Mercedes Benz W210

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mesemies13
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 15.02.2024 19:02

Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja mesemies13 »

Morjesta. Tässä alkaa itsellä autoikä lähestyä ja mersuhan se tietenkin olla pitäisi, ja ei varmaan monelle muulle, mutta itselle ainakin nappaa silmään tuo W210 mallin ulkonäkö :wink: Mutta haaveilut sikseen ja heti syvään päätyyn eli minkäslainen nykyään on tuo W210 malli ruosteen suhteen, löytyykö enää ruosteettomia malleja järkevällä hinnalla ja mistä kannattaisi niitä ruosteita rueta tirkistelemään sitten ostotilanteessa, pintaruosteet nyt osaa jokainen katsoa päältäpäin, mutta mistä piiloista kannattaa tutkailla näistä.

Sitten kiinnostas ihan perustiedot, että varmaan bensakoneella oisin ostamassa niin mikä mahtaa olla se ns "parhain" bensakone näissä mikä nyt hieman kestää eikä maksa maltaita huoltaa. Myös että ovatko tämän mallin autot minkälaisia ajettavia. Luultavasti automaattilaatikolla ostamassa niin myös että millanen laatikko näissä sattuu olemaan :D

Sitten myös että mitä näissä mahtaa tyyppivikoja olla, onko kalliita vikoja huoltaa jos ilmenee ja ylipäätään onko kalliita huoltaa.

Kiitos nyt jos joku tähän jaksaa rueta vastaamaan :D
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Oikeesti ruosteetomia ei enään löydy saatika järki hintaan,
622.xxx laatiko on lähes ikuinen
koneeksi v8bensa jos bensa kone,
ns linkku avaimella olvissa usein kaikenlaista ajonesto vikaa
muovi pötkylä avimella olevissa vähemmän
Mökkillä
'
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

On niissä kaikenlaista mulla meni kahtena ekana vuotena noin kaks tuhatta korjauksiin, sen jälkeen aika lailla normi kulut.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

mesemies13 kirjoitti: To 15.02.2024 19:23 Morjesta. Tässä alkaa itsellä autoikä lähestyä ja mersuhan se tietenkin olla pitäisi, ja ei varmaan monelle muulle, mutta itselle ainakin nappaa silmään tuo W210 mallin ulkonäkö :wink: Mutta haaveilut sikseen ja heti syvään päätyyn eli minkäslainen nykyään on tuo W210 malli ruosteen suhteen, löytyykö enää ruosteettomia malleja järkevällä hinnalla ja mistä kannattaisi niitä ruosteita rueta tirkistelemään sitten ostotilanteessa, pintaruosteet nyt osaa jokainen katsoa päältäpäin, mutta mistä piiloista kannattaa tutkailla näistä.

Sitten kiinnostas ihan perustiedot, että varmaan bensakoneella oisin ostamassa niin mikä mahtaa olla se ns "parhain" bensakone näissä mikä nyt hieman kestää eikä maksa maltaita huoltaa. Myös että ovatko tämän mallin autot minkälaisia ajettavia. Luultavasti automaattilaatikolla ostamassa niin myös että millanen laatikko näissä sattuu olemaan :D

Sitten myös että mitä näissä mahtaa tyyppivikoja olla, onko kalliita vikoja huoltaa jos ilmenee ja ylipäätään onko kalliita huoltaa.

Kiitos nyt jos joku tähän jaksaa rueta vastaamaan :D
Suosittelen facelift-versiota (2000-2002) siinä ovat turvavarusteet jo ihan hyvällä tasolla ja bensakoneena mekaanisesti ahdettu M111 Kompressor 120kW/163hp on erittäin luotettava ja riittävän tehokas Suomen oloihin. Paras M111 -moottori koskaan.
On myös melko pieniruokainen, kesäkelillä on mahdollista päästä alle 7L/100km matka-ajossa.

Suurimman eli 6-vaihteen käyttöalue alkaa vasta 100km/h ja sillä vaihteella auto alkaa vasta heräilemään kun suurin sallittu nopeus 120km/h Suomessa saavutetaan. Manuaalissa ei ole minkäänlaisia turbiini- tai ohjainlaitevikoja.

