W212 220cdi polttoaineen määränsäädin
W212 220cdi polttoaineen määränsäädin
2011 w212 220cdi 325tkm antaa vikakoodia polttoaineen määränsäätöventtiili ja polttoaineenpaine liian suuri.
Määränsäätöventtiili vaihdettu syksyllä ja nyt sama vika. Taas vaihdettiin sama osa takuuseen mutta ei apua. Johtosarja mitattu - >ok
Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa?
Määränsäätöventtiili vaihdettu syksyllä ja nyt sama vika. Taas vaihdettiin sama osa takuuseen mutta ei apua. Johtosarja mitattu - >ok
Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa?
Re: W212 220cdi polttoaineen määränsäädin
suuttimet, monesti herjaa määränsäädintä tai paineensäädintä ja vika löytyy suuttimista.
Tarkistaa testerillä onko joku suuttimien sähköinen korjausarvo lähellä raja-arvoja. sitte suuttimien paluuvuodot voi mittailla tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, ja ihan kuunnella että naputtaako joku suutin vaikka kylmänä.
noilla yleensä löytyy viallinen, ei tarvii kaikkia vaihtaa tai arpoa.
tietty perusasiat kunnossa, polttoainesuodatin on joskus vaihdettu jne.
Paineensäädin on siinä railitukin päässä,uus vaihdettava säädin maksaa parisataa, säätelee lähinnä tyhjäkäynnillä,eli jos vikakoodi tulee kiihdyttäessä ni harvoin on siinäkään vika.
Tarkistaa testerillä onko joku suuttimien sähköinen korjausarvo lähellä raja-arvoja. sitte suuttimien paluuvuodot voi mittailla tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, ja ihan kuunnella että naputtaako joku suutin vaikka kylmänä.
noilla yleensä löytyy viallinen, ei tarvii kaikkia vaihtaa tai arpoa.
tietty perusasiat kunnossa, polttoainesuodatin on joskus vaihdettu jne.
Paineensäädin on siinä railitukin päässä,uus vaihdettava säädin maksaa parisataa, säätelee lähinnä tyhjäkäynnillä,eli jos vikakoodi tulee kiihdyttäessä ni harvoin on siinäkään vika.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: W212 220cdi polttoaineen määränsäädin
Ja startatessa nousee polttoaineen paine 600bar ja siitä tietty heti vikatilaan. Voi johtua varmaan myös suuttimista??
Re: W212 220cdi polttoaineen määränsäädin
Paineensäädin myös vaihdettu.
Re: W212 220cdi polttoaineen määränsäädin
rupeisin ettimään suuttimista jos löytyis jotain selkeetä,noita mitä jo kirjotin.
Railpaineanturi on tietty aika helppo ja halpa vaihtaa myös, en muista saiko sen vaihdettua jopa ilman purkamista tai hyvin pienellä purkamisella.
Itelle eioo tullu vastaan tällästä ongelmaa missä paine käyttäytyisi noin,mutta startatessa ja tyhjäkäynnillä olevat oireet yleensä löytyneet suuttimista, edelliseen E mersuun vaihdoin 380tkm kohdalla kaks uutta..
Railpaineanturi on tietty aika helppo ja halpa vaihtaa myös, en muista saiko sen vaihdettua jopa ilman purkamista tai hyvin pienellä purkamisella.
Itelle eioo tullu vastaan tällästä ongelmaa missä paine käyttäytyisi noin,mutta startatessa ja tyhjäkäynnillä olevat oireet yleensä löytyneet suuttimista, edelliseen E mersuun vaihdoin 380tkm kohdalla kaks uutta..
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 220cdi polttoaineen määränsäädin
Entä paineen säädin ja paineanturi onko ne tarkistettu ja vaihdettujaj kirjoitti: ↑Ti 07.02.2023 17:24 2011 w212 220cdi 325tkm antaa vikakoodia polttoaineen määränsäätöventtiili ja polttoaineenpaine liian suuri.
Määränsäätöventtiili vaihdettu syksyllä ja nyt sama vika. Taas vaihdettiin sama osa takuuseen mutta ei apua. Johtosarja mitattu - >ok
Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa?
eikä ole mitään boxsi virtyksiä
Mökkillä
'
'
Re: W212 220cdi polttoaineen määränsäädin
Paineensäädin ja anturi molemmat vaihdettu. Ei boxi eikä ohjelma virityksiä.
Re: W212 220cdi polttoaineen määränsäädin
.
Polttoaineen korkeapainesäätö tapahtuu seuraavalla tavalla. Lyhyt oppikurssi.
Kaksi venttiiliä, (polttoaineen) määrää säätävä venttiili, sekä (polttoaineeen) painettta säätävä venttiili.
Railpainetta säädetään paineventtiilillä ainoastaan startatessa sekä tyhjäkäynnillä kylmässä moottorissa.
Kaikissa muissa tilanteissa polttoaineen paine railtukissa säädetään määrää säätävällä venttiilillä, paineventtili on tällöin aivan pikkuriikkisen auki - sille on syynsä, siihen ei nyt paneuduta.
Eli jos vaiva liittyy kylmäkäynnistykseen, tai tyhjäkäyntiin hetikohta => tarkista paineensäätö kaikkinensa.
Jos taas vaiva ilmaantuu ajossa, syyllistä kannattaa katsoa määrää säätävän venttiilin toiminnan kannalta.
Polttoaineen korkeapainesäätö tapahtuu seuraavalla tavalla. Lyhyt oppikurssi.
Kaksi venttiiliä, (polttoaineen) määrää säätävä venttiili, sekä (polttoaineeen) painettta säätävä venttiili.
Railpainetta säädetään paineventtiilillä ainoastaan startatessa sekä tyhjäkäynnillä kylmässä moottorissa.
Kaikissa muissa tilanteissa polttoaineen paine railtukissa säädetään määrää säätävällä venttiilillä, paineventtili on tällöin aivan pikkuriikkisen auki - sille on syynsä, siihen ei nyt paneuduta.
Eli jos vaiva liittyy kylmäkäynnistykseen, tai tyhjäkäyntiin hetikohta => tarkista paineensäätö kaikkinensa.
Jos taas vaiva ilmaantuu ajossa, syyllistä kannattaa katsoa määrää säätävän venttiilin toiminnan kannalta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W212 220cdi polttoaineen määränsäädin
Tuossa on puolet eli 300bar liikaa kun käynnistyminen ei vaadi kuin vajaat 300bar.
Jostakin syystä ecu nostaa painetta yli normaalin eli suuttimia kannattaa tutkia. Kuten -230k- ehdotti.