Sellainen yllätys tänään W221 kulkineessa, että avaimesta ei tapahtunut mitään - ovet eivät siis aukea. Tuli mieleen, että paristo simahtanut ja kotoa vara-avain käyttöön, ei edelleenkään ovet avaudu. (molempiin vaihdettu paristot runsas 3,5 vuotta sitten)
Seuraavaksi "oikea" pikkuavain irti avaimesta, mutta silläkään ei pääse sisään, kääntyy normaalisti lukkopesässä, kahva toimii normaalisti ja sisätilan nuppi nousee, mutta ovi pysyy kiinni.
Sitten uudet Varta-paristot avaimeen ja voitonriemuisena takaisin parkkipaikalle, ei edelleenkään tapahdu mitään - alkaa keinot loppua. Milläs tuon kuskin oven nyt keplottelee auki..?
Lukot ei aukea - liikkeelle tarttis päästä
Re: Lukot ei aukea - liikkeelle tarttis päästä
Käännä rauta-avaimella ja kokeile nykiä samalla kahvaa. Ei välttämättä täysin auki asentoon rauta-avainta, joskus vaatii melkoista herkuttelua että nuppi nousee ylös
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Lukot ei aukea - liikkeelle tarttis päästä
Se 221:n ovien avaaminen rauta-avaimella on niin monimutkainen sekvenssi että itse joutuisin lunttaamaan ohjekirjaa. Ei mene ihan niin kuin vanhaan aikaan avaimesta vaan kääntämällä.
Re: Lukot ei aukea - liikkeelle tarttis päästä
Ja ovien aukeamattomuuteen muuten voi olla syynä kuollut akku.
Joku boksi jättänyt väylän hereille ja vanha akku.
Joku boksi jättänyt väylän hereille ja vanha akku.
Re: Lukot ei aukea - liikkeelle tarttis päästä
"Se 221:n ovien avaaminen rauta-avaimella on niin monimutkainen sekvenssi että itse joutuisin lunttaamaan ohjekirjaa. Ei mene ihan niin kuin vanhaan aikaan avaimesta vaan kääntämällä."
Lisävalaistusta tästä aiheesta otetaan mieluusti vastaan, ohjekirjaan kun ei ole pääsyä juuri nyt - akut molemmat on vuoden sisään uusittu ja auton malli on 2006.
Lisävalaistusta tästä aiheesta otetaan mieluusti vastaan, ohjekirjaan kun ei ole pääsyä juuri nyt - akut molemmat on vuoden sisään uusittu ja auton malli on 2006.
Re: Lukot ei aukea - liikkeelle tarttis päästä
MB-sivuilta olisi pitänyt löytyä faceliftin ohjeet mutta tietenkin sivuilla on linkit jotenkin sotkettu ja MBUSA:sta ei löydy näin vanhaa ohjekirjaa. En katsonut onko 222:ssa sama, 223 erilainen.
Outoa vaan jos molemmat akut oletettavasti kunnossa ettei sitten mikään lukko aukea kakella.
Outoa vaan jos molemmat akut oletettavasti kunnossa ettei sitten mikään lukko aukea kakella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lukot ei aukea - liikkeelle tarttis päästä
Kappas - usko oli jo loppua, kunnes ovi aukesi. Edelleenkään kumpikaan kake ei saanut mitään reaktioita, mutta rauta-avaimella lukkoa rämpläämällä pitkään ja hartaasti, niin ovi aukesi. Sitten auto käymään ja molemmat kaket alkoivat myös toimia moitteetta. Outo episodi kaiken kaikkiaan, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.
Olennaista oli tosiaan löytää lukosta avaimelle sellainen kohta, jossa kahva joutuu hieman pantteeseen - ääriasennoissa kahva ei reagoinut mitenkään vaan liikkui tyhjää.
Mutta pirun vaikea tapaus, etenkin jos joka aamu tulisi tilanne eteen.
Olennaista oli tosiaan löytää lukosta avaimelle sellainen kohta, jossa kahva joutuu hieman pantteeseen - ääriasennoissa kahva ei reagoinut mitenkään vaan liikkui tyhjää.
Mutta pirun vaikea tapaus, etenkin jos joka aamu tulisi tilanne eteen.