No, mitäpä sitä nyt sen kummenpaa morkkista tuntemaan... mutta hyvä tietää että osaa varautua jos alkaa moottorivall palaa . Autolla on kuitenkin päästelty jo 200tkm niin suurella todennäköisyydellä tuo ongelma on jouduttu korjata. Kai ne on tullu viimeistään 100tkm kohdilla esille... Toinen vaiva mikä voi hyvinkin tulla 200tkm tietämillä tai välillä 200-300 on imusarja. Joko menee läppien käyttöakselin vipu poikki imusarjan etupäästä... tai sitten on läppien akselit niin väljät imusarjan sisällä että koko laitos on helistin. Ilmeisesti näis ei kuitenkaan siitäkäön ole aiheutunut mitään totaalituhoja... Mun pitäis tuosta V8 koneesta käyttää imusarja irti. Tarkistaa missä kunnossa sisältä ja jos ok, niin asentaa tarvike vivusto. On ollu poikki koko omistukseni ajan ja läpät vaan köytetty toiseen ääriasentoon...B170 kirjoitti: ↑Ti 26.01.2021 07:41Joo, riskiryhmään auto kuuluu. Aamulla viiden aikaan iski hirveä morkkis autokaupasta. On se kumma, kun noihin vanhoihin vehkeisiin aina vaan lankee, liha on heikko. No, pitää vielä tarkistaa tuo OBD:n vikakoodit. Vikavaloja ei pala ja auto käy tosi hienosti ja kulkee, erittäin siisti niin ulkoa kuin sisältäkin. Nahkapenkitkin kuin ei olisi istuttu koskaan. Mistäänhän tuota ei oikein pysty varmistamaan, että onko jo tuo tyyppivika korjattu? Jollei jakopäätä avaa. Onneksi vaimon veli on autokorjaamossa töissä niin työn osuudesta pystyy vähän tinkimään, jos tuo pitää jossain vaiheessa laittaa.Maastis kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 20:32 https://www.mercedesmedic.com/check-my- ... n-m272273/
Lueskelepa vaikka tämä ja voit muutenkin googlailla "M272 balance shaft"
On se voitu hyvinkin jo laittaa kuntoon. Oireita alkaa tulla viimeistään ilmeisesti nokkien ajoituksesta.
TJ
Auton myyjä oli aivan tietämätön ketjukoneiden ongelmista yleensäkin, tietysti myyntimiehen pitääkin olla. Laitoin tuon saman linkin sähköpostilla hänellekin niin ei mene siltäkään tämä päivä hukkaan, oppii ainakin jotain uutta.
TJ