Papan c209 ja Kippo
Re: Papan c209 ja Kippo
Billettiä pöytään
Hyvältä vaikuttaa
Hyvältä vaikuttaa
Re: Papan c209 ja Kippo
Termostaatti koneen ja coolerin väliin, an10 sovitteilla
Alakuvassa näkyy lämpöanturille paikka, jotta sen voi ruuvata siihen ja käyttää tuossa linjasovitteessa olevan anturipaikan öljynpaineelle
Alakuvassa näkyy lämpöanturille paikka, jotta sen voi ruuvata siihen ja käyttää tuossa linjasovitteessa olevan anturipaikan öljynpaineelle
Re: Papan c209 ja Kippo
Dual pass öljyjäähyt on melko piukean hintasia, joten täytyy pohtia jotain, missä hinta ei karkaa liian ylös.
On melko ahdasta letkujen vedolle, joutuu varmaan alittamaan jäähdyttimen ja samasta kohtaa, kun termostaattikin pitää siihen väliin tunkea, , eikä ihan kovin kauas sovittimesta ole viisasta laittaa
On melko ahdasta letkujen vedolle, joutuu varmaan alittamaan jäähdyttimen ja samasta kohtaa, kun termostaattikin pitää siihen väliin tunkea, , eikä ihan kovin kauas sovittimesta ole viisasta laittaa
Re: Papan c209 ja Kippo
Onhan ne laittaneet ihme kierteen sovitinlaipan anturipaikkaan G1/8A, vähän niinkuin 1/8 npt, muttei sinne päinkään
Uskoisin, jotta on laitettu ihan vaan tuota sulkutulppaa varten tuollai
No, täytyy kierretapilla laittaa sopivaa jengaa, niin saa nätisti an4 liitännän siihen
Uskoisin, jotta on laitettu ihan vaan tuota sulkutulppaa varten tuollai
No, täytyy kierretapilla laittaa sopivaa jengaa, niin saa nätisti an4 liitännän siihen
Re: Papan c209 ja Kippo
Hirmuisen vaikea päässä ajatella, mitä tarvitsee ja mikä on oikea valinta mihinkin
Ja varsinkin kun ei ole mitään todellisuus pohjaa, mikä on tilanne kun moisen tuonne keulalle pistää. Se on vaan pistettävä tavarat kiinni ja seurattava miten se lutviutuu?
Kesän ruuhka-ajot yms, kuinka vakaana lämmöt pysyy ja mikä on oikea lämpötila yms?
Tietysti tämä on vain yksi "kehitysvaihe", mutta parempi edetä pienin askelin
Ja varsinkin kun ei ole mitään todellisuus pohjaa, mikä on tilanne kun moisen tuonne keulalle pistää. Se on vaan pistettävä tavarat kiinni ja seurattava miten se lutviutuu?
Kesän ruuhka-ajot yms, kuinka vakaana lämmöt pysyy ja mikä on oikea lämpötila yms?
Tietysti tämä on vain yksi "kehitysvaihe", mutta parempi edetä pienin askelin
Re: Papan c209 ja Kippo
Setrab slim line cooleri voisi olla sopiva, 490 leveä, 136 korkea ja 40mm paksu ja lähdöt päädyissäOrlov kirjoitti: ↑Ti 21.03.2023 23:18 Dual pass öljyjäähyt on melko piukean hintasia, joten täytyy pohtia jotain, missä hinta ei karkaa liian ylös.
On melko ahdasta letkujen vedolle, joutuu varmaan alittamaan jäähdyttimen ja samasta kohtaa, kun termostaattikin pitää siihen väliin tunkea, , eikä ihan kovin kauas sovittimesta ole viisasta laittaa
Saa kiinni suoraan palkkiin, niin jää flekti optiolle tilaa taakse, jos ongelmia lämpöjen kanssa helppo lisätä jälkeenpäin, toki säädettävän releohjaimen kera, tuommosia pikku flektejä semmosella ohjaa vaikka pariakin zipaletta
Re: Papan c209 ja Kippo
Ootko laatikkoöljyjä ajatellu tuulettaa myös?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Papan c209 ja Kippo
Kaikkea sitä tulee ajateltua
Tuskin tarvitsee toistaiseksi lisätä mitään, alkuperäisellä linjallahan se ei olisi mikään ongelma kuitenkaan. Näissähän on laatikon öljyille jäähdytin
Tämäkin tuotiin justiinsa ovelle
Öljynlämpömittarissa kestää vielä tovin, jos pysyvät toimitusaikataulussa, niin 2-3vkoa. Tosin sillä mikään kiire ole, pikkuhiljaa
Tuskin tarvitsee toistaiseksi lisätä mitään, alkuperäisellä linjallahan se ei olisi mikään ongelma kuitenkaan. Näissähän on laatikon öljyille jäähdytin
Tämäkin tuotiin justiinsa ovelle
Öljynlämpömittarissa kestää vielä tovin, jos pysyvät toimitusaikataulussa, niin 2-3vkoa. Tosin sillä mikään kiire ole, pikkuhiljaa
Re: Papan c209 ja Kippo
Tilasin tuon, turha kai sitä enempää pohtia, kun mitat on sopivatOrlov kirjoitti: ↑Ma 27.03.2023 20:10Setrab slim line cooleri voisi olla sopiva, 490 leveä, 136 korkea ja 40mm paksu ja lähdöt päädyissäOrlov kirjoitti: ↑Ti 21.03.2023 23:18 Dual pass öljyjäähyt on melko piukean hintasia, joten täytyy pohtia jotain, missä hinta ei karkaa liian ylös.
On melko ahdasta letkujen vedolle, joutuu varmaan alittamaan jäähdyttimen ja samasta kohtaa, kun termostaattikin pitää siihen väliin tunkea, , eikä ihan kovin kauas sovittimesta ole viisasta laittaa
Saa kiinni suoraan palkkiin, niin jää flekti optiolle tilaa taakse, jos ongelmia lämpöjen kanssa helppo lisätä jälkeenpäin, toki säädettävän releohjaimen kera, tuommosia pikku flektejä semmosella ohjaa vaikka pariakin zipaletta
Re: Papan c209 ja Kippo
Kannenkoppien huohotusjärjestelmä on pohdituttanut
Sensijaan, että laittaisi keruusäiliön/öt, olisi lienee helpompaa mennä suoraan lähteelle ja laittaa öljyn yms keruu suoraan lähteelle?
Eli kansien huohotukset on näissä täysin avoimia, niin mitäpä jos laittaisi meshverkkoa suoraan keräämään öljyä? Suoraan ensimmäiseen kammioon.
Meshverkko keräisi öljyn yms itseensä siinä ja painovoima pudottelisi ne takaisin öljynkiertoon, ei vaikuttaisi itse huohotukseen mitenkään, muutenkuin keräämällä kertyvän öljyn yms pois
Rosteriset meshverkot eivät ole hintavia ja voisi taitella monikerroksisen, ilman vaaraa, jotta se putoisi venttiilikoneiston päälle missään olosuhteissa.
Rosterivillat tietty vois olla tehokkampia, riippuen rakenteesta. Jotenkin tuntuu jotta siitä voisi karata tavaraa
Patapesimiä saa myös kuparisena, rosterin lisäksi. Viittaan villalla näihin patapesimiin
Sensijaan, että laittaisi keruusäiliön/öt, olisi lienee helpompaa mennä suoraan lähteelle ja laittaa öljyn yms keruu suoraan lähteelle?
Eli kansien huohotukset on näissä täysin avoimia, niin mitäpä jos laittaisi meshverkkoa suoraan keräämään öljyä? Suoraan ensimmäiseen kammioon.
Meshverkko keräisi öljyn yms itseensä siinä ja painovoima pudottelisi ne takaisin öljynkiertoon, ei vaikuttaisi itse huohotukseen mitenkään, muutenkuin keräämällä kertyvän öljyn yms pois
Rosteriset meshverkot eivät ole hintavia ja voisi taitella monikerroksisen, ilman vaaraa, jotta se putoisi venttiilikoneiston päälle missään olosuhteissa.
Rosterivillat tietty vois olla tehokkampia, riippuen rakenteesta. Jotenkin tuntuu jotta siitä voisi karata tavaraa
Patapesimiä saa myös kuparisena, rosterin lisäksi. Viittaan villalla näihin patapesimiin
Re: Papan c209 ja Kippo
Piti oikein luupata asiaa, näköjään kuparivillaa käytetään tähän tarkoitukseen, joten se näköjään ajaisi asian, se mihin se pitäisi sijoittaa onkin sitten ihan eriasiaOrlov kirjoitti: ↑Pe 31.03.2023 20:47 Kannenkoppien huohotusjärjestelmä on pohdituttanut
Sensijaan, että laittaisi keruusäiliön/öt, olisi lienee helpompaa mennä suoraan lähteelle ja laittaa öljyn yms keruu suoraan lähteelle?
Eli kansien huohotukset on näissä täysin avoimia, niin mitäpä jos laittaisi meshverkkoa suoraan keräämään öljyä? Suoraan ensimmäiseen kammioon.
Meshverkko keräisi öljyn yms itseensä siinä ja painovoima pudottelisi ne takaisin öljynkiertoon, ei vaikuttaisi itse huohotukseen mitenkään, muutenkuin keräämällä kertyvän öljyn yms pois
Rosteriset meshverkot eivät ole hintavia ja voisi taitella monikerroksisen, ilman vaaraa, jotta se putoisi venttiilikoneiston päälle missään olosuhteissa.
Rosterivillat tietty vois olla tehokkampia, riippuen rakenteesta. Jotenkin tuntuu jotta siitä voisi karata tavaraa
Patapesimiä saa myös kuparisena, rosterin lisäksi. Viittaan villalla näihin patapesimiin
Re: Papan c209 ja Kippo
Sieltähän se kotiinkannettuna taas ilmestyi, alkaa jo vähän ihmetyttää nää logistiset sopimukset
Pistin nuo 10 liitännät, ihan vaan testi mielessä
Setrab on melkolailla merkki laadusta, onhan se jo alkuperäisvaruste amg osastolla. Noh, tarkemmin katsoen selviää merkin edustajat euroopassa, joku yin juing se on euroopassa, kylmä todellisuus.
Rekisteröinnit voi jokainen tarkistaa itse, se on niinku amerikan teollisuuden tai joutsenmerkin osuus tuotannossa. Legoland.
No ei ole kyllä mitään valitettavaa, näyttää erittäin asialliselta
Pistin nuo 10 liitännät, ihan vaan testi mielessä
Setrab on melkolailla merkki laadusta, onhan se jo alkuperäisvaruste amg osastolla. Noh, tarkemmin katsoen selviää merkin edustajat euroopassa, joku yin juing se on euroopassa, kylmä todellisuus.
Rekisteröinnit voi jokainen tarkistaa itse, se on niinku amerikan teollisuuden tai joutsenmerkin osuus tuotannossa. Legoland.
No ei ole kyllä mitään valitettavaa, näyttää erittäin asialliselta
Re: Papan c209 ja Kippo
Ja tästä jatkaakseni, niin kyllä mun, miten se nyt sanotaan, erilainen/erikoinen ajatusmaailma pyörii jo ihan muissa maisemissa
Alkaa vähitellen tämä ajatuksenjuoksu jo hävettää itseäkin no ei oikeastaan
Huomasin, näitä osia räplätessä hukkatilaa viihdeosastolla
Aika mielenkiintoinen tällaisesta irrotella painikkeet
Alkaa vähitellen tämä ajatuksenjuoksu jo hävettää itseäkin no ei oikeastaan
Huomasin, näitä osia räplätessä hukkatilaa viihdeosastolla
Aika mielenkiintoinen tällaisesta irrotella painikkeet
Re: Papan c209 ja Kippo
Tuohon edelliseen, siinä lähti ajatus laukalle, kun purin laitteen varaosiksi
Taidan tuohon etupaneliin kokeilla hiilikuidutusta, periaatteessa ihan hukka osa.
Kokeilen vielä toimiiko tuo ilman cd koneistoa, näytönohjaus ei ainakaan näyttäisi olevan ylämoduulissa, toivottavasti siinä on vain navigoinnin ja cd ohjauksen piirilevyt
Nuo mustatut alueet sisältää navigoinnin ja puhelimen painikkeet, joille ei ole mitään käyttöä. Minullahan on toinen, kohta toivottavasti täysin toimiva comand
Taidan tuohon etupaneliin kokeilla hiilikuidutusta, periaatteessa ihan hukka osa.
Kokeilen vielä toimiiko tuo ilman cd koneistoa, näytönohjaus ei ainakaan näyttäisi olevan ylämoduulissa, toivottavasti siinä on vain navigoinnin ja cd ohjauksen piirilevyt
Nuo mustatut alueet sisältää navigoinnin ja puhelimen painikkeet, joille ei ole mitään käyttöä. Minullahan on toinen, kohta toivottavasti täysin toimiva comand
Re: Papan c209 ja Kippo
Lämpömittarikin lähtenyt tulemaan tämä oli halpa, kun heillä lienee jäänyt hinnat päivittämättä kaupassa, mutta niin vaan hoitivat tilauksen hienosti ja aikataulussa.
Puskurin peitelevykin on ilmestynyt seurantaan, pitänee tilata tehtaan spray setti niin saa värin tempastua siihen, luulisi siinä olevan jo tartunta valmiiksi, kun on alkuperäinen osa?
Tässä pitää oikeasti ruveta tekemään, jotta saa tungettua olemassa olevat osat autoon kiinni kesän aikana
Puskurin peitelevykin on ilmestynyt seurantaan, pitänee tilata tehtaan spray setti niin saa värin tempastua siihen, luulisi siinä olevan jo tartunta valmiiksi, kun on alkuperäinen osa?
Tässä pitää oikeasti ruveta tekemään, jotta saa tungettua olemassa olevat osat autoon kiinni kesän aikana
Re: Papan c209 ja Kippo
Tuli tilattua offset lenkit, jos vaikka innostuu moottorintukia vaihtamaan, niin ei tarvitse miettiä työkaluvaunua pidemmälle
Re: Papan c209 ja Kippo
Taas nytkähti hieman, ostin 180 asteen liitännän paluu puolelle. Lämpötunnistimen sovite tuli otettua samalla, molemmat löytyy kuvasta
Re: Papan c209 ja Kippo
Öljynlämpömittari noudettu, melko kyrväkkään pituinen anturi, joten täytyy tunkea se termostaattiin, siellä se mahtuu olemaan oikein nätisti onhan siellä kuitenkin jonkinlainen läpivirtaus kokoajan.
Kyllä se mahtuisi olemaan linjasovittimessa, luulisin, mutta valintoja on tehtävä Jos vaikka löytyisi näpsäkän kokoinen öljykello summerille, sinne paineen testaus aukkoon kun semmoinen tuosta kehikosta löytyy
Tilanne elää kokoajan, kun pitää pohtia mitä ja minne/miten pitäisi saada järkevästi asennettua
Kiponkin väänsin avaimesta käyntiin talven jäljiltä, kyllä nuo vanhanliiton vehkeet on hyviä
Kuivana oli säilynyt, no oli siellä toki kosteuden poisto ämpäri keräämässä kosteutta.
Hupiakku systeemi tulee ainakin laiteltua kesän aikana, 24V , niin saa kerättyä energiaa ajon aikana talteen. Eiköhän siinä ole tälle vuodelle tavoitetta riittävästi loppupelissä tietty olisi 48V järjestelmä hupi puolelle paras, mutta on tuo vihreä energia niin prkl kallista jottei ihan heti taivu kukkaro moiseen
Tuli eteen mersun lisävarustehinnasto vm2003, on sitten maanperusteellisesti kaikkea näköjään saanut Tuossa kun on kaikki mallit, niin 128sivua kaikkinensa. Eihän siinä mitään kuvia ole, joten melko tiivistetty versio on kyseessä mutta mallisarjat ja varaosanumerot löytyy
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... hI77QMGcqy
Kyllä se mahtuisi olemaan linjasovittimessa, luulisin, mutta valintoja on tehtävä Jos vaikka löytyisi näpsäkän kokoinen öljykello summerille, sinne paineen testaus aukkoon kun semmoinen tuosta kehikosta löytyy
Tilanne elää kokoajan, kun pitää pohtia mitä ja minne/miten pitäisi saada järkevästi asennettua
Kiponkin väänsin avaimesta käyntiin talven jäljiltä, kyllä nuo vanhanliiton vehkeet on hyviä
Kuivana oli säilynyt, no oli siellä toki kosteuden poisto ämpäri keräämässä kosteutta.
Hupiakku systeemi tulee ainakin laiteltua kesän aikana, 24V , niin saa kerättyä energiaa ajon aikana talteen. Eiköhän siinä ole tälle vuodelle tavoitetta riittävästi loppupelissä tietty olisi 48V järjestelmä hupi puolelle paras, mutta on tuo vihreä energia niin prkl kallista jottei ihan heti taivu kukkaro moiseen
Tuli eteen mersun lisävarustehinnasto vm2003, on sitten maanperusteellisesti kaikkea näköjään saanut Tuossa kun on kaikki mallit, niin 128sivua kaikkinensa. Eihän siinä mitään kuvia ole, joten melko tiivistetty versio on kyseessä mutta mallisarjat ja varaosanumerot löytyy
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... hI77QMGcqy
Viimeksi muokannut Orlov, La 15.04.2023 12:14. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Papan c209 ja Kippo
Kuva saastetta lämpöanturin suhteen
Öljykellon summeri
Öljykellon summeri
Re: Papan c209 ja Kippo
Pistin vähän väriä cooleriin
Re: Papan c209 ja Kippo
Aika jännä tuon perän kanssa, jos haluaisi ”jäähdytetyn” perän, niin kustannus olisi 400€->, siihen tietty lukko päälle aka +1300€, ei 2000€ ihan heti piisaa
Mut näkyy olevan kaikki päivitykset samaa kokoluokkaa
Mut näkyy olevan kaikki päivitykset samaa kokoluokkaa
Re: Papan c209 ja Kippo
Nyt lyödään pöytään niin sekava konsepti, et voi olla vaikea saada kokonaiskuvaa asiasta
Pistin pohjavärin, tarkat rajaukset tulee sitten hiilikuidun kanssa, joten tässä vaiheessa rajauksen kanssa ole niin väliä.
Tarkoitus on, jotta nuo oranssi raidat paistavat hiilikuidun läpi, se kuinka paljon, jää nähtäväksi tämähän on vain testailua ja leikkimistä ajatuksella
Edit: todettu ettei idea toimi täytyy kokeilla jotain muuta
Pistin pohjavärin, tarkat rajaukset tulee sitten hiilikuidun kanssa, joten tässä vaiheessa rajauksen kanssa ole niin väliä.
Tarkoitus on, jotta nuo oranssi raidat paistavat hiilikuidun läpi, se kuinka paljon, jää nähtäväksi tämähän on vain testailua ja leikkimistä ajatuksella
Edit: todettu ettei idea toimi täytyy kokeilla jotain muuta
Viimeksi muokannut Orlov, Ma 17.04.2023 07:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Papan c209 ja Kippo
Näyttöjen kiinnitykset onnistuu nätisti tuohon parkkitutkan koteloon, ylhäältä pikkusen materiaalia pois, niin saa asemoitua oled näytöt kohilleen. Noston tarve näkyy käytännössä ”kiinnitysreikien” kohdalta eli about 2mm pitää siirtää ylöspäin
Re: Papan c209 ja Kippo
Hieman tuli katseltua öljyn termarille paikkaa, on kyllä melko ahdasta
Toisaalta se voisi olla noilla nurkilla, tulee vaan letkujen vedosta melkoinen vesiliukumäki No täytyy tuumata, jos sen kuitenkin laittaa syylarin etupuolelle
Koneelta tulevat letkut pitäisi vetää tässä näkyviin liitäntöihin
Toisaalta se voisi olla noilla nurkilla, tulee vaan letkujen vedosta melkoinen vesiliukumäki No täytyy tuumata, jos sen kuitenkin laittaa syylarin etupuolelle
Koneelta tulevat letkut pitäisi vetää tässä näkyviin liitäntöihin
Re: Papan c209 ja Kippo
Edelliseen liittyen, niin tuossa ei nyt auta muutakuin laittaa termari öljyjäähyn viereen keulalle, se jää nähtäväksi, kunhan saa puskurin irti.
Samalla sitten miettii anturien paikat, mistä mitäkin arvoja lopulta ottaa
Täytyy nyt paneutua näyttöpaneelien ja johdotuksen/johtosarjan tekoon/suunnitteluun niihin liittyen. Tekee samalla värikoodatut, niin ei tarvitse myöhemmin arpoa.
Alkuperäinen puskurin peittolevy ei ihan pienellä työllä kyllä sovi tuohon tarvikepuskuriin, olen selvitellyt josko saisi siihen valmistajalta varaosia, kunhan nyt ensin löytäisi sen valmistajan
Samalla sitten miettii anturien paikat, mistä mitäkin arvoja lopulta ottaa
Täytyy nyt paneutua näyttöpaneelien ja johdotuksen/johtosarjan tekoon/suunnitteluun niihin liittyen. Tekee samalla värikoodatut, niin ei tarvitse myöhemmin arpoa.
Alkuperäinen puskurin peittolevy ei ihan pienellä työllä kyllä sovi tuohon tarvikepuskuriin, olen selvitellyt josko saisi siihen valmistajalta varaosia, kunhan nyt ensin löytäisi sen valmistajan
Re: Papan c209 ja Kippo
Ja edelliseen liittyen,
Ei kyllä aika riitä autojen pariin mitenkään, joten varmaan katsastuksien suhteen mennään. Onneksi ei ole kuin nämä kaksi rieskaa.
Nyt on tilauksessa vaadittavat johtojen määrät ja värit, mitätarvitaan ja sit varmaa jotain vielä tää on ihan loputon tie
Varsinkin kipon suhteen, aikaa ja rahaa vaativia kohteita nämä matkailuautot
Ei kyllä aika riitä autojen pariin mitenkään, joten varmaan katsastuksien suhteen mennään. Onneksi ei ole kuin nämä kaksi rieskaa.
Nyt on tilauksessa vaadittavat johtojen määrät ja värit, mitätarvitaan ja sit varmaa jotain vielä tää on ihan loputon tie
Varsinkin kipon suhteen, aikaa ja rahaa vaativia kohteita nämä matkailuautot
Re: Papan c209 ja Kippo
Tuli kuitenkin kippoon uusi ”webasto” hommattua, joten täytyy se asennella ja purkaa 20kW webasto pois, uudessa on 15kW ja kulutus noin 1/3 .
Vähän mietin 4G ohjausta, en kuitenkaan keksinyt oikeita syitä moiseen juuri nyt, saahan sen helposti siihen liitettyä
Jääkaappi menee uusiksi, melkein olen jo valinnut, mutta kompressori 12/24V kuitenkin
Menköön tuo vanha vesilämmitin vaikka paljua lämmittämään, jos saa pyörimään aka projektiksi ja sitten vasta kierrätykseen
Itse laite saapuikin jo, ohjain on vielä matkalla. Kylmänä katseltuna ihan asiallinen paketti, toivottavasti myös asennettuna
Nopeasti ajateltuna asennuksessa vanhaan putkistoon tarvitsee soveltaa hieman, tässä kiertovesipumpun lähdöt on 19mm, vanhassa taitaa olla 38mm täytyy katsoa kuinka tarkkaan pumppu on kopioitu, jos vaikka boschilaisen pumppupää sopisi uuteen toki pannun päässä lähdöt on edelleen 19mm, viisainta lienee olisi käyttää jonkinlaisia sovitteita
Virtaukset uudessa lienee puolet versus vanha(2500/5000)
No, tää on tätä
Vähän mietin 4G ohjausta, en kuitenkaan keksinyt oikeita syitä moiseen juuri nyt, saahan sen helposti siihen liitettyä
Jääkaappi menee uusiksi, melkein olen jo valinnut, mutta kompressori 12/24V kuitenkin
Menköön tuo vanha vesilämmitin vaikka paljua lämmittämään, jos saa pyörimään aka projektiksi ja sitten vasta kierrätykseen
Itse laite saapuikin jo, ohjain on vielä matkalla. Kylmänä katseltuna ihan asiallinen paketti, toivottavasti myös asennettuna
Nopeasti ajateltuna asennuksessa vanhaan putkistoon tarvitsee soveltaa hieman, tässä kiertovesipumpun lähdöt on 19mm, vanhassa taitaa olla 38mm täytyy katsoa kuinka tarkkaan pumppu on kopioitu, jos vaikka boschilaisen pumppupää sopisi uuteen toki pannun päässä lähdöt on edelleen 19mm, viisainta lienee olisi käyttää jonkinlaisia sovitteita
Virtaukset uudessa lienee puolet versus vanha(2500/5000)
No, tää on tätä
Re: Papan c209 ja Kippo
Näköjään aika hyvin on saatavilla silikonisia letkuja, meinaan tuohon edelliseen viestiin liittyen, kiertopumpun liittämiseen. Ihan yleisesti ottaen vosi sanoa, vaikka pumppu on eeu valmiste, niin se taitaa olla täysi kopio boschilaisesta
Supisteiksi kai niitä kutsutaan
Sulut on laiteltu niin mukavasti, jotta kun vanhan polttimen poistaa ja lykkää uuden tilalle, niin ei varmaan litraa enemmän mene jäähdytinnestettä hukkaan
Tuossa tuli 13L tankki mukana, niin laitan sen, niin on erillään sitten polttoaineen osalta
Ainiin, agregaatti tuli myös ostettua, siniaalto, melkein honda.
Pikku mersuun hommasin tuunauksen +47hv
Oikeasti vanha on elinkaarensa päässä tiisteen osalta, niin otin sitten tuon, kun sopivaan hintaan löytyi.
Supisteiksi kai niitä kutsutaan
Sulut on laiteltu niin mukavasti, jotta kun vanhan polttimen poistaa ja lykkää uuden tilalle, niin ei varmaan litraa enemmän mene jäähdytinnestettä hukkaan
Tuossa tuli 13L tankki mukana, niin laitan sen, niin on erillään sitten polttoaineen osalta
Ainiin, agregaatti tuli myös ostettua, siniaalto, melkein honda.
Pikku mersuun hommasin tuunauksen +47hv
Oikeasti vanha on elinkaarensa päässä tiisteen osalta, niin otin sitten tuon, kun sopivaan hintaan löytyi.
Re: Papan c209 ja Kippo
Meinasin tänään purkailla vanhan lämmittimen pois, näin pitkälle pääsin
Mutta töihinhän tässä joutuu, onneksi oli työvaatteet valmiiksi päällä
Eiku luukku kiinni.
Jatkuu seuraavassa numerossa
Mutta töihinhän tässä joutuu, onneksi oli työvaatteet valmiiksi päällä
Eiku luukku kiinni.
Jatkuu seuraavassa numerossa
Re: Papan c209 ja Kippo
”Salkkumallin” agreen laittelin mineraaliöljyt sisäänajoon, täytyy varmaan lyhentään vaihtoväli johonkin 5h nurkille. Kun tuli 2L tuota hommattua ja tilavuus on 0,4L.
Sitten laitan kyllä synteettiset, tulee ainakin pestyä kone mineraalilla, melkosta kuraa näköjään nuo tehtaan testiöljyt. Näköjään luopuneet noista kiinan kynttilöistä, kun on ihan nkg tulppa laitettu
Sitten laitan kyllä synteettiset, tulee ainakin pestyä kone mineraalilla, melkosta kuraa näköjään nuo tehtaan testiöljyt. Näköjään luopuneet noista kiinan kynttilöistä, kun on ihan nkg tulppa laitettu