mb päivitys

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
zjuni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 14.01.2013 07:52

mb päivitys

Viesti Kirjoittaja zjuni »

Heips
Täytyisi varmaankin alkaa suunnittelee tuoreempaa autoa, olidiko kellään nyrkkitieto millä voisi minkmoida nuo adblue ja nox ongelmat….Ajauksissa llisi lähinnä 2009-2014 glk, e, c koppanen diesel …..
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6279
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: mb päivitys

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ostamalla auto missä niitä ei ole. Tuosta vuosihaitarista niitä jo alkaa esiintymään, eli tarkkana. Yleisesti 'bluetec' tarkoittaa ureaa (jotain poikkeuksia oli, mutta olikohan pääasiassa ameriikan markkinoille), ja VIN koodihan sen taitaa lopullisesti kertoa. Eikä mielestäni kannata ostaa autoa mistä se on poistettu, kaipa ne jossain vaiheessa saavat sen tänne peräpohjolaankinkin katsastuksen tarkistuslistalle. Joo, kyllähän siihenkin joku jonkin mollukan keksii mikä huijaa katsurin diagnostiikkaa mutta vaivaa ja rahaa siihenkin menee (sellaisenkin myyminen muuten on varmaan jo laitonta kun kielsivät tuuninkifirmoiltakin manipulointiohjelmien myynnin).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
zjuni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 14.01.2013 07:52

Re: mb päivitys

Viesti Kirjoittaja zjuni »

Jeps, olen näitä saksan hakijoita jo omat kalustot haettu sieltä ja vähä muittenkin….Eli jatketaan samalla tyylillä. Pystyykö tuosta päästönormi päättelemään mittää ?
Euro 6 on jo varmaan kaikki mahd…ntä mikä tuon adblue konseptin numero on ?
Entä tuo nox, onko se jo kaikissa naftavehkeissä 2010 jälk…
Avatar
Nostalgia124023
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 03.05.2021 12:00
Paikkakunta: Pk- ja Turun seutu, tilanteen mukaan

Re: mb päivitys

Viesti Kirjoittaja Nostalgia124023 »

Euro4 on viimeinen päästönormi jossa ei ole hiukkasloukkua eikä muita nykyharmeja.
Pakokaasun takaisinkierrätys on jo siinäkin.
W124 230E -91 MR
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

Re: mb päivitys

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Nostalgia124023 kirjoitti: To 20.07.2023 14:26 Euro4 on viimeinen päästönormi jossa ei ole hiukkasloukkua eikä muita nykyharmeja.
Pakokaasun takaisinkierrätys on jo siinäkin.
Kyllä Euro4 autoissa on hiukkassuodattimia. Ei varmaankaan kaikissa, mutta osassa (etenkin Saksaan myydyissä). Euro3 autoissa ei varmuudella ole hiukkassuodatinta. Pakokaasujen takaisinkierrätys taisi tulla jo 124:seen.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Re: mb päivitys

Viesti Kirjoittaja miksei »

Oli 2012 mallin glk, 220 CDI, ruotsin tuontia jossa urealaitteet oli. Ne toimi ok sen aikaa mitä auto mulla oli. Tykkäsin, hyvä hiljainen auto ja talvella nelikkona ihan top.
Avatar
Nostalgia124023
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 03.05.2021 12:00
Paikkakunta: Pk- ja Turun seutu, tilanteen mukaan

Re: mb päivitys

Viesti Kirjoittaja Nostalgia124023 »

Joo, tarkoitin sanoa että Euro4 -päästötaso oli viimeinen joka päästönormin täyttämiseksi ei vaatinut hiukkassuodatinta. Euro5 sitten enää ei ollut mahdollinen ilman suodinta.
Saksassa sai alennusta Euro4- tason auton vuosiverosta jos autossa oli suodin, siksi niitä varsinkin siellä löytyy
W124 230E -91 MR
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2752
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: mb päivitys

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ne urealaitteet nyt on vaan tullut jäädäkseen ja jos uudempaa dieseliä haluaa, niin niiden kanssa on vaan elettävä. Suhtautuu niihin korjauksiin niin, että ne on vaan pakollisia ylläpitokuluja näiden kanssa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
201202220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ma 04.05.2020 22:41

Re: mb päivitys

Viesti Kirjoittaja 201202220 »

zjuni kirjoitti: To 20.07.2023 09:53 Heips
Täytyisi varmaankin alkaa suunnittelee tuoreempaa autoa, olidiko kellään nyrkkitieto millä voisi minkmoida nuo adblue ja nox ongelmat….Ajauksissa llisi lähinnä 2009-2014 glk, e, c koppanen diesel …..
Ota sellainen johon tankataan bensaa
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: mb päivitys

Viesti Kirjoittaja DBFI »

201202220 kirjoitti: To 20.07.2023 18:11
zjuni kirjoitti: To 20.07.2023 09:53 Heips
Täytyisi varmaankin alkaa suunnittelee tuoreempaa autoa, olidiko kellään nyrkkitieto millä voisi minkmoida nuo adblue ja nox ongelmat….Ajauksissa llisi lähinnä 2009-2014 glk, e, c koppanen diesel …..
Ota sellainen johon tankataan bensaa
Tai elektroneja? Bensakoneessa enimmäkseen eri vikoja kuin dieselissä mutta sähköautoista kuuluu hyvin vähän valituksia. Valintaan vaikuttaa vahvasti myös vuosittaiset kilometrit, oletan että OP on nämä jo valmiiksi punninnut.
201202220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ma 04.05.2020 22:41

Re: mb päivitys

Viesti Kirjoittaja 201202220 »

DBFI kirjoitti: Pe 21.07.2023 08:53
201202220 kirjoitti: To 20.07.2023 18:11
zjuni kirjoitti: To 20.07.2023 09:53 Heips
Täytyisi varmaankin alkaa suunnittelee tuoreempaa autoa, olidiko kellään nyrkkitieto millä voisi minkmoida nuo adblue ja nox ongelmat….Ajauksissa llisi lähinnä 2009-2014 glk, e, c koppanen diesel …..
Ota sellainen johon tankataan bensaa
Tai elektroneja? Bensakoneessa enimmäkseen eri vikoja kuin dieselissä mutta sähköautoista kuuluu hyvin vähän valituksia. Valintaan vaikuttaa vahvasti myös vuosittaiset kilometrit, oletan että OP on nämä jo valmiiksi punninnut.
2009-14 välillä ei mersulla sähköautoja hypriiti s mersu oli 14 mutta halus glk e c mersuja ihasama kun diiselikin vaadittu
Vastaa Viestiin