Käytetty C 350e hybrid
Re: Käytetty C 350e hybrid
Tässä on näköjään Samsungin valmistama akku. 300 dieselissä on accumotiven mikä on daimlerin omistama.
Re: Käytetty C 350e hybrid
Olisko muuten suositella renkaita tähän. Kesä ja talvi. Ei tarvi olla isot. Mahd. Mukavat ajaa.
Re: Käytetty C 350e hybrid
Mulla on uudet Hankookit 19" alkuperäisvanteilla eikä mitään pahaa sanottavaa ole. No melua on aika paljon karkealla asfaltilla. En ole koskaan ollut isojen vanteiden ystävä ja nämä ovat kyllä yllättäneet positiivisesti, urissa vetelykin minimaalista.
Alapalloihin kannattaa kiinnittää huomiota ostettaessa, oma pomppasi katsastuksessa näistä, Veho kyllä mainitsi asiasta huollon yhteydessä mutta myyjä halusi puolueettoman arvion ja kuluneethan ne olivat.
Kilsoja alle 90 tkm ja ikää 4 vuotta. Tehdas tulee tässä tapauksessa 50% vastaan. Koko tukivarret pitää siis vaihtaa.
Alapalloihin kannattaa kiinnittää huomiota ostettaessa, oma pomppasi katsastuksessa näistä, Veho kyllä mainitsi asiasta huollon yhteydessä mutta myyjä halusi puolueettoman arvion ja kuluneethan ne olivat.
Kilsoja alle 90 tkm ja ikää 4 vuotta. Tehdas tulee tässä tapauksessa 50% vastaan. Koko tukivarret pitää siis vaihtaa.
230 C 1978
Re: Käytetty C 350e hybrid
Kiitos tiedosta. Ostin Hollannista tulleen menopelin. Nyt viikonverran ollu alla. Oikein loistava auto ajaa. Ei yhtään osto krapulaa ollut mitä yleensä aina on kun ostaa mitä tahansa. Jahka saan vähän kilsoja alle niin voin laittaa mielipiteen autosta.
Re: Käytetty C 350e hybrid
kas, itsekkin tuollaista juuri katsoin ja SAKAlle Tre on juuri saapunut valkoinen 350 hybridi kulkine (rek 2016 loppuvuosi) ja tämäkin Hollannista uitettuna, hinta n. 20 k€. Auto oli etupuskurin maalauksessa joten lähempi katsominen ei eilen onnistunut.
No, jotain outoa on sillä Mobile.de palvelussa ko. autojen hintaan tulee merkittävä lisä siirrytäessa vuosimallista 2017 -> 2018 malliin
Lieneekö syynä moottorimallin vaihdos M270/M274 -> M264/M260 vai mikä, ebayssa suosikkiartikkeleita löytyy ko. malliin
Mercedes M270 M274 Timing Gear Camshaft Adjuster Exhaust A2700506200 A2700501247
ja
Mercedes Benz Engine Timing Tool Set (M133, M270, M274)
viewtopic.php?t=200372
Ja netin syövereistä muualta kaivettuna kuluvina osina mainitaan mm. tuo jakoketju
"Mercedes M274/M270 Engine Problems and Reliability
The M274/M270 engine family has several weak components here and there. The first one is the camshaft actuators (solenoids). Usually, after 60-70k miles, these engines start producing some kind of noise while they cold. This is a sign of wear inside camshaft adjusters. In 2014, engines got modified actuators (part no. A2700501147) that hold a little bit longer.
The second problem refers to the rapid wear of the timing chain. Its lifespan is approximately 80k miles (plus or minus 20k). The next problem with which you may encounter on the exact the same mileage is turbocharger failure. The problem with the turbocharger is not very common, but it still has a place to be.
How reliable the M274/M270 will be over time depends on many factors. As usual, Mercedes things need care and proper maintenance, probably more often than the manufacturer requires on a schedule. "
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=176
No, jotain outoa on sillä Mobile.de palvelussa ko. autojen hintaan tulee merkittävä lisä siirrytäessa vuosimallista 2017 -> 2018 malliin
Lieneekö syynä moottorimallin vaihdos M270/M274 -> M264/M260 vai mikä, ebayssa suosikkiartikkeleita löytyy ko. malliin
Mercedes M270 M274 Timing Gear Camshaft Adjuster Exhaust A2700506200 A2700501247
ja
Mercedes Benz Engine Timing Tool Set (M133, M270, M274)
viewtopic.php?t=200372
Ja netin syövereistä muualta kaivettuna kuluvina osina mainitaan mm. tuo jakoketju
"Mercedes M274/M270 Engine Problems and Reliability
The M274/M270 engine family has several weak components here and there. The first one is the camshaft actuators (solenoids). Usually, after 60-70k miles, these engines start producing some kind of noise while they cold. This is a sign of wear inside camshaft adjusters. In 2014, engines got modified actuators (part no. A2700501147) that hold a little bit longer.
The second problem refers to the rapid wear of the timing chain. Its lifespan is approximately 80k miles (plus or minus 20k). The next problem with which you may encounter on the exact the same mileage is turbocharger failure. The problem with the turbocharger is not very common, but it still has a place to be.
How reliable the M274/M270 will be over time depends on many factors. As usual, Mercedes things need care and proper maintenance, probably more often than the manufacturer requires on a schedule. "
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=176
Re: Käytetty C 350e hybrid
Ei kait tässä moottorissa mitään ongelmia ole jakoketjussa ollut. Siinä vanhassa oli.
Tuossa 2018 vaihtuu malli. Isompaa akkua ja jotain pientä lisää esim. voi olla jo digimittaristo.
Tuossa 2018 vaihtuu malli. Isompaa akkua ja jotain pientä lisää esim. voi olla jo digimittaristo.
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: Käytetty C 350e hybrid
Pikku kulumista toki on, joskin 5-vuotta jo kurvailtu C350e.
Joulun alla meni startti-akku, siis se 12-voltin akku takakontissa.
Auto oli siis täysin "kuollut".
Onneksi Exite-akku Motonetissa oli vain 219€, joten helppo ja halpa huoltohan tuo lopulta oli.
Marmoritiskille hinattuna ei olis varmaan tonnilla selvinnyt.
Joulun alla meni startti-akku, siis se 12-voltin akku takakontissa.
Auto oli siis täysin "kuollut".
Onneksi Exite-akku Motonetissa oli vain 219€, joten helppo ja halpa huoltohan tuo lopulta oli.
Marmoritiskille hinattuna ei olis varmaan tonnilla selvinnyt.
Re: Käytetty C 350e hybrid
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 54b9c8d15a
Case: moottori hajosi ennenaikojaan, autoon laitettiin käytetty vaihtomoottori, joka maksoi noin 2 200 euroa. Asennustyölle tuli hintaa lähes 4 300 euroa
Myyjäliike kertoo:
"Liike muistutti, että auto oli rikkoutunut yli kahdeksan kuukautta kaupanteon jälkeen. Lisäksi auton lisäturva oli mennyt umpeen, koska autolla oli ajettu ostotapahtuman jälkeen yli 20 000 kilometriä.
Sen väitteen tueksi, että vika ei olisi ollut autossa kaupantekohetkellä, myyjäliike nosti esiin Mersun tyyppivian.
Myyjä kirjoitti vastauksessaan, että Mercedeksen hybridimoottorissa akun kapasiteetin loppuessa järjestelmä alkaa syöttää polttoainetta ennen käynnistysvaihetta. Polttoainetta pääsee öljyn sekaan, jolloin se heikentää moottorin voitelukykyä.
Myyjän mukaan tämä on valmistajan suunnitteluvirhe. Myyjä suosittelikin, että kyseisten autojen öljyt pitäisi vaihtaa useammin kuin tehtaan ilmoittama huoltoväli antaa ymmärtää.
Tästä syystä myyjä suositteli reklamoimaan asiasta myös Mersun maahantuojalle."
Ratkaisu:
"Kuluttajariitalautakunta päätyi lopulta sellaiseen tulokseen, että osa korjauskustannuksista kuuluu myyjälle, osa Markolle.
Lautakunta katsoi, että myyjäliikkeen tulee suorittaa Markolle hinnanalennuksena ja korvauksena tarpeellisista kuluista 3 500 euroa. Markolle itselleen jäi maksettavaa vähän alle 3 000 euroa."
Case: moottori hajosi ennenaikojaan, autoon laitettiin käytetty vaihtomoottori, joka maksoi noin 2 200 euroa. Asennustyölle tuli hintaa lähes 4 300 euroa
Myyjäliike kertoo:
"Liike muistutti, että auto oli rikkoutunut yli kahdeksan kuukautta kaupanteon jälkeen. Lisäksi auton lisäturva oli mennyt umpeen, koska autolla oli ajettu ostotapahtuman jälkeen yli 20 000 kilometriä.
Sen väitteen tueksi, että vika ei olisi ollut autossa kaupantekohetkellä, myyjäliike nosti esiin Mersun tyyppivian.
Myyjä kirjoitti vastauksessaan, että Mercedeksen hybridimoottorissa akun kapasiteetin loppuessa järjestelmä alkaa syöttää polttoainetta ennen käynnistysvaihetta. Polttoainetta pääsee öljyn sekaan, jolloin se heikentää moottorin voitelukykyä.
Myyjän mukaan tämä on valmistajan suunnitteluvirhe. Myyjä suosittelikin, että kyseisten autojen öljyt pitäisi vaihtaa useammin kuin tehtaan ilmoittama huoltoväli antaa ymmärtää.
Tästä syystä myyjä suositteli reklamoimaan asiasta myös Mersun maahantuojalle."
Ratkaisu:
"Kuluttajariitalautakunta päätyi lopulta sellaiseen tulokseen, että osa korjauskustannuksista kuuluu myyjälle, osa Markolle.
Lautakunta katsoi, että myyjäliikkeen tulee suorittaa Markolle hinnanalennuksena ja korvauksena tarpeellisista kuluista 3 500 euroa. Markolle itselleen jäi maksettavaa vähän alle 3 000 euroa."
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: Käytetty C 350e hybrid
Siis tuohan on täyttä potaskaa "järjestelmä alkaa syöttää polttoainetta ennen käynnistysvaihetta. Polttoainetta pääsee öljyn sekaan, jolloin se heikentää moottorin voitelukykyä."
Korkeapaine-bensapumppuhan on mekaaninen ja alkaa toimimaan, vasta kun moottoria käynnistetään/pyöritetään.
Ei se öljyn sekaan mitään pumppaa.
Eikä tällä edes ole mitään tekemistä hybridi-järjestelmän kanssa, saati akun kapasiteetin.
Nyt on ollut taas joku huijarimyyjä liikkeellä.
Korkeapaine-bensapumppuhan on mekaaninen ja alkaa toimimaan, vasta kun moottoria käynnistetään/pyöritetään.
Ei se öljyn sekaan mitään pumppaa.
Eikä tällä edes ole mitään tekemistä hybridi-järjestelmän kanssa, saati akun kapasiteetin.
Nyt on ollut taas joku huijarimyyjä liikkeellä.
Re: Käytetty C 350e hybrid
Kai lautakunnalle aina kumpikin osapuoli valehtelee sen mikä lautakunnalle menee läpi. Eikä sitä bensaa moottoriin mene vaikka korkeapainepumppu kävisi koko ajan. Totta kuitenkin että CGI-moottori sylkee bensaa aluksi rikkaalla ja bensaa tuppaa menemään myös öljyn joukkoon ajotavasta riippuen enemmän tai vähemmän.C350e-hybridi kirjoitti: ↑To 18.05.2023 15:46 Siis tuohan on täyttä potaskaa "järjestelmä alkaa syöttää polttoainetta ennen käynnistysvaihetta. Polttoainetta pääsee öljyn sekaan, jolloin se heikentää moottorin voitelukykyä."
Korkeapaine-bensapumppuhan on mekaaninen ja alkaa toimimaan, vasta kun moottoria käynnistetään/pyöritetään.
Ei se öljyn sekaan mitään pumppaa.
Eikä tällä edes ole mitään tekemistä hybridi-järjestelmän kanssa, saati akun kapasiteetin.
Nyt on ollut taas joku huijarimyyjä liikkeellä.
Hybridijärjestelmän kanssa tuolla on sen verran tekemistä että niitä käynnistyksiä tulee paljon enemmän kuin pelkällä bensakoneelle mutta periaateongelma koskee kumpaakin tyyppiä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Käytetty C 350e hybrid
CGI moottorityypin eli suorasuihkun ongelma on just se, että korkea paine ja hyvä sumu on ainoa mikä pelastaa sitä että bensaa ei menisi öljyihin.
perinteisessä imuventtiin taakse suihkutuksessa suihkutus tapahtuu kuumaan imuventtiilin, joka höyrystää bensaa ja antaa aikaa sille tulla höyryksi.
jopa perinteisessä kaasarikoneessa tämän takia kone käy huonommin kylmänä, koska bensa ei höyrysty niin hyvin.
korkeaviritteisissä koneissa suuttimet sitten siirrettiin jopa imusuppiloihin jotta atomisaatiolle olisi aikaa enemmän kuin venan takaa. no suorasuihtkussa mitään aikaa ei ole, kaikki on kiinni suuttimesta ja paineesta. sinne kun alkaa kylmään sylinteriin suihkimaan bensaa rikkaalla seoksella ja välykset on vielä isot, niin meneehän sitä ohi. lisäksi jos esim työmatka on 25km ja kone käynnistyy aina kylmiltä täyteen laukkaan jossain pari kilsaa ennen työpaikkaa niin ongelmia tietysti tulee.
öljyt ei myöskään ikinä lämpene tarpeeksi, että bensa haihtuisi sieltä huohottimen kautta pois.
veikkaan että nämä ensipolven hybridit ovat edullisia juuri siksi, kun ne on niin last season, ja myös tulevat menettämään arvoaan jatkossa. Tietysti jonkun ajoon ne voi sopia, jos työmatka esim 5km ja kotilatausmahdollisuus ja välillä ajaa 200km mökille. tällöin voi saada hyvän auton kohtuuhinnalla.
perinteisessä imuventtiin taakse suihkutuksessa suihkutus tapahtuu kuumaan imuventtiilin, joka höyrystää bensaa ja antaa aikaa sille tulla höyryksi.
jopa perinteisessä kaasarikoneessa tämän takia kone käy huonommin kylmänä, koska bensa ei höyrysty niin hyvin.
korkeaviritteisissä koneissa suuttimet sitten siirrettiin jopa imusuppiloihin jotta atomisaatiolle olisi aikaa enemmän kuin venan takaa. no suorasuihtkussa mitään aikaa ei ole, kaikki on kiinni suuttimesta ja paineesta. sinne kun alkaa kylmään sylinteriin suihkimaan bensaa rikkaalla seoksella ja välykset on vielä isot, niin meneehän sitä ohi. lisäksi jos esim työmatka on 25km ja kone käynnistyy aina kylmiltä täyteen laukkaan jossain pari kilsaa ennen työpaikkaa niin ongelmia tietysti tulee.
öljyt ei myöskään ikinä lämpene tarpeeksi, että bensa haihtuisi sieltä huohottimen kautta pois.
veikkaan että nämä ensipolven hybridit ovat edullisia juuri siksi, kun ne on niin last season, ja myös tulevat menettämään arvoaan jatkossa. Tietysti jonkun ajoon ne voi sopia, jos työmatka esim 5km ja kotilatausmahdollisuus ja välillä ajaa 200km mökille. tällöin voi saada hyvän auton kohtuuhinnalla.
W212 E350cdi
Re: Käytetty C 350e hybrid
Tätä olen monesti ihmetellyt! Tuntuu ettei ihmisillä kuitenkaan ole mielenkiintoa lyhentää öljynvaihtoväliä jostain naurettavan pitkästä valmistajan ilmoittamasta.Nurmituomas kirjoitti: ↑Pe 19.05.2023 14:38 CGI moottorityypin eli suorasuihkun ongelma on just se, että korkea paine ja hyvä sumu on ainoa mikä pelastaa sitä että bensaa ei menisi öljyihin.
perinteisessä imuventtiin taakse suihkutuksessa suihkutus tapahtuu kuumaan imuventtiilin, joka höyrystää bensaa ja antaa aikaa sille tulla höyryksi.
jopa perinteisessä kaasarikoneessa tämän takia kone käy huonommin kylmänä, koska bensa ei höyrysty niin hyvin.
korkeaviritteisissä koneissa suuttimet sitten siirrettiin jopa imusuppiloihin jotta atomisaatiolle olisi aikaa enemmän kuin venan takaa. no suorasuihtkussa mitään aikaa ei ole, kaikki on kiinni suuttimesta ja paineesta. sinne kun alkaa kylmään sylinteriin suihkimaan bensaa rikkaalla seoksella ja välykset on vielä isot, niin meneehän sitä ohi. lisäksi jos esim työmatka on 25km ja kone käynnistyy aina kylmiltä täyteen laukkaan jossain pari kilsaa ennen työpaikkaa niin ongelmia tietysti tulee.
öljyt ei myöskään ikinä lämpene tarpeeksi, että bensa haihtuisi sieltä huohottimen kautta pois.
veikkaan että nämä ensipolven hybridit ovat edullisia juuri siksi, kun ne on niin last season, ja myös tulevat menettämään arvoaan jatkossa. Tietysti jonkun ajoon ne voi sopia, jos työmatka esim 5km ja kotilatausmahdollisuus ja välillä ajaa 200km mökille. tällöin voi saada hyvän auton kohtuuhinnalla.
Sitten aikanaan on myynti-ilmoitus: Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!