Moro
Nyt olisi avun tarvetta tällaiselle hullulle idealle.
Jos ajatellaan, että hyllystä löytyy seuraavat w205 osat:
-ratti painikkeineen
-mittaristo
-kojelaudan näyttö
-lämmityslaitteen ohjauspaneli
-"audiopaneli"
-keskikonsolin ohjauskapula
Mitä kaikkia "boxeja" tarvitaan, että nämä keskustelevat keskenään irrallaan autosta?
Ymmärrän kyllä ettei auton puolelta saada nyt mitään arvoja, mikä tietysti vaikeuttanee kommunikointia mutta niinkuin muuten..?
Ymmärrys loppuu siihen, ettei edes mittaristoa saa herätettyä kovin helposti ilman virtalukkoa/hakkeria mutta maailmalta löytyy kyllä johto, jolla mittariston toiminnan voi testata pöydällä irrallaan...ehkä tätä voisi hyödyntää tässä jotenkin.
CAN-väylän 2 johtoa tarvitaan jokaiselle värkille ja tietty muitakin mutta kun tämä väylätekniikka on niin "helppoa periaatteessa" , että kun vähä vain johtoja yhdistelee...
Sitten vielä se kaikkein hulluin visio...eli saako jostain tietoa siitä, onko esim. W203:ssa mitään samoja CAN-väylän signaaleja, joita myös w205 käyttää samoja toimintoja ohjatakseen...?
Tämä hullu visiointi on lopputulosta siitä, että maailmalta saa kaikkia noita osia suorastaan sikahalvalla.
Jos tämä visiointi ammutaan alas heti kättelyssä hyvin perustein, niin on olemassa myös toinen suunnitelma ja sen hässäkän hoidankin sitten omatoimisesti
W205 CAN-väylä ja boxit
W205 CAN-väylä ja boxit
Liikaa on sopivasti
Re: W205 CAN-väylä ja boxit
Central gateway varmasti tarvitaan. Väylissähän ei sitten juuri muuta liiku, kuin vikakoodeja, koska kaikki oheislaitteet puuttuu. Niitä CAN-väyliä on autossa useita, homma ei pelaa liittämällä joka boksista CAN hi ja lo. Malliksi CAN-topologia kuvitteellisesta W205:stä Xentry simulaattorista:
Kytkentäkaavio ainakin kannattaa tarkistaa vaikka jostain elintenluovuttajasta, että tietää mitä väyliä mihinkin yhdistetään.
Kytkentäkaavio ainakin kannattaa tarkistaa vaikka jostain elintenluovuttajasta, että tietää mitä väyliä mihinkin yhdistetään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W205 CAN-väylä ja boxit
Ainakin vanhemmissa EIS/EZS eli sähköinen virtalukko on CAN-väylän master, joka herättää muut ohjainlaitteet. Tuskinpa tämä on muuttunut W205:ssa. Niinpä sähköinen virtalukko tarvittaisiin myös.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W205 CAN-väylä ja boxit
Ensimmäinen boxi ylhäällä, N73, on juuri virtalukko, joten vasmastikin näin.
Re: W205 CAN-väylä ja boxit
Mittaristo herää canE high low 120ohm vastus väliin ja Heräte ja jatkuva virta sekä maa passthrough dongle Vediamoon kiinni, saa ajettua mittariston testit sekä päivitykset mutta koodauksiin tarvitsee lisää väylää kiinni.
Sama toiminnee muihikin purkkeihin. Voi olla että canB ja K linja kiinni niin saattaa Vediamo nähdä myös koodaukset, en ole kokeillut vielä.
Sama toiminnee muihikin purkkeihin. Voi olla että canB ja K linja kiinni niin saattaa Vediamo nähdä myös koodaukset, en ole kokeillut vielä.
Re: W205 CAN-väylä ja boxit
Kiitoksia vastauksista
Ehkäpä tämä on tällä omalla olemattomalla tietotaidolla liian iso pala purtavaksi...mielenkiintoinen olisi ollut kyllä.
No, turvaudun toimivaan CAN-väylään ja teen asioille vain ulkonäköpäivityksia, eli esim. kytkimet näyttää uudemmilta mutta
niissä on kuitenkin vanhaa tekniikkaa sisällä. Saatan julkaista projektikuvia joskus
Ehkäpä tämä on tällä omalla olemattomalla tietotaidolla liian iso pala purtavaksi...mielenkiintoinen olisi ollut kyllä.
No, turvaudun toimivaan CAN-väylään ja teen asioille vain ulkonäköpäivityksia, eli esim. kytkimet näyttää uudemmilta mutta
niissä on kuitenkin vanhaa tekniikkaa sisällä. Saatan julkaista projektikuvia joskus
Liikaa on sopivasti