Ilipo kirjoitti: ↑Ke 16.08.2023 18:08
W204ssa seuraavanlainen ongelma. Jarruttaessa auto "vääntyy" l. perä heilahtaa oikealle. Jarruremontti (levyt ja palat) vaihdettu abt 20tkm sitten. Onko suositella pajaa mihin ton veis katsottavaksi?
Veholle,
jos on apurunko ruostunut rikki
niin turrilla laitavat uuden
Reipasotteiset, hyvin autoteknikasta perillä olevat nuoret kaverit, hoitaa hommat kuten pitää, eikä arvaillen.
Itsellä MB350Cdi, E-coupe keulan kolinoiden paikallistamien otti täällä, pukilla käyttäen n. 5 min, ja ihan vain ohikulkiessa!
Usea kysymäni paja selitteli niitä näitä MB-keulan mahdollisista vaikeuksita ja 'diagnostiikkapakettia' alkuun tarjoten n 100€:lla - vaikka viallisten tukivarsien paikallistamista ehdotin.
Vaihdettiin eteen kaikki reaktiotangot, 3/4 oireili, mukana molemmat jo kertaalleen vaihdetut. Konsultoiden toiveet v/o-laaduista.
Samalla paikallistettiin lopullaan oleva kardaanin tukilaakeri, joka vaihdettiin, seuraavalla käynnillä, samalla kun tehtiin vielä MB A9 huolto. (ö+s)
Jos oikein muistan, W205:ssä on kaksi raitisilmasuodatinta eli sekä moottorin että matkustamon puolella. Kumpaakaanko ei ollut vaihdettu?
Vuosia sitten, kun työpaikkani oli kävelyetäisyydellä, huollatin mersujani Alppilassa. Kokemukset olivat laidasta laitaan hyvän ja huonon välillä. Ihmisiähän sielläkin on työssä.
KöhKöh, niinpä taitaakin olla 2kpl.. Ja varaosanumero viittaa että vaihdettu on juurikin sisällä oleva "raitisilmasuodatin", toisaalla selkeämmin sanottuna aktiivihiilisuodatin. Koskakohan tuo konehuoneen suodatin sitten tarkotus vaihtaa..
Mutta jätän nyt tuon viestini vielä tuohon, poistan sen turhana myöhemmin.