W211 korkeapainepumpun vika

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JaakkoZZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.01.2021 02:24

W211 korkeapainepumpun vika

Viesti Kirjoittaja JaakkoZZ »

Tällainen harmi tuossa 2008 2,1L E200 CDI koneessa nyt sitten on päällä.

Korjaamon kaveri, jossa yritin vikaa selvittää, kertoi, että on oikea maanvaiva kaikissa niissä mersuissa, joissa kilsoja jo kertynyt ja tuo kyseinen viime vuosikymmenen vaihteen 2,1L diesel - pata.

Mikä minua kiinnostaisi (koska ymmärsin että on todella yleinen vika) on, että miten te muut olette asian kanssa tulleet toimeen ?! Koska selväähän on, että noin kallista osaa en ala tuollaiseen Max. N 4-5000€ arvoiseen autoon enää vaihtamaan. Korjaamon kaveri sanoi että tuon vian kanssa voi pärjätä vuosia, kun ajelee nätisti.

Ja joo, tekohengitti hän autoa vaihtamalla polttoaineensuodattimen toki ja jotain muuta pientä, mutta sanoi vaan että ei suosittele korjaamaan lähtemistä koska onnistuminen epävarmaa. On uusiutunut joillain remontista huolimatta tuo vika.

Vian alkuhan oli aika klassinen, joku rapiat 330 TKM mittarissa kun ilmeni ekan kerran. Reippaassa ohituksessa kaasua painaessa auto limp modeen ja vikakoodit liittyivät polttoaineensyöttöön. Vika nollattiin ja toimi normaalisti. Sen jälkeen en ole uskaltanut kaasuttaa nopeasti, mutta vikahan silti on ja pysyy siellä taustalla. Aina sama juttu, moottorin vikavalo syttyy kun ilmeisesti joko polttoaineen paine liian korkea tai matala. Vikavalo pysyy päällä aikalailla 5 käynnistystä, kunnes diagnostiikka mittaa sen about 5 normaalia polttoaineenpainetta käynnistyksessä ja valo sammuu. Ei vaikuta ajamiseen mitenkään.

Miten kauan tuon kanssa oikeasti tulee toimeen....vuosia ?! Mitäs sitten kun se korkeapainepumppu hajoaa kokonaan ? Onko näin käynyt kelleen ?
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

Re: W211 korkeapainepumpun vika

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Millä tässä on päädytty korkeapainepumpun vikaan? Suutinviat ovat paljon yleisempiä verrattuna pumppuvikoihin. Liika paluuvuoto suuttimista voi aiheuttaa paineen romahduksen linjassa... Ja voihan siinä pumpussa olla vain määränsäädin viallinen. Mitä vikakoodeja Star näytti?
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: W211 korkeapainepumpun vika

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

S.S.S kirjoitti: To 03.11.2022 12:30 Millä tässä on päädytty korkeapainepumpun vikaan?
Koska joku "asiantuntija" on niin kertonut ja foorumilaisten viestit ei kelpaa muuttamaan ajatuksia tällä kysyjällä:
viewtopic.php?f=2&t=216389
2007 R 320cdi
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W211 korkeapainepumpun vika

Viesti Kirjoittaja zukka »

Mikä siinä pumpussa sitten hajoaa kerran on tyyppivika?

Yhden viton samalla koneella myin juuri pois, mittarissa 500tkm ja alkuperäinen pumppu.
Jäljelle jäi samalla koneella yksi vito (470tkm) ja yksi c (650tkm) joissa alkuperäiset pumput...
C sarjassa tosin muutama vuosi sitten joutui kiristämään takakannen pultit uudestaan kun alkoi vuotamaan dieseliä,mutta sen vuodon kyllä huomaa jos vikatilaakin aiheuttaisi.

Suuttimet testaukseen ensin. Voi ihan kotona testata paluuvuodon.
Korjausarvot esim starilla.

Kun antaa vikakoodin niin vie starin päähän ja katso mitä ehdottaa tehtäväksi.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2341
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 korkeapainepumpun vika

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

JaakkoZZ kirjoitti: To 03.11.2022 11:54 Tällainen harmi tuossa 2008 2,1L E200 CDI koneessa nyt sitten on päällä.

Korjaamon kaveri, jossa yritin vikaa selvittää, kertoi, että on oikea maanvaiva kaikissa niissä mersuissa, joissa kilsoja jo kertynyt ja tuo kyseinen viime vuosikymmenen vaihteen 2,1L diesel - pata.

Mikä minua kiinnostaisi (koska ymmärsin että on todella yleinen vika) on, että miten te muut olette asian kanssa tulleet toimeen ?! Koska selväähän on, että noin kallista osaa en ala tuollaiseen Max. N 4-5000€ arvoiseen autoon enää vaihtamaan. Korjaamon kaveri sanoi että tuon vian kanssa voi pärjätä vuosia, kun ajelee nätisti.
Paljonko se korkeapainepumpun tuottama paine on:

a) startatessa?

b) maksimipaineena?

Miksi se on niin selvää ettei autoa kannata korjata? Minulla on tälläkin hetkellä käytössä auto joka maksoi ostaessa 6 vuotta sitten 1600€ ja huolsin/korjasin sitä 2500€ summalla ennen käyttöönottoa.
Lähipiirissä on auto joka maksoi ostettaessa muistaakseni 400€ ja jota korjattiin heti 1500€:lla ja jolla on ajettu sen jälkeen pienin huolloin 110tkm lisää.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3974
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 korkeapainepumpun vika

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jaa ei vissiin viimeksi annetut ohjeet ja neuvot kiinnostanut kun samaa asiaa ilmoitetaan uudestaan.
Ja samaan asiaan sama vastaus, OM64* sarjasta menee todella harvoin pumppu, suuttimissa yleensä vikaa, tai määränsäädin ja joskus harvoin railpaineensädin, mutta ei mitenkään yleisesti pumppu.
Vastaa Viestiin