AdBlue deactvointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Nippe »

aroline kirjoitti: La 24.02.2024 23:06 S/V90 alkuvuoteen 2018 ilman ureaa
Mielenkiintosta, onkohan volvo teettänyt nuo päästömittaukset volkkarin labrassa :lol:
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 637
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Voinenä kirjoitti: La 24.02.2024 19:24 GLK on nyt. Täydellinen auto mutta ruoste alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan.
Mistä GLK ruostuu? Onko facelift ja pre-facelift malleilla eroa tässä suhteessa?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Takalokarin kaarista tuo alkaa ruostumaan. Vuosimalli 2009 eli niitä ensimmäisiä, viimeiset viisi vuotta ollut minulla ja hoidan autoa hyvin. Pesen tarvittaessa, aina käsin, ja vahailen kolme neljä kertaa vuodessa mutta niin vaan alkaa ruostumaan. Kahtena vuonna jo fiksailtu mutta joka kevät ruostetta on laajemmalla alueella. En edes ajale hiekkateillä, muuten 300tkm ajeltu joista omia viimeiset 90tkm ja niistä kaupunkiajoa 99%. Eli ainakin oma käyttö on parasta mahdollista ruostumattomuuden kannalta mutta ei auta, nyt joutuu jo fiksailemaan parin sentin päästä lokarin pokkauksesta eli ihan reilusti näkyvältä alueelta.
Silläpä tuon joutaisi vaihtamaan jos vaan olisi saanut GLCeen ilman urea riesaa. Teknisesti kun tuo on melkeinpä viaton yksilö ollut, eli luotto mersuihin on edelleen kova.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: AdBlue deactvointi

Viesti Kirjoittaja S202 »

11 tai 12 malliseen GLK tein jarruputket ja samalla oli vasemman puolen sisälokarit ja pohjamuovit pois ja tuossa ainakin oli takakaaret 100% kunnossa. Kaaren reunan rakenne on ihan erilainen mitä vanhemmissa esim. w211 korisissa joissa ne kaaret on todellinen ongelma. Glk on kaaren sisäpuolella erillinen "huuli" sielä ylempänä jonka taakse sisälokari asettuu ja se kaaren reunakin erilailla tehty. Toki huonolla tuurilla sinnekkin saattaa ruoste iskeä kuten mihin tahansa raudasta tehtyyn mutta ei pitäisi olla mikään joka autoa koskeva ongelma.
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin