w211 280cdi ohjaus jäykkä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TopiasTe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 20.10.2023 12:16

w211 280cdi ohjaus jäykkä

Viesti Kirjoittaja TopiasTe »

Moikka!

Aloitetaan tarina alusta: moottoritilasta alkoi kuulua kirskuvaa satunnaista ääntä ja lähteeksi paljastui ohjaustehostimen pumppu. Rulla heilui/vaappui reilusti. Pois ottaessa huomasin että pumppu oli kiinni vain kahdella etummaisella pultilla (!), mutta myös pumppu rahisi käsin pyörittäessä. Hain uuden pumpun mersuliikkeestä ja laitoin paikalleen. Järjestelmä huuhdeltiin (öljynä comma MVCHF) reilusti ja neste on kirkasta. Ongelmana on nyt kuitenkin se, että ohjaus on satunnaisesti niin jäykkä, että saa kaksin käsin tosissaan kääntää, kierroksia antaessa toki helpottaa. Ilmiö korostuu ääriasennoissa. Mistähän sitä lähtisi vikaa etsimään? Kiitos etukäteen vastauksista.
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: w211 280cdi ohjaus jäykkä

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

TopiasTe kirjoitti: Pe 20.10.2023 12:31 (öljynä comma MVCHF)
Toi nyt heti sattuu silmiin, ainakin kyseisen lafkan automaattiöljy on tällä foorumilla moneen kertaan todettu käyttökelvottomaksi, onko sitten sama tehostinöljyn kanssa? Eipä se hintoihin tule jos ne alkuun koittaisi vaihtaa johonkin hyväksi todettuun öljyyn! Onko parametriohjaus vai tavallinen.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 686
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: w211 280cdi ohjaus jäykkä

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Taitaa kaikki kutoskoneiset olla 213-varustekoodilla "213 parameter steering ". Jos tuo solenoidi hammastangossa ei pelaa, niin on jäykkä. Jos oikein hyvän haluaa, niin solenoidi vaihtoon, uudet alapallot ja oikeat öljyt huuhtelemalla sisään. Kuulostaa vähän sille, että voi ola jotakin hämärää pumpun tai öljyjen kanssa ehkä myös.
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: w211 280cdi ohjaus jäykkä

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Minusta tuo voisi kuulostaa oireiden perusteella siltä, että pumpusta on lähtenyt metalliromua kiertoon. Ja jos näin on käynyt, niin onko siinä edes muuta vaihtoehtoa, kuin hammastangon vaihto? En tiedä saako sitä rojua kierrosta miten hyvin pois esim. huuhtelemalla.
Vastaa Viestiin