Ei sitä taida saada toimimaan perinteisen vakkarin tavoin, kuten ei saanut 212:ssakaan. Kai tuollekin joku selitys on, mutta on hivenen ärsyttävää, kun tutkan peityttyä lumesta tai muun häiriön aikana ei sitten ole minkäänlaista vakkaria.
W213 E-sarja topikki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Ei ole valittavissa, ainakaan tähän asti ei ole pystynyt. Limitteriksi sen voi muuttaa, mutta "tyhmäksi" vakionopeudensäätimeksi ei. Olisi hyvä jos saisi, esim. talvella kun tutkat tukossa lumesta/sohjosta.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W213 E-sarja topikki
Oliko jossain vanhemmassa (211:ssä?) tuollainen valintamahdollisuus? Veikkaan että mersulla vedotaan "turvallisuuteen" kun kuski sitten unohtaa että auto ei huolehdikaan etäisyydestä niin kuin kuski on tottunut. Kohtuullista olisi jos saisi normi vakkarin valittua vaikka joka startissa menisikin oletuksille.
Speedtronic puolittainen ratkaisu siihen kun loska tukkii tutkan (noissa vanhemmissa missä tutkan maski ei ole lämmitettävä).
Speedtronic puolittainen ratkaisu siihen kun loska tukkii tutkan (noissa vanhemmissa missä tutkan maski ei ole lämmitettävä).
Re: W213 E-sarja topikki
Eikös se kaikilla merkillä ole noin? En ainakaan muista mitään valintamahdollisuutta vakkarin toiminnan suhteen tulleen vastaan missään ajamassani autossa. Se on joko perinteinen ja adaptiivinen mutta itse ei voi valita.
Turvallisuusperuste on ihan ymmärrettävä mutta meidän talviolosuhteissä olisi kyllä hyvä jos saisi valita.
Turvallisuusperuste on ihan ymmärrettävä mutta meidän talviolosuhteissä olisi kyllä hyvä jos saisi valita.
w213, w124
Re: W213 E-sarja topikki
Minkälaisia vanne setuppeja porukalla autoissa? Suunnitteilla 20 tuumaiset ensi kesälle taakse 10,5 leveänä ja eteen 9,5 leveänä. Rengastuksena 295/30 taakse ja 255/35 eteen. Nyt vaan et pitäisi hieroa sellaiseksi että vanteet tulee kaarelle mahdollisimman hyvin. Jos on laittaa kuvia ja speksejä omista setupeista niin helpottaa tätä pohdintaa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W213 E-sarja topikki
Toyota, Volvo, BMW kuljettajat ainakin kertovat omaavansa kyseisen valinnan. Kuljettajalle tulee selkeä ilmoitus asiasta ja homma on sillä selvä.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Mulla on edessä 21x9J ET32 ja takana 21x10,5J ET42 vanteet. Kumeina 255/30R21 ja 295/25R21.Tulee ihan nätisti kaarien tasalle olematta kuitenkaan laiton setuppi. Eikä raavi missään tilanteessa kaariin/sisälokareihin (autossa AMG-paketti ja airmatic).juu-zo kirjoitti: ↑Pe 28.10.2022 13:21 Minkälaisia vanne setuppeja porukalla autoissa? Suunnitteilla 20 tuumaiset ensi kesälle taakse 10,5 leveänä ja eteen 9,5 leveänä. Rengastuksena 295/30 taakse ja 255/35 eteen. Nyt vaan et pitäisi hieroa sellaiseksi että vanteet tulee kaarelle mahdollisimman hyvin. Jos on laittaa kuvia ja speksejä omista setupeista niin helpottaa tätä pohdintaa.
Tässä pari kuvaa:
Re: W213 E-sarja topikki
Johan on siistit rinkulat.
Re: W213 E-sarja topikki
Hyvän näköinen setuppi ja melko samoilla spekseillä mitä itse ajattelin. Mietin myös tuon 9,5" etusen vaihtoa vielä 9" leveäksi kun tuosta 9,5" leveästä ei edessä oikein ole suuremmin hyötyä rengastusta ajatellen. Taakse ajattelin aluksi et46 ja eteen sama et32 9" leveällä, mutta jos tuo et42 ei raavi takana niin uskallan ottaa itsekin vielä hieman pienempää et:tä taakse.melastinen kirjoitti: ↑Ma 07.11.2022 14:49Mulla on edessä 21x9J ET32 ja takana 21x10,5J ET42 vanteet. Kumeina 255/30R21 ja 295/25R21.Tulee ihan nätisti kaarien tasalle olematta kuitenkaan laiton setuppi. Eikä raavi missään tilanteessa kaariin/sisälokareihin (autossa AMG-paketti ja airmatic).juu-zo kirjoitti: ↑Pe 28.10.2022 13:21 Minkälaisia vanne setuppeja porukalla autoissa? Suunnitteilla 20 tuumaiset ensi kesälle taakse 10,5 leveänä ja eteen 9,5 leveänä. Rengastuksena 295/30 taakse ja 255/35 eteen. Nyt vaan et pitäisi hieroa sellaiseksi että vanteet tulee kaarelle mahdollisimman hyvin. Jos on laittaa kuvia ja speksejä omista setupeista niin helpottaa tätä pohdintaa.
Tässä pari kuvaa:► Näytä spoileri
21" kiekot ovat eemeliin kyllä sopivan kokoiset, mutta hybridiin ei löydy järkevää rengasta jolla kantavuudet riittäisi tuossa koossa (325/25r21 on vasta riittävä koko jolla saadaan yli 1600kg taka akselille). Siksi tuo 20" on itselle järkevin valinta.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W213 E-sarja topikki
Jos joku on pohtinut faceliftiin saada apparin puolen penkin säädön oven nappiin niin voin vahvistaa että ei onnistu ainakaan pelkän painikkeen vaihdolla. Piti testata olisiko faceliftiin saanut tuon retrofitattua, mutta ei ainakaan näin helpolla. Harmi sillä näin lastenistuinten kanssa tuo olisi kyllä kätevä ominaisuus edelleen.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W213 E-sarja topikki
Valittelin jokin aika sitten että E300e:n takapää pohjaa ajettaessa pitkän heiton ylitse. Nyt se myös kolahtaa montuissa. Käytin auton tarkastuksessa autoliikkeen kehoituksesta ja oikea taka-iskari vuotaa.
Ostin auton Toukokuussa ja se on ajettu nyt 64000 km, ikää sillä on 3vuotta 3 kuukautta. Soittelin autoliikkeeseen tarkastuksen jälkeen kyselläkseni heidän vastuutaan ja vastaus oli, että kuluva osa, ei kuulu heille. En tuota hyväksynyt ja homma jatkuu.
Kyselen kuitenkin, voisko tommonen mennä good will takuuseen, kun pitäishän? iskarin kestää reilusti yli 100tkm. Toki on tuo keskustelu vielä kesken autoliikkeen kanssa, eikä toi iskarin vaihto per puoli 320 euroa osineen maailmaa kaada, mutta ei kyllä tässä vaiheessa kauheasti kiinnosta itse maksaa.
Ostin auton Toukokuussa ja se on ajettu nyt 64000 km, ikää sillä on 3vuotta 3 kuukautta. Soittelin autoliikkeeseen tarkastuksen jälkeen kyselläkseni heidän vastuutaan ja vastaus oli, että kuluva osa, ei kuulu heille. En tuota hyväksynyt ja homma jatkuu.
Kyselen kuitenkin, voisko tommonen mennä good will takuuseen, kun pitäishän? iskarin kestää reilusti yli 100tkm. Toki on tuo keskustelu vielä kesken autoliikkeen kanssa, eikä toi iskarin vaihto per puoli 320 euroa osineen maailmaa kaada, mutta ei kyllä tässä vaiheessa kauheasti kiinnosta itse maksaa.
Re: W213 E-sarja topikki
Mikä sitten olisi hyvä ellei jopa paras öljy OM 654 moottoriin? Johon tarjotaan henkilöautoihin 229.52 mutta samalle moottorille Vitossa tai Sprinterissä kelpaa 229.51. Eikö se moottori ole kovemmalla Sprinterissä kuin E-mersussa? Vai onko pakuissa isompi öljytilavuus tai lyhyempi vaihtoväli?DBFI kirjoitti: ↑Ma 17.10.2022 10:49 Muistelin että myös 229.51 olisi ollut hyväksyttyjen listalla mutta ei tuon mukaan:
https://bevo.mercedes-benz.com/d/d/en/spec_223_2.pdf
Vitoon ja Sprinteriin sitten käy 654 moottorillakin. Kukapa osaisi kertoa miksi henkilöauto ottaa nokkiinsa? Vai onko vaan päästömittausjuttu, 0W öljyllä mitattu?
Sitten niihin tarjotaan vielä 229.71 ja henkilöautoon vielä oikein energian säästöön 229.72.
Saati mitä merkkiä? Olen edellisessä OM 651 käyttänyt Mobil 1 ESP 5W-30 mutta nyt tietysti uudessa autossa haluaisi käyttää parasta/sopivinta jos mahdollista.
Re: W213 E-sarja topikki
Sprinterissä on jotain 12 litran öljytilavuus mutta suositeltu vaihtoväli puhtaan ilman maihin jopa 80 000 km ja ihan varmasti tuon monet ajaakin, ainakin Saksassa.
Re: W213 E-sarja topikki
Toinen avain pimeni. Patteri on vaihdettu, mutta mitään nappia painettaessa punainen valo ei vilahda. Avain on silti elossa, koska auton avaintelineeseen asetettuna se käynnistää kyllä auton.
Onko tähän liittyvää tunnettua tyyppivikaa vai puranko ja käytän summassa mahdolliset kylmäjuotokset lämpimänä?
Onko tähän liittyvää tunnettua tyyppivikaa vai puranko ja käytän summassa mahdolliset kylmäjuotokset lämpimänä?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Ainakin vanhemmissa avaimissa se kela lähti irti juotoksista tai ohut kuparilanka katkesi juotoksen vierestä. Kai uusissakin on samantyylinen sisus.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: W213 E-sarja topikki
Sama tuli mieleen mutta sehän aiheuttaisi päinvastaisen ongelman: ovet aukeaa mutta auto ei lähde avaimella käyntiin (avain virtalukossa noissa vanhemmissa).
Tässä tuntuisi olevan ongelmana sähkön saanti paristosta ellei sitten jonkin kytkimen jumittaminen estä lukkojen käyttöä?
Re: W213 E-sarja topikki
Itselläkin keyless go ja olen koittanut potkia eri kohdista tuohon puskurin alle, mutta en ole kertaakaan saanut itsekään sitä aukeamaan. Pitänee jatkaa harjoituksia itsekin tuonne auton alle potkien. Jos on jakaa jotain sadetansseja tähän niin otetaan vastaan.tj86430 kirjoitti: ↑Ke 02.02.2022 22:15Tänään sain ensimmäistä kertaa aukeamaan potkaisemalla, eli kyllä tuo toimii. Oli nopea liike joka just just kävi puskurin alla, ei montaa senttiä "syvällä". Vaatii varmaan vähän harjoittelua ennen kuin onnistuu kerran kerrasta.
Pitäiskö tuon myös sulkeutua potkaisemalla?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W213 E-sarja topikki
Ei se hands free access ole osa keyless-go:ta, en nyt jaksanut katsoa millä koodilla tulee.
Re: W213 E-sarja topikki
Ulkomaan foorumeiden mukaan hands free access toiminto olisi jätetty varusteista pois komponenttipulan takia. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W213 E-sarja topikki
Saatavuusongelmia on ollut eri korimalleilla mutta varustevalikoimasta se on poistunut vain hetkittäin. Ihan valmistus/tilausajankohdasta kiinni onko sen halutessaan saanut. 871 koodi pitäisi löytyä kantakortista.
Re: W213 E-sarja topikki
Tästä diagnoosista pisteet DBFI:lle
Jäin itsekin miettimään kysymyksen kirjoitettuani, että auto onnistuu autentikoimaan avaimen, mutta punainen patteri-indikaattori LED ei vilahda. Se viittaa ongelmaan patterikotelon puolella.
Näin pienillä virroilla pienikin hapettuma tai patteria vaihdettaessa kontakteihin käpäilty rasva estää toiminnan. Otin vielä kerran uuden patterin edes koskematta siihen sormin, pyyhkäisin avaimen puolelta kontaktit puhtaaksi ja nyt toimii taas.
Kiitos myös Ismolle päinvastaisen tapauksen diagnoosista. Laitan tämän muistiin tulevaisuuden varalle. Kelat painavina komponentteina osaavat ravistella itsensä irti juotoksistaan jos ne jätetään pelkän juotoksen varaan tukematta niitä mekaanisesti.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
S213 takakontin auki potkaisu. Jos sulla on nuo sitä tukevat vermeet, niin käytännön vinkkejä. Auton avaimen pitää olla sulla taskussa, kun potkit jalkaasi takaluukun luona. Älä heiluttele koipeesi sivuittain, vaan oikase koipesi suoraan autoa kohti takapuskurin alle, ja avot sehän pelaa hienosti
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: W213 E-sarja topikki
Olikos näissä tukivarsien kanssa jotain "suurkulutus" ongelmaa. Kun nyt alkanu mielestäni vähän kolisemaan töyssyssä oikea puoli. Sekä edessä että takana... 55tkm mittarissa.
S213 E300de -20
Re: W213 E-sarja topikki
Alatukivarret heikko paikka, pienimmillään 38tkm lllut mihin vaihdettu varret…
Myös takaiskareita mennyt.
Myös takaiskareita mennyt.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W213 E-sarja topikki
Mulla vaihdettiin juuri takaiskarit kun kolisi montuissa ja jousitus pohjasi. Nyt on jämäkkä eikä kolise. Oli tullu öljyt pihalle iskarista. Kilometrejä 64000.
Re: W213 E-sarja topikki
Mä vaihdoin n. 160 tkm takaiskarit. Eivät vuotaneet, toinen oli vähän löysempi.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Joo, rikkoutunut puoli. Toinen puoli piti maksaa itse
Re: W213 E-sarja topikki
Onko nyt kyseessä kuskin ovessa penkinlämmitys nappulan edessä olevasta napista jossa on penkin kuva ja r. Sitä kun painaa niin syttyy nappiin punainen valo. Mitä silloin pitäisi tapahtua tai pystyä tekemään? Toki onhan sekin jo hienoa että valo syttyy Auto on 2019 farkku.juu-zo kirjoitti: ↑Ke 09.11.2022 16:35 Jos joku on pohtinut faceliftiin saada apparin puolen penkin säädön oven nappiin niin voin vahvistaa että ei onnistu ainakaan pelkän painikkeen vaihdolla. Piti testata olisiko faceliftiin saanut tuon retrofitattua, mutta ei ainakaan näin helpolla. Harmi sillä näin lastenistuinten kanssa tuo olisi kyllä kätevä ominaisuus edelleen.
Re: W213 E-sarja topikki
Sehän se nappi on. Kun valo palaa ja säätää penkkiä kuskin nappuloista niin matkustajan penkki säätyy. Mutta mikä varustus pitää olla, tai puuttua jos on sähköpenkit mutta ei oikean istuimen säätöä kuskin puolelta?JuKoS kirjoitti: ↑To 24.11.2022 02:44
Onko nyt kyseessä kuskin ovessa penkinlämmitys nappulan edessä olevasta napista jossa on penkin kuva ja r. Sitä kun painaa niin syttyy nappiin punainen valo. Mitä silloin pitäisi tapahtua tai pystyä tekemään? Toki onhan sekin jo hienoa että valo syttyy Auto on 2019 farkku.