Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Kävi pikku kolari eilen. Auto oli parkissa sammuksissa ja iso pakettiauto peruutti etuvanteeseen vetokoukku edellä niin että alumiinivanteeseen tuli noin sentti x sentti jälki, syvyydeltään noin pari milliä. Myös etupuskurin muovit saivat osumaa niin että muovit ilmeisesti kävi lutussa jolloin maalaukseen tuli hentoisia pystyhalkeamia. Osuma tuli siis lähes suoraan sivusta, en ollut näkemässä kolausta mutta periaatteessa pieni osuma. Auto ei kuitenkaan lähtenyt käyntiin osuman jälkeen, mittaristoon ei syttynyt yksikään värillinen merkkivalo, auto kuoli. Kilometrit näkyi, vaihteet näkyi, takaluukku toimi kaukoohjaimella, samoin ovet, radiokin toimi mutta ei mikään mikä liittyi käynnistymiseen. Vikakoodeja ei voinut katsoa halpistesterillä kun herjasi virrattomuutta, vaihdekepistä ei saanut vapaata. Irrotin akun kengän noin kymmeneksi minuutiksi mutta ei auttanut.
No, tilasin hinurin ja auto kyytiin, muutama kilometri merkkiliikkeeseen ja kas kummaa, kun auto laskettiin alas niin se toimi normaalisti.
Toiminut normaalisti myös tänään. Ongelma kesti noin tunnin, mikä oli? Merkkiliikkeen mukaan ei voinut aiheutua kolarista mutta selvähän se on että siitä tuo aiheutui kun on toiminut nelisen vuotta virheettömästi ja tuon jälkeenkin nyt päivän.
Varsinainen kysymys kuuluu pitäisikö pyytää korjaamaan tai tarkastamaan jotain tuohon liittyen kun auto menee puskurin korjausmaalaukseen ja uuden vanteen hakuun piakkoin vai oliko tuo jokin crash sensor juttu joka kuuluu asiaan vaikka merkkiliike sanoi että ei voi olla? Toisen osapuolen vakuutus siis korvaa nuo.
Auto on Glk-09 220cdi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1615
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Onko noissa GLK-autoissa sähköinen rattilukko? Jos on, niin voisiko olla sen ongelmista kyse? Toki outoa, että törmäyksen jälkeen tulisi juuri tuo vika. Surahtiko avain (rattilukon moottori), kun työnsit avainen sisään silloin, kun vika ilmeni? Usein tuota ei kyllä huomaa edes ajatella. Tämä kaikki voi olla täyttä spekulaatiota, mikäli autossasi ei ole kyseistä sähköistä rattilukkoa. Vuosimallin mukaan siinä voisi kyseinen järjestelmä olla, kun on W204/W212 aikakauden autoja.
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

On siinä se surinalukko. Ei surissut sekään. On kuitenkin tähän asti toiminut ongelmitta. Ei ole ollut mitään viivettä eikä mitään muutakaan merkkiä siitä että tuo olisi alkamassa antautumaan. Tämä ei ole ensimmäinen mersuni tuolla surinalukolla, sen mahdolliset ongelmat on tiedossa mutta tässä ei ole ollut noihin viittaavaa.
Voisiko tömäys etuvanteeseen vaurioittaa tuota lukkoa?
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1046
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Sen verran kääntänyt ohjausta että rattilukko jäänyt ”jumiin”, vänkää ”laitaa” vasten eikä jaksa aueta. hinurin kyytiin nostossa ohjaus kääntynyt hieman takaisin, ohjauslukko jaksoi aueta. Ohjauslukko vika ilmenee yleensä rattaat laitaan käännettynä samasta syystä, väännättää kielekettä eikä jaksa aueta
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tuo edellä kommentoitu rattilukkojuttu kuulostaa järkeenkäyvältä selitykseltä eikä sitten liity kolariin. Merkkiliikkeen kommentti vaan kuulosti käsien pesulta ongelman osalta. Jos tietävät että ei johtunut kolarista niin sitten tietävät mistä muusta johtuu ja pitäähän se kertoa myös omistajalle. Eivät vaan tainneet tietää ja päätyivät helppoon ratkaisuun.
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Raati on siis tullut siihen tulokseen että rattilukko aiheutti tuon virrattomuuden.
Ilmeisesti kannattaa pyytää tuo rattilukon korjaus vaikka se tämän päivää toimikin. Painotan sitä että tuo on toiminut moitteetta yli neljä vuotta. Tässähän käy muuten niin että puskuri korjataan ja uusi vannekin tulee mutta jos tuota lukkoa ei vaihda niin tuosta kolauksesta muutenkin herkkä systeemi on saanut alkukipinän hajoamiselle ja minun tuurilla se hajoaa muutaman viikon päästä itsekseen ja joudun maksumieheksi?
Avatar
hypsykkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 01.08.2023 18:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja hypsykkä »

Voinenä kirjoitti: Ti 01.08.2023 19:37 Raati on siis tullut siihen tulokseen että rattilukko aiheutti tuon virrattomuuden.
Ilmeisesti kannattaa pyytää tuo rattilukon korjaus vaikka se tämän päivää toimikin. Painotan sitä että tuo on toiminut moitteetta yli neljä vuotta. Tässähän käy muuten niin että puskuri korjataan ja uusi vannekin tulee mutta jos tuota lukkoa ei vaihda niin tuosta kolauksesta muutenkin herkkä systeemi on saanut alkukipinän hajoamiselle ja minun tuurilla se hajoaa muutaman viikon päästä itsekseen ja joudun maksumieheksi?
Kannattaa ehdottomasti korjata kun on vielä ehjä, tai ei ainakaan kokonaan rikki. Itsellä rupesi w204 mersussa oireilemaan juuri noin että avain ei tehnyt mitään mutta mittaristoon vaan syttyi valot, pari kuukautta tämä paheni kunnes auto ei meinannut lähteä mitenkään käyntiin ilman että rattia sai paukoa nyrkillä niin että rattilukko aukeisi. Sitten vein korjaamolle, siellä kerto että yleinen ongelma ja ehjänä vielä kohtuu helppo ja "halpa" korjata (n. 300€ taisi olla itsellä) mutta rikkinäisenä vissiin maksaa enemmän ja saa murjoa paikkoja rikki että sen lukon saa irti jos on jumittunut väärään asentoon.
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

No minulla ei ole ollut oireita kun tämän kolarin jälkihetkenä. On selvää että jos tuo nyt alkaa temppuileen niin tuo vanteeseen osunut vetokoukku on sen aiheuttanut.
Olisi mielenkiintoista nähdä kuva mimmoista salpaa se suriseva servomoottori ajaa. Kuvasta saisi käsityksen voiko isku rikkoa rattilukon mekanismia vai oliko kyseessä tosiaan vain jumi/vänkä tilanne kuten jäsen multiviri tuossa aiemmin kirjoitteli. En ole rattilukkojen kanssa pelaillut sitten 80-luvun kun corollia piti päästä ajeleen. Niissä oli ihan semmoinen metallitappi tyylinen salpa joka aukeni kun samalla keikutti rattia, eli jumitilanne oli käytännössä aina päällä mutta mekaanisen järjestelmän kyseessä ollen mitään ei hajonnut ikinä.
Tuontyylinen salpa kyllä ottaisi kipeää jos vanteeseen peruuttaa vetokoukun niin että alumiini menee montulle.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1046
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Tappi missä on hampaat, onkohan se matopyörä nimellä se systeemi mikä sitä liikuttaa. Kuvia löytynee Googlelle w204 ESL hakusanalla

Jos kuulostaa laiskalta se moottori, kannattaa korjauttaa ennen kuin on pahassa paikassa, vaikkapa syrjäisellä tiellä missä ei kenttää puhelimessa tms. Ja helpompikin ennen kuin on jumissa
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

https://www.benzworld.org/threads/how-t ... 1.3071246/

Tuoltahan se kieli paljastuu kun selailee. Onhan se vähän tuollainen kärkeen päin kapeneva että periaatteessa kova isku vanteeseen ohjaussuuntaan kuten minun autoon tuli tarjoaa tuolle myös pikkuisen liikesuuntaan eli kieltä sisäänpäin työntävää voimaa.
Omassani on kuitenkin suhteellisen agressiivisen tuntuinen tuo moottorin hurahdus joten moottori on ainakin kunnossa. Ehkä mitään uraa tai loveakaan ei tullut kun tuo kuitenkin tänäänkin sen 20-40 starttausta toimi moitteeta mitä minulle yleensä arkipäivänä tulee.
Taidan antaa tuon rattilukko asian olla ja uskoa että kyseessä oli tosiaan vain hetkellinen jumi joka helpotti kun auto vedettiin hinurille ja sieltä pois.
Hikkei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 21.06.2023 11:10

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Hikkei »

Kuvassa W211 lukko palasina:

Kuva
2006 face-lift S211 E280 Avantgarde
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Liikkuva kieli ilmeisesti tuossa kuvan vasemmassa alakulmassa? Näyttää ehkä vähän erilaiselta kun tuolla aiemman linkin kuvissa.

Auto toimii edelleen moitteettomasti mutta tuo rattilukko ei surahda yhtään. Ilmeisesti se sitten kuoli tuommoiseen toimimattomuus asentoon. Ei varmaan eilenkään surissut mutta en sitä huomannut kun keskityin aina vain tuohon että syttyykö mittaristoon merkkivalot ja starttaako. Auto on siis pätkäajossa, startteja tulee kymmeniä normipäivänä.
Vaikuttaakos tuo nyt johonkin että mitään surahdusta ei kuulu? Minä en tuota surahdusta tai rattilukkoa kaipaa jos vaan auto tämmöisenä toimii ikuisesti. Kiistatta tuo kuitenkin meni rikki tuossa kolarissa eli toisen osapuolen vakuutusyhtiö tuon korvaisi mutta kun tuo kuitenkin on mahdollinen vikaantumiskohde niin kannattaako edes korjauttaa?
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Voinenä kirjoitti: Ke 02.08.2023 08:12 .
Vaikuttaakos tuo nyt johonkin että mitään surahdusta ei kuulu? Minä en tuota surahdusta tai rattilukkoa kaipaa jos vaan auto tämmöisenä toimii ikuisesti. Kiistatta tuo kuitenkin meni rikki tuossa kolarissa eli toisen osapuolen vakuutusyhtiö tuon korvaisi mutta kun tuo kuitenkin on mahdollinen vikaantumiskohde niin kannattaako edes korjauttaa?
Kysyin katsastusasemalta, kun omasta oli rattilukonmoottori menossa rikki, että vaaditaanko, vai riittääkö vaihteistolukko automaatissa, vastaus oli että rattilukko on pakollinen katsastusvaruste ko. autossa joten päädyin vaihdattaan moottorin, vaihtoehtona oli siis emulaattori rattilukkopaketin tilalle
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

No niinpä tietysti, katsastuksessa varmaan täytyy toimia. Täytyy pyytää siis tuonkin korjaus kun kerran tuossa hajosi. Autohan on juuri kuukausi sitten katsastettu mutta pianhan se seuraava kerta on taas tulossa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Voinenä kirjoitti: Ti 01.08.2023 17:52 Kävi pikku kolari eilen. Auto oli parkissa sammuksissa ja iso pakettiauto peruutti etuvanteeseen vetokoukku edellä niin että alumiinivanteeseen tuli noin sentti x sentti jälki, syvyydeltään noin pari milliä. Myös etupuskurin muovit saivat osumaa niin että muovit ilmeisesti kävi lutussa jolloin maalaukseen tuli hentoisia pystyhalkeamia. Osuma tuli siis lähes suoraan sivusta, en ollut näkemässä kolausta mutta periaatteessa pieni osuma. Auto ei kuitenkaan lähtenyt käyntiin osuman jälkeen, mittaristoon ei syttynyt yksikään värillinen merkkivalo, auto kuoli. Kilometrit näkyi, vaihteet näkyi, takaluukku toimi kaukoohjaimella, samoin ovet, radiokin toimi mutta ei mikään mikä liittyi käynnistymiseen. Vikakoodeja ei voinut katsoa halpistesterillä kun herjasi virrattomuutta, vaihdekepistä ei saanut vapaata. Irrotin akun kengän noin kymmeneksi minuutiksi mutta ei auttanut.
No, tilasin hinurin ja auto kyytiin, muutama kilometri merkkiliikkeeseen ja kas kummaa, kun auto laskettiin alas niin se toimi normaalisti.
Toiminut normaalisti myös tänään. Ongelma kesti noin tunnin, mikä oli? Merkkiliikkeen mukaan ei voinut aiheutua kolarista mutta selvähän se on että siitä tuo aiheutui kun on toiminut nelisen vuotta virheettömästi ja tuon jälkeenkin nyt päivän.
Varsinainen kysymys kuuluu pitäisikö pyytää korjaamaan tai tarkastamaan jotain tuohon liittyen kun auto menee puskurin korjausmaalaukseen ja uuden vanteen hakuun piakkoin vai oliko tuo jokin crash sensor juttu joka kuuluu asiaan vaikka merkkiliike sanoi että ei voi olla? Toisen osapuolen vakuutus siis korvaa nuo.
Auto on Glk-09 220cdi
Renkaat kääntynyt sen verran että lukon salapa jumissa,
kerran on tullut vastaan sama tosin silloin oli asialla
lumikoneen perälana joka tökäsi pakun renkaaseen,
vika muistiin talentui jotakin virta ja rattilukon yhteys vikaan vittaava
Mökkillä
'
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1615
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eli lukko on jäänyt siis auki -asentoon, jos ei surahtele ja antaa kuitenkin käynnistää auton. Tämä on paras tilanne korjaamisen kannalta. Uusi yksikkö paikalleen kolarikorjauksen piikkiin. Ei se täräys ole moottoria voinut rikkoa. Jokin lienee sitten vääntynyt tai rikkoontunut mekanismissa, että moottori sai imaistua vielä kerran lukon auki, jonka jälkeen jumittui auki -asentoon.
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Tämä korjattu. Parisen viikkoa oli tuolloin kesällä merkkiliikkeessä kun puskurikin piti maalata.
Rattilukko vaihdettiin ilmeisesti kokonaan, osaa ei ollut suomessa mutta tuli lentorahtina nopeasti.
Molemmat avaimet piti viedä liikkeeseen, ilmeisesti jotain koodattiin?

Kaikki kerrasta kuntoon, ilahduttaavaa eikä aina itsestään selvää.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Voinenä kirjoitti: To 21.09.2023 15:04 Tämä korjattu. Parisen viikkoa oli tuolloin kesällä merkkiliikkeessä kun puskurikin piti maalata.
Rattilukko vaihdettiin ilmeisesti kokonaan, osaa ei ollut suomessa mutta tuli lentorahtina nopeasti.
Molemmat avaimet piti viedä liikkeeseen, ilmeisesti jotain koodattiin?

Kaikki kerrasta kuntoon, ilahduttaavaa eikä aina itsestään selvää.
Hyvä
Kerrankin siis kaikki meni kuten pitää
Mökkillä
'
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

No joo, tänään ajoin aamusta töihin 3km, sammutin ja puolen tunnin päästä piti käynnistää niin vain naks kuului, toki ensin myös rattilukon surina kuului mutta ei siis pyörittänyt moottoria. Tuo naks oli kovempi ääni kuin pienen releen naks mutta ei semmoinen startin solenoidin kovuinen naks. Omituista oli että naks kuului painoi jarrua tai ei. Kaikki merkkivalot toimi ja muutkin mutta ei vain pyörittänyt moottoria. Koitin päivän mittaan kymmenisen kertaa ja aina sama juttu. Auto ei siis ollut samanlainen kun kolarin jälkeen rattilukko oli, nyt kuului naks konehuoneesta.
Nyt sitten illalla menin auton luo toisen avaimen kanssa ja sama juttu, ei startannut. Siitä suivaantuneena heilutin rattia rattilukko päällä edestakas ja kas ihmettä, auto käynnistyi kun starttasin. Herää kysymys onko merkkiliikkeessä sössitty vai mikä juttu tämä nyt on? Ideoita taas kaivataan, pyllystähän tuommoinen on.
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Rattilukko jumissa, pyörät käännetty niin että kun lukko menee päälle, niin ohjaus on ikäänkuin pinteessä rattilukkoa vasten. Ei vaan lukkomekanismi jaksa vetää lukitusta pois päältä, ratin heilutus vapauttaa...
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Mutta joku vika kun noin käy? Tämä on nyt meidän viides mersu jossa on tuommoinen rattilukko eikä koskaan missään muussa ole käynyt mitään vastaavaa. Vain tässä ja tuon kolarin jälkeen heti ja nyt sitten parisen kuukautta korjauksen jälkeen kävi noin. Sattumaako vai ”väärin korjattu”?

Auto oli muuten suoralla maalla ja asfaltilla joten luulisi että mitään isoja pinteitä ei tule. Ja servo surisi hyvin joka kerta.
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Kävin marmorilla jossa tuo rattilukko vaihdettiin. Meinasi että eri vika, veikkasi virtalukkoa nyt. Aika tilattu tarkempiin tutkimuksiin.

Voiko olla virtalukko kun kaikki virrat tuli, avain toimii moitteettomasti eli ei takeltele?
Ainut että kun pitäisi pyörittää moottoria niin kuuluu naks, ei pyöritä. Tänäänkin teki kerran tuon, en tosin startannut tänään kun neljästi kun eihän tuolla uskalla ajella kun ihan pakolliset työajot.

Jos virtalukko niin onko itse mitään tehtävissä vai tyytyykö siihen toimintatonnin karkaamiseen lompakosta?
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Käynti merkkiliikkeessä ei antanut varmuutta mikä on vialla. Suora lainaus alimmaisena . Lähtisivät siitä että vaihtaisivat ohjauspyörämoduulin~1000€. Voiko tuon vaihtaa itse jos hankkii käytetyn osan ebaystä 100-200€ hintaan.

https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 1&_sacat=0

Lähinnä siis tarviiko koodata jotain tai starilla kertoa jotain autolle?

Tai tuleeko tuosta korjaamon raportista jotain muuta mieleen mikä voisi olla vikana? Auto on nyt kaksi kertaa jättänyt starttaamati. Ensin maanantaina noin kymmenen tuntia ja sata yritystä ja tiistaina yhden kerran yksi yritys vain naksahti, toisella starttasi.
Ei viitsisi tonnia laittaa turhuuteenkaan.


”Tullessa toimii moitteettomasti. Tunnistaa molemmat avaimet ja antaa käynnistää. Ei vikailmoituksia mittaristossa.>> vikakoodit luettu.
Ei vikakoodeja virtalukon ohjainlaitteella. Ohjauspyörämoduli, audia20,takaluukun ohjainlaite ja elektroninen valitsinvipumoduuli: U016800 tiedonsiirrossa elektronisen virtalukon kanssa on toimintahäiriö. Esiintynyt 1 kerran. Ohjainpyörämoduulille tallentunut myös: U100800 LIN-väylässä 1 on toimintahäiriö. Esiintynyt 3 kertaa mutta eri kilometreillä kuin tiedonsiirtovikakoodit.>> suoritettuajoneston ohjattu tarkistus. Virtalukon ohjainlaite, sähkötoiminen ohjauslukko ja kaukosäädinavaimet ovat kunnossa. Tiedonsiirto tällähetkellä kunnossa.
>>epäillään aiheuttajaksi ohjauspyörämoduulia joka sekoittaa tiedonsiirtoväylän. Täytyisi saada vika päälle jotta tämän voi varmistaa.”
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Alareunassa se olellinen eli vika päälle ja jättä tasan siihen tilaan
sitten kärrää jollain pajalle tai tilaa sen merkkilikken paikkan päälle
tai sitten ajelee niin pitkään että vika on pysyvä ja hinaus vakutuksella pajalle

valitettavast jotain vikojen hakemien/korjaaminen maksaa
Mökkillä
'
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Juu, ei tuo hinta nyt kovasti kirvele kun auto on työajossa kilometrikorvauksilla mutta se että ei laakista osu oikea osa on tässä se ikävä puoli. Ei viitsisi arpoa ja vaihdella mitä sattuu. Toinen on se että vaikka en tee yhteiskunnan tärkeintä työtä niin on se kuitenkin pieni ongelma tuon auton temppuilu lähinnä asiakkaille. Ei kuitenkaan niin suuri ongelma että viitsisin tonnilla koittaa osa kerrallaan mikä sitä riivaa, auto on kuitenkin arvoltaan ehkä viiden tonnin luokkaa.
On tässä onneksi kolme muuta oikeata autoa minkä voi ottaa töihin tuon wanhuksen tilalle tarvittaessa.
No, täytyy ajella niin kauan kun liikkuu ja sitten tosiaan hinauttaa raato merkkikorjaamolle, käyhän se noinkin.
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Niin onkohan tuo viiksihässäkkä tyhmä osa vai tarviiko se koodata autoon? Tuommoisen satkun nyt voisi uhrata ebayn osaan oli se sitten oikea tai ei mutta tarviikohan tuo merkkiliikkeen tietokonetta asennuksessa?
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Ebayn ohjauspyörämoduuli asennettu ja taas toimii. Vanhassa ei silmällä näkynyt mitään mikä olisi voinut tulla vanteeseen peruuttamisen seurauksena joten ehkäpä tuonkin kuuluu joskus hajota.
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

No ei kauaa toiminut. Starttimoottori oli sitten tämä lopullinen syyllinen tässä jälkisaagassa. Tai ehkä sen solenoidi, en ole vielä tutkinut vanhaa starttia, otin sen korjaamolta mukaani. Tuosta starttimoottorista ei tule vikakoodia.

Mutta jotta pysytään otsikossa niin kolarissa hajosi siis vain rattilukko, siitä oli vikakoodikin.
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 428
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja moska »

Eikö huolto älynnyt epäillä starttia heti ensimmäisenä tuollaisella vian kuvauksella?
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: Om651, vetokoukulla etuvanteeseen, auto kuoli?

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Voihan se olla että se oli asentajan mielessä heti kakkosepäilynä, ei siitä puhetta kuitenkaan ollut tiskillä. Mutta ykkösepäily oli kuitenkin tuo ohjauspyörämoduuli jota töiden vastaanottaja ei kuitenkaan suositellut tuosta vaan vaihtamaan koska hintaa tonnin luokkaa ja vain epäilys.
Hyvä nyt kuitenkin että hankin vain tuon halvan ebayn ohjauspyörämoduulin jolloin turhuuteen ei mennyt paljoakaan. Toinen hyvä että merkkiliikkeessäkin pystyy saamaan auton työn alle aina samana päivänä jolloin isoa haittaakaan ei tule. Kymmenen pistettä marmorille siis kuitenkin.
Vastaa Viestiin