipyörä/kytkin viat,
takavaloihin menevä johtosaraja,lämitys laiteen säätelyn alipainen vuodot, hehku/sen rele viat(hehkun valo samuu ja sytty uudelleen) vuotavat tuulilasit(ruostuu sieltä välistä)
kone huoeen läpivieneistä johtosarajat tuppaa hinkaantuman puhki,samon akku telineen alta
km lukema on vain mittarissa ja helposti muutelvaissa,
löysällä olevat sulakeet varsinkin kuskin penkissä olevat
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin