W124 jarrupolin kova eikä jarruja ollenkaan

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

W124 jarrupolin kova eikä jarruja ollenkaan

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Tere
Nyt ei meinaa ymmärtää. Lumihangesta käynnistetty, pari vuotta seisonut w124 200d 1990 abs jarrut.
Moottori ei ota kierroksia kun vähän yli tyhjäkäynnin joten 30kmh huippunopeus. Vaihdoin polttoaine suodattimen ei vaikutusta. Tässä pihatiellä ajellut , -20 pakkasta. Nyt meni jarrupolin ajossa ihan kovaksi, eikä jarruta yhtään, aiemmin jarrut toimi normaalisti. Auto ollut nyt vuorokauden verran lämpimässä tallissa, ja käyty ajamassa pari kertaa. Nyt tuntuu että veto on vielä huonompi ja jarrupolin edelleen ylhäällä, kova eikä jarruta vaikka polkee sen mitä penkin selkänoja kestää. Löysäsin abs pumpulle menevää jarruputkea. Polin lähti painumaan ja polin vapautettua on ylhäällä ja taas ihan kova.
Mikähän se tuli, aika vaarallinen vika
W212
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 jarrupolin kova eikä jarruja ollenkaan

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jussi70 kirjoitti: Ma 15.01.2024 20:42 Tere
Nyt ei meinaa ymmärtää. Lumihangesta käynnistetty, pari vuotta seisonut w124 200d 1990 abs jarrut.
Moottori ei ota kierroksia kun vähän yli tyhjäkäynnin joten 30kmh huippunopeus. Vaihdoin polttoaine suodattimen ei vaikutusta. Tässä pihatiellä ajellut , -20 pakkasta. Nyt meni jarrupolin ajossa ihan kovaksi, eikä jarruta yhtään, aiemmin jarrut toimi normaalisti. Auto ollut nyt vuorokauden verran lämpimässä tallissa, ja käyty ajamassa pari kertaa. Nyt tuntuu että veto on vielä huonompi ja jarrupolin edelleen ylhäällä, kova eikä jarruta vaikka polkee sen mitä penkin selkänoja kestää. Löysäsin abs pumpulle menevää jarruputkea. Polin lähti painumaan ja polin vapautettua on ylhäällä ja taas ihan kova.
Mikähän se tuli, aika vaarallinen vika
Sammuuko auto avaimesta normaalisti?
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W124 jarrupolin kova eikä jarruja ollenkaan

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Kyllä sammuu, mutta käy vain tyhjäkäyntiä, kaasua lisättäessä rynkyttää ja sammuu, ikään kuin polttoaineputki olisi jäässä eikä saa löpöä. Vaikkakin sisällä lämpösessä auto
W212
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: W124 jarrupolin kova eikä jarruja ollenkaan

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Erään vähäisellä käytöllä olevan työkoneen tankissa ja polttoainekanavissa kasvoi diesel-bakteeri. Levän tukkiessa kanavat kone kävi vain tyhjäkäyntiä. Tämä on yksi skenaario seisonnan jälkeen.
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: W124 jarrupolin kova eikä jarruja ollenkaan

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Pari vuotta seisoneessa on melko varmasti saastunutta polttoainetta(vettä,levää, levän alkua).Pa tankin ja linjojen putsausta puhdas suodatin ja puhdasta polttoainetta voisi kokeilla.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: W124 jarrupolin kova eikä jarruja ollenkaan

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Mitäs ammattimiehet on tästä (levähommasta) mieltä? Jos on tiossa että diesel-moottorinen auto, työkone, ruohonleikkuri tai vaikka moottoripyörä (juu, semmostakin on valmistettu) seisoo pidempään, onko viisaampi täyttää tankki mahdollisimman täyteen?
Minun mielestä ainakin kondensoitumisen vähentämiseksi kyllä, ja olen ollut sitä mieltä että myös mahdollisimman vähäisen levän muodostumisen takia yhtä lailla?
Miten on?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W124 jarrupolin kova eikä jarruja ollenkaan

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Tenutähti kirjoitti: Ma 22.01.2024 17:41 Mitäs ammattimiehet on tästä (levähommasta) mieltä? Jos on tiossa että diesel-moottorinen auto, työkone, ruohonleikkuri tai vaikka moottoripyörä (juu, semmostakin on valmistettu) seisoo pidempään, onko viisaampi täyttää tankki mahdollisimman täyteen?
Minun mielestä ainakin kondensoitumisen vähentämiseksi kyllä, ja olen ollut sitä mieltä että myös mahdollisimman vähäisen levän muodostumisen takia yhtä lailla?
Miten on?
Oman kokemukseni mukaan kun ostin moottoriviallisen henkilöauton niin kävin viimeisellä ajolla ennen seisomaan laittamista tankkaamassa piripintaan Nesteen dieselillä. Asiat tahtovat venyä ja viipyä ja niin kävi tuonkin korjauksen kanssa kun se seisoi 4 vuotta taivasalla kunnes sitten otin sen työnalle ja purkasin sen täysin osiksi tasopintojen hiomiset, syl. hoonaus +männänrenkaat, yms,yms.

Kun kone oli kasassa ja lähti muuten lähes heti käyntiin niin koeajon jälkeen suoraan katsastukseen 4v vanhoilla Nesteen dieseleillä, päästöt kunnossa ja auto lähti toimimaan kuin se ei olis neljää vuotta seisonutkaan.
Nyt ajettuja kilometrejä tullut lisää 51 000 ja polttoainelaitteet toimivat hienosti.

Koko ajan Nesteen dieseliä. Sitä onko se hyväksi vai onko huono, en tiedä mutta tankki täynnä ehdottomasti säilytys.
Vastaa Viestiin