Veikkaan, että ne on nuo gromigaaret, jotka hintaa eniten nostavat. Kromin kilohinta on kuitenkin yli 185 miljoonaa euroa. Jos siis ostaa apteekista tabletteina. Laskin juuri äsken.
-Daaz
Veikkaan, että ne on nuo gromigaaret, jotka hintaa eniten nostavat. Kromin kilohinta on kuitenkin yli 185 miljoonaa euroa. Jos siis ostaa apteekista tabletteina. Laskin juuri äsken.
Tuommoinen rattiautomaatti olis aika makea. Lienee kohtuu harvinainen.Macc kirjoitti: ↑Pe 13.01.2023 23:03 Taas olisi hyvillä varusteilla oleva W116 280 se tarjolla
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/13354182
TusinatavaraaWikke kirjoitti: ↑Pe 13.01.2023 23:10Tuommoinen rattiautomaatti olis aika makea. Lienee kohtuu harvinainen.Macc kirjoitti: ↑Pe 13.01.2023 23:03 Taas olisi hyvillä varusteilla oleva W116 280 se tarjolla
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/13354182
No niinpä näkyy. Olis kyllä aika cool, olis kunnon lokero keskikonsolissa puhelimellekin. Aika huonosti sopevia lokeroita vanhemmissa Mersuissa. Tuohon vielä virittely langattomalle lataukselle...Macc kirjoitti: ↑Pe 13.01.2023 23:22Tusinatavaraa
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/13271090
On jopa niin harvinainen, että herää epäily joko sisustan tai ulkovärin vaihdosta.
Tuo metalliväri on 462 "Tunisbeige" (viimeisen kerran saatavilla juuri 1975), ja sisustan värikoodi on 962 eli sininen veluuri. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, kyseinen yhdistelmä ei ollut pelkästään sallittu vaan se oli tehtaan "suosituslistalla". Vastaavia todella erikoisia yhdistelmiä oli jostain syystä tarjolla lähinnä vain W116-mallissa.Karel kirjoitti: ↑La 14.01.2023 11:29 On jopa niin harvinainen, että herää epäily joko sisustan tai ulkovärin vaihdosta.
Lastvin-sivusto ei tunnistanut valmistenumeroa. Eikö jo 116 aikoihin hölmöimpien värikombojen kohdalla tehtaan luetteloissa ilmoitettu ”nicht lieferbar”?
Mikähän tuo ulkoväri muuten on? 473:a ei tainnut tuolloin olla ja näyttää muutenkin kumman vaalealta 70-luvun kultasävyksi. Kinuskin tai konjakin värisellä nahkasisustalla tuo olisi aika hieno peli.
70-luku oli tietysti rohkeiden väriyhdistelmien kulta-aika. Toisaalta, jos tuo on ollut peräti suositus, niin olisi hauska tietää ne 116:n värikombot, joita EI suositeltu tai ollut mahdollista saada. 116 esitteet löytyy minultakin arkistosta, mutta en jaksa lähteä kaivelemaan.Daaz kirjoitti: ↑La 14.01.2023 15:27Tuo metalliväri on 462 "Tunisbeige" (viimeisen kerran saatavilla juuri 1975), ja sisustan värikoodi on 962 eli sininen veluuri. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, kyseinen yhdistelmä ei ollut pelkästään sallittu vaan se oli tehtaan "suosituslistalla". Vastaavia todella erikoisia yhdistelmiä oli jostain syystä tarjolla lähinnä vain W116-mallissa.Karel kirjoitti: ↑La 14.01.2023 11:29 On jopa niin harvinainen, että herää epäily joko sisustan tai ulkovärin vaihdosta.
Lastvin-sivusto ei tunnistanut valmistenumeroa. Eikö jo 116 aikoihin hölmöimpien värikombojen kohdalla tehtaan luetteloissa ilmoitettu ”nicht lieferbar”?
Mikähän tuo ulkoväri muuten on? 473:a ei tainnut tuolloin olla ja näyttää muutenkin kumman vaalealta 70-luvun kultasävyksi. Kinuskin tai konjakin värisellä nahkasisustalla tuo olisi aika hieno peli.
-Daaz
No ei totisesti. Mutta propsit siitä että on ilmoituksessa suoraselkäisesti laitettu linkki Copart huutokaupan sivuun josta tuo kolarirottelo on ostettu ja kustannukset millä se on laivattu Eurooppaan. Mielenkiintoista tietoa.
Niin, itseäni ihmetyttää vain se, että myyjä näyttää harrastavan hyväntekeväisyyttä.
Itse taidan olla tuolla periaatteella Äiti teresa-luokkaa. Harvemmin sitä on auton arvo noussut siitä kun sen on itse ostanut.Ere866 kirjoitti: ↑La 21.01.2023 15:22Niin, itseäni ihmetyttää vain se, että myyjä näyttää harrastavan hyväntekeväisyyttä.
Kertoessa rehellisesti, että autoon on palanut rahaa n. 17000€ mutta myy nyt kuitenkin autoa pikakaupalla 12000€:lla. Hyväntekijä siis
Sanoisin, että myyntikuvat on kehnot. Kuvia lähempää; etuneljännes, takaneljännes, sisältä niin että kojetaulu näkyy, moottoritila ja tavaratilaalvar kirjoitti: ↑La 21.01.2023 15:33 Miksi tämä W124 ei kelpaa kenellekään?
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e/13329943
Juuri näin, nämä "tavalliset" youngtimer-mersut eivät vielä ole priimanakaan semmoisessa hintaluokassa että niiden korjailu ja restaurointi kannattaisi rahallisesti, erityisesti ei jenkkimallin. Se, että miksi tuo kyseinen yksilö on myynnissä ylipäätään, tommoisella tappiolla, on sit eri kysymys ja jäänee mysteeriksi.Macc kirjoitti: ↑La 21.01.2023 16:43Itse taidan olla tuolla periaatteella Äiti teresa-luokkaa. Harvemmin sitä on auton arvo noussut siitä kun sen on itse ostanut.Ere866 kirjoitti: ↑La 21.01.2023 15:22Niin, itseäni ihmetyttää vain se, että myyjä näyttää harrastavan hyväntekeväisyyttä.
Kertoessa rehellisesti, että autoon on palanut rahaa n. 17000€ mutta myy nyt kuitenkin autoa pikakaupalla 12000€:lla. Hyväntekijä siis
Eiköhän tuossakin vaan laskettu 1+1 siihen mitä tuon kuntoon saattaminen maksaisi ja todettu että kannattaa ennemmin luopua kuin alkaa entisöintiin.
Tosin tuskin tuollakaan hinnalla kauhean äkkiä tontilta poistuu.
Olisiko tuo noin paljoa maksanut huutokaupassa? Kaveri kun aikanaan osti mersuja sieltä niin 107, 116-6.9 ja 126 hinnat oli alkaen 500 taalaa ja max 2500 maksoi niistä, ihan hyviä autoja. Kaveri ihmetteli kun omasta 450 SEL 6.9:istä maksoin reilu 5k EUR . Hinnat on toki nousseet vajaaseen 10 vuoteen mutta vaikka onkin vähän ajettu SEC niin silti kolariauto.Juha_M117 kirjoitti: ↑La 21.01.2023 20:11Juuri näin, nämä "tavalliset" youngtimer-mersut eivät vielä ole priimanakaan semmoisessa hintaluokassa että niiden korjailu ja restaurointi kannattaisi rahallisesti, erityisesti ei jenkkimallin. Se, että miksi tuo kyseinen yksilö on myynnissä ylipäätään, tommoisella tappiolla, on sit eri kysymys ja jäänee mysteeriksi.Macc kirjoitti: ↑La 21.01.2023 16:43Itse taidan olla tuolla periaatteella Äiti teresa-luokkaa. Harvemmin sitä on auton arvo noussut siitä kun sen on itse ostanut.Ere866 kirjoitti: ↑La 21.01.2023 15:22Niin, itseäni ihmetyttää vain se, että myyjä näyttää harrastavan hyväntekeväisyyttä.
Kertoessa rehellisesti, että autoon on palanut rahaa n. 17000€ mutta myy nyt kuitenkin autoa pikakaupalla 12000€:lla. Hyväntekijä siis
Eiköhän tuossakin vaan laskettu 1+1 siihen mitä tuon kuntoon saattaminen maksaisi ja todettu että kannattaa ennemmin luopua kuin alkaa entisöintiin.
Tosin tuskin tuollakaan hinnalla kauhean äkkiä tontilta poistuu.
Ei tuntunut kukaan asiaa kyseenalaistavan joten luokittelin itseni jo tyhmäksi, kun en asiaa ymmärtänyt. Onneksi on muitakin Jotenkin ajattelin sen viittaavaan sisustaan mutta ei tuo kyllä vaihdetulta näytä.
Yllättävän harva tietää, että W126-coupén Amerikan-vientimallissa oli takaluukussa kattava retkeiluvarustus täydellä keittiöllä. Siihen kuului siis autojääkaappi, kaasuliesi sekä 150 litran vesisäiliö, josta sai vettä myös tiskialtaaseen. Tästä on kyse. Ja se tähän autoon on siis uusittu.
Mahtavaa.Daaz kirjoitti: ↑Su 22.01.2023 15:10 Yllättävän harva tietää, että W126-coupén Amerikan-vientimallissa oli takaluukussa kattava retkeiluvarustus täydellä keittiöllä. Siihen kuului siis autojääkaappi, kaasuliesi sekä 150 litran vesisäiliö, josta sai vettä myös tiskialtaaseen. Tästä on kyse. Ja se tähän autoon on siis uusittu.
-Daaz
No perkele, tätä se wanhuus teettää kun pääsi tuo unohtumaan. Muistelin ihan, että tuo hienous tuli vasta 140 ässän Coupéen. Mutta siinähän olikin sitten lisänä vielä se kemiallinen wc-systeemi sillä erikoisella septisysteemillä. Se taisi olla Ahrensburgin autovaraosamessut, jossa taivastelin sen orkkis-septisysteemin hoitoaineen hintaa. "Mercedes-Benz Original Scheißenschlauchverstoppfungslösemittel" maksoi kusta ja hunajaa! Muistaako joku täällä sen pullon varaosanumeroa?Daaz kirjoitti: ↑Su 22.01.2023 15:10Yllättävän harva tietää, että W126-coupén Amerikan-vientimallissa oli takaluukussa kattava retkeiluvarustus täydellä keittiöllä. Siihen kuului siis autojääkaappi, kaasuliesi sekä 150 litran vesisäiliö, josta sai vettä myös tiskialtaaseen. Tästä on kyse. Ja se tähän autoon on siis uusittu.
-Daaz
Autohan voisi vaikka kelvata mutta... kuka edes viitsi nähdä vaivaa myynti-ilmoituksen väsäämiseen, jos kuvitus on tuota luokkaa? Ellei kyseessä ole vitsi. Tuskin on.Timo L. kirjoitti: ↑La 21.01.2023 18:06Sanoisin, että myyntikuvat on kehnot. Kuvia lähempää; etuneljännes, takaneljännes, sisältä niin että kojetaulu näkyy, moottoritila ja tavaratilaalvar kirjoitti: ↑La 21.01.2023 15:33 Miksi tämä W124 ei kelpaa kenellekään?
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e/13329943
Lisäksi auto on nuhjuisen näköinen. Törmäyslistat mustiksi, vilkut oransseiksi, jalopuu vaihtoon, kaikki pullot ja roskat sisältä pois ja imurointi.
W124 myy tällä hetkellä parhaiten orkkislookissa.
Alkuperäinen nestehän oli varaosanumerolla A000 989 1025, ja se on tosiaan erittäin hintavaa, etenkin kun sitä myydään vain kolmen litran pulloissa, mutta tuttu varaosamyyjä tiesi vihjata, että Febin valmistama tuote on ihan samaa, mutta sitä saa viiden litran pöniköissä ja alle puoleen hintaan.
Fantastisch! Arthur Febi ei ole vielä koskaan pettänyt noiden käyttönesteiden osalta. Jos tuo on yhtä hyvää kuin niiden hydropneumaattiseen jousitukseen tarkoitettu ZHM(Zentral-hydraulik-mineral)-öljy, niin suosittelen lämpimästi kaikille foorumilaisille.Daaz kirjoitti: ↑Su 22.01.2023 20:28
Alkuperäinen nestehän oli varaosanumerolla A000 989 1025, ja se on tosiaan erittäin hintavaa, etenkin kun sitä myydään vain kolmen litran pulloissa, mutta tuttu varaosamyyjä tiesi vihjata, että Febin valmistama tuote on ihan samaa, mutta sitä saa viiden litran pöniköissä ja alle puoleen hintaan.
-Daaz
Siinähän se on linkitettynä myynti-ilmossa, Copartin final bid 6700 USD: https://bid.cars/en/lot/1-52285612/1986 ... D1GA225284karra kirjoitti: ↑Su 22.01.2023 02:04 Olisiko tuo noin paljoa maksanut huutokaupassa? Kaveri kun aikanaan osti mersuja sieltä niin 107, 116-6.9 ja 126 hinnat oli alkaen 500 taalaa ja max 2500 maksoi niistä, ihan hyviä autoja. Kaveri ihmetteli kun omasta 450 SEL 6.9:istä maksoin reilu 5k EUR . Hinnat on toki nousseet vajaaseen 10 vuoteen mutta vaikka onkin vähän ajettu SEC niin silti kolariauto.