W211 rautajousille
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ke 05.06.2013 20:40
W211 rautajousille
Moi
Olisi tarkoitus muuttaa -06 farkkumersu takaa rautajousille mistäpä saisi halvimmalla tuohon tarvittavat osat. Jos jollain käytetyt osat tarjotkaa.
Myös uusien osien halvin paikka kiinnostaa.
Onko katsastus tuon muutoksen jälkeen ok vai vaatiiko muutoskatsastuksen..
Olisi tarkoitus muuttaa -06 farkkumersu takaa rautajousille mistäpä saisi halvimmalla tuohon tarvittavat osat. Jos jollain käytetyt osat tarjotkaa.
Myös uusien osien halvin paikka kiinnostaa.
Onko katsastus tuon muutoksen jälkeen ok vai vaatiiko muutoskatsastuksen..
Re: W211 rautajousille
Se on S211, ei W211.
Arnottin muutossarjalla on saanut muutoskatsastettua. Vuosikatsastuksessa tulee hylkäys, ellei ole muutoskatsastettu ja JOS katsastaja huomaa / tietää asiasta.
Muutossarja maksaa sen verran, ettei se välttämättä kannata vaihtoehtona uusille pusseille.
Arnottin muutossarjalla on saanut muutoskatsastettua. Vuosikatsastuksessa tulee hylkäys, ellei ole muutoskatsastettu ja JOS katsastaja huomaa / tietää asiasta.
Muutossarja maksaa sen verran, ettei se välttämättä kannata vaihtoehtona uusille pusseille.
wiimax.fi
Re: W211 rautajousille
Pakko ihmetellä miksi haluaa pilata toimivan systeemin rautajousilla, kuorman mukaan säätyvä farkun perä on yksi hienoimmista asioista ko autossa.
Ihan sama onko perässä ostoskassi vai 600kg rautaa niin perä on oikeassa korossa ja auto hyvä ajaa.
Ei ne kompurat ja pussit niin kalliita ole, jos tuntuu kalliilta niin kannattaa harkita onko mersu kuitenkaan se oma merkki.
Ihan sama onko perässä ostoskassi vai 600kg rautaa niin perä on oikeassa korossa ja auto hyvä ajaa.
Ei ne kompurat ja pussit niin kalliita ole, jos tuntuu kalliilta niin kannattaa harkita onko mersu kuitenkaan se oma merkki.
Re: W211 rautajousille
Olen samaa mieltä. Kiinalainen 300€ hintainen pussipari on nyt kestänyt itselläni vuoden hyvin toimien. Jos kestävät vaikkapa kolme vuotta, niin ovat hintansa haukkuneet. Ostin vanhaan romuuni tietoisesti halvimmat mahdolliset. Edelliset halpispussit kestivät kymmenen vuotta. Ymmärtäisin rautajouset jos nämä ilmajousituksen osat olisivat oikeasti kalliita, mutta kun kyse on muutamien satasten osista, joita ei tarvitse olla vaihtamassa alituiseen. Ja etenkin kun kyse on pelkän taka-akselin jousituksests, niin hajoavia komponentteja on aika vähän.
Re: W211 rautajousille
niin, älyttömintä tässähän on se että se on kalliimpi laittaa se arnottin rautasarja kuin korjata olemassa oleva hyvä systeemi.
Re: W211 rautajousille
Ja tuo arnottin sarja on mun selvityksen mukaan kertakäyttötuote, jos menee jousi poikki niin uutta ei ihan helpolla löydäkään.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W211 rautajousille
kyllähän nuo ilmajouset oman huoltosa ja huomionsa vaatii. joku tasonsäätö tanko jumissa heti kun viikkoon et aja ymmärrän täysin. hermo menny kompuraan venttiiliblokiin tasonsäätöihin. olen myös sitä mieltä että jos tuollainen tähän taloon vielä tulee siinä on rautajouset ja bensakone automaatilla ihan sama mitä kuluttaa.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.
Re: W211 rautajousille
Olen varsin eri mieltä asiasta huoltojen suhteen. Oman S211 hankin 14-15 vuosien vaihteessa. Ko. autoon oli vaihdettu ilma jouset vuonna 11 tai 12. Kerran vaihdoin kompuran imusuodattimen ja kuivasin kompuran ryynit, jotka eivät olleet märät. Kerran irtosi ilmapussista letku. Tämä tosin ei ollut ilmajousituksen vika, vaan paskan asennuksen vika. Heti perään joutui sitten ilmajousetkin vaihtamaan, kun edelliset olivat palvelleet n. 10 vuotta ja 200tkm. En tiedä kuinka pitkään orkkikset tai Arnotit olisivat kestäneet.
Samalla kun vaihtaa ilmapussit, niin huoltaa kompuran, vaihtaa imusuodattimen ja tarkastaa letkujen kunnon. Sen jälkeen tuskin tarvitsee systeemiin koskea vuosikausiin. Paitsi ehkä se tasonsäätötanko. Omani on hyvin suurella todennäköisyydellä alkuperäinen. Kuppasen näköinen on, mutta olen aina välillä kuorruttanut liikkuvat osat rasvalla.
Teitpä niin tai näin, niin Mersu on joka tapauksessa hyvä auto vain silloin, kun omistaa autonosturin ja kattavan korjaamokaluston. Jatkuvaa rassaamista ja remontointia ei voi rautajousilla välttää näitä ihania paskoja harrastaessa.
Samalla kun vaihtaa ilmapussit, niin huoltaa kompuran, vaihtaa imusuodattimen ja tarkastaa letkujen kunnon. Sen jälkeen tuskin tarvitsee systeemiin koskea vuosikausiin. Paitsi ehkä se tasonsäätötanko. Omani on hyvin suurella todennäköisyydellä alkuperäinen. Kuppasen näköinen on, mutta olen aina välillä kuorruttanut liikkuvat osat rasvalla.
Teitpä niin tai näin, niin Mersu on joka tapauksessa hyvä auto vain silloin, kun omistaa autonosturin ja kattavan korjaamokaluston. Jatkuvaa rassaamista ja remontointia ei voi rautajousilla välttää näitä ihania paskoja harrastaessa.
Re: W211 rautajousille
Oma S211 on ollut meillä v.2018 tammikuusta alkaen ja ajettu kilometrit 420000 - 530000 väliin sinä aikana.
Syksyllä 2018 vaihdoin jousituksen kompuralle imupuolen letkut ja ilmansuodattimen kun käytin puskuria irti ajovalojen projektorien vaihdon takia.
Muuta en ole jousitukselle tehnyt (perus farkku eli takana ilmajouset), edellinen omistaja kertoi että pussit (Arnott) oli vaihdettu joskus muutama vuosi aiemmin.
Perä ei vajoa ainakaan parin kuukauden seisonnan aikana oli kesä eli talvi.
Voisi vaihtaa taas suodattimen, ei vaan tahdo muistaa koko asiaa kun niin huoleton auto ollut jousituksen osalta.
Syksyllä 2018 vaihdoin jousituksen kompuralle imupuolen letkut ja ilmansuodattimen kun käytin puskuria irti ajovalojen projektorien vaihdon takia.
Muuta en ole jousitukselle tehnyt (perus farkku eli takana ilmajouset), edellinen omistaja kertoi että pussit (Arnott) oli vaihdettu joskus muutama vuosi aiemmin.
Perä ei vajoa ainakaan parin kuukauden seisonnan aikana oli kesä eli talvi.
Voisi vaihtaa taas suodattimen, ei vaan tahdo muistaa koko asiaa kun niin huoleton auto ollut jousituksen osalta.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ke 05.06.2013 20:40
Re: W211 rautajousille
Kiitokset tiedoista pitääpä vaihtaa (vaihdattaa)ilmajouset ja kuivaimen ryynit.
Re: W211 rautajousille
Jos siinä bensamersussa on kunnon valot niin siinä on sama tasoanturi taka-akselilla. Etupäästä taitaa toinen puuttua vieterimallissa.soikku kirjoitti: ↑To 15.06.2023 17:33 kyllähän nuo ilmajouset oman huoltosa ja huomionsa vaatii. joku tasonsäätö tanko jumissa heti kun viikkoon et aja ymmärrän täysin. hermo menny kompuraan venttiiliblokiin tasonsäätöihin. olen myös sitä mieltä että jos tuollainen tähän taloon vielä tulee siinä on rautajouset ja bensakone automaatilla ihan sama mitä kuluttaa.
Re: W211 rautajousille
Sehän ei tosiaan juuri mitään maksa, mutta ei kyl kovin usein vaihtamistakaan tunnu kaipaavan. Omaan kans syksyllä -18 vaihdoin suodattimen ja seuraavan kerran reilu kolme vuotta ja 51 000km myöhemmin. Avasin sen poistamani suodattimen ihan mielenkiinnosta ja se oli kaikin puolin kuin uusi, oli kyllä täydellisen turha homma sen vaihto tuossa kohdassa. Toi suunnittelemasi noin viisi vuotta ja luokkaa 100 000km kuulostaa paljon järkevämmältä.
Ehkä se imuletku kannattaa kans tsekkailla jollain aikavälillä, kun vanhetessaan tapaavat mennä halki. Kompuran ja suodattimen välistä siis.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W211 rautajousille
Sama se on aina hankkia imuletkukin valmiiksi kun suodattimen ajattelee vaihtaa.
wiimax.fi
Re: W211 rautajousille
Isän autoon olen vaihtanut suodattimen joka huollossa, pari kertaa jäänyt väliin. Imuletku mennyt pari kertaa uusiksi. Vielä alkuperäinen kompressori, 365tkm mittarissa ja kohta 17v ikää. Pussit vaihdettu kahdesti, ensimmäiset oli ilman suojapussia niin kestivät vain pari vuotta. Nyt viimeisimmät Arnottit olleet alla 5 vuotta. Kerran hinurilla huoltoon kun muovinen tasonsäädön tanko katkesi (10 vuotta sitten). Näkemys on että kun pitää pussit kunnossa, ei kompressoria tarvitse juurikaan vaihdella.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W211 rautajousille
kuka sitten tarvitsee kunnon valoja H7 riittää mulle kun muuta ei osaa kaivata. enkä muista edes esim pitkiä tarvinneeni oman kylän alueella vuosiin. kilometrejä näyttää tulevan 11 tkm vuoteen omilla autoilla.DBFI kirjoitti: ↑Pe 16.06.2023 21:57Jos siinä bensamersussa on kunnon valot niin siinä on sama tasoanturi taka-akselilla. Etupäästä taitaa toinen puuttua vieterimallissa.soikku kirjoitti: ↑To 15.06.2023 17:33 kyllähän nuo ilmajouset oman huoltosa ja huomionsa vaatii. joku tasonsäätö tanko jumissa heti kun viikkoon et aja ymmärrän täysin. hermo menny kompuraan venttiiliblokiin tasonsäätöihin. olen myös sitä mieltä että jos tuollainen tähän taloon vielä tulee siinä on rautajouset ja bensakone automaatilla ihan sama mitä kuluttaa.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.