W/S214
Re: W/S214
"Eikö nelosdieselistä ole nykyään tehokkaampaa versiota? Kuutosta ei ole vielä Saksassakaan hinnoiteltu."
Ei ainakaan heti. Liekö niillä enää niin paljon kysyntää. Ainakin BMW karsininut mallistoa uuden viitosen osalta. Kutoset varmaan pitkälti yli 100k. Ottaisin kyllä mieleläni uuden E:n kuusisylinterisellä moottorilla ja EXCLUSIVE-varustetasolla. Ilmsjousitus on näköjään paketoitu sedanissa nelipyöräohjaukseen.
Ei ainakaan heti. Liekö niillä enää niin paljon kysyntää. Ainakin BMW karsininut mallistoa uuden viitosen osalta. Kutoset varmaan pitkälti yli 100k. Ottaisin kyllä mieleläni uuden E:n kuusisylinterisellä moottorilla ja EXCLUSIVE-varustetasolla. Ilmsjousitus on näköjään paketoitu sedanissa nelipyöräohjaukseen.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: W/S214
Siis kuutoselle kysyntää vai tehokkaammalle neloselle? Kuutoskone (214.023) on tilattavissa Saksassa ihan kohta, kai sille on kysyntää silloin. Jos kuutoselle on kysyntää niin miksi ei jollekin "250d" neloselle?manonyymi kirjoitti: ↑To 31.08.2023 20:46 "Eikö nelosdieselistä ole nykyään tehokkaampaa versiota? Kuutosta ei ole vielä Saksassakaan hinnoiteltu."
Ei ainakaan heti. Liekö niillä enää niin paljon kysyntää. Ainakin BMW karsininut mallistoa uuden viitosen osalta. Kutoset varmaan pitkälti yli 100k. Ottaisin kyllä mieleläni uuden E:n kuusisylinterisellä moottorilla ja EXCLUSIVE-varustetasolla. Ilmsjousitus on näköjään paketoitu sedanissa nelipyöräohjaukseen.
Re: W/S214
Onhan mersulla ollut se 300d joka on tehokkain kaksilitrainen ja nelisylinterinen. Jospa se tulisi myös uuteen Eemeliin. Itse vähän epäilen sillä ei taida dieselit olla enää suosiossa.
Vaikka tuota hinnastoa miten pyörittelee niin aika kalliiksi menee. Pitäisi olla Exclusive ja parhaimmat valot ja muut hilppeet päälle. Premium-paketti melkeinpä pakollinen eli menee sinne reiluun 80-90k vaikka miten laskisi. Se alkaa olla Eemelistä aika paljon rahaa.
Mutta ehdottomasti itseäni eniten kiinnostava malli nykymallistosta.
Vaikka tuota hinnastoa miten pyörittelee niin aika kalliiksi menee. Pitäisi olla Exclusive ja parhaimmat valot ja muut hilppeet päälle. Premium-paketti melkeinpä pakollinen eli menee sinne reiluun 80-90k vaikka miten laskisi. Se alkaa olla Eemelistä aika paljon rahaa.
Mutta ehdottomasti itseäni eniten kiinnostava malli nykymallistosta.
w213, w124
Re: W/S214
Niin nelisylinterisen eri versioita tarkoitin. Kutoselle varmaan on kysyntää, sillä eihän hintaero muualla ole niin paljon kuin Suomessa. Ja toki omaa pohdintaahan tämä vain on. Omasta mielestäni vaikka 4 sylinterinen varsikin diesel olisi samantehoinen kuin kutonen, niin fiilis ei ole sama, paitsi jo ajaa tasakaasulla pitkää matkaa. Jollekin toiselle taas ei merkitse mitään, tai pienempi kulutus vaikuttaa enemmän.DBFI kirjoitti: ↑To 31.08.2023 21:33Siis kuutoselle kysyntää vai tehokkaammalle neloselle? Kuutoskone (214.023) on tilattavissa Saksassa ihan kohta, kai sille on kysyntää silloin. Jos kuutoselle on kysyntää niin miksi ei jollekin "250d" neloselle?manonyymi kirjoitti: ↑To 31.08.2023 20:46 "Eikö nelosdieselistä ole nykyään tehokkaampaa versiota? Kuutosta ei ole vielä Saksassakaan hinnoiteltu."
Ei ainakaan heti. Liekö niillä enää niin paljon kysyntää. Ainakin BMW karsininut mallistoa uuden viitosen osalta. Kutoset varmaan pitkälti yli 100k. Ottaisin kyllä mieleläni uuden E:n kuusisylinterisellä moottorilla ja EXCLUSIVE-varustetasolla. Ilmsjousitus on näköjään paketoitu sedanissa nelipyöräohjaukseen.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: W/S214
-Tehoputki?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W/S214
Ensimmäiset esittelyautot saapuneet maahamme:
https://www.mega-auto.fi/uudetautot/esi ... z/e/106368
https://www.mega-auto.fi/uudetautot/esi ... z/e/106368
Re: W/S214
Onko tuo nyt Amerikkalaiseen vai Kiinalaiseen makuun kun on sotkettu outoja värejä ja paneeleja. Varmaan tuostakin joku tykkää ja silloin ok ja auton saa myös konservatiivisella varustuksella.
Re: W/S214
Terve
En millään nyt löydä tietoa, onko farkkuversiosta tulossa E300e plugin hybrid bensa 4-veto mallia?
Sellainen kiinnostelisi.
Nykyisestä mallista tuo on vain dieselinä.
Ps. Tänään tutustuin plugari E sedaniin Vehon näyttelyssä... Perheelliset voi sen ainakin unohtaa. Peräkonttiin ei mahdu edes kahta täyskokoista matkalaukkua.
En millään nyt löydä tietoa, onko farkkuversiosta tulossa E300e plugin hybrid bensa 4-veto mallia?
Sellainen kiinnostelisi.
Nykyisestä mallista tuo on vain dieselinä.
Ps. Tänään tutustuin plugari E sedaniin Vehon näyttelyssä... Perheelliset voi sen ainakin unohtaa. Peräkonttiin ei mahdu edes kahta täyskokoista matkalaukkua.
Re: W/S214
Minkälainen on konservatiivinen sisustus? Mustat kumipenkit ja alumiiniset somistelistat? Näitä tusinamalleja suomi on täynnä.
Sen myönnän että ruskean sävy voisi olla aavistuksen tummempi. Samanlainen kuin nykyisessä sopisi tuohonkin hyvin eikä hyppäisi niin silmään.
Muutenhan tuo näyttää ihan hyvältä. Digivalot ja ulkoväri vain puuttuvat.
w213, w124
Re: W/S214
On se kyllä hienoa että mersu on lähteny volkkarin tapaan hävittämään fyysiset kytkimet. No, kaippa sitä häntä koipien välissä tuodaan ne sitten parin vuoden päästä takasin...
S213 E300de -20
Re: W/S214
En ota makuasioihin enempää kantaa kuin että penkkien kuuluu olla nahkaa, mielestäni konservatiivinen vaihtoehto nykyisten eco-kumipenkkien sijaan.Vallgren kirjoitti: ↑La 09.09.2023 16:32
Minkälainen on konservatiivinen sisustus? Mustat kumipenkit ja alumiiniset somistelistat? Näitä tusinamalleja suomi on täynnä.
Sen myönnän että ruskean sävy voisi olla aavistuksen tummempi. Samanlainen kuin nykyisessä sopisi tuohonkin hyvin eikä hyppäisi niin silmään.
Muutenhan tuo näyttää ihan hyvältä. Digivalot ja ulkoväri vain puuttuvat.
Re: W/S214
Kun katsoo tarkemmin uutta eemeliä , niin sen keskinäytön alla on monenlaista nappulaa. On volume säätimetkin ja mute audiolle.
Rattinapit oli kamalat. Tunnottomat lötköt. Ehkä noihinkin tottuu mutta tosi halvan oloiset
Re: W/S214
Ratista kinattiin jossain toisessa threadissä. Uusi (aika vanha ratti, ainakin facelift 213 korisessa jo käytössä) ratti miellytti vakkariviikseen tottunutta, itse taas ostaisin vakkarin omalla viiksella jos lisähintaan saisi. Lopuilla rattinapeilla ei ole niin väliä, harvoin ainakin itsellä käytössä.
Re: W/S214
Ne kutsuu niitä hipaisukytkimiksi. No eihän ne hipaisemalla toimi vaan pitää vähän painaakin. Nehän on sellaisia muutaman toiminnon alustoja jotka kokonaan heiluu jos painaa jotain niistä napeista. Pikaisesti kokeiltuani en saanut tuntumaa miten käskyt lopulta menee perille mutta ei noin. Oma nappinsa/keinukytkimensä jokaiselle tominnolle olisi minun ratkaisu. Ideahan rattinapeissa on ainakin omasta mielestäni se että niitä pitää oppia käyttämään suunnilleen ilman että edes tarvitsee katsoa sinne.DBFI kirjoitti: ↑Su 10.09.2023 07:39Ratista kinattiin jossain toisessa threadissä. Uusi (aika vanha ratti, ainakin facelift 213 korisessa jo käytössä) ratti miellytti vakkariviikseen tottunutta, itse taas ostaisin vakkarin omalla viiksella jos lisähintaan saisi. Lopuilla rattinapeilla ei ole niin väliä, harvoin ainakin itsellä käytössä.
Vanhempien E mallien rateista ei ole kokemusta.
Re: W/S214
Kyllä esim. "nuolinapit" toimii hipaisulla, toimintojen aktivointi kaiketi aina vaatii sen painalluksen.Rontta300 kirjoitti: ↑Su 10.09.2023 10:45
Ne kutsuu niitä hipaisukytkimiksi. No eihän ne hipaisemalla toimi vaan pitää vähän painaakin. Nehän on sellaisia muutaman toiminnon alustoja jotka kokonaan heiluu jos painaa jotain niistä napeista. Pikaisesti kokeiltuani en saanut tuntumaa miten käskyt lopulta menee perille mutta ei noin. Oma nappinsa/keinukytkimensä jokaiselle tominnolle olisi minun ratkaisu. Ideahan rattinapeissa on ainakin omasta mielestäni se että niitä pitää oppia käyttämään suunnilleen ilman että edes tarvitsee katsoa sinne.
Vanhempien E mallien rateista ei ole kokemusta.
Ei ole F1-autossakaan jokaiselle toiminnolle omaa nappia eikä siinä säädellä viihdelähteitä tai navigoinnin toimintoja. Joskus kun ratissa oli äänenvoimakkuussäätö ja vähän muuta niin saattoi oma nappi riittää tuetuille toiminnoille.
Samaa mieltä siitä että esim. vakkaria pitäisi pystyä käyttämään katsomatta käyttökytkimiin. Viittaamassani keskustelussa nuori mies osasi sen hyvin tehdä. Ehkä nykyiset uudet autot ei olekaan vanhuksille tai poropeukaloille (lukeudun varmaan molempiin).
Re: W/S214
Omasta mielestä tuossa uudessa ratissa ei ole mitään moitetta. Toiminnot oppii kyllä hyvin nopeasti ja hipaisut sekä volumessa, nuolinapeissa ja vakkarin nopeudessa toimii hyvinkin luotettavasti. Ei siis tule vahinko hipaisuja tai hetkiä jolloin hipaisua ei rekisteröitäisi. On varmasti tottumiskysymys, mutta itse totuin muutamassa kuukaudessa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W/S214
Mallisto täydentyy 6-pyttyyisellä dieselillä:
https://mbpassion.de/2023/10/naechste-e ... ober-2023/
(450d)
https://mbpassion.de/2023/10/naechste-e ... ober-2023/
(450d)
Re: W/S214
E450d hinnoiteltu Saksassa:
https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... enter.html
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W/S214
Päivitetty Suomen hinnasto:
https://www.mercedes-benz.fi/passengerc ... nance.html
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W/S214
Koeajettu uusi eemeli. 300e 4matic premium. Nelipyöräohjaus oli kyllä ketterä ja ilmajousitus erittäin herraskainen kyyti. Ulkoa ei ehkä sittenkään niin hieno kuin kuvista ajattelin. Lähinnä keula ja perä. Kokonaisuus kuitenkin ihan hyvä. Sisältä taas fiilis oli jopa parempi kuin ennakoin. Vaaleanruskeat nahat ja musta katto, sekä tuo uusi ledinauha hieman ylempänä oli näyttävä. Nahkatkin saa vain ilmastoitujen penkkien kanssa. 110k € oli koeajetun hinta, varsin paljon siis.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: W/S214
22k€ lisää isompaan dieseliin premiumina (melkein puolet kiitos verottajan). Varusteetkin kai samoja premiumina paitsi 450d:stä puuttuu peruutuskamera Joku lapsus hinnaston tekijältä kai kun sehän on premiumissa vakio ja perustasollakin 450d:ssä. Jospa vihreät ei heti saisi yli tonnin eläkkeitä nakerrettua niin joskus eläkeiän loppusuoralla pari kymppiä ekstraa säästössä.
Takatuupparikin nuukille Etelä-Suomalaisille tyrkylllä, eikös vielä edellisestä puuttunut.
Re: W/S214
[/quote]
22k€ lisää isompaan dieseliin premiumina (melkein puolet kiitos verottajan). Varusteetkin kai samoja premiumina paitsi 450d:stä puuttuu peruutuskamera Joku lapsus hinnaston tekijältä kai kun sehän on premiumissa vakio ja perustasollakin 450d:ssä. Jospa vihreät ei heti saisi yli tonnin eläkkeitä nakerrettua niin joskus eläkeiän loppusuoralla pari kymppiä ekstraa säästössä.
Takatuupparikin nuukille Etelä-Suomalaisille tyrkylllä, eikös vielä edellisestä puuttunut.
[/quote]
Juu takaveto 220d on ilmestynyt hinnastoon. En tiedä onko muitakin lapsuksia, vai onko tuosta Premium mallista jo karsittu varusteita. kun 360 pysäköintipaketti, muistipaketti on kadonnut listauksesta sedanissa. Farkussa ne vielä on.
22k€ lisää isompaan dieseliin premiumina (melkein puolet kiitos verottajan). Varusteetkin kai samoja premiumina paitsi 450d:stä puuttuu peruutuskamera Joku lapsus hinnaston tekijältä kai kun sehän on premiumissa vakio ja perustasollakin 450d:ssä. Jospa vihreät ei heti saisi yli tonnin eläkkeitä nakerrettua niin joskus eläkeiän loppusuoralla pari kymppiä ekstraa säästössä.
Takatuupparikin nuukille Etelä-Suomalaisille tyrkylllä, eikös vielä edellisestä puuttunut.
[/quote]
Juu takaveto 220d on ilmestynyt hinnastoon. En tiedä onko muitakin lapsuksia, vai onko tuosta Premium mallista jo karsittu varusteita. kun 360 pysäköintipaketti, muistipaketti on kadonnut listauksesta sedanissa. Farkussa ne vielä on.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: W/S214
Mielenkiintoista nähdä, tuleeko 2-litraisesta dieselistä muita tehoversioita.
Re: W/S214
Onko tosiaan niin että nelivetofarkkua ei saa bensa-lataushybridinä? Konfiguraattorissa ei ainakaan ollu valittavana kun takaveto.
S213 E300de -20
Re: W/S214
Maanantaina saatiin tarjous. Ihan ekana pitää kysyä pidemmän linjan mersuihmisiltä, että onko veholla ihan normi käytäntö että ensimmäisen tarjouksen väliraha on 10k pielessä? Meinaan hyvityshinta oli 37k ja nettiautosta kattellessani siihen rahaan myytiin 100tkm enemmän ajettuja. Siellä näytti ~84tkm ajetut olevan 45k paremmalla puolella. Myös autoveks antoi ensiarvioksi 45-46k.
Meinaan kyllä meinasin perseelleni lentää kun tarjous tipahti sähköpostiin.
S213 E300de -20
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: W/S214
10 en osaa sanoa. Huonoimmat tarjoukset meseistä olen aina saanut Vehosta. Parhaat savon suunnalta missä kauppoja tehty 3kpl.
Re: W/S214
Yksi varuste uudesta E:stä puuttuu: taksivarustepakettia aiempien E-sarjalaisten tapaan ei ole tulossa tarjolle.
Saksan taksiautolijoiden liitto on lähettänyt pettymyksensä johdosta kirjeen mr Källeniukselle: https://www.secret-classics.com/en/the- ... -taxi-era/
Saksan taksiautolijoiden liitto on lähettänyt pettymyksensä johdosta kirjeen mr Källeniukselle: https://www.secret-classics.com/en/the- ... -taxi-era/