W211 ajotietokone herjailee vikakoodeja
W211 ajotietokone herjailee vikakoodeja
jokin aika sitten ajaessani alkoi ajotietokone herjaamaan vikakoodeja. ensin tuli turvatyynyjen "srs" merkki, sitten "jarruvalo palanut", "näytön valot ei toimi" yms. käytin virtoja pois niin häiriöt hävisi. ajoa jatkaessa, tuli tuo "srs" merkkivalo takaisin ja välillä se jäi palamaan. lopuksi tuli akun merkkivalo punaisella taustalla ja "wisit workshop". hihna oli kunnossa. mitään vaikutusta ko.merkkivalojen palaessa en huomannut kuin että vilkut ei toiminu kunnolla ja välillä ilmastointi souti on-off-on...
käytin mega-autossa, akku oli ok, mutta kaipasi latausta, laturi ok...akun ohjainlaite (kallis) oli kuulemma vikaantunut ja se oli vaihdettu.
seuraavana päivänä lähtiessä liikkeelle akun valo syttyi ja sammui samantien. samoin seur. päivänä. käytin uudestaan luetuttamassa vikakoodit (star) niin tuli paljon kaikkia CAN-VÄYLÄ koodeja. ilmeisesti samoja mitä eka kerrallakin. sittemmin meni useampi päivä ettei mitään ongelmia ilmennyt, mutta nyt taas alkoi samat oireet...olisiko kellään ideoita mistä ongelmat voisi johtua?! ja voinko vaatia heitä vaihtamaan vanhan ohjainlaitteen takaisin tai muuta kompromissia kun näyttäisi että osan vaihtaminen ei sittenkään (mitään) auttanut? huono homma asiassa on kun en itse päässyt eka kerralla olemaan "takapiruna" katsomassa mitä tekevät. auto on -04 farkku.
käytin mega-autossa, akku oli ok, mutta kaipasi latausta, laturi ok...akun ohjainlaite (kallis) oli kuulemma vikaantunut ja se oli vaihdettu.
seuraavana päivänä lähtiessä liikkeelle akun valo syttyi ja sammui samantien. samoin seur. päivänä. käytin uudestaan luetuttamassa vikakoodit (star) niin tuli paljon kaikkia CAN-VÄYLÄ koodeja. ilmeisesti samoja mitä eka kerrallakin. sittemmin meni useampi päivä ettei mitään ongelmia ilmennyt, mutta nyt taas alkoi samat oireet...olisiko kellään ideoita mistä ongelmat voisi johtua?! ja voinko vaatia heitä vaihtamaan vanhan ohjainlaitteen takaisin tai muuta kompromissia kun näyttäisi että osan vaihtaminen ei sittenkään (mitään) auttanut? huono homma asiassa on kun en itse päässyt eka kerralla olemaan "takapiruna" katsomassa mitä tekevät. auto on -04 farkku.
Re: W211 ajotietokone herjailee vikakoodeja
Vaikuttaisi siltä että latauspuolen ongelma on kuitenkin havaittu ja akun on tulkittu olevan kunnossa. BCM-vaihdolla vian on toivottu poistuvan mutta jos niin ei käynyt niin todennäköisesti vika on jossain muualla ja osan vaihto turha. Toisaalta kun menet valittamaan niin varmaan väittävät että löysivät jotain muutakin korjattavaa. Sen vanhan ohjainlaitteen kun saisit takaisin niin voisit "todistaa" että vika ei ollut siinä mutta tuskin niillä sitä on jäljellä.villeeino kirjoitti:jokin aika sitten ajaessani alkoi ajotietokone herjaamaan vikakoodeja. ensin tuli turvatyynyjen "srs" merkki, sitten "jarruvalo palanut", "näytön valot ei toimi" yms. käytin virtoja pois niin häiriöt hävisi. ajoa jatkaessa, tuli tuo "srs" merkkivalo takaisin ja välillä se jäi palamaan. lopuksi tuli akun merkkivalo punaisella taustalla ja "wisit workshop". hihna oli kunnossa. mitään vaikutusta ko.merkkivalojen palaessa en huomannut kuin että vilkut ei toiminu kunnolla ja välillä ilmastointi souti on-off-on...
käytin mega-autossa, akku oli ok, mutta kaipasi latausta, laturi ok...akun ohjainlaite (kallis) oli kuulemma vikaantunut ja se oli vaihdettu.
seuraavana päivänä lähtiessä liikkeelle akun valo syttyi ja sammui samantien. samoin seur. päivänä. käytin uudestaan luetuttamassa vikakoodit (star) niin tuli paljon kaikkia CAN-VÄYLÄ koodeja. ilmeisesti samoja mitä eka kerrallakin. sittemmin meni useampi päivä ettei mitään ongelmia ilmennyt, mutta nyt taas alkoi samat oireet...olisiko kellään ideoita mistä ongelmat voisi johtua?! ja voinko vaatia heitä vaihtamaan vanhan ohjainlaitteen takaisin tai muuta kompromissia kun näyttäisi että osan vaihtaminen ei sittenkään (mitään) auttanut? huono homma asiassa on kun en itse päässyt eka kerralla olemaan "takapiruna" katsomassa mitä tekevät. auto on -04 farkku.
Jos auto kuitenkin valittelee akusta niin oletko mitannut akkujännitteet (siis molemmat akut)? Paljon mahdollista että vika korjaantuisi SBC-akun vaihdolla, ehkä isolointirele tai sitten se latauspiiri ei toimikaan. Mitattiinko huollossa laturin toiminta jos kerran akun todettiin kaipaavan latausta ja akun todettiin olevan kunnossa?
Onko tietoa onko taka-SAMia vaihdettu?
Nuo muut viat varmaan on ihan erillisiä, ainakin SRS-valo, todennäköisesti se polttimon varoitusvalokin.
käsitin että jännitteet oli mitattu mutta jäi kyllä hieman epäselväksi. pitänee tarkistaa asia.
kysyin tuosta että voisiko sbc-akku olla epäkunnossa tai rikki niin ukko meinas että ei sen siihen pitäisi vaikuttaa...samoin kysyin taka-SAMista. ja ei ole tietoa että olisi vaihdettu. tarviiko näitä yleensä vaihdella (siis onko nämä ns.kuluvia osia)? mese on juuri ajettu 300tkm rajapyykin ohi. auto on ollut vajaa 4kk minulla niin ajattelin että onkohan myyjäliikkeellä mitään vastuuta tälläisistä vioista näin paljon ajetussa?
kysyin tuosta että voisiko sbc-akku olla epäkunnossa tai rikki niin ukko meinas että ei sen siihen pitäisi vaikuttaa...samoin kysyin taka-SAMista. ja ei ole tietoa että olisi vaihdettu. tarviiko näitä yleensä vaihdella (siis onko nämä ns.kuluvia osia)? mese on juuri ajettu 300tkm rajapyykin ohi. auto on ollut vajaa 4kk minulla niin ajattelin että onkohan myyjäliikkeellä mitään vastuuta tälläisistä vioista näin paljon ajetussa?
Jos SBC-akku on huono niin kyllä sieltä aluksi tulee "akku loppu" varoituksia ja jos auto ei käy niin lisälämmitin ei toimi vaikka ei se SBC-akkua tarvitsekaan jne. SBC-akku on kuluva osa hyvinkin siinä kuin pääakkukin mutta SAM ei vastaavasti kulu mutta väärästä käsittelystä varsinkin voi mennä rikki.villeeino kirjoitti:käsitin että jännitteet oli mitattu mutta jäi kyllä hieman epäselväksi. pitänee tarkistaa asia.
kysyin tuosta että voisiko sbc-akku olla epäkunnossa tai rikki niin ukko meinas että ei sen siihen pitäisi vaikuttaa...samoin kysyin taka-SAMista. ja ei ole tietoa että olisi vaihdettu. tarviiko näitä yleensä vaihdella (siis onko nämä ns.kuluvia osia)? mese on juuri ajettu 300tkm rajapyykin ohi. auto on ollut vajaa 4kk minulla niin ajattelin että onkohan myyjäliikkeellä mitään vastuuta tälläisistä vioista näin paljon ajetussa?
ok. missään vaiheessa ei ole tullut "akku loppu" ilmoitusta, ainoastaan tämä "wisit workshop" punaisella taustalla.
kävin mittailemassa jännitteitä niin akku "lepotilassa" n. 12.75V ja laturi n. 14.15V vain ilmastoinnin ollessa päällä ja kun lisäsin kuormitusta (penkinlämmittimet, radion, valoja...) niin jännite hieman tippui, ehkä n. 14.10V. onko tämä liian alhainen?
missä sijaitsee pikkuakku? onko se se sbc-mötikkä pellin alla?
kävin mittailemassa jännitteitä niin akku "lepotilassa" n. 12.75V ja laturi n. 14.15V vain ilmastoinnin ollessa päällä ja kun lisäsin kuormitusta (penkinlämmittimet, radion, valoja...) niin jännite hieman tippui, ehkä n. 14.10V. onko tämä liian alhainen?
missä sijaitsee pikkuakku? onko se se sbc-mötikkä pellin alla?
Pikku akku löytyy kenepellin alta.
Edestä katsottuna vasemmalla tuulilasin lähellä,mustan kopan alla.
Kopassa on sisäilmansuodatin,lähtee irti 10 mm avaimella yksi musta muovinen mutteri irti ja koppa pois.
Nyt akku näkyy hyvin.
Tarkista onko akun kotelossa vettä;jos on niin tulvimis reikä tukossa.
Voit taarkistaa onko auki kaatamalla sankollisen vettä koteloon.
Johdot uivat vedessä ja voi aiheuttaa vika koodeja.
Veholla kuului aikanaan huoltokutsuihin,jotka korjattiin muun huollon yhteydessä.
Korjaus vaatii eturenkaan ja lokarin takaosan irroituksen.
Kuminen tutti kannattaa ,joko ottaa kokonaan pois tai reikää reilusti kumista suurentaa.
Olettaisin kuitenkin pikkuakun olevan vinaalissa.
Ainakin omassa autossani oli samanlaisia vika oireita ja akun vaihdon jälkeen ne loppuivat kokonaan.
Edestä katsottuna vasemmalla tuulilasin lähellä,mustan kopan alla.
Kopassa on sisäilmansuodatin,lähtee irti 10 mm avaimella yksi musta muovinen mutteri irti ja koppa pois.
Nyt akku näkyy hyvin.
Tarkista onko akun kotelossa vettä;jos on niin tulvimis reikä tukossa.
Voit taarkistaa onko auki kaatamalla sankollisen vettä koteloon.
Johdot uivat vedessä ja voi aiheuttaa vika koodeja.
Veholla kuului aikanaan huoltokutsuihin,jotka korjattiin muun huollon yhteydessä.
Korjaus vaatii eturenkaan ja lokarin takaosan irroituksen.
Kuminen tutti kannattaa ,joko ottaa kokonaan pois tai reikää reilusti kumista suurentaa.
Olettaisin kuitenkin pikkuakun olevan vinaalissa.
Ainakin omassa autossani oli samanlaisia vika oireita ja akun vaihdon jälkeen ne loppuivat kokonaan.
Viimeksi muokannut nautseri, La 30.04.2011 15:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ko. tapauksen jälkeen ongelmat pahenivat siihen pisteeseen että autossa ei toiminut enää juuri mikään. lähes kaikki sähkölaitteet pois lukien radio ja penkin sähkösäätö (ainakin) lakkasivat toimimasta samoin vilkut, kaukovalot, puolet(!) lähivaloistakin. ajamiseen ei missään vaiheessa ongelmat vaikuttaneet, ohjaus, sbc (paitsi tietenkin valojen vähäisyys (sysi)pimeässä savossa )... kun matkalla olin niin ajoin perille saakka ja sitten sammutettuani auton jäi ne toiset etuvaloista palamaan eikä suostunu sammumaan millään. lopulta piti käyttää akun kenkää irti et homma raukesi.
seuraavana päivänä testerille, mutta eivät saaneet oikeen minkäänlaista käsitystä missä vika voisi olla kun koodeja oli vaikka ja mitä...sitten auto seisoi starttaamattomana n.3 päivää jonka jälkeen se on toiminut moitteettomasti tähän päivään saakka, eli yli viikon.
auto menee tarkempaan syyniin ensi kuun puolella niin raportoin kun(jos) syy auton käyttäytymiseen selviää.
seuraavana päivänä testerille, mutta eivät saaneet oikeen minkäänlaista käsitystä missä vika voisi olla kun koodeja oli vaikka ja mitä...sitten auto seisoi starttaamattomana n.3 päivää jonka jälkeen se on toiminut moitteettomasti tähän päivään saakka, eli yli viikon.
auto menee tarkempaan syyniin ensi kuun puolella niin raportoin kun(jos) syy auton käyttäytymiseen selviää.
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Useimmiten pikkuakku rikki, akkuohjainlaitetta en muista että olisi tarvinnut vaihtaa yhteenkään.akun merkkivalo punaisella taustalla ja "wisit workshop"
Nämä ei tietenkään pikkuakusta johdu, olisiko etu-sam oikkuillut ja aiheuttajana voisi olla aiemmin mainittu vesi kotelossa...ongelmat pahenivat siihen pisteeseen että autossa ei toiminut enää juuri mikään. lähes kaikki sähkölaitteet pois lukien radio ja penkin sähkösäätö (ainakin) lakkasivat toimimasta samoin vilkut, kaukovalot, puolet(!) lähivaloistakin. ajamiseen ei missään vaiheessa ongelmat vaikuttaneet, ohjaus, sbc (paitsi tietenkin valojen vähäisyys (sysi)pimeässä savossa )... kun matkalla olin niin ajoin perille saakka ja sitten sammutettuani auton jäi ne toiset etuvaloista palamaan eikä suostunu sammumaan millään
oulaistenliikenne.fi
voiko pikku akku olla jotenkin muuten rikki vaikka se antaa ihan normaalit jännitteet? kerran olen ottanut pikkuakun irti mutta mielestäni sen alla missä johdot menevät ei ollut vettä ja vuotoreikäkin näytti olevan avoinna. tosin jonkin verran "roskaa" siellä oli et vesi olisi pystynyt viipymään vähän pitempään siellä.
missä etu-sam sijaitsee? epäilystä on että vedellä olis jotakin tekemistä tämän asian kanssa, kun muistelin et milloin eka oireet alkoi niin edellis iltana siitä käytin autoa shellin pesulassa, parhaassa pesussa(ml.alusta pesu). muuta erikoista en muista tapahtuneen, normaalin sateessa ajon lisäksi.
missä etu-sam sijaitsee? epäilystä on että vedellä olis jotakin tekemistä tämän asian kanssa, kun muistelin et milloin eka oireet alkoi niin edellis iltana siitä käytin autoa shellin pesulassa, parhaassa pesussa(ml.alusta pesu). muuta erikoista en muista tapahtuneen, normaalin sateessa ajon lisäksi.
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
vika luultavasti selvisi. käytin aiemmin viikolla autoa samassa paikassa missä alun perin käytin. takalasin pissapojan letku oli huonosti kiinni/irti niin se oli valuttanut vedet suoraan jonkun keskeisen boxin päälle (mihin tulee useammasta paikasta johtoja) joka sijaitsee lokasuojan päällä. itse huomasin ko. vian liikkeessä. asentaja otti boxin irti niin sinne liittimen väliin oli vettä päässyt ja pinnit oli hapettuneet. toimenpiteen jälkeen meninkin sitten työjohdon kanssa keskustelemaan turhaan vaihdetusta akunohjainlaitteen kohtalosta. pienen kädenväännön jälkeen he suostuivat palauttamaan ohjainlaitteen hinnan ja antamaan minun pitää uuden ohjainlaitteen ( vanha oli varmasti jo lähtenyt kiertoon). tosin töistä jouduin maksamaan ja aika suolaisia hintoja sitten laskusta löytyi... mm. pissapojan letkun kiinnitys 8,50 ja hapettuneiden pinnien puhdistus 68,00. vajaan 45min. työstä...vähän kulujen paikkailun makua... mut jospa se nyt olis tässä ettei tarvis sitä boxia enää lähtä vaihtaa...
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: W211 ajotietokone herjailee vikakoodeja
tähän vois päivittää et tähän päivään asti on mennyt hienosti tuon asian tiimoilta, ei vikakoodiherjailuja...sillon tällöin tulee kyllä katottua et onhan se liitin pysynyt kiinni (ainakin vielä on) kun en ole laittanut mitään klemmaria siihen....
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: W211 ajotietokone herjailee vikakoodeja
Taisi olla sama vika autossani.
Noita herjoja sähköhäiriöitä tuli aikanaan .(aiempi viesti)
Nyt pissapojan letku takalasille oli irti ja vettä pääsi releeseen ja sieltä nousi oikein savua.
Takalasin pesintä käytetty vähän,oisko jo vuotanut pitemmän ajan ,releen kunnosta päätellen?
Aukaisin releen ja piirilevy oli hapettunut ja yksi liitin oli poikki.
Uusi rele toivottavasti poistaa häiriöt.
Tässä samaan asiaan liittyvä juttu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=86418" onclick="window.open(this.href);return false;
Oisko Villeeinolla ollut sama rele?
Tässä kuva ja hinta.
http://cgi.ebay.ch/DELPHI-Modul-MB-E200 ... 875wt_1140" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo rahti on aika kova verrattuna tuotteen hintaan 25€
Noita herjoja sähköhäiriöitä tuli aikanaan .(aiempi viesti)
Nyt pissapojan letku takalasille oli irti ja vettä pääsi releeseen ja sieltä nousi oikein savua.
Takalasin pesintä käytetty vähän,oisko jo vuotanut pitemmän ajan ,releen kunnosta päätellen?
Aukaisin releen ja piirilevy oli hapettunut ja yksi liitin oli poikki.
Uusi rele toivottavasti poistaa häiriöt.
Tässä samaan asiaan liittyvä juttu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=86418" onclick="window.open(this.href);return false;
Oisko Villeeinolla ollut sama rele?
Tässä kuva ja hinta.
http://cgi.ebay.ch/DELPHI-Modul-MB-E200 ... 875wt_1140" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo rahti on aika kova verrattuna tuotteen hintaan 25€
Re: W211 ajotietokone herjailee vikakoodeja
en nyt ihan tarkalleen muista mutta tuo näyttäs vähän erilaiselta kuin se mikä on omassani (lokasuojan kaaren päällä). minusta se oli litteämpi, voi tietenkin olla jotain eroja varusteluokissa?!mulla classic. mutta sama paikka se on ja tuossa toisessa topikissa tosiaan hyvät kuvat siitä.nautseri kirjoitti:Oisko Villeeinolla ollut sama rele?
