C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
123124_74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 07.03.2023 13:42

C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja 123124_74 »

Otsikko kertoo kysymyksen. Autan kaveria joka ei autoista tiedä juuri mitään, löytämään 15k€ hintaluokassa auton joka olis mahdollisimman hiljanen, kohtuuhyvät soittimet. Pakoputki ei saisi tupruttaa maapalloa kuoloon.

Päädyn väkisin W205 mersuun. Yksi 192tkm ajettu yksilö 200 mallimerkinnällä tänään koeajoon tulossa. Eli OM626 kone.
Yritän kaivaa tietoa mitkä on pahimmat sudenkuopat tuollaisen kanssa. Jotain nox-antureiden ja suuttimien huonosta kestosta on mainintaa täällä. Suuttimet kalliita. DPF on aina vähän kysymys mutta jos autolla on ajettu keskimäärin noin 30tkm vuoteen, ei sen pitäisi ymmärrykseni mukaan olla liian koville joutunut.
Tuo rellun kone, onko siinä oikeasti jotain pelättävää? Pelkkää faktaa kiitos.

Pitäisikö sittenkin tyytyä W204 faceliftiin mersun omalla koneella?

W205 on vaan niin hieno ja hiljanen auto vrt melkein mikä vaan siinä hintaluokassa alle 200tkm ajetuista.

Kaikesta avusta kiitoksia!
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2758
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuollainen rellu on itellä vitossa, mutta on vasta niin vähän ajettu, että ei pysty sanomaan kestosta mitään
Oma 205 on om651 moottorilla ja ainoat murheet on ollut nox anturin kanssa. Nuo nox onglemat on nykyään mersuissa vaan laskettava pakollisiin ylläpitokuluihin. Adblu ongelmia on ollut kai, mutta itsellä ei ole ollut.
Ei tuota om651 kannata pelätä, paljon mainettaan parempi, itellä ollut neljässä autossa, kahdessa sprintterissä ja kahdessa farkussa ja yhteenkään ei ole tehty muuta kuin vaihdettu pa-suodattimen jalka(alkaa vuotaan jäähdytysnestettä)
Kannattaa olla tarkkana, että huoltohistoria on kunnossa ja huollot tehty vain mersut tuntevissa huolloissa. Tuurilla näitten käytettyjen kanssa kuitenkin aina mennään
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
123124_74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 07.03.2023 13:42

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja 123124_74 »

Kyseinen yksilö on huollettu vähän siellä sun täällä... Vain ensimmäiset 60tkm Veholla.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Tuo Vehon (tms merkkiliikkeen) huolto on vähän semmonen… jos tietää paikan että asentajat on ammattitaitoisia ja ammattiylpeitä niin nykymenoa kun seuraa niin parempi huoltopaikka on joku muu kuin merkkiliike. Yleistää ei tietenkään voi!
Kaikkein paras on tietysti oma talli jos tuntee tarpeeksi hyvin auton entisen omistajan.
Tämä nykymeno on vaan mennyt niin hulluksi että vaikka tilaat ilmanpuhdistimen patruunan vaihdon niin merkkiliike ei sitä välttämättä vaihda jos ei vaihtovälin kilometrit ole täynnä! Olkoot kuinka tukossa tahansa…
Sitten vaihdetaan turboa ja arvatkaapa kuka maksaa!
Edelleenkin unohdetaan se yleistäminen mutta kaikenlaisia tarinoita kuulee! (Ja näkee kuviakin tälläkin palstalla) Ei koske pelkästään suodatinta, huoltoa yleensäkin…

Tällä vuodatuksella ajan etupäässä sitä takaa että se merkkiliikkeen huoltoleima ei todellakaan ole yksiselitteisesti mikään plussa!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
123124_74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 07.03.2023 13:42

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja 123124_74 »

Tällaisia Turun Vehon jälkeen kuin M.Vänttinen TRE, MB Varaosat ja huolto Venetmäki OY Viiala, Mikan ja Anssin autohuolto JKL x2, Uudenmaan autopalvelu Klaukkala.
Aika sekalaista seurakuntaa. No. Tiedä häntä. Arpapeliä.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Vänttinen ja Venetmäki ainakin mersuihin erikoistuneita kokeneita korjaamoja, loput monimerkkipajoja.
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja MM81 »

2 Ceemeliä (W205 ja S205) nyt ollut ja kummatkin tällä OM626 jumalmoottorilla. Todella mukava ajossa ja noita Nox sekä Adbluen SCR-juttuja lukuun ottamatta hyvin on menty eteen, taakse ja välillä jopa käännytty.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja -230k- »

123124_74 kirjoitti: Ti 07.03.2023 14:14 Otsikko kertoo kysymyksen. Autan kaveria joka ei autoista tiedä juuri mitään, löytämään 15k€ hintaluokassa auton joka olis mahdollisimman hiljanen, kohtuuhyvät soittimet. Pakoputki ei saisi tupruttaa maapalloa kuoloon.

Päädyn väkisin W205 mersuun. Yksi 192tkm ajettu yksilö 200 mallimerkinnällä tänään koeajoon tulossa. Eli OM626 kone.
Yritän kaivaa tietoa mitkä on pahimmat sudenkuopat tuollaisen kanssa. Jotain nox-antureiden ja suuttimien huonosta kestosta on mainintaa täällä. Suuttimet kalliita. DPF on aina vähän kysymys mutta jos autolla on ajettu keskimäärin noin 30tkm vuoteen, ei sen pitäisi ymmärrykseni mukaan olla liian koville joutunut.
Tuo rellun kone, onko siinä oikeasti jotain pelättävää? Pelkkää faktaa kiitos.

Pitäisikö sittenkin tyytyä W204 faceliftiin mersun omalla koneella?

W205 on vaan niin hieno ja hiljanen auto vrt melkein mikä vaan siinä hintaluokassa alle 200tkm ajetuista.

Kaikesta avusta kiitoksia!
Toi 205 kyllä ei oo hiljanen, jos yhtään kiinnostaa hiljasuus matkavauhdissa ni 212 korinen E alle, kokemusta on molemmista korimalleista,tai käy edes koeajamassa E.
Tietty jollain 16" kitkarenkailla tai erityisen hiljasilla kesärenkailla tilannetta saa aika hyvin korjattua.
205 Tuulen suhinoihin oli onneksi merkkihuollolla jo korjaus ohjeita.
Sama koskee hinnat alkaen musavehkeitä, 205 äänentoisto kuulosti aika kamalalta,oli iso pettymys kahden E mersun jälkeen.

omaan ex s205 om626 oli vaihdettu 199tkm kohdalla takuuseen veholla uus kone(arvo vaihtotöineen 15te) kun alkuperäinen söi öljyä 2l/1000km.
250tkm kohdalla vaihdettiin samaan oireeseen turbo,muttei vaikutusta, 300tkm kun oli mittarissa öljyä sai lisätä taas 1000km välein.
Öljykorkistahan noi puhaltaa ja kovalla paineella huohotusilmaa mutta sen syy on ilmeisesti se että öljy lisätään huohotustilan läpi,eli sellasen huohotinlaation läpi mikä on venttiilikopan päällä,se oli siis "normaalia".
Kai siinä joku noihin liittyvä syy oli miksi noita sai c mersuun vaan sen parin vuoden aikana.

Takakaarien pokkauksista noi alkaa jo ruostumaan,eli se kannattaa tsekata tarkkaan,tuttua muista c mersuista.
Sitte että on automaattilaatikkoöljyt vaihdettu huolto-ohjelman mukaan 125tkm/5v välein, eipä juuri muuta ihmeellistä ostaessa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
JarnoN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: To 20.10.2005 18:23

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja JarnoN »

Lieneeköhän kovin yleinen vika tuo ruostuminen? Googlella löytyi hakusanalla "W205 ruoste" yksi toinen juttu W205 korimallin ruosteesta joka sekin saman ylläolevan kirjoittajan viesti parin vuoden takaa.
123124_74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 07.03.2023 13:42

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja 123124_74 »

Ei ainakaan tässä ollut, rapsuttelin kaikki pyörien kaaret läpi ja ihan terveitä oli. Ajolleenhan auto oli jämäkkä. Joo, ei ollut hirveen hiljanen mutta se riippuu mihin vertaa. Pari vuotta vanhalla ja 30tkm ajetulla golfilla kun lähdin siitä kotiin niin sanoisin että ero ei ollut kovin iso. Golf toki äänekkäämpi. Enemmän rengasmelua tulee sisään ja ohiajavat autot tulee enemmän Golfin kabiiniin. Öljynkulutusta vähän vaikea todentaa 100km koeajolla. Onko iso öljynkulutus siis tyypillinen ongelma näissä koneissa? Jos on niin en taida uskaltaa suositella kaverille sittenkään.
Perhana. Pitääkö tässä katella bemarin ja audin suuntaan. Yks105tkm ajettu 318d 2014 olis nettiautossa ja samanikäsiä A4 ja A6:sia 120-150tkm haarukassa useita. On tää vaikeeta.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Miten olisi Mersun koneella se 205, om651?
Ei kait se budjetti siitä kummemmin karkaa, kunhan ei 6-koneisia katsele.
123124_74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 07.03.2023 13:42

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja 123124_74 »

Ei karkaa budjetti mutta pitää hyväksyä +50tkm. Olishan noita sitten. Jos nyt ostaa 250tkm ajetun ja ajaa sen sinne 300tkm rajapyykille niin onko siinä pienempi riski kun ostaa NissanRenault moottorinen vähemmän ajettu?
Onko näissä muuten kaikissa se adblue eikä siis DPF:ää?
123124_74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 07.03.2023 13:42

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja 123124_74 »

Kiitos kommenteista tähän asti!

Ehkä mä vaan unohdan NIíssanRenault-MB kombon. 2.1Litraset näyttäisi olevan myös paremmin varusteltuja joten sitä kautta tulee rahalle vähän vastinetta. JOS ne varusteet toimii...

Ilmajousitusta kannattanee vältellä näin paljon ajettua ostettaessa, ellei niitä osia ole jo kertaalleen vaihdettu.
Burmestereita tulee näissä 2,1L koneisissa jo joissain mukana. Mikä on hyvä koska se perussoitin on kyllä, no, aika perus. Soihan se ihan ok kirkkaasti ja keskiäänetkin ok eli Ylen kuunnelmiin ihan jeppis mutta bassot puuttuu täysin. Sitä sais korjattua aktiivisubilla tietty. Torista käytetty hyvälaatuinen pikku aktiiviboksi varapyöräkoteloon, asennuksineen 500€. Burmester tietysti pesisi tuollaiset mennentullen kokonaisäänenlaadullisesti. Mutta jos löytyy muuten hyvä yksilö niin ei sitä kannata jättää ostamatta burmester puutteen takia. Paikkaa sitten vaan sitä basson puutetta.
Eemeli on tälle mun kaverille ehkä vähän liikaa. Sillä oli tätä ennen työsuhde-Citroen. Liian iso henkinen hyppy -vaikkakin- oikeisiin autoihin. Eikä se tarvi niin isoa autoa. Hiljaisuus toki olla hänellä isona kriteerinä joten saas nähdä. Selvähän se on että isompi mese on hiljasempikin. Huomenna käydään vähän kiertelemässä autoliikkeitä ja kokeilemassa muutamaa kinneriä jos se asia vähän siitä kirkastuisi.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja Nippe »

123124_74 kirjoitti: Ti 07.03.2023 23:20 Onko näissä muuten kaikissa se adblue eikä siis DPF:ää?
Niissä on kaikissa adblue ja dpf. Euro 6 tuli syyskuussa 2014.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2758
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

123124_74 kirjoitti: Ti 07.03.2023 21:56 Pitääkö tässä katella bemarin ja audin suuntaan. Yks105tkm ajettu 318d 2014 olis nettiautossa ja samanikäsiä A4 ja A6:sia 120-150tkm haarukassa useita. On tää vaikeeta.
Näistä nyt ei asiat ainakaan parane.....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
123124_74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 07.03.2023 13:42

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja 123124_74 »

Vähän tunkkanen ratkasu ehkä mutta olisko E 207 vm.12-14 jollain lailla järkevän rajoissa... sehän olisi ilman adblueta. Karvan yli 200tkm ajettuja on muutamia nytkin myynnissä.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja -230k- »

ite oon laskenut että 400tkm asti pääsee om651 helposti ilman koneen avaamista,riippuen tietty siitä millasessa ajossa ja monesta huoltoihin liittyvästä asiasta, hankala mersuja silti on kenellekkään muulle suositella,joillakin menee koko vuosi pilalle jos varaosan hintalappu onkin 1000e.
Tollanen E sarjan coupe ajaa asiansa varmaan ihan yhtä hyvin kuin C ja E sarjalaiset muutenkin jos isoja sisätiloja ei tarvitse, muutama kymmenen senttiä lyhyempi kuin E sedan,ilmeisesti w204 C sarjalaisen pohjalevylle tehty toi coupe.
tietysti jos uuden korimallin ulkonäkö ja vuosimalli ei ole niin tärkeitä niin 204 korin viimisiä facelifteja saa aika järkihintaan.

ton w205 takakaari on suunniteltu samalla tavalla kuin w204 korissa, samat ongelmat siis ruosteen kanssa tulee ajanmittaan, nopeammin jos ajaa paljon hiekkateitä ja tiesuolassa leveillä vanteilla.
Ei ne noissa uudemmissa vielä ohi kävellessä näy ,mutta se kanttauksen maalipinta kun on kiveniskuilla joissa pintaruoste niin maalipinnan alla voi pientä kuprua olla jo näkyvällä pinnallakin.
Paremmin kestää ruostetta vastaan silti kuin vaikka w202 ja w203, eli parannusta on.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
123124_74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 07.03.2023 13:42

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja 123124_74 »

Koeajot tehty. Pari Ceetä 220 ja 250 koneilla, 318d bemari ja 520d nelikko ehdittiin kokeilla.
Eemeli farkku ei kaverille kelpaa. Vai oliko se sittenkin vaimon päätös...
Pieni yllätys oli että 3-bemari on c-mersua hiljaisempi. Tuulen suhinat ja rengasäänet tulee mesessä selvemmin korville. 3 eri ceetä ja yks 3-bemari testattu joten yksittäisen sattuman virhe on poissuljettu.
Niin tai näin, om651 s205 taitaa nyt olla se mihin ollaan kallistumassa.
220 Ceessä oli burmesterit, webasto ja koukku ja keskikonsoli mustaa puujäljitelmää joka on mun mielestä paljon siistimpi kun pianolakkapinta. Mitään vikaa koeajolla ei huomattu mutta 280tkm on mittarissa. Ainoa varsinainen puute on parkkitutkat. Vain peruutuskamera on. EDIT: Olihan ne tutkatkin kun kuvista tarkemmin katsoo, koeajolla ei vaan saatu niitä piippaamaan. Miksi, on sitten toinen kysymys.
Jotenkin se auto oli niin solidin oloinen että nuo kilometrit ei niin kauheasti pelota.
Nyt keskityttiin pelkkään ajamiseen, ei ehtinyt syynätä yksityiskohtia.
Viimeksi muokannut 123124_74, Ke 08.03.2023 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
123124_74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 07.03.2023 13:42

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja 123124_74 »

Tässä yksilössä on muuten Airmatic ilmajouset. Siitä se muuten johtu että tämän alusta tuntui niin hyvältä verrattuna muihin. Tietääkö joku onko kallis korjata jos tulee tehtäväks?
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2758
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Mersussa puu on puuta. Kyllä se ilmajousitus hiukan enemmän jumppaa teettää ja laittaminen maksaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

123124_74 kirjoitti: Ke 08.03.2023 21:36 Tässä yksilössä on muuten Airmatic ilmajouset. Siitä se muuten johtu että tämän alusta tuntui niin hyvältä verrattuna muihin. Tietääkö joku onko kallis korjata jos tulee tehtäväks?
Oikealla ja säännöllisellä huollolla ENNEN ongelmia helpottaa elämää ja säästää pörssiä airmaticin kanssa paljon.
Niin kuin tietenkin koko auton kanssa!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
123124_74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 07.03.2023 13:42

Re: C200D W205 OM626 koneella ostoaikeissa. Mitä pitää syynätä tarkemmin?

Viesti Kirjoittaja 123124_74 »

Selvitin vähän niin Airmaticiin 800€ per ilmapussi ulkomailta ostettuna. Suomesta paljon kalliimpi. Ja eihän ilmapussi ole ainoa osa joka voi rikkoutua... vähän arveluttaa. Kattelen jo vasemmalla silmällä Volvo S/V 90 suuntaan.
Vastaa Viestiin