350 SLC bensalinja vuoto.
350 SLC bensalinja vuoto.
Metallisen polttoainelinjan korjaaminen/korvaaminen, mikä olisi paras (kustannustehokkain) konsti? Putki alkoi vuotaa yhdestä mutkasta, ja oli salakavalsti sisä kurvin puolelta ruostunut puhki. 10mm kupariputkea tilalle, mutta mitkähän nuo päät on, paikallinen varaosamyyjä ei osannut auttaa.?
Jos etupää on vielä hyvä, saako liitettyä helmiliitoksella siihen uuden putken, jos teetää vain takaosan? Vai koko putki jollain ihan muulla (muovi) korvaten?
Jos etupää on vielä hyvä, saako liitettyä helmiliitoksella siihen uuden putken, jos teetää vain takaosan? Vai koko putki jollain ihan muulla (muovi) korvaten?
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Juota messingillä vuotokohta
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Ikävä kyllä putki koki sen verran väkivaltaa kun piti katkaista se että sain ensihätään tukittua että ei siitä enää kampetta saa.
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Jarruputken työkalulla saa tehtyä päät myös 8mm kupariputkeen, jos on sen kokoiselle putkelle adapterit.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Onko kyse poltooaineputkista auton alla vaiko moottorissa olevasta fuel railista? Ihan vaan mielenkiinnosta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Järkevää olisi vaihtaa koko metallinen väliputki koska jos se ruostuu puhki yhdestä kohtaa niin ei se muualtakaan kovin hyvä enää ole. Kupariputkesta on kohtuu helppo taitella muotoon ja viedä läpi pohjassa ilman erikoistyökaluja. Putken halkaisija määräytyy millainen liitäntäputki on konehuoneessa ja bensapumpun päässä. Samalla kannattaa ehkä nekin kumiletkut uusia että tulee pitävä liitos. Samoin letkunkiristimet. Painetta putkistossa on muistaakseni 3 Bar.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Joo siis auton alla, takapenkin notkosta poikki. Ja kyllä se tossiaan kannattaisi laittaa kokonaan uusiksi, kun vaan jossain saisi tuon pään teetettyä, jostain amerikan sivustolta lunttasin, että tuo pää on nimeltään DIN flare. Bensapumppu kaikkineen on jo irroitettu ja kaikki on uusittava.
Jos saisi akkumulaattorin päästä lähdön muutettua an lähdöksi, voisi tuoda an-letkulla alkupään johonkin takapenkin alee asti asti ja siitä muuttaa kovaksi putkeksi, koska se alkupää tulee olemaan erittäin tuskainen tehdä kovasta putkesta, jos ei pura apurunkoa perineen kaikkineen pois.
Jos saisi akkumulaattorin päästä lähdön muutettua an lähdöksi, voisi tuoda an-letkulla alkupään johonkin takapenkin alee asti asti ja siitä muuttaa kovaksi putkeksi, koska se alkupää tulee olemaan erittäin tuskainen tehdä kovasta putkesta, jos ei pura apurunkoa perineen kaikkineen pois.
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Putket saa laitettua apurungon väliin raottamalla kuskin puolelta apurunkoa niin ei tarvitse laittaa turhia liitoksia auton alle. Ainakin kupariputket ainakin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Mikä vuosimalli on kyseessä? Onko museoauto? Jos ei museoauto, niin silloin ei tarvitse hifistellä ja voi tehdä kuin 72-mallissa on vakiona, eli lähtö bensapumpun/painevaraajan päästä on perinteinen kumiletku metalliputken päälle ja letkunkiristin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Joo, muutenkin pitää sitä puolta käyttää auki, kun tarvii siihen kumin lähelle hitsata.
Joo '76 kyseessä ja ei tästä kyllä museoo taida tulla... Pitäis sitten olla erilainen paineakku, jos klemmaripelillä meinais... vähän oon kyllä muutenkin nahkee noiden klemmariliitosten kanssa näissä paineputkien liitoksissa...
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Mitähän mä nyt oon tän kanssa sekoillu, siis kahdeksan millistä se putki tietenkin on…
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: 350 SLC bensalinja vuoto.
Kannatta varmaankin uusia myös paluuputki niin ei tule yllätyksiä tulevina vuosina. Jos on hitsattavaa niin suosittelen taka-akseliston irroittamista niin saa kunnolla tehtyä hitsaukset ja putket.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot