w201 m103 projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
HannuIk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: To 03.01.2008 21:49
Paikkakunta: Evijärvi

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja HannuIk »

Kyllä ahto painetta pitää olla 3bar. Heikkouttaan ne hajoaa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3916
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Siitä ei ole mitään haittaa olla vähän suuremmat katkokset, mutta se liian pieni lämpökuormaan nähden tappaa männän varmasti.
Henkilökohtaisesti en ymmärrä jos motti on auki ja vakio väleillä laittaa kasaan ahtimen kanssa.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Veivien laakeri välykset katottu ja männät saatu rengastettua, Eipä vaan mistään löytynyt mäntien asennus työkalua eli annetaan levähtää taas yön yli :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

MJPfin kirjoitti: Ti 17.10.2023 15:28 Mitä niillä vanhoilla renkailla on väliä?
Lohko on hoonattu uusille ja ne joutuu AINA mittaamaan kuitenkin uusista.
Ei ne ikinä ole oikein suoraan paketista.

Tottakai ne uudet mitataan ja tarvittaessa hiotaan oikeisiin mittoihn.
Vanhojen mittaamisella vaan voi arvioida paljonko ne välykset on kulunena ja hieman arvioida paljonko ne uudetkin kuluneina tulevat olemaan. Ettei hio vahingossa tuhan suuriksi niitä välyksiä.
Kilpamoottorit sitten erikseen, ne ei hajoa kulumisen takia, tosin tässä ei kyllä sitä ole kerrottu mihin käyttöön moottoria tehdään.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

nonii nyt o männät onnellisesti paikallaan :) Täytys laittaa jakopää tilaukseen jne ja kannelle ettiä joku tekijä ja keräillä vähän säästöä kasaan niin sais moottorinkin kokonaan nippuun. Nyt on hyvä lykätä syrjään hetkeksi että saa kesä autoja talliin :D Seuraavaks varmaan jatketaankin alustan osien parissa ja sivussa tehä hiukan grilliäkin niin pääsee itte kopan kimppuun :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Jürgen kirjoitti: Ke 18.10.2023 15:50
MJPfin kirjoitti: Ti 17.10.2023 15:28 Mitä niillä vanhoilla renkailla on väliä?
Lohko on hoonattu uusille ja ne joutuu AINA mittaamaan kuitenkin uusista.
Ei ne ikinä ole oikein suoraan paketista.

Tottakai ne uudet mitataan ja tarvittaessa hiotaan oikeisiin mittoihn.
Vanhojen mittaamisella vaan voi arvioida paljonko ne välykset on kulunena ja hieman arvioida paljonko ne uudetkin kuluneina tulevat olemaan. Ettei hio vahingossa tuhan suuriksi niitä välyksiä.
Kilpamoottorit sitten erikseen, ne ei hajoa kulumisen takia, tosin tässä ei kyllä sitä ole kerrottu mihin käyttöön moottoria tehdään.
Moottori on tosiaan tulossa täysin katu autoon, Ajatuksena ollut mukava harraste auto mikä myös tarvittaessa karkottaa puskurissa roikkujat, Jospa sillä kumikin palais :D Eli toisin sanoen tarkotus toimittaa kesäsin täysin käyttöauton virkaa :thumbup:
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 vapari virittäminen

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Tässä ollut töiden ohella aikaa miettiä ja pyöritellä peukaloita voivotellen ettei aika ja motivaatio riitä mersua tekemään niin tulimpas siihen tulokseen että aika kuopata turbo hommat ja alkaa tekemään vapari moottoria. Ai miksi ? Autoonhan on tarkotus tilailla evo2 kori sarja ja havitella ulkonäöllisesti muutenkin dtm tyyliä eli mikä olisikaan sen parempi kuin viritetty vapari moottori. Myös kestävyyden kannalta tähän tuli nyt päädyttyä koska kuitenkin täysin kesä autoksi tulossa ja ei tee mieli joka kauden jälkeen rakennella moottoria uusiksi.. Muutenkin mielenkiintosta nähdä että kuinkas paljon voimaa tollasesta saa pihalle. Eli resepti pysyy muuten samana paitsi että turbo jätetään pois ja plenumin korvaa itb. Jospa martelius suostuisi tekemään peltisarjan tuohon kun tässä aika naapurissakin olisi.. No kuiteskin pahoittelut kaikille ketkä turbo mersusta juttua havittelivat, Sitä ei nyt enään ole tarjolla :D
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3916
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Aika paljon saa sitten laittaa rahaa kanteen jos meinaa voimaa saada, nokat, nostajat, venttiilit, retainerit ja kansityöt. Olisi hippasen helpompaa tehdä kesy turbo moottori kuin saada vaparina mitään mainittavan arvoista voimaa ulos.

Puoli bar ahtoja ja saat sellaiset 50% tehoa lisää helposti. Saman tekeminen vaparina on sitten työn takana, ja enemmän se vapari kierros moottori kaipaa huoltoa.
Vakio nokilla ja kannella se ei mene mihinkään.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

MJPfin kirjoitti: La 25.11.2023 17:00 Aika paljon saa sitten laittaa rahaa kanteen jos meinaa voimaa saada, nokat, nostajat, venttiilit, retainerit ja kansityöt. Olisi hippasen helpompaa tehdä kesy turbo moottori kuin saada vaparina mitään mainittavan arvoista voimaa ulos.

Puoli bar ahtoja ja saat sellaiset 50% tehoa lisää helposti. Saman tekeminen vaparina on sitten työn takana, ja enemmän se vapari kierros moottori kaipaa huoltoa.
Vakio nokilla ja kannella se ei mene mihinkään.
Ei tämä ole mikää yhden talven projekti. Tehdään kun rahat ja aika riittää ja valmis on sittenkun se on. Tiedostan kyllä että turbo moottori olisi halvempi ja varmasti järkevämpi, Myös kansi on menossa tehtäväksi paikalliselle joka useita ralli moottoreita rakennellut. Olisi mennyt jo turbo moottoria tehdessä, Parempi nokkakin on jo tiedossa. Enää ei puutu kun rahat ja karvas maku marteliuksen hinta arviosta pelti sarjalle. Rahaahan se vaan on, yhtälailla joku muu harrastus maksaa :D
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja JPM »

Seuraan mielenkiinnolla vapari projektia :)
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

JPM kirjoitti: Su 26.11.2023 12:23 Seuraan mielenkiinnolla vapari projektia :)
Vielläkun saisi nimen vaihdettua :D
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Blunkke kirjoitti: Su 26.11.2023 13:07 Vielläkun saisi nimen vaihdettua :D
Mene ensimmäiseen viestiin ja muokkaa sitä kynänapista oikeasta yläreunasta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

tomant kirjoitti: Ma 27.11.2023 01:27
Blunkke kirjoitti: Su 26.11.2023 13:07 Vielläkun saisi nimen vaihdettua :D
Mene ensimmäiseen viestiin ja muokkaa sitä kynänapista oikeasta yläreunasta.

tomant
Jees, sain nimen vaihdettua. Kiitos !
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja JPM »

Blunkke kirjoitti: La 25.11.2023 18:27 Ei tämä ole mikää yhden talven projekti. Tehdään kun rahat ja aika riittää ja valmis on sittenkun se on. Tiedostan kyllä että turbo moottori olisi halvempi ja varmasti järkevämpi, Myös kansi on menossa tehtäväksi paikalliselle joka useita ralli moottoreita rakennellut. Olisi mennyt jo turbo moottoria tehdessä, Parempi nokkakin on jo tiedossa. Enää ei puutu kun rahat ja karvas maku marteliuksen hinta arviosta pelti sarjalle. Rahaahan se vaan on, yhtälailla joku muu harrastus maksaa :D
Onko Marteliuksen pakosarja kalliimpi kuin vaikka Rpmdepotin?
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ole hyvä! Uusiin viesteihin tulee tämä uusi otsikko, vanhojen viestien lainauksiin tulee vielä vanha otsikko.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: w201 m103 vapari virittäminen

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Blunkke kirjoitti: La 25.11.2023 14:30 No kuiteskin pahoittelut kaikille ketkä turbo mersusta juttua havittelivat, Sitä ei nyt enään ole tarjolla :D
Hirvittävää :D
No seurataan siltikin. Mulla ois vapariin soveltuva nokka hyllyssä. :D
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 turbo

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

JPM kirjoitti: Ti 28.11.2023 09:45
Blunkke kirjoitti: La 25.11.2023 18:27 Ei tämä ole mikää yhden talven projekti. Tehdään kun rahat ja aika riittää ja valmis on sittenkun se on. Tiedostan kyllä että turbo moottori olisi halvempi ja varmasti järkevämpi, Myös kansi on menossa tehtäväksi paikalliselle joka useita ralli moottoreita rakennellut. Olisi mennyt jo turbo moottoria tehdessä, Parempi nokkakin on jo tiedossa. Enää ei puutu kun rahat ja karvas maku marteliuksen hinta arviosta pelti sarjalle. Rahaahan se vaan on, yhtälailla joku muu harrastus maksaa :D
Onko Marteliuksen pakosarja kalliimpi kuin vaikka Rpmdepotin?
Koitin sitä kysellä marteliukselta juuri sähköpostilla, vastaukseksi sain vain että saattaa olla valmis sarjoja tilattavissa mutta custominakin onnistuu, hintaa en saanut ongittua..
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 vapari virittäminen

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

JuhoL kirjoitti: Ti 28.11.2023 18:28
Blunkke kirjoitti: La 25.11.2023 14:30 No kuiteskin pahoittelut kaikille ketkä turbo mersusta juttua havittelivat, Sitä ei nyt enään ole tarjolla :D
Hirvittävää :D
No seurataan siltikin. Mulla ois vapariin soveltuva nokka hyllyssä. :D
Nokka vois kiinnostaa, ja ei muutakun seurailemaan vaan. Voin sen verta lohduttaa että kori puolelta tulee viellä paljon juttua ennenkun aletaan moottoria pohtimaan sen enempää :D
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Tenava saatu viimein grilliin ja melkeen kyljelleen, Pientä suunnittelu virhettä tuli taino tuli ja tuli. Pyöriä ei laitettu kun meinattiin että ei mahdu olemaan kun tulee liian ylös, No olisihan ne voinut laittaa. Auton saa kyllä täysin kyljelleen kun vetää nostimen pois alta mutta totesin että aivan turhaa kun sen saan tuossakin tehtyä. Jospa tammikuussa palailis mersun kimppuun jälleen :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Tulipas aloteltua, Vähän iltasin ja paljon viikossa vai mitenkä se meni :D No kuitenkin, saimpas todeta ettei niitä helmoja kannata kokonaan vaihtaa kun ruoste ei ylety reijistä eteempäin eli täysin tervettä on muualta. Taidampa viellä töissä väännellä millin säsistä kaikki pohjan puoleiset niin on kunnon tavarasta tehty, Tuo korjauspelti on ihan olematonta orkkis peltiin nähden mutta hyödynnetään niistä nuo päädyt kuitenkin :think: Aika homma on poistella tuota pvc massaa mutta iteppähäm tuli lähettyä :oops:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Blunkke kirjoitti: To 04.01.2024 20:15 Tulipas aloteltua, Vähän iltasin ja paljon viikossa vai mitenkä se meni :D No kuitenkin, saimpas todeta ettei niitä helmoja kannata kokonaan vaihtaa kun ruoste ei ylety reijistä eteempäin eli täysin tervettä on muualta. Taidampa viellä töissä väännellä millin säsistä kaikki pohjan puoleiset niin on kunnon tavarasta tehty, Tuo korjauspelti on ihan olematonta orkkis peltiin nähden mutta hyödynnetään niistä nuo päädyt kuitenkin :think: Aika homma on poistella tuota pvc massaa mutta iteppähän tuli lähettyä :oops:
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Vähän kerralla.. Ehkä tää on jopa kesäksi rullaavana :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Työkalu hankintojakin tuli tehtyä :D Jonkin aikaa tälläisestä haaveksinut ja nyt oli hyvä kohta hommata :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Tenavaan motivaatio pyöreä nolla niin täytyy tätä kesäkäyttistä vähän hypistellä. Tulipahan heijastinpaneeli ostettua kun hyvään diilin sai ja ilmastointi jumppa tehtyä. Takapuskurin listakin tuli laitetettua ehjä ja vetokoukun reikä peiteltyä. Myös ehjä sähkö antenni lainattiin tenavasta :D Kelpaa taas päästellä tämän niin lyhyen kesän yli, Kyllä vaan näissä vanhoissa mersuissa on se oma fiiliksensä että täytyy varmaan itteään ottaa niskasta kiinni että saa tenavaa edistettyä. Alustan osat kylläkin siitä sain purettua ja puslat grillattua mäelle eli ne pitäisi seuraavaksi saada vietyä puhallettavaksi ja maalattavaksi, Niillekkin on oma väri maailmansa jo suunniteltu ainakin osittain ettei aina sitä perus mustaa :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Pohja saatu viimein massa vapaaksi. Varaypörä kotelon päätin heivata mäelle kun turvatankki tulee kuitenkin, Tulipahan vähän hitsuuteltuakkin ja nyt ois kuskin puolen etu nurkka fiksailtu ja apparin puolelta taka vakaajan kiinike kohtaan laitettu vähän tuoreempaa pelliä. Hommaahan tässä riittää ja rajallisilla työkaluilla joutuu tekemään niin vaatihaan tämmönen muutaman motivaatio juoman mutta yrittänyttä ei laiteta. Koitetaas nyt saada koppa hitsuuteltua suht hyvään malliin niin saa lykätä pihalle ja puhallella pinta ruosteet pois. Heti perään saakiin vetää epoksit pintaan :D Alustan osista en saanut kuvaa ladattua mutta nekin oottelee hiekkapuhallusta ja maalausta, Täytyy ne varmaan saaha tehtyä ennenkun koppa on siinä kunnossa että saa rullaavaksi ruveta laittaan. Osaan jo kuvitella sen fiiliksen kun saa ruoste vapaan korin lykätä tallista pihalle :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Ps: jotain kommenttia voi heittää jos joku tätä lukee. Ei sitä riitä mielenkiinto päivitellä jos ei minkäänlaista motivoivaa kritiikkiä edes saa :D
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3916
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Elä nyt jätä päivittämättä. Kiva näitä on lukea, ei vaan aina muista kommentoida.
Onko tuo pörrä hyvä raapia ruosteita?
Pysyykö nuot harjat kiinne siinä?
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

MJPfin kirjoitti: Pe 05.04.2024 21:02 Elä nyt jätä päivittämättä. Kiva näitä on lukea, ei vaan aina muista kommentoida.
Onko tuo pörrä hyvä raapia ruosteita?
Pysyykö nuot harjat kiinne siinä?
Onse hyvä vehje massan poistoon ja ruosteeseen, jättää lähes samanlaisen pinnan kun hiekkapuhallus. Harjat vaan törkeän hintasia, juuri ostin taas 29,50€ kpl :?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3916
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hyi halvattu, ei tämmönen skotin nahka noin arvokkaita raaski ostaa. Taidan tyytyä talttaan, lastaan ja kuumailmapuhaltimeen massojen kanssa. :lol:
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

MJPfin kirjoitti: Pe 05.04.2024 23:07 Hyi halvattu, ei tämmönen skotin nahka noin arvokkaita raaski ostaa. Taidan tyytyä talttaan, lastaan ja kuumailmapuhaltimeen massojen kanssa. :lol:
Joo siihen mäkin oon tyytynyt, tämä ollut vaan viimeestelyssä ja pahoissa paikoissa apuna. Onneks sillä tekee muutakin, esim perus jarru rempassa aika kätevä vehje satuloita putsatessa jne. Työkalu puolta pitäs päivittää viellä hiukan enempi tässä tämän projektin yhtedessä. AC/DC tig olis kova sana ja muutamat perus pellisepän työkalut (sikki kone, kutistaja ja venyttäjä näin alkuun) Kanttikonekkin olis hieno mutta sen taidan tehdä itse :D
Vastaa Viestiin