Ruostevikojen suhteen alustan helmat ja etulokasuojat ovat pahimmat. Samoin tavaratilan pohjat pyöräkotelon takaa. Täysin ruosteettomia ei löydy oikein mistään eikä myöskään vähän ajettuja. Paitsi Saksasta yksittäisiä kappaleita joiden hinnat alkavat olla luokkaa 10 000€.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... Car&vc=Car
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos löytää W210-yksilön jossa ei ole mittavia ruostevaurioita tai korjattuja mittavia ruostevaurioita jotka räjähtävät silmille 2-3 vuodessa niin kannattaa ostaa se piittaamatta siitä mikä on moottorina.
Tai toisinpäin ajatellen ostaa se missä on mieluinen moottori (bensakasi) ja valmistautua tekemään seuraavina vuosina mittavia ruostekorjauksia.
Sitten jos löytyy ruosteongelmaton yksilö sellaisella moottorilla mikä itseä eniten miellyttää, voi onnitella itseään poikkeuksellisen hyvästä onnistumisesta.
Hitsailematon pohjastakin tarkastellen ruosteeton 210 saattaa lahota aivan täysin muutamassa vuodessa, kokemusta on.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
damion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 27.09.2023 09:09

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja damion »

Väyrisis tosiaan ei ulkopellien hyvä kunto tarkota että olis pohjasta hyvä.
Omaani oon nyt hitsaillu kolmena päivänä, pari vielä jäljellä, laajuus selviää vasta varsinki facelifteis kun ottaa muovit pois helmoista, tähän mennes paikattu tavaratilan molemmat sivukotelot, varapyöräkotelo reikä, molemmista takasisälokareista muovien takaa 20 senttiä ylöspäin, takahelmojen sivut 25senttiä, pohjan puolelta 40, takapenkin alle yks lappu ja vielä helmojen etupää tehtävänä, sielä ainakin pohjan puolelle 40sentin siivut laitettavaksi, ainut asiaa helpottava on se että lokareita ei tarvi rakentaa uudestaan, väyryset tälläsiä mutta kauan omistaneena ja monta yksilöä niin ei tuu yllätyksenä, toki hommaa aina on mutta ku noi laittaa ja vaihtaa välillä uutta lokaria, ovia ja takaluukkua niin ihan hyviä autoja :)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja MouTine »

mesemies13 kirjoitti: To 15.02.2024 19:23 ...niin mikä mahtaa olla se ns "parhain" bensakone näissä mikä nyt hieman kestää eikä maksa maltaita huoltaa.
Tämä ei ole mikään mielipidekysymys vaan absoluuttinen fakta: M113.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

mesemies13 kirjoitti: To 15.02.2024 19:23 ylipäätään onko kalliita huoltaa.

Kiitos nyt jos joku tähän jaksaa rueta vastaamaan :D
Merkkiliikkeesä on ainakin törkeet hinnat.
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 542
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja jusi »

Joskus 15 vuotta sitten harkitsin W210:ta ja ruosteongelmat oli jo silloin törkeästi silmillä ja jäi ostamatta. Nyt jotkut pyytää hurjia hintojakin (toki eri asia kuka maksaa). Jos et etsi aktiivisesti harrastettavaa harrasteautoa vaan ympärivuotista käyttöautoa, niin valitsisin toisen mallin, esim. facelift 203 tai 211.

W210 olisi muuten todella kiva.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1166
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja Ari »

Itsellä ollut kohta 12 vuotta E200,eikä siinä ole ollut mitään murheita.Vesipumpun vaihdoin viime kesänä,mikä lienee ainoa korjaus moottoritilaan.Alustan osia tietysti vaihdettu jonkin verran.On olllut huippuluotettava,mukava ajaa,kuluttaa maltillisesti(päässyt jopa 6l/100km).Ruosteetkaan ei ole harmaita hiuksia aiheuttanut;pohjasta on hitsattu pari tunkin nostokohtaa,muutoin alusta ja esim.jousikupit hyvät.Joitain satunnaisia pikkurupia ulkopelleissä olen saanut fixattua itse ihan siististi.

Kun 12 vuoden aikana menee korjauksiin hädintuskin 1000e,niin ei autoa voi olla rakastamatta.Mielestäni Mersun parhaita tekeleitä,mutta valitettavasti kuuluisa ruostumistaipumus on pilannut muutoin erinomaisten (kaikkien)Mersumallien mainetta..n.1995-2005.Mukaanlukien viimeiset vesivärjätyt W124:setkin..tai niille kai annetaan kaikki anteeksi.

Uskon että näitä hyväkuntoisia on tuolla enemmän kuin oletetaan,mutta yleensä omistajat tuskin haluaa luopua taskurahalla,jos ollenkaan.Oma yleisneuvoni on,että osta se hyvä ja huollettu auto,älä vuosimallia tai kilometrimäärää tms.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja Karel »

Meillä tuli tammikuussa 19 vuotta täyteen 1998 E 430 T Avantgarde, 7-paikkaisella farmarilla. Aivan mahtava auto edelleen. Ostettaessa noin satkun ajettu, nyt mittarissa rapiat 330tkm.

Ruostetta on ollut todella vähän. Etujousien kiinnikkeet on uusittu, nekin lähinnä suosituksesta. Takaluukun ikkunan alla on kupru. Etulokasuojien etureunat on korjausmaalattu kun lokasuojat olivat irti muutama vuosi sitten koska haluttiin tutkia korin kunto niiden alta. Ei mitään yllätyksiä. Kerran vuodessa on alusta puhdistettu ja tutkittu, niin kuin huolto-ohjeissakin neuvotaan. Suojaöljyä on sumutettu aika-ajoin kriittisiin paikkoihin.

Moottoriin (M113) on vaihdettu normi huolto-osien lisäksi ainoastaan öljynsuodatinrungon ja venttiilikoppien tiivisteet, moottorin kumityynyt sekä hihnankiristin. Ei todellakaan mitään muuta. Alustaan ei ole tarvinnut kuin bensapumppu, yhden etuiskarin yläkiinnikkeen kumi ja yhden takaiskarin yläkiinnike vaihtaa. En tajua itsekään, miksi ei vieläkään kuulu kolinoita tai räminöitä mistään. Auto on hiljainen ja jämäkkä ja menee kuin juna. Jarrupalat ja levyt lasken kulutusosiksi. Sytytystulpat pitää vaihtaa aika harvoin, en muista väliä, mutta muutaman kerran on vaihdettu. 16 kappaletta platinakärkitulppia!

Korin varusteista on vaihdettu ilmastoinnin lauhdutin ja kompressori sekä yhden istuinlämmittimen elementti ja kääntökulma-anturi. Kauko-ohjattu Webastokin toimii yhä. Samoin kaikki muut varusteet. No, välillä alkuperäisen navigaattori-radion kasettisoittimen eject-toiminto takkuaa välillä, ja pesun jälkeen parkkitutka joskus herjaa.

Kaiken kaikkiaan käsittämättömän pyyteetön ja vähävikainen auto on ollut. Ja nyt 26 vuotta vanhana tässä on monin verroin vähemmän ruostetta kuin ensimmäisessä ostamassani autossa, joka oli 12 vuotta vanha saman verran ajettu W123 vuonna 1992. Ei tätä varmaan kukaan usko, mutta niin se vaan on.

Muutamaan otteeseen on autoa yritetty ostaa, mutta en ole nähnyt minkäänlaista syytä siitä luopua.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Mercedes Benz W210

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Karel kirjoitti: La 17.02.2024 00:57
Kaiken kaikkiaan käsittämättömän pyyteetön ja vähävikainen auto on ollut. Ja nyt 26 vuotta vanhana tässä on monin verroin vähemmän ruostetta kuin ensimmäisessä ostamassani autossa, joka oli 12 vuotta vanha saman verran ajettu W123 vuonna 1992. Ei tätä varmaan kukaan usko, mutta niin se vaan on.

Muutamaan otteeseen on autoa yritetty ostaa, mutta en ole nähnyt minkäänlaista syytä siitä luopua.
Aika pitkälle samat perustelut ovat omassa autossani joka jo muutaman vuoden on ollut lämpimässä tallissa ja ajot ovat pääsääntöisesti keskittyneet katsastukseen ja takaisin. Otan käyttöön sitten kun nykyinen farkku-diesel käyttöauto loppuu.
Takakelkan puslia tai ehkä jopa kaikki olisi syytä vaihtaa kun ajettavuuteen on tullut lievää epävakautta.

Auton käypä arvo on ollut jo vuosia mitätön eikä sillä hinnalla varmasti saa saman kokoluokan 160tkm ajettua vastaavan tasoista autoa. Auto on ollut omistuksessa 14 vuotta ja katsastettu muistaakseni rekisteröintikatsastus mukaanluettuna 15 kertaa huomautuksitta ja päästöt ovat niin pienet ettei mittari tahdo edelleenkään värähtää.

Tyhjäkäynnillä:

CO% 0,01 (sallittu 0,50% eli olisi voinut olla 50 Mersuja yhteenlaskettuna ja vieläkin mennyt läpi)

CO² 15.00

Hc ppm 11 (sallittu 100 eli yhteensä 9 Mersua olisi mennyt samalla päästöllä)

O² 0,10

Kierroksilla:

0,01% (sallittu 0,30% eli 30 Mersua yhteenlaskettuna)

CO² 14.80

Hc ppm 15 (sallittu 100 eli kevyesti viisi muuta lisäksi olisi mennyt samaan hintaan)

O² 0,10

Lambda 1.00
Vastaa Viestiin