Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Auto oli ajamatta viikon. Seurauksena kumit oli kantikkaat eli näihin Klebereihin näyttää tulevan se flat spot. Nostin paineet 2.5 barista eteen 2.8 ja taakse 3.0 kun päivän 6 + 6 km ajolla ei palautuneet. Eilen oli vähän paremmat, täristi kyllä vieläkin.

Tarttee varmaan ajaa ne kuumiksi, jos ne siitä asettuu.... ne on made in Romania.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja Karel »

karra kirjoitti: Ke 30.08.2023 10:14 Auto oli ajamatta viikon. Seurauksena kumit oli kantikkaat eli näihin Klebereihin näyttää tulevan se flat spot. Nostin paineet 2.5 barista eteen 2.8 ja taakse 3.0 kun päivän 6 + 6 km ajolla ei palautuneet. Eilen oli vähän paremmat, täristi kyllä vieläkin.

Tarttee varmaan ajaa ne kuumiksi, jos ne siitä asettuu.... ne on made in Romania.
Aika paha. Ei tuollaista saisi esiintyä. Reklamaation paikka.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
masa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 01.12.2014 20:31

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja masa11 »

Hienot tuli vanteista ja käy hyvin tuohon autoon, toisin kuin nuo 8-reikäset jotka näyttää aivan pölykapseleilta.
Ne renkaat voisi paremmin suoristua jos ajaa matalalla paineella jonkin aikaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin vkl aikana Ruotsinkylässä; auto seisoi yön yli Pyhtäällä, ja kun läksin ajoon niin muutaman kilometrin täryytti, sitten asettui. Painetta renkaissa 3.0 bar. Tuo kolme bar on aika tärisevä jo muutenkin, pitää nyt pudottaa seuraavaan reissuun sinne 2.7 paikkeille ja sitten vielä sinne 2.5 millä oli mukava ajaa. Täytyy nyt seurata.

Oikealla edessä otti joustossa kiinni jonnekin, kävin eilen montulla niin jonkun jäähdyttimen (moottoriöljy?) suojamuovi oli vähän löysällä oikean etupyörän edessä, siihen oli tavannut. Sain nippusiteellä 30 mm lisää tilaa siihen josko se auttaisi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3540
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja EVO X »

karra kirjoitti: Ke 30.08.2023 10:14 Auto oli ajamatta viikon. Seurauksena kumit oli kantikkaat eli näihin Klebereihin näyttää tulevan se flat spot. Nostin paineet 2.5 barista eteen 2.8 ja taakse 3.0 kun päivän 6 + 6 km ajolla ei palautuneet. Eilen oli vähän paremmat, täristi kyllä vieläkin.

Tarttee varmaan ajaa ne kuumiksi, jos ne siitä asettuu.... ne on made in Romania.
Tämä on myös kiinalaisissa enemmän sääntö kuin poikkeus. Yli 2pv kun seisoo niin muotoutuu. Yleensä on lähtenyt ~10km ajolla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Taisihan nuo vähän täristellä kun ajoin talvisäilöön tämän viikko sitten, oli kyllä lyhyt matka eli kilometri :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2260
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Monesti auttaa kun laskee paineet alas (1,0-1,5 bar).
Rauhallista ajoa kilometrin verran ja paineet normaaliksi. 😉
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

cuuno kirjoitti: Ma 30.10.2023 02:05 Monesti auttaa kun laskee paineet alas (1,0-1,5 bar).
Rauhallista ajoa kilometrin verran ja paineet normaaliksi. 😉
Pitää ensi kesänä ottaa tää ns seurantaan. Tänä kesänä tuli ajettua niin vähän, ensin kun oli väärät vanteet alla ja näillä virallisilla vaan pari-kolme kertaa muistaakseni.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin