Kylläpä se Parola/Turbotehoa on, mutta voitehan te sopia jonkun paikan siitä väliltä
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Liikuttavaa kiitollisuutta Tuikun kärsivällisistä vastauksista...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos olisin halunnut heidän ohjelmiaan, olisin kysynyt paikkaa josta niitä saa.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Uusi näiden mersujen kans... mut kukas Tuikun softia laittaa etelä-pohjanmaalla? Ja millasia teholukemia olis odotettavissa? 2013 facelift GLK 220 CDI ja Boschin ecu näytti olevan.. tarkoittaako se myös Boschin suuttimia? Onko tehoissa eroja hiukkasloukulla tai ilman?
Viimeksi muokannut Thuppu, Ti 14.11.2023 17:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB GLK 220cdi facelift
BMW 740ia e38
BMW 740ia e38
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tervehdys!
Olisi tuommoinen vanhempi C mersu joka on ohjelmaa vailla. W202 220cdi johonka vaihdettu 270cdi:n vnt ahdin, pumppu sekä 3 Bar mappianturi. Tuon muuttuvasiipisen ahtimen ohjaus ei ilmeisesti ole niin helppo tehdä tuolle vanhemmalle moottorinohjaukselle. Löytyisikö täältä osaava softaajaa?
Olisi tuommoinen vanhempi C mersu joka on ohjelmaa vailla. W202 220cdi johonka vaihdettu 270cdi:n vnt ahdin, pumppu sekä 3 Bar mappianturi. Tuon muuttuvasiipisen ahtimen ohjaus ei ilmeisesti ole niin helppo tehdä tuolle vanhemmalle moottorinohjaukselle. Löytyisikö täältä osaava softaajaa?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko ahdin kellolla vai servolla, jos kellon tilalle on servo laitettu niin sitten on vähissä ne tekijät.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kellolla se on.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo, löytyyPönä kirjoitti: ↑Ma 13.11.2023 10:09 Tervehdys!
Olisi tuommoinen vanhempi C mersu joka on ohjelmaa vailla. W202 220cdi johonka vaihdettu 270cdi:n vnt ahdin, pumppu sekä 3 Bar mappianturi. Tuon muuttuvasiipisen ahtimen ohjaus ei ilmeisesti ole niin helppo tehdä tuolle vanhemmalle moottorinohjaukselle. Löytyisikö täältä osaava softaajaa?
Laita ensin kunnollinen cooleri.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kysytääs täällä kun ohjelmaan liittyvää asiaa.
350 CDI 231hp -09 päivitetty pari vuotta sitten softa, nyt arviolta 280hp ja EGR otettu pois ohjelmallisesti käytöstä.
Auto on toiminut tähän asti hyvin, mutta nyt kun EGR alkoi ilmeisesti itsekseen hajota (venttiili sulkeutui ja avautui edestakaisin hallitsemattomasti), vaihdoin tähän halpis EGR:n, kun ajattelin ettei mitään väliä mikä siellä on, onhan se EGR pois käytöstä. Heti alkoi kuitenkin ongelmat, limp mode päälle. Vaihdoin takaisin orkkis Wahlerin. Yritin sitten metsästää tilalle Wahleria, Pierburgia ja muuta, mutta lopulta löytyi vain Delphin EGR. Tänään vaihdoin sen ja taas alkoi heti ongelmat, limp mode päälle.
Katsoin nyt vikakoodit ja siellä oli vain yksi koodi:
14B100 Component ‘Hot film mass air flow sensor’ has a plausibility error
Täältä löytyi jollain toisella olleen sama ongelma:
viewtopic.php?t=177301
Onko softa voitu tehdä jotenkin väärin ja siksi EGR:n vaihto ehjään (ei vuotavaan) aiheuttaa limpin ja tuon 14B100 vikakoodin? Järkeilin asian näin: vanha EGR on vuotanut ja auto on siksi toiminut vaikka EGR on jotenkin poistettu väärin käytöstä. Nyt kun uusi EGR-venttiili ei vuoda, auto menee heti vikatilaan koska ilmaa/pakokaasua ei pääse menemään venttiilin kautta? Todennäköisesti EGR-venttiili on ollut jo viallinen, kun auto on softattu ja siksi kahden vuoden aikana ei ole ollut ongelmia.
Vikakoodinlukijalla EGR:stä näyttää "Exhausta gas recirculation actuator 20 %" koko ajan, luulisi tämän olevan 0 jos EGR on otettu pois käytöstä? Vanhalla EGR:llä tuo heitteli 0-20% välillä.
Lisäys:
Soittelin softan tekijälle, hänelle oli tullut kuulemma muutama tällä eculla oleva vastaan, joissa tulee vikaa, kun liittää esimerkiksi uuden EGR:n autoon. Tässä mallissa softaus vaatii ecun irroituksen. Onko muilla tullut vastavaa eteen?
Ratkaisu oli niinkin yksinkertainen, kuin irroittaa EGR:n liitin, sillä EGR on sieltä softasta poistettu. Ja toden totta, limp mode -ongelmat katosivat. Olisipa tajunnut soittaa heti, kun EGR alkoi osoittaa ongelmia, sillä kaikelta vaivalta ja rahanmenolta olisi välttynyt nappaamalla piuha irti.
350 CDI 231hp -09 päivitetty pari vuotta sitten softa, nyt arviolta 280hp ja EGR otettu pois ohjelmallisesti käytöstä.
Auto on toiminut tähän asti hyvin, mutta nyt kun EGR alkoi ilmeisesti itsekseen hajota (venttiili sulkeutui ja avautui edestakaisin hallitsemattomasti), vaihdoin tähän halpis EGR:n, kun ajattelin ettei mitään väliä mikä siellä on, onhan se EGR pois käytöstä. Heti alkoi kuitenkin ongelmat, limp mode päälle. Vaihdoin takaisin orkkis Wahlerin. Yritin sitten metsästää tilalle Wahleria, Pierburgia ja muuta, mutta lopulta löytyi vain Delphin EGR. Tänään vaihdoin sen ja taas alkoi heti ongelmat, limp mode päälle.
Katsoin nyt vikakoodit ja siellä oli vain yksi koodi:
14B100 Component ‘Hot film mass air flow sensor’ has a plausibility error
Täältä löytyi jollain toisella olleen sama ongelma:
viewtopic.php?t=177301
Nuo kohdat 2-3 sopisi oikein hyvin, koska vika alkoi heti EGR-venttiilin vaihdolla.GI14.20-P-050465
Complaint
Engine diagnosis warning lamp lights up.
Note: The fault code (FC) 14A600, 14A700 or 14B100 is stored in the engine control unit.
Cause
1. Pinched or dislodged seals or boots on the clean air line (in direction of air filter box and turbocharger).
2. A deformed corrugated pipe in the exhaust gas recirculation (EGR) system internally.
3. Carbonization of the EGR inlet point/ EGR pipe.
Onko softa voitu tehdä jotenkin väärin ja siksi EGR:n vaihto ehjään (ei vuotavaan) aiheuttaa limpin ja tuon 14B100 vikakoodin? Järkeilin asian näin: vanha EGR on vuotanut ja auto on siksi toiminut vaikka EGR on jotenkin poistettu väärin käytöstä. Nyt kun uusi EGR-venttiili ei vuoda, auto menee heti vikatilaan koska ilmaa/pakokaasua ei pääse menemään venttiilin kautta? Todennäköisesti EGR-venttiili on ollut jo viallinen, kun auto on softattu ja siksi kahden vuoden aikana ei ole ollut ongelmia.
Vikakoodinlukijalla EGR:stä näyttää "Exhausta gas recirculation actuator 20 %" koko ajan, luulisi tämän olevan 0 jos EGR on otettu pois käytöstä? Vanhalla EGR:llä tuo heitteli 0-20% välillä.
Lisäys:
Soittelin softan tekijälle, hänelle oli tullut kuulemma muutama tällä eculla oleva vastaan, joissa tulee vikaa, kun liittää esimerkiksi uuden EGR:n autoon. Tässä mallissa softaus vaatii ecun irroituksen. Onko muilla tullut vastavaa eteen?
Ratkaisu oli niinkin yksinkertainen, kuin irroittaa EGR:n liitin, sillä EGR on sieltä softasta poistettu. Ja toden totta, limp mode -ongelmat katosivat. Olisipa tajunnut soittaa heti, kun EGR alkoi osoittaa ongelmia, sillä kaikelta vaivalta ja rahanmenolta olisi välttynyt nappaamalla piuha irti.
Viimeksi muokannut AaPoo, Ti 14.11.2023 14:45. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pistän paremman coolerin heti työn alle, voiko auton kuitenkin ohjelmoida ennen sitä?tuikku kirjoitti: ↑Ma 13.11.2023 19:41Joo, löytyyPönä kirjoitti: ↑Ma 13.11.2023 10:09 Tervehdys!
Olisi tuommoinen vanhempi C mersu joka on ohjelmaa vailla. W202 220cdi johonka vaihdettu 270cdi:n vnt ahdin, pumppu sekä 3 Bar mappianturi. Tuon muuttuvasiipisen ahtimen ohjaus ei ilmeisesti ole niin helppo tehdä tuolle vanhemmalle moottorinohjaukselle. Löytyisikö täältä osaava softaajaa?
Laita ensin kunnollinen cooleri.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sopivan sattuman kautta tämähän homma eteni vauhdilla. Tänään maestro henk. koht. sääti auton. Ja jäätävät n. 270hv/550-600Nm pitäis nyt löylyä löytyvän, kyllä vetää! Myös laatikko sai softauksen osakseen ja kyllä muuttu auto aivan uudeksi. Huomattavasti fiksummin toimii nyt loota, esim. kyläajossa ei vekslaile pykäliä vähä väliä vaan käyttää paremmin vääntöä hyväkseen. Kaasunvaste myös parani huimasti. Suuret kiitokset Karille!Thuppu kirjoitti: ↑Ke 08.11.2023 05:05 Uusi näiden mersujen kans... mut kukas Tuikun softia laittaa etelä-pohjanmaalla? Ja millasia teholukemia olis odotettavissa? 2013 facelift GLK 220 CDI ja Boschin ecu näytti olevan.. tarkoittaako se myös Boschin suuttimia? Onko tehoissa eroja hiukkasloukulla tai ilman?
MB GLK 220cdi facelift
BMW 740ia e38
BMW 740ia e38
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos tuikku alkanut softaamaan myös laatikoita?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos tuossa 2013 vuoden GLK:ssa ja E 212 220cdi sama moottori (om651) ja sama moottorin ohjaus? Itsellä muistaakseni lukee delphi ecun tarrassa. Saako tuosta E 212 220cdi tuon saman 270hv pihalle?Thuppu kirjoitti: ↑Ti 14.11.2023 17:23Sopivan sattuman kautta tämähän homma eteni vauhdilla. Tänään maestro henk. koht. sääti auton. Ja jäätävät n. 270hv/550-600Nm pitäis nyt löylyä löytyvän, kyllä vetää! Myös laatikko sai softauksen osakseen ja kyllä muuttu auto aivan uudeksi. Huomattavasti fiksummin toimii nyt loota, esim. kyläajossa ei vekslaile pykäliä vähä väliä vaan käyttää paremmin vääntöä hyväkseen. Kaasunvaste myös parani huimasti. Suuret kiitokset Karille!Thuppu kirjoitti: ↑Ke 08.11.2023 05:05 Uusi näiden mersujen kans... mut kukas Tuikun softia laittaa etelä-pohjanmaalla? Ja millasia teholukemia olis odotettavissa? 2013 facelift GLK 220 CDI ja Boschin ecu näytti olevan.. tarkoittaako se myös Boschin suuttimia? Onko tehoissa eroja hiukkasloukulla tai ilman?
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ite en näistä tiedä, mutta ainakin laatikon käytökseen pystyi vaikuttamaan, onko sit laatikon softasta vai moottorisoftan puolelta..?
En todellakaan ole oikea mies vastaamaan.. luin tämän säikeen toki läpi ja mielestäni jäi käsitys, että nelivetokin taitaa vaikuttaa, vai onko sit GLK mallissa jotain eroa, et millaisia tehoja saa ulos? Onko kyse isommista suuttimista tai jotain..? Moottorin peruskonstruktio muuten on varmasti pitkälti sama. Omassa oli tosiaan Boschin ecu ja suuttimet, mutta GLK jossa Delphi ilmeisesti venyy samoihin lukemiin, näin ymmärsin.
Näiden perusteella sanoisin, ettei 212 220cdi mallista saa samaa tehoa mitä GLK:sta: http://www.js-engineering.fi/ajoneuvot/tehoarvoja/
MB GLK 220cdi facelift
BMW 740ia e38
BMW 740ia e38
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuolla sivustolla olikin aika hyvin esillä käyriä. Toki vuosimallit puuttuu jos eri vuosimallien tekniikoissa on eroja.Thuppu kirjoitti: ↑Ke 15.11.2023 08:33Ite en näistä tiedä, mutta ainakin laatikon käytökseen pystyi vaikuttamaan, onko sit laatikon softasta vai moottorisoftan puolelta..?
En todellakaan ole oikea mies vastaamaan.. luin tämän säikeen toki läpi ja mielestäni jäi käsitys, että nelivetokin taitaa vaikuttaa, vai onko sit GLK mallissa jotain eroa, et millaisia tehoja saa ulos? Onko kyse isommista suuttimista tai jotain..? Moottorin peruskonstruktio muuten on varmasti pitkälti sama. Omassa oli tosiaan Boschin ecu ja suuttimet, mutta GLK jossa Delphi ilmeisesti venyy samoihin lukemiin, näin ymmärsin.
Näiden perusteella sanoisin, ettei 212 220cdi mallista saa samaa tehoa mitä GLK:sta: http://www.js-engineering.fi/ajoneuvot/tehoarvoja/
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moro!
Vähän aiheen sivusta mutta kuitenkin.
Tuikutettu w213 om654 turbo alkaa varmaanki hiljalleen olemaan vaihon / huollon tarpeessa (ei vielä paikannettu aivan varmaksi)
Vaihtoehtoja mietin, että ottaako kl osista tehasuuden turbon 1900e vai huoltasko / vähän muokkauttais tuota vanhaa turboa.
Oisko suosituksia asiansa osaavasta firmasta jolta vois tarjousta kysyä?
edit.Turbotukusta sais 3v takuulla 699e kunnostetun turbon, mutta vielä mietin vaihtoehtoa tuon alkuperäsen "parantamisesta"
Vähän aiheen sivusta mutta kuitenkin.
Tuikutettu w213 om654 turbo alkaa varmaanki hiljalleen olemaan vaihon / huollon tarpeessa (ei vielä paikannettu aivan varmaksi)
Vaihtoehtoja mietin, että ottaako kl osista tehasuuden turbon 1900e vai huoltasko / vähän muokkauttais tuota vanhaa turboa.
Oisko suosituksia asiansa osaavasta firmasta jolta vois tarjousta kysyä?
edit.Turbotukusta sais 3v takuulla 699e kunnostetun turbon, mutta vielä mietin vaihtoehtoa tuon alkuperäsen "parantamisesta"
Viimeksi muokannut Taikl, Ke 15.11.2023 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
GLKta on tehty sekä Delphiläisellä (Aluksi), sekä sitten myöhemmin Boschin korkeapainepmppu + suutin - paketilla..
Aivan ensimmäisissä on Delphin ensimmäinen paketti yhdellä ahtimella crd1,1
Näihin tuleee suosiolla n.210hv. 200 cdi on käytännössä sama kun 220cdi, 250cdi vielä tässä vaiheesssa puuttuu mallistosta.
Kun tupla-ahtimet tulee kuvaan mukaan, niin tehokin on nousee tehokkaimmassa versiossa 204,n hv,n.
Tuplaturbo malleissa 220cdi on käytännössä sama auto, kun 250cdi. Lastutettuna max tehokin ~sama.
Eroa on siis vaan softassa.
Boschin ruiskutus järjestelmän autoissa 220cdi on sama auto, kun 250ccdi, ero on vaan softassa.
Henkilöautoissa, yleensä aina, mutta poikkeuksiakin on, 220cdi,ssä pienemmät suuttimet. Sillä on jokin verran merkitystä, semmoinen 20-30hv.
GLKta on tehty sekä Delphiläisellä (Aluksi), sekä sitten myöhemmin Boschin korkeapainepmppu + suutin - paketilla..
Aivan ensimmäisissä on Delphin ensimmäinen paketti yhdellä ahtimella crd1,1
Näihin tuleee suosiolla n.210hv. 200 cdi on käytännössä sama kun 220cdi, 250cdi vielä tässä vaiheesssa puuttuu mallistosta.
Kun tupla-ahtimet tulee kuvaan mukaan, niin tehokin on nousee tehokkaimmassa versiossa 204,n hv,n.
Tuplaturbo malleissa 220cdi on käytännössä sama auto, kun 250cdi. Lastutettuna max tehokin ~sama.
Eroa on siis vaan softassa.
Boschin ruiskutus järjestelmän autoissa 220cdi on sama auto, kun 250ccdi, ero on vaan softassa.
Henkilöautoissa, yleensä aina, mutta poikkeuksiakin on, 220cdi,ssä pienemmät suuttimet. Sillä on jokin verran merkitystä, semmoinen 20-30hv.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ne ECU ja TCU keskustelevat keskenään ja laatikko sopeutuu uuteen vääntöön, näin ainakin tavoitteena. Uskoisin että tästä on kysymys ilman laatikon ohjelmointia.
Tai niin, 722.9 ja siitä eteenpäin on haasteellisempi. 722.6 ilmeisesti menee.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olin siinä luulossa, että 212 om651 olisi aina tuplaturbolla mutta aina oppii uutta.tuikku kirjoitti: ↑Ke 15.11.2023 10:08 .
GLKta on tehty sekä Delphiläisellä (Aluksi), sekä sitten myöhemmin Boschin korkeapainepmppu + suutin - paketilla..
Aivan ensimmäisissä on Delphin ensimmäinen paketti yhdellä ahtimella crd1,1
Näihin tuleee suosiolla n.210hv. 200 cdi on käytännössä sama kun 220cdi, 250cdi vielä tässä vaiheesssa puuttuu mallistosta.
Kun tupla-ahtimet tulee kuvaan mukaan, niin tehokin on nousee tehokkaimmassa versiossa 204,n hv,n.
Tuplaturbo malleissa 220cdi on käytännössä sama auto, kun 250cdi. Lastutettuna max tehokin ~sama.
Eroa on siis vaan softassa.
Boschin ruiskutus järjestelmän autoissa 220cdi on sama auto, kun 250ccdi, ero on vaan softassa.
Henkilöautoissa, yleensä aina, mutta poikkeuksiakin on, 220cdi,ssä pienemmät suuttimet. Sillä on jokin verran merkitystä, semmoinen 20-30hv.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No juu, oli asia miten vain, niin hymy tulee ny joka kerta ku ratin taakse istuu. Melko merkittävä muutos laatikon käytökseen kyllä tuli kerta kaikkiaan... Ja vitsi vieköön, kyllä vetää hyvin noin muutenki.
MB GLK 220cdi facelift
BMW 740ia e38
BMW 740ia e38
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Äkkiä se menee ohi, pari viikkoa ja tuntuu että ei taas mene mhinkään.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onneks on harrasteiden suhteen kokemusta noista 500-700hv värkeistä( https://youtu.be/H-TWJV5L94M ) niin tietää kuinka ne kulkee, mutta tää ny on suhteutettuna tämmöseen suht sivistyneeseen käyttikseen. Mutta juu, tottuu tähän tietty liiankin hyvin.
MB GLK 220cdi facelift
BMW 740ia e38
BMW 740ia e38
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mietinkin, että ootko audifoorumin Thuppu, kun sama nimimerkki ja Seinäjoelta.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu, sama heppu.
MB GLK 220cdi facelift
BMW 740ia e38
BMW 740ia e38
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
W211 220cdi 170hp versio, cdipaja oli kärkisijalla ohjelmoinnissa mutta eivät pelaa vielä delphin ecujen kanssa. Onko tuikku ainut kenellä onnistuu vai olisiko jollain suositella "custom"softaajaa
Vito w639 111cdi
Vito w638 110cdi (palo)
Onnea ei saa rahalla mutta merssun sillä saa, ja merssu tekee onnelliseksi
Vito w638 110cdi (palo)
Onnea ei saa rahalla mutta merssun sillä saa, ja merssu tekee onnelliseksi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
211 delphi? Luulin että ne on kaikki boschi edc16
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Facelift 170hp versio on delphillä. Muuten kyllä niistä löytyy boschi.
Vito w639 111cdi
Vito w638 110cdi (palo)
Onnea ei saa rahalla mutta merssun sillä saa, ja merssu tekee onnelliseksi
Vito w638 110cdi (palo)
Onnea ei saa rahalla mutta merssun sillä saa, ja merssu tekee onnelliseksi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No niin ei sitten ole sattunut moista versiota kohdalle, tokkopa tuossakaan ohjelma niin kummallinen on. Tuskin kuitenkaan uudemman om651 kaltainen sekamelska.