Papan c209 ja Kippo
Re: Papan c209
Ymmärsinkö oikein että lainaat joltain työkalua (hitsauslaitteet) ja sovitta jonkun aikataulun milloin joutaa takaisin? Omistaja kyselee että milloin joutaa kun tarvisi itsekkin. Voihan hänelläkin olla jotain suunniteltua hommaa omien aikataulujensa mukaan. Vaikka jotain peltiremonttia suunnitellut tekevänsä kesälomalla?
Ja tämä sinua harmittaa?
Ja tämä sinua harmittaa?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: Papan c209
Noup, ihan sovituista töistä oli kyseTenutähti kirjoitti: ↑Su 29.05.2022 07:37 Ymmärsinkö oikein että lainaat joltain työkalua (hitsauslaitteet) ja sovitta jonkun aikataulun milloin joutaa takaisin? Omistaja kyselee että milloin joutaa kun tarvisi itsekkin. Voihan hänelläkin olla jotain suunniteltua hommaa omien aikataulujensa mukaan. Vaikka jotain peltiremonttia suunnitellut tekevänsä kesälomalla?
Ja tämä sinua harmittaa?
Ilmaisin varmaan asian huonosti, jos siitä tuommoinen vaikutelma tuli
No nyt sitä ongelmaa ei ole, kun on omat vehkeet. Pitää vielä hommata tig kahva ja putelli puhdasta argonia, niin pääsee treenaamaan sitäkin.
Eihän tuo nyt mikään ihmeellinen ole, mutta kelpaa näin alkuun
Sehän näissä ”halpiksissa” on, että kun ei oikein mitään tule mukana, niin hinta pompsahtaa ostaessa tarvikkeita. 10-20% voi hyvin varata lisää. Kaasunkin olisi saanut puuilosta satkun halvemmalla(omistusputelli)
Re: Papan c209
Taas tämmöinen turha päivitys
Jotain pientä tullut näprättyä, mutta aivokäyrässä on ollut toimintaa ja siihen liittyen, niin tuosta pakoputkesta, on kyllä hieno huomata, että joitain asioita on oikein suunniteltu autoissa kuten ainakin clk ssa, on kannakkeet pultilla korissa.
No se ei nyt sinänsä helpota, muuten kuin asemoimisessa, kun on tuo ”63” fanfaariputkisto mukaelma tuossa laitettuna, niin hyvin kuin on ollut mahdollisuus? No ei oikeastaan
Täytyy ottaa jonkinlainen kuva kollaasi miksi se tekee asioista vaikeita, kun löytyy fyysiseen työhön tilaisuus.
Tuosta hitsikoneesta, tai oikeastaan kaasupullosta, niin on ainakin tuo virtauksensäädin ihan hanurista, ei voi pitää mitenkään paikkaansa
Täytyy käydä hakemassa virtausmittari, niin saa laitettua niin, että tietää miten kaasu virtaa oikeasti kahvan päässä
Vuosi tulee näköjään yhteiselossa, kun vakuutusmaksuja taas tulee maksuun. Sinänsä persiistä, että sitten jälkikäteen niitä hyvitellään tilille, kun auto seisoo osan(suurimman) vuodesta, en oikein tajua tuota logiikkaa. Ikäänkuin lainaan rahaa vakuutusyhtiölle, ilman korkohyvitystä, useammaksi kuukaudeksi, taisi viimeksi mennä yli 2kk, ennekuin hyvitykset tuli tilille toki ne maksettiin vakuutuskauden loppuun asti, mihin ne oli maksettukin, mutta kuitenkin.
Lienee oma vika, kun kerralla aina maksanut koko vuoden, tuonhan saa pätkittyä osiinkin näköjään
Kevennys tähän loppuun
Piti oikein monta kertaa "kokeilla", mut kyllä se tämmönen mopokin piirtää just niinku haluaa
Jotain pientä tullut näprättyä, mutta aivokäyrässä on ollut toimintaa ja siihen liittyen, niin tuosta pakoputkesta, on kyllä hieno huomata, että joitain asioita on oikein suunniteltu autoissa kuten ainakin clk ssa, on kannakkeet pultilla korissa.
No se ei nyt sinänsä helpota, muuten kuin asemoimisessa, kun on tuo ”63” fanfaariputkisto mukaelma tuossa laitettuna, niin hyvin kuin on ollut mahdollisuus? No ei oikeastaan
Täytyy ottaa jonkinlainen kuva kollaasi miksi se tekee asioista vaikeita, kun löytyy fyysiseen työhön tilaisuus.
Tuosta hitsikoneesta, tai oikeastaan kaasupullosta, niin on ainakin tuo virtauksensäädin ihan hanurista, ei voi pitää mitenkään paikkaansa
Täytyy käydä hakemassa virtausmittari, niin saa laitettua niin, että tietää miten kaasu virtaa oikeasti kahvan päässä
Vuosi tulee näköjään yhteiselossa, kun vakuutusmaksuja taas tulee maksuun. Sinänsä persiistä, että sitten jälkikäteen niitä hyvitellään tilille, kun auto seisoo osan(suurimman) vuodesta, en oikein tajua tuota logiikkaa. Ikäänkuin lainaan rahaa vakuutusyhtiölle, ilman korkohyvitystä, useammaksi kuukaudeksi, taisi viimeksi mennä yli 2kk, ennekuin hyvitykset tuli tilille toki ne maksettiin vakuutuskauden loppuun asti, mihin ne oli maksettukin, mutta kuitenkin.
Lienee oma vika, kun kerralla aina maksanut koko vuoden, tuonhan saa pätkittyä osiinkin näköjään
Kevennys tähän loppuun
Piti oikein monta kertaa "kokeilla", mut kyllä se tämmönen mopokin piirtää just niinku haluaa
Re: Papan c209
Siellä lepää, putki paikallaan. Hiljeni kummastiOrlov kirjoitti: ↑La 30.04.2022 19:03 Ilman keskiputkea https://papanlaukaukset.kuvat.fi/kuvat/ ... 133145.mp4
Tietty tuo resonoi sisään, muttei mitenkään ihmeellinen äänimaailma ole.
Eli mersun pikku pönttö poistuu ja takapöntölle, nyt toistaiseksi pistetään suoraa tuubia
Piti rälläköidä nuo liittimet irti, about 2mm oli pulttien halkaisijasta jäljellä
HJS 82007075 Laippasetti korvaa tuon alkuperäisen, takapäähän täytyy pistää v-panta koko 2.75” eli sen about 69mm, edessähän tuo on 75mm laipan osalta
Aika nihkeästi on 2.75” putkea saatavilla, supistekin piisaisi 3”->2.75”
Edit: hjs laippasetin tilasin, otin vielä bosalin 75->70 supistajaa pari kpl, kun niitä oli tarjolla (numerolla 264-775 löytyy), v-pannan nyt saa vaikka mätänetistä.
Sinänsä jännä juttu, ettei yhdestäkään suomalaisesta firmasta löytynyt nettihaulla ko osia
Täytyy edelleen hyödyntää tuo vanha väliputki, hitsaa siihen vaan uuden kannatinraudan.
Ei näköjään tullut kuvia otettua, en ole pakