voiko maffin poistaa dieselistä ?
voiko maffin poistaa dieselistä ?
Elikkäs voiko maf anturin poistaa imuputkesta jos egr on poistettu käytöstä ??.
niin ja pirssihän on w210 2,9td vm-97.
Lähinnä uteliaasuuttani kysääsen , sais vaan tuosta imupuolesta palijon yksinkertaasemman .
niin ja pirssihän on w210 2,9td vm-97.
Lähinnä uteliaasuuttani kysääsen , sais vaan tuosta imupuolesta palijon yksinkertaasemman .
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
Koita otaa se pois niin näet meneekö vikatiilaan vai ei itteläni ei tuo maffin johtojen irroitus vaikuttanut mitään .
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
orhi kirjoitti:Elikkäs voiko maf anturin poistaa imuputkesta jos egr on poistettu käytöstä ??.
niin ja pirssihän on w210 2,9td vm-97.
Lähinnä uteliaasuuttani kysääsen , sais vaan tuosta imupuolesta palijon yksinkertaasemman .
Ihan vanhimmista voi.
Sitten seuraavassa "sukupolvessa", eli 300td vaatii egr,n deaktivoimisen.
Cdi,ssäkin voi, kaikista muista, mutta ei 3,0 AMG,stä.
Kun auto nuortuu, niin homma vaikeutuu - periaatteella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
eli tuon johdon voi irrottaa , ja jos menee vikatilaan niin asia hoituu vain johdon takaisin laitolla ??. eikä tarvitse sen kummempaa toimenpidettä ??.
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
Ei lähde käyntiin ilman liitintä maffissa, ja jos maffi hajoaa (iteltä katkesi se keraaminen mittapää) niin ecu ei ohjaa hukkikselle alipainetta lainkaan = ei ahda.
Näin ainakin omassa -97 290td.
Näin ainakin omassa -97 290td.
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
Johnain topikis kerrottiin että jos egr on ohjelmoitu toimimattomaksi , niin tuon kikottimen voisi poistaa.
Paree vissihin jos ei sitä enämpää "käpälöi". Muuten voiko tuon katalysaattorin tyhjätä ilman että päästöt sekuaa ???.
Paree vissihin jos ei sitä enämpää "käpälöi". Muuten voiko tuon katalysaattorin tyhjätä ilman että päästöt sekuaa ???.
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
Itse kun tossa jokunen viikko takaperin vaihtelin 606 turboa paikoilleen nappasin rälläkällä katin kyljestä sopivan siivun pois, ja ajattelin tyhjätä sen samalla kun uutta downpipea alko vääntämään.
Taitanu olla katti jo viimeset 10v tyhjillään kun mitään ei löytynyt sieltä.
Taitanu olla katti jo viimeset 10v tyhjillään kun mitään ei löytynyt sieltä.
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
eli ei muuta ku tölökin avaaja kätehen , laitoon muuten ahtomittarin paikoollensa ja aharot oli johonain 0,5 /2000rpm. sitte ku vähä yritti polokaasta niin pikkuusen nousi. mikä tuommoses vakiona on ahto paine??.
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
Kyllä se siinä puol kiloa n. 2000rpm ja vähän alle kierroksilla kakkosella vedättäessä (manuaali) on. 2500rpm ylöspäin pitäisi olla siinä 0.8-0.9kg johonka tuo on rajattu ilmeisesti ecun toimesta. Aika paljon kyllä tuntuu vatkaavan 0.6-0.9 välillä tosin.
Tuolla 606 hyrskyttimellä on se 0.9kg 2500rpm ylöspäin ja pysyy siinä kokoajan. Syöttöjen kera tohtii nousta tuonne 1.4kg ja ainakin märällä kiihdyttäessä perä on puolelta toiselle 100kmh asti.
Syötöt vaan tuntuu loppuvan 1kg kohdalla ja savu häviää kokonaan.
Putkena on tällä hetkellä vaan 3" downpipe joten pakopaineista ei pitäisi olla pelkoa noilla ahdoilla. Vakio ahtimella ja putkella ei kannata kikkailla yhtään lisä paineilla.
Tuolla 606 hyrskyttimellä on se 0.9kg 2500rpm ylöspäin ja pysyy siinä kokoajan. Syöttöjen kera tohtii nousta tuonne 1.4kg ja ainakin märällä kiihdyttäessä perä on puolelta toiselle 100kmh asti.
Syötöt vaan tuntuu loppuvan 1kg kohdalla ja savu häviää kokonaan.
Putkena on tällä hetkellä vaan 3" downpipe joten pakopaineista ei pitäisi olla pelkoa noilla ahdoilla. Vakio ahtimella ja putkella ei kannata kikkailla yhtään lisä paineilla.
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
Mutta ,mutta eikös ilmamassamittarissa ole myös imuilman sisään tulevan lämmön anturi?
Vai olenko väärässä?
ahtopaineen lämpöanturi on kaiketi eri juttu vai toimiiko turbon haluama tieto pelkästään ahdetun no ,eli imuilman lämpö tieto ennen imusarjaa?
Järjellä ajatellen kyllä yksi anturi turbon jälkeen riittäisi.
Vai olenko väärässä?
ahtopaineen lämpöanturi on kaiketi eri juttu vai toimiiko turbon haluama tieto pelkästään ahdetun no ,eli imuilman lämpö tieto ennen imusarjaa?
Järjellä ajatellen kyllä yksi anturi turbon jälkeen riittäisi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
Parempaa systeemiä? Meinasitko paljonkin yli 400hv ottaa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
Millä tavalla parempi systeemi?
mitä se on mihin nykyinen ei toimi
ja mikähän se nykyinen on versioltaan joku mekaaninen ?
jos sähköinen niin vaikea kuvitella
paremin toimivaa systeemiä missä ei jompaakumpaa noista olisi,
esim pelkällä kaasun asenolla tomivassa tupaa tulemaan johonkin kohdin kierrosaluetta aina jotain karkeutta olosuhteiden vaihdellassa vaikka olisi vielä lambdakin mukan
ilman ilmamassamittaria olevia cr1. cr2 ja cr3 ainkin on tehtaan toimesta monissa maleissa
niissä ei myöskään ole egrää, kattia, hiukkas loukkua
Mökkillä
'
'
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
.
Jotta polttoaineen syöttöjärjestelmät dieselissä nyt edes jollain lailla kunnollisesti toimisivat, niin jotenkin se syötettävän polttoaineen määrä pitäisi saada suhteutettua siihen eri tilanteissa mootttoriin tulevan hapen määrään ja sen muutoksiin. Tässä ei ole eroa, olipa sähköinen, tai täysin mekaaninen järjestelmä kyseessä. Sähköiset järjestelmä ovat ylivoimaisia suhteessa mekaanisiin.
Perinteisesti, lähes poikkeuksitta, mersun syöyönsäätö perustuu paineanturin antamaan tietoon imusarjan paineesta, olipa vanha, tai uudempi moottori. Moottorin ohjain käsittelee painetietoa monelta kantilta ja päättelee ja arvioi siitä moottoriin tulevan ilman(hapen) määrän. Vanhemmissa saman asian hoitaa kumikalvo. Mitä tarkemmaksi syötönsäätöä halutaan, sen monimutkaisemmaksi tälläinen järjestelmä tulee. Muttei mersulla siitä välitetä.
Toinen, lähes kaikkien muiden valmistajien dieseleissä syötönsäätö perustuu yksinkertaisesti moottoriin menevän ilmamäärän mittaamiseen. Tämä on, varsinkin vakioautoissa parempi tapa. Moottorin läpivirtaavan ilman todellinen määrä lopulta määrittää syötettävän polttoaineen max määrän. Ilmamassamittari kertoo suoraan sen, mitä paineohjattu järjestelmä kuutioi monelta kantilta.
Ironiaa tässä on se, että merussakin on ilmamäärämittari, muttei sitä käytetä siihen tarkoitukseen, mihin se on alunpitäen tehty.
Jotta polttoaineen syöttöjärjestelmät dieselissä nyt edes jollain lailla kunnollisesti toimisivat, niin jotenkin se syötettävän polttoaineen määrä pitäisi saada suhteutettua siihen eri tilanteissa mootttoriin tulevan hapen määrään ja sen muutoksiin. Tässä ei ole eroa, olipa sähköinen, tai täysin mekaaninen järjestelmä kyseessä. Sähköiset järjestelmä ovat ylivoimaisia suhteessa mekaanisiin.
Perinteisesti, lähes poikkeuksitta, mersun syöyönsäätö perustuu paineanturin antamaan tietoon imusarjan paineesta, olipa vanha, tai uudempi moottori. Moottorin ohjain käsittelee painetietoa monelta kantilta ja päättelee ja arvioi siitä moottoriin tulevan ilman(hapen) määrän. Vanhemmissa saman asian hoitaa kumikalvo. Mitä tarkemmaksi syötönsäätöä halutaan, sen monimutkaisemmaksi tälläinen järjestelmä tulee. Muttei mersulla siitä välitetä.
Toinen, lähes kaikkien muiden valmistajien dieseleissä syötönsäätö perustuu yksinkertaisesti moottoriin menevän ilmamäärän mittaamiseen. Tämä on, varsinkin vakioautoissa parempi tapa. Moottorin läpivirtaavan ilman todellinen määrä lopulta määrittää syötettävän polttoaineen max määrän. Ilmamassamittari kertoo suoraan sen, mitä paineohjattu järjestelmä kuutioi monelta kantilta.
Ironiaa tässä on se, että merussakin on ilmamäärämittari, muttei sitä käytetä siihen tarkoitukseen, mihin se on alunpitäen tehty.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: voiko maffin poistaa dieselistä ?
om646CDI kirjoitti: ↑Pe 15.12.2023 01:50 https://www.tiktok.com/@cdijursi/video/ ... 2894237984
näistähän poistettu maffi
Avauttuu vain joku kirjautumis sivu
Ja kyllähän sen
Ohjelman muutoksen
(semoisen missä se on poistetu ohjelmasta )
jälkeen voi poistaa,
sitähän ei ole kaikssa cdi maleissa edes tehtaan jäljiltä
kuten tuli jo tuolla mainituakin
Mökkillä
'
'