Banjo on edelleen kiero/vino; oikea vetari hankaa akseliputken reunaan kun laakeri on irroitettu. Koko banjo tyhjennetään osista ja sinne sorvataan 4 kpl soviteholkit jotta saa läpi 30 mm akselin. Sitten prässiin ja akselilla tsekataan että linja on linjassa.karra kirjoitti: ↑Ma 05.02.2024 14:10 Auto on paikallisella nelivetopajalla. Etuperän oikeasta maljasta tulee rasvaa ulos, etenkin kesäkuumalla niin vein Kempsu-Huoltoon tsekattavaksi.
Seuraavaa nyt selvinnyt:
- molemmat nivelten suojakumit on riekaleina ja toisen kiristyspanta pyörinyt palasina siellä maljassa, ei kuitenkaan ole vettä ollut, vaan rasvassa kaikki sisukalut
- "olkatappirakenteen" kartiorullalaakerit kaikki rikki, yhdestä on rullat irronneet ja pyörineet siellä maljan pohjalla
- kyseisten laakereiden tappien shimmilevyjä puuttuu kolmesta, yhdessä oli shimmilevyt - olikohan niin hyvin osunut mittoihin että ei ole tarvittu shimmausta, epäilivät että joku käynyt tuolla jo?
- nivelet vaikuttaa ehjältä, toinen puoli vielä tutkimatta tarkemmin
Isohko remontti tulee mutta toistaiseksi vaan kuluvia osia uusitaan, ei vielä perikatoon vie...
Toinen poskilaakeri viallinen.
Lukkoperän aktuaattorin haarukka on sökö ja liukuholkki vaurioitunut.
Pinion on jotenkin löysä, ei voi kiristää enää.
Onneksi on osaavissa käsissä ja rahalla selviää .