C-sarjan ongelmia S205 / W205
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Ratkaisu löytyi rekisterikilven valon toimimattomuuteen. Mittasin jännitteen liittimeltä ja nollaa näytti --> jossain johto poikki. Jos jollakin vastaavanlaista ongelmaa, kirjoitetaan tänne samalla.
Vihreä-violetti ja ruskea johto tulee liittimelle. Oikealle ja vasemmalle kulkee omat johdot. Ne eivät siis haaraudu ennen liittimiä.
Johto oli mennyt poikki saranan kohdalta (W205 kyseessä). Lisäksi jollain aikavälillä oli menossa useampikin johto. Johtonippu kulkee takaa katsottuna oikeaa reunaa. Saranan päällä menevää muovia ei tarvitse purkaa. Kontista oikealta puolelta kaksi muovi-klipsua irti ja verhoilun saa levitetty niin, että käsiksi pääsee. Löysiä oli ja kiinnitykset ok, mutta kyllä ne johdot vaan ajan saatossa ne väkisinkin rispaantuu.
Vihreä-violetti ja ruskea johto tulee liittimelle. Oikealle ja vasemmalle kulkee omat johdot. Ne eivät siis haaraudu ennen liittimiä.
Johto oli mennyt poikki saranan kohdalta (W205 kyseessä). Lisäksi jollain aikavälillä oli menossa useampikin johto. Johtonippu kulkee takaa katsottuna oikeaa reunaa. Saranan päällä menevää muovia ei tarvitse purkaa. Kontista oikealta puolelta kaksi muovi-klipsua irti ja verhoilun saa levitetty niin, että käsiksi pääsee. Löysiä oli ja kiinnitykset ok, mutta kyllä ne johdot vaan ajan saatossa ne väkisinkin rispaantuu.
Viimeksi muokannut Aht0, Pe 26.05.2023 19:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Kiitos tästä. Täytyypi tutkia.webastoguru kirjoitti: ↑Ti 23.05.2023 10:30 Tuon satunnaisen vikakoodin U113E87 voi aiheuttaa myös vanha "vara-akku" eli varaosanumerolla A2059053414 oleva Voltage Converter, jossa on 4 isoa kondensaattoria sisällä. Mersun ovh. sille on noin 250 € ja kunnostettuna varaosana hinta on 200 €. Se näyttää olevan Hellan valmistama, joten sille saattaa löytyä myös edullisempi hinta jostain Hellan luettelosta. W/S 205 malleissa se sijaitsee oikealla etujalkatilan maton alla. Esim. tästä linkistä löytyy vaihto-ohje YouTubesta: https://www.youtube.com/watch?v=U-gNRIlWm_w
Aikaisemmin kysyit Webaston esilämmityksen ja lyhyen ajon jälkeisestä tavallista alhaisemmasta moottorin lämpötilasta. Mikäli termostaatti ja sähköinen kiertovesipumppu ovat kunnossa, vika voi olla vesipumpun alipainetta ohjaavassa venttiilissä. Täältä löytyy esim. yksi mahdollinen vaihtoehto: https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 0-pierburg
Kannattaa myös huomioida, että ulkolämpötilan noustessa, Webasto kytkeytyy nopeammin osateholle pysäköintilämmittimenä toimiessaan. Koska silloin esisäädetty sisälämpötila saavutetaan nopeammin kuin kovilla pakkasilla. Tarvittaessa myös moottorin lämpötilaa saadaan nostettua, kun säädetään ilmastoinnin käyttöpaneelista auton sisätilan lämpötilaa ylöspäin esim. 27 asteeseen. Tämän jälkeen Webasto toimii pysäköintilämmittimenä täydellä teholla pitempään ja samalla myös moottorin lämmöt nousee korkeammalle. Tämä koskee tietysti Mersun OE lisälämmittimiä, joissa on tehty muutostyö/ohjelmointi myös moottorin lämmittämiseksi.
Vastaavasti toimiessaan lisälämmittimenä Webasto pitäisi saavuttaa optimaalinen moottorilämpö sitä nopeammin, mitä korkeampi on ulkolämpötilan lukema. Tähän vaikutta myös se, mistä ulkolämpötilasta automaattinen lisälämmitys on säädetty alkavaksi. Tietysti tätä lisälämmitystoimintoa voidaan ohjata myös manuaalisesti, vaikka suoraan ilmastoinnin käyttöpaneelista.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Mullakin herjaa tota Auxiliary battery malfunctionia. Toisinaan korjaantuu itsestään mutta ilmaantuu taas muutaman päivän päästä.
Uusi akku (tai mikälie kondensaattori) on tulossa, mutta mahtaakohan sillä korjaantua kun vika on noin kummallinen on-off. Toisaalta jos se on niin heikko ettei pidä latausta jos autolla ei ajeta ihan päivittäin, silloinhan se yleensä alkaa taas valittamaan. Varsin aggressiivinen herja siitä lämähtää ruudulle vähän väliä vaikka OK nappia painelee.
Uusi akku (tai mikälie kondensaattori) on tulossa, mutta mahtaakohan sillä korjaantua kun vika on noin kummallinen on-off. Toisaalta jos se on niin heikko ettei pidä latausta jos autolla ei ajeta ihan päivittäin, silloinhan se yleensä alkaa taas valittamaan. Varsin aggressiivinen herja siitä lämähtää ruudulle vähän väliä vaikka OK nappia painelee.
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Ex 2x S205
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Mulla ainakin korjaantui, helppo vaihtaa eikä tarvii mitään koodauksia. Start/stop saattaa lakata myös toimimasta, kun tuo ”akku” on sökö.Accord kirjoitti: ↑To 25.05.2023 14:46 Mullakin herjaa tota Auxiliary battery malfunctionia. Toisinaan korjaantuu itsestään mutta ilmaantuu taas muutaman päivän päästä.
Uusi akku (tai mikälie kondensaattori) on tulossa, mutta mahtaakohan sillä korjaantua kun vika on noin kummallinen on-off. Toisaalta jos se on niin heikko ettei pidä latausta jos autolla ei ajeta ihan päivittäin, silloinhan se yleensä alkaa taas valittamaan. Varsin aggressiivinen herja siitä lämähtää ruudulle vähän väliä vaikka OK nappia painelee.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
-
- Mersumies
- Viestit: 2861
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Joka on pelkästään hyvä asia.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Jos se pelkkään start stoppiin vaikuttaa niin sais mun puolesta pysyäkin sökönä, paitsi että kun tuuttaa sitä vikailmoitusta niin pakko varmaan korjata..
Jännästi taas kylläkin toiminut aika pitkäänkin vinoilematta, mutta ajoakin on tullu päivittäin.
Individual tai sport+ moodeissa tulee lähes pelkästään ajettua niin eipä tosta start stopista haittaa ole ollut, paitsi kun silloin tällöin unohtuu lyödä individual taas päälle kun se ei näytä itsestään pysyvän jos auto on yön yli seissyt. Auto käynnistyy kaiketi silloin sport modessa jossa start stoppi on pakotettuna.
Tulee mieleen sellainen lentokoneen lähtötarkistusproseduuri aina kun pitää tarkistaa onko nippelit ja nappulat oikeissa asennoissa tämän auton kanssa..
Jännästi taas kylläkin toiminut aika pitkäänkin vinoilematta, mutta ajoakin on tullu päivittäin.
Individual tai sport+ moodeissa tulee lähes pelkästään ajettua niin eipä tosta start stopista haittaa ole ollut, paitsi kun silloin tällöin unohtuu lyödä individual taas päälle kun se ei näytä itsestään pysyvän jos auto on yön yli seissyt. Auto käynnistyy kaiketi silloin sport modessa jossa start stoppi on pakotettuna.
Tulee mieleen sellainen lentokoneen lähtötarkistusproseduuri aina kun pitää tarkistaa onko nippelit ja nappulat oikeissa asennoissa tämän auton kanssa..
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Ex 2x S205
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Näissä w/s205 malleissa tuo ajomoodin palautuminen tapahtuu kun auto on ollut 4 tuntia sammuksissa, se on tämän jälkeen c moodissa ellei joku ole omiaan siihen viritellyt starilla.Accord kirjoitti: ↑Su 28.05.2023 15:00
Individual tai sport+ moodeissa tulee lähes pelkästään ajettua niin eipä tosta start stopista haittaa ole ollut, paitsi kun silloin tällöin unohtuu lyödä individual taas päälle kun se ei näytä itsestään pysyvän jos auto on yön yli seissyt. Auto käynnistyy kaiketi silloin sport modessa jossa start stoppi on pakotettuna.
S206 300e 2022
W203 C55 AMG 2005
W203 C55 AMG 2005
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
[/quote]
Näissä w/s205 malleissa tuo ajomoodin palautuminen tapahtuu kun auto on ollut 4 tuntia sammuksissa, se on tämän jälkeen c moodissa ellei joku ole omiaan siihen viritellyt starilla.
[/quote]
Tuo 4 tuntia oli ihan hyvä mutta faceliftissä se palautuu aina kun auton sammuttaa, en tykkää...
Näissä w/s205 malleissa tuo ajomoodin palautuminen tapahtuu kun auto on ollut 4 tuntia sammuksissa, se on tämän jälkeen c moodissa ellei joku ole omiaan siihen viritellyt starilla.
[/quote]
Tuo 4 tuntia oli ihan hyvä mutta faceliftissä se palautuu aina kun auton sammuttaa, en tykkää...
C220d T 4-Matic
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Viime vuoden syyskuusta ollu c 200d ajossa ja start / stop toiminto ei ole toiminut kertaakaan.
En ole ollut pahoillani.
W205 C200d OM651 vm.2017
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Onko normaalia että näissä menee pyöräntuennan nivelet 100tkm jälkeen? Omassa tuli hylky etualapallon takia. Nyt itse diagnosoinut oireiden ja parin testin perusteella että takatuennassa on jotain pahasti pielessä, mitä katsastuksessa ei huomattu. Käyn vielä tarkistuttamassa kaikki nivelet erikseen niin saa toivonmukaan selvyyttä.
Mutta videolle tuli kuvattua takapyörän liikettä jarrua vasten D ja R välillä kevyesti kaasutellessa ja pyörä aika selkeesti liikkuu auton pituussuunnassa sekä kiertyy hieman ikäänkuin olisi takapyöräohjaus. Viittaa ylempiin tukivarsiin mutta siellä on aika nippu kaikenlaista.
Oireina erittäin levoton käytös moottoritienopeuksissa uraisella tiellä ja kerran tuntui kuin perä lähtis ohittamaan vierellä kiihdyttäessä. Taajamanopeuksissa auto on hyvinkin vakaa ja menee tasan suoraan. Oikealta takaa kuuluu pehmeä kolahdus aina töyssyjen kohdalla eli jotain siellä on.
Mutta siis tuennat uusiksi vasta 130tkm ajetussa?
Mutta videolle tuli kuvattua takapyörän liikettä jarrua vasten D ja R välillä kevyesti kaasutellessa ja pyörä aika selkeesti liikkuu auton pituussuunnassa sekä kiertyy hieman ikäänkuin olisi takapyöräohjaus. Viittaa ylempiin tukivarsiin mutta siellä on aika nippu kaikenlaista.
Oireina erittäin levoton käytös moottoritienopeuksissa uraisella tiellä ja kerran tuntui kuin perä lähtis ohittamaan vierellä kiihdyttäessä. Taajamanopeuksissa auto on hyvinkin vakaa ja menee tasan suoraan. Oikealta takaa kuuluu pehmeä kolahdus aina töyssyjen kohdalla eli jotain siellä on.
Mutta siis tuennat uusiksi vasta 130tkm ajetussa?
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Ex 2x S205
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
En tiedä kuinka normaalia, mutta mulle vaihdettiin eteen kolmannet tukivarret alle 215tkm kohdalla kun alapallot löysät katsastuksessa ja täristi hieman jarrutuksessa.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Vaihdettiin alatukivarret molemmille puolille 75tkm ajettuna. Toisen puolen pallo oli väljä jo vuotta aiemmin eli n. 55tkm ajettuna.
C200 (S205) 2017
-
- Mersumies
- Viestit: 2861
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
195tkm ajettu, ei vaihdettu mitään niveliä tai tukivarsia
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Eli on näissä sitten hurjia eroja.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Meinaatko että jokaisella autolla ajetaan samanlaisia teitä?
Kyllä tuohon tuurin lisäksi vaikuttaa kuski ja tiet.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Alustan jäykkyys, renkaan ja vanteen koko, ohjauskulmat, onhan noita teknisiä muuttujia. Mutta silti noi km erot on järjettömiä.
Alapallo ottaa herkästi itteensä tärinästä ja terävistä iskuista kun sehän ei jousta kuten kumipusla. Luulis että soratiellä paljon ajavat kuluttais palloniveliä nopeemmin varsinkin jos on kiharaa ym. Asfalttipätkillä varmaan enemmän kuskista kiinni, melkein samaa kuraa läpi suomen. Nyt on sellaisia monttuja pk-seudullakin jätetty kuukausiksi korjaamatta joihin leviää varmaan kerrasta koko pyöräntuenta. Ja painonsiirrot kurvaillessa ynnä muut, kaikki hauskuus kostautuu. Pelkästään moottoritiellä ajava taitaa olla voittaja tässäkin, kuten moottorin hyvinvoinnissa?
Mun kokemuksen mukaan palloja on saanut ruveta vaihtamaan vasta 170-230tkm jälkeen, bmw:ssä ja hondissa. W/S205:ssa on pakko olla hieman alimitoitettu jos useimmilla menee paljon ennen tota. Muistan nimittäin lukeneeni muistakin lähteistä että näitä tukivarsia menee paljon. Ja ainakin Meyle tekee w205:een tukivartta nimenomaan isommalla pallonivelellä.
Ja mikä on sen alkuperäisosan valmistaja/laatu, ei ainakaan sellainen että ehdottomasti kannattaa ostaa.
Alapallo ottaa herkästi itteensä tärinästä ja terävistä iskuista kun sehän ei jousta kuten kumipusla. Luulis että soratiellä paljon ajavat kuluttais palloniveliä nopeemmin varsinkin jos on kiharaa ym. Asfalttipätkillä varmaan enemmän kuskista kiinni, melkein samaa kuraa läpi suomen. Nyt on sellaisia monttuja pk-seudullakin jätetty kuukausiksi korjaamatta joihin leviää varmaan kerrasta koko pyöräntuenta. Ja painonsiirrot kurvaillessa ynnä muut, kaikki hauskuus kostautuu. Pelkästään moottoritiellä ajava taitaa olla voittaja tässäkin, kuten moottorin hyvinvoinnissa?
Mun kokemuksen mukaan palloja on saanut ruveta vaihtamaan vasta 170-230tkm jälkeen, bmw:ssä ja hondissa. W/S205:ssa on pakko olla hieman alimitoitettu jos useimmilla menee paljon ennen tota. Muistan nimittäin lukeneeni muistakin lähteistä että näitä tukivarsia menee paljon. Ja ainakin Meyle tekee w205:een tukivartta nimenomaan isommalla pallonivelellä.
Ja mikä on sen alkuperäisosan valmistaja/laatu, ei ainakaan sellainen että ehdottomasti kannattaa ostaa.
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Ex 2x S205
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Minulla kaupunkiajoa suurin osa. Tosin talvisin on kadut luokattomassa kunnossa eli jääkiharaa joka paikka täynnä. Tippuu paikatkin hampaista ja vältellä ei voi. Siitä huolimatta ei ole yhdestäkään aiemmasta omistamasta autosta menneet näin nopeasti. Samanlaista ajoa samassa kaupungissa ollut aiemminkin.
C200 (S205) 2017
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tietenkin kuskin ajotatapa, renkaistus, ohjauskulmat, ajoväylät ja planeettojen sijainnit vaikuttaa noihin mutta silti käsittämättömän isoja eroja alapallojen kestoissa.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Kävin tänään Veholla AdBluen tyhjennystäytössä.
Kotiinviemisiä oli seuraavat vikakoodit;
- P1BC300
- P229F09 NOx-tunnistimessa 2 (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
- P13DF09 AdBlue®-järjestelmässä on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
edit. Veholta tuomio 9.6. Molemmat NOxit ja SCR-katti vaihdettava että auto tulee kuntoon. Hinta 4600€
Ja auton siis vein ilman mitään noita vikakoodeja AdBluen vaihtoon.
Kotiinviemisiä oli seuraavat vikakoodit;
- P1BC300
- P229F09 NOx-tunnistimessa 2 (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
- P13DF09 AdBlue®-järjestelmässä on toimintahäiriö. Rakenneosavika olemassa.
edit. Veholta tuomio 9.6. Molemmat NOxit ja SCR-katti vaihdettava että auto tulee kuntoon. Hinta 4600€
Ja auton siis vein ilman mitään noita vikakoodeja AdBluen vaihtoon.
Viimeksi muokannut Jasu80, La 10.06.2023 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Su 28.01.2018 10:44
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Miten tiheästi muilla on Nox-anturi vikaantunut? Omassa bensa m274 menossa jo 5. anturi jos alkuperäinen lasketaan mukaan, 3 kertaa nyt vaihdettu P22000 ja P220400 koodilla.
Kilometrejä 210tkm ja tukivarret kerran eteen vaihdettu, 100 tkm ja 140 tkm kohdilla.
Kilometrejä 210tkm ja tukivarret kerran eteen vaihdettu, 100 tkm ja 140 tkm kohdilla.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Kyselin ainakin viis eri 70-170tkm ajettua m274 ehdokasta läpi ennen kuin tein kuudennen kohdalla kaupat ja joka ikisessä näistä oli NOX vaihdettu vähintään kerran, pahimmillaan kahdesti. Tais olla 80tkm kohdalla kun tässä meni kuittien perusteella, oon jo varautunut että jossain välissä joutuu vaihtamaan sinne toisen.
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Ex 2x S205
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Minullakin mennyt kertaalleen NOx muutama tonni sitten M274-koneisella. Nyt kilsoja 79tkm.
Kaverin 220d:ssä mennyt jo kolme kertaa eli kerran vuoteen sinä aikana, kun hänellä tuo kinneri on ollut. Kilsoja hänellä tullee arviolta 10-15 tkm/vuosi. Merkkikorjaamo sanonut syyksi pätkäajon. Sitähän se tuppaa hyvin monilla olemaan, ellei asu maaseudulla ja/tai aja pääsääntöisesti matka-ajoa.
Kaverin 220d:ssä mennyt jo kolme kertaa eli kerran vuoteen sinä aikana, kun hänellä tuo kinneri on ollut. Kilsoja hänellä tullee arviolta 10-15 tkm/vuosi. Merkkikorjaamo sanonut syyksi pätkäajon. Sitähän se tuppaa hyvin monilla olemaan, ellei asu maaseudulla ja/tai aja pääsääntöisesti matka-ajoa.
C200 (S205) 2017
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Komiaa! Miten voi olla, että kolmen viime vuodenaikana juhannusviikoilla tämä kesä mukaan luettuna, on kolmesti NoX-anturi hajonnut? Kyseessä siis C220d vm. 2015. Tämänkertainen oli tänä keväänä vaihdettu(maaliskuussa) eikä enää takuun piirissä. Takuu oli loppunut huhtikuussa ja tämän joudun maksamaan jotta saan taas takuun voimaan. Outoa toimintaa marmoripöydältä, mutta niin on auton käytöskin. Korjaamo kertoi, että ongelmana on kosteuden kerääntyminen. Ehdotin ongelman poistoksi samaa kuin bensakoneille eli pakoputkeen reikä sopivaan kohtaan jotta vesi pääsee ulos. Eivät sanoneet juuta eikä jaata.
Kiikaroin jo W212 vm. 2010-2014 bensavehkeitä jotta pääsis kusivehkeistä eroon. Onko saman version w212 riisseleissä adblue tai jokin muu kusisysteemi mitä kannattaa välttää?
Kiikaroin jo W212 vm. 2010-2014 bensavehkeitä jotta pääsis kusivehkeistä eroon. Onko saman version w212 riisseleissä adblue tai jokin muu kusisysteemi mitä kannattaa välttää?
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tänä keväänä vaihdettu ja huhtikuussa loppunut takuu?
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Oleellista kaiketi milloin se osa on ensimmäisen kerran vaihdettu. Ilmeisesti auton takuuajan ulkopuolella jolloin siitä ensimmäisestä vaihdosta alkaa se varaosatakuu.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Kyllä jokaisessa osassa on uusi takuu. Jos marmorilta ostettu ja siellä asennettu.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Eipä ole, takuuaikana vaihdettu osa ei pidennä takuuaikaa. Eli se takuun kesto lasketaan siitä kun se osa on ensimmäisen kerran vaihdettu, jos se hajoaa uudelleen takuuajan sisällä niin ei se takuuaika ala alusta. Näin se on, muillakin merkeillä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Nonni, eiku keräämään 800€ uuteen NoX:iin kunhan sellaisen joku rakentaa. Ovat taas kuulemma pulan puolella. Kiitos vastauksista!!!
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
S205 220 blueTEC
Vikakoodin B1FE097 liittynee vaihteistoon miten?
Vikakoodin B1FE097 liittynee vaihteistoon miten?