W210 270cdi turbovika myy uus
W210 270cdi turbovika myy uus
Elikkä pienen burniksen jälkeen alkoi pitämään outoa ääntä. Ääni tulee kun ahdot nousee. Veikkaisin turboa. Pitkittäis välystä ei ole mut pieni sivuttais ja turbon kyljissä näyttäis olevan pienet skraidut siivistä. Välillä heittää myös ahdot pois pelistä. Vaihelaatikko myös alkoi subuilemaan. Kaasupohjassa laittaa vaan suurempaa pesään ja kickdown ei toimi. Laatikossa on joku ohjelma eli jos joku voi ohjelmoida vakioks ni seki kiinnostaa. Pakopuolta en ole vielä katsonut. Om612 ja om613 turbot kiinnostaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W210 270cdi turbovika myy uus
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 270cdi turbovika myy uus
Joo ihan tehtaan asd lukkoperä löytyy ja komiasti lukotti. Voin kyllä videon siitä lähettää. Turbo kyllä antautuu näillä ahdoilla ja tehoilla varmasti ~250hp 550nm. Pakkovaihteilla laatikko kyllä toimii kun kissa
Re: W210 270cdi turbovika myy uus
Edes e55 amg-mallissa ei ole nettikirjoitusten perusteella lukkoperää tehtaalta tullessa. On tietysti mahdollista että joku jälkiasenteinen lukko sinne laitettu.
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Re: W210 270cdi turbovika myy uus
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 270cdi turbovika myy uus
Palanut puhki, lämpöleikannut? Nyt ei kyse ole vanhasta kaksitahti moposta.
Herran kirjoitteluiden tasosta voi hyvin saada kuvan että ihan kauheasti ei ole kokemusta moottoreista tai vaihteistoista, silti ollaan antamassa neuvoja takki auki kuin asiantuntija.
Sitten ihan aiheeseen, jos päittäistä ei ole juurikaan niin kannattaa kokeilla ahtimen välyksiä kylmänä ja öljyttynä. Jos kevyesti työntämällä menee koteloon kiinni niin laakerit on valmiit, joka johtuu yleensä öljyn puutteesta tai vierasesineestä ahtimen siivissä, kompressori tai pako puolella.
Noilla tehoilla vakio suuttimilla ahdin on siinä kintaalla että alkaa loppumaan kesken, yleensä ekana alkaa kompurasiipien kärjet taipumaan pystyyn kun ahnehditaan liikaa tuottoa liian pienestä ahtimesta.
Re: W210 270cdi turbovika myy uus
Joo täytyy katsoa tuo ahdin uudestaan kun hallille pääsen. Se on onneksi nopea tehdä. Kattelin noita uusia turbojakin eikä ne mahdottomasti onneks maksa. Ei varmaan kannata ajaa tuolla, koska jos siivet vetävät metallihilppua koneeseen? Uuden turbon vaihosta vaa sen verran kyselen et miten ne kannattaa öljytä, koska kuivakäyttö ei tietenkään oo hyvä uuelle turbolle.MJPfin kirjoitti: ↑Ma 30.10.2023 16:04Palanut puhki, lämpöleikannut? Nyt ei kyse ole vanhasta kaksitahti moposta.
Herran kirjoitteluiden tasosta voi hyvin saada kuvan että ihan kauheasti ei ole kokemusta moottoreista tai vaihteistoista, silti ollaan antamassa neuvoja takki auki kuin asiantuntija.
Sitten ihan aiheeseen, jos päittäistä ei ole juurikaan niin kannattaa kokeilla ahtimen välyksiä kylmänä ja öljyttynä. Jos kevyesti työntämällä menee koteloon kiinni niin laakerit on valmiit, joka johtuu yleensä öljyn puutteesta tai vierasesineestä ahtimen siivissä, kompressori tai pako puolella.
Noilla tehoilla vakio suuttimilla ahdin on siinä kintaalla että alkaa loppumaan kesken, yleensä ekana alkaa kompurasiipien kärjet taipumaan pystyyn kun ahnehditaan liikaa tuottoa liian pienestä ahtimesta.
Re: W210 270cdi turbovika myy uus
Viallinen ahdin voi rikkoa koko koneen, kokemusta on.
Pahimmillaan ahdin hajoaa sen verran että työntää moottoriöljyt kompurasta läpi ja mootoria alkaa käymään omalla öljyllään = silppua ja muuta kivaa luvassa, eikä muuten sammu avaimella enään.
Ahtimen tippakannulla öljyn syötöstä PUHDASTA moottoriöljyä asennusvaiheessa riittää.
Pahimmillaan ahdin hajoaa sen verran että työntää moottoriöljyt kompurasta läpi ja mootoria alkaa käymään omalla öljyllään = silppua ja muuta kivaa luvassa, eikä muuten sammu avaimella enään.
Ahtimen tippakannulla öljyn syötöstä PUHDASTA moottoriöljyä asennusvaiheessa riittää.