itellä riitti pelkkä pinnien puhdistus. ei ole sen jälkeen tullut muita herjoja kuin palanut lamppu(aiheellinen) ja kovilla pakksasilla otti lisälaitteita hetkeksi käytöstä (olis kai akun uusimisen paikka)
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re:
Taitaa olla vähän myöhässä vastaus, mutta mulla E 280cdi farmari vm.2005 samoja oireita eikä mikään korjaamo osannut kuin veikkailla eri mahdollisuuksia joista mikään ei osunut kohdalleen, pitkän oman tutkiskelun jälkeen oikean puolen takalokarin päällä on joku boxi johon oli valunut vettä takalasin pesurin letkusta, sen liittimet oli ihan hapettuneet ja sinisen mönjän peitossa, sen kun puhdistin niin kaikki viat hävisi ja toiminut jo puolitoista vuotta ilman ongelmia.villeeino kirjoitti: ↑Su 22.08.2010 02:19 ko. tapauksen jälkeen ongelmat pahenivat siihen pisteeseen että autossa ei toiminut enää juuri mikään. lähes kaikki sähkölaitteet pois lukien radio ja penkin sähkösäätö (ainakin) lakkasivat toimimasta samoin vilkut, kaukovalot, puolet(!) lähivaloistakin. ajamiseen ei missään vaiheessa ongelmat vaikuttaneet, ohjaus, sbc (paitsi tietenkin valojen vähäisyys (sysi)pimeässä savossa )... kun matkalla olin niin ajoin perille saakka ja sitten sammutettuani auton jäi ne toiset etuvaloista palamaan eikä suostunu sammumaan millään. lopulta piti käyttää akun kenkää irti et homma raukesi.
seuraavana päivänä testerille, mutta eivät saaneet oikeen minkäänlaista käsitystä missä vika voisi olla kun koodeja oli vaikka ja mitä...sitten auto seisoi starttaamattomana n.3 päivää jonka jälkeen se on toiminut moitteettomasti tähän päivään saakka, eli yli viikon.
auto menee tarkempaan syyniin ensi kuun puolella niin raportoin kun(jos) syy auton käyttäytymiseen selviää.
Re: W211 ajotietokone herjailee vikakoodeja
Sama vika, "mersuammattilainen" olisi vaihtanut eteen jonkun boxin 500-1000 euroa ja sanoi että ei ole varma korjaantuuko, en antanut vaihtaa. Tutkiskelin itse muutaman päivän ja sieltähän se takalokasuojan päältä löytyi se kastunut boxi jonka liittimet oli jo sinisen mönjän peitossa, puhdistin sen ja nyt on matka jatkunut jo 2 vuotta ilman ongelmia ja ilman eurojen menetyksiä. Pissapojan letkun liitos oli irti, liitin sen ja tulee jopa vettä takalasille.
Re:
Näin vettä väärässä paikassa ja vikoja riittää. Oli oikein että sait jotain hyvitystä.villeeino kirjoitti: ↑La 11.09.2010 11:49 vika luultavasti selvisi. käytin aiemmin viikolla autoa samassa paikassa missä alun perin käytin. takalasin pissapojan letku oli huonosti kiinni/irti niin se oli valuttanut vedet suoraan jonkun keskeisen boxin päälle (mihin tulee useammasta paikasta johtoja) joka sijaitsee lokasuojan päällä. itse huomasin ko. vian liikkeessä. asentaja otti boxin irti niin sinne liittimen väliin oli vettä päässyt ja pinnit oli hapettuneet. toimenpiteen jälkeen meninkin sitten työjohdon kanssa keskustelemaan turhaan vaihdetusta akunohjainlaitteen kohtalosta. pienen kädenväännön jälkeen he suostuivat palauttamaan ohjainlaitteen hinnan ja antamaan minun pitää uuden ohjainlaitteen ( vanha oli varmasti jo lähtenyt kiertoon). tosin töistä jouduin maksamaan ja aika suolaisia hintoja sitten laskusta löytyi... mm. pissapojan letkun kiinnitys 8,50 ja hapettuneiden pinnien puhdistus 68,00. vajaan 45min. työstä...vähän kulujen paikkailun makua... mut jospa se nyt olis tässä ettei tarvis sitä boxia enää lähtä vaihtaa...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 ajotietokone herjailee vikakoodeja
Fiia23 kirjoitti: ↑La 09.09.2023 18:38Taitaa olla vähän myöhässä vastaus, mutta mulla E 280cdi farmari vm.2005 samoja oireita eikä mikään korjaamo osannut kuin veikkailla eri mahdollisuuksia joista mikään ei osunut kohdalleen, pitkän oman tutkiskelun jälkeen oikean puolen takalokarin päällä on joku boxi johon oli valunut vettä takalasin pesurin letkusta, sen liittimet oli ihan hapettuneet ja sinisen mönjän peitossa, sen kun puhdistin niin kaikki viat hävisi ja toiminut jo puolitoista vuotta ilman ongelmia.villeeino kirjoitti: ↑Su 22.08.2010 02:19 ko. tapauksen jälkeen ongelmat pahenivat siihen pisteeseen että autossa ei toiminut enää juuri mikään. lähes kaikki sähkölaitteet pois lukien radio ja penkin sähkösäätö (ainakin) lakkasivat toimimasta samoin vilkut, kaukovalot, puolet(!) lähivaloistakin. ajamiseen ei missään vaiheessa ongelmat vaikuttaneet, ohjaus, sbc (paitsi tietenkin valojen vähäisyys (sysi)pimeässä savossa )... kun matkalla olin niin ajoin perille saakka ja sitten sammutettuani auton jäi ne toiset etuvaloista palamaan eikä suostunu sammumaan millään. lopulta piti käyttää akun kenkää irti et homma raukesi.
seuraavana päivänä testerille, mutta eivät saaneet oikeen minkäänlaista käsitystä missä vika voisi olla kun koodeja oli vaikka ja mitä...sitten auto seisoi starttaamattomana n.3 päivää jonka jälkeen se on toiminut moitteettomasti tähän päivään saakka, eli yli viikon.
auto menee tarkempaan syyniin ensi kuun puolella niin raportoin kun(jos) syy auton käyttäytymiseen selviää.
Miten on kestänyt remontin jälkeenFiia23 kirjoitti: ↑La 17.02.2024 08:05 Sama vika, "mersuammattilainen" olisi vaihtanut eteen jonkun boxin 500-1000 euroa ja sanoi että ei ole varma korjaantuuko, en antanut vaihtaa. Tutkiskelin itse muutaman päivän ja sieltähän se takalokasuojan päältä löytyi se kastunut boxi jonka liittimet oli jo sinisen mönjän peitossa, puhdistin sen ja nyt on matka jatkunut jo 2 vuotta ilman ongelmia ja ilman eurojen menetyksiä. Pissapojan letkun liitos oli irti, liitin sen ja tulee jopa vettä takalasille.
tilanne päivistyskö tuon tarkoitus on ?
tuossa näkyy hyvin että jos on jotain outoja vikoja on tärkeää
että vika hakevalla kerottan kaikista viosta mitä autossa on,
miten vaivat on alkaanet,
ja vika selvitävän/korjavan kannttaa kiinittä
huomiota myös muihin kuin juuri siihen miten sattuu
oirelevan kohtaan minkä takia auto on tullut korjamolle
(tosin mitä lajempi tukiminen sitä enemän aikaa kuluu=kalimpaa mikä yleensä estää lajemat tutkilut eli jos tuossa olisi kerrottu että takalasin pesuri ei toimi sille mersuamattilaiselle olisi siitä saatanut seurat muutakin kuin jonkun kallin boxsin vaihto ehdotus)
letkun irtomis vioista on tälläkin palstala lukisia juttuja
Mökkillä
'
'