Sellainen murhe ollut vaihdelaatikossa 722.369, että rempan jälkeen vaihtaa kyllä nätisti, mutta aiempaan versioon seuraavia ominaisuuksia siunaantunut:
-Aiemmin moottorijarrutti vakkarin kanssa ajettaessa, kun nopeus nousi alamäessä nyt ei vaihda pienemmälle automatic.
-Mielestäni nostaessa jarrua ryömintää tapahtui enemmän, nyt melkein ei juurikaan.
-Kick down 4 suoraan kakkoselle tekee sitä, että ei meinaa "pitää paineita" vaan jumppaa punaisella ylös-alas kierroksia (hieman vaarallinen ohitustilanteessa kun ei saa vauhtia).
Tässä askissa on sellainen ominaisuus, että paineita ei voi mitata, kun ei ole sitä nippaa..
Osaako kukaan sanoa mitä tuon kanssa tekisi? Paineita vai bowden kaapelia..mihin suuntaan?
Onko PK-seudulla jotain hyvää pajaa jolle tuota veisi säädettäväksi?
722.3 Vaihdelaatikon säädöistä
722.3 Vaihdelaatikon säädöistä
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Ässä W140 -92 S320
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 722.3 Vaihdelaatikon säädöistä
Ei kai 722.3 moottorijarruta, saatikka vaihda pienempää.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: 722.3 Vaihdelaatikon säädöistä
-Aiemmin moottorijarrutti vakkarin kanssa ajettaessa, kun nopeus nousi alamäessä nyt ei vaihda pienemmälle automatic.
722.3:ssa ei ole kykyä jarruttaa isolla vaihteella alamäessä. Eikä mitään vakkrin ohjaussignaalia, saati älyä vaihteistossa, jotta toiminto olisi mahdollinen.
-Mielestäni nostaessa jarrua ryömintää tapahtui enemmän, nyt melkein ei juurikaan.
Siis paikaltaan, esim liikennevaloissa? Tämä muutos ei ole mekaanisesti mahdollista samalla turbiinilla ilman, että vaihteissa olisi vikaa, luistoa. Jos turbiini on vaihdettu sellaiseen, jonka stall-speed on suurempi, niin luonnollinen seuraus.
-Kick down 4 suoraan kakkoselle tekee sitä, että ei meinaa "pitää paineita" vaan jumppaa punaisella ylös-alas kierroksia (hieman vaarallinen ohitustilanteessa kun ei saa vauhtia).
'Jumppaus' kierrosten punarajalla liittynee siis moottorinohjaukseen, joka rajoittaa max-kierroksia. Ei vaihteistoon.
722.3:ssa on vain kaksi säätöä vaihteiston ulkopuolella: detent cable ('kick-down' -vaijeri), joka kertoo vaihteistolle kaasupolkimen asennon. Sekä imusarjasta tuleva alipaineletku, alipainemodulaattorille. Joka kertoo vaihteistolle moottorin kuormituksen.
Molemmat ovat säädettävissä.
Jos haluat keskutella enemmän tai yhä tarvitset apua, lähetä YV.
722.3:ssa ei ole kykyä jarruttaa isolla vaihteella alamäessä. Eikä mitään vakkrin ohjaussignaalia, saati älyä vaihteistossa, jotta toiminto olisi mahdollinen.
-Mielestäni nostaessa jarrua ryömintää tapahtui enemmän, nyt melkein ei juurikaan.
Siis paikaltaan, esim liikennevaloissa? Tämä muutos ei ole mekaanisesti mahdollista samalla turbiinilla ilman, että vaihteissa olisi vikaa, luistoa. Jos turbiini on vaihdettu sellaiseen, jonka stall-speed on suurempi, niin luonnollinen seuraus.
-Kick down 4 suoraan kakkoselle tekee sitä, että ei meinaa "pitää paineita" vaan jumppaa punaisella ylös-alas kierroksia (hieman vaarallinen ohitustilanteessa kun ei saa vauhtia).
'Jumppaus' kierrosten punarajalla liittynee siis moottorinohjaukseen, joka rajoittaa max-kierroksia. Ei vaihteistoon.
722.3:ssa on vain kaksi säätöä vaihteiston ulkopuolella: detent cable ('kick-down' -vaijeri), joka kertoo vaihteistolle kaasupolkimen asennon. Sekä imusarjasta tuleva alipaineletku, alipainemodulaattorille. Joka kertoo vaihteistolle moottorin kuormituksen.
Molemmat ovat säädettävissä.
Jos haluat keskutella enemmän tai yhä tarvitset apua, lähetä YV.
Re: 722.3 Vaihdelaatikon säädöistä
paitsi tietysti jos öljymäärä on virheellinen tai öljy on väärää laatua.ido59 kirjoitti: ↑La 06.05.2023 23:02 -Mielestäni nostaessa jarrua ryömintää tapahtui enemmän, nyt melkein ei juurikaan.
Siis paikaltaan, esim liikennevaloissa? Tämä muutos ei ole mekaanisesti mahdollista samalla turbiinilla ilman, että vaihteissa olisi vikaa, luistoa. Jos turbiini on vaihdettu sellaiseen, jonka stall-speed on suurempi, niin luonnollinen seuraus.
S124 300 TDT 4Matic -87