Kyllä moottorin lämpeäminen ainakin hidastui talvella huomattavasti tuon ohjelmoinnin jälkeen, joten ohjelmasta sen pitäisi olla off.
Tuo Wahlerin EGR hajoaa käsittääkseni usein elektroniikan puolelta, jolloin venttiili elää omaa elämäänsä välittämättä mitä ECU käskee tehdä.
Tässä joku kuvannut tuota ongelmaa.
https://www.youtube.com/shorts/kAb9JHN0oag
EGR:n poisto
Re: EGR:n poisto
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: EGR:n poisto
Onko kellään tietoa, paljonko pitää olla moottorin lämmöt että alkaa polttamaan DPF:ää?
Viimeksi muokannut tinatähti, Ma 18.12.2023 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: EGR:n poisto
No en tiedä, saattaa vaihdella, mutta yhdessä oli edellytyksenä öljyn lämpö 50.
Re: EGR:n poisto
Omassa termari oli tullut tiensä päähän eikä lämmöt enää noussut. Termarin vaihdon jälkeen alkoi DPF:n poltot. Lämmöt nousee melko nopeasti sinne 60 tienoille, siitä kestää sitten aikansa siihen, että viisari nousee 90. Vikakoodinlukijalla katsoin, että lämmöt oli parissa eri anturissa 82-85 välillä, tiedä pitäisikö nousta oikeasti 90 asteeseen? Mittarihan näyttää sinne päin.
S212 E350CDI 4Matic 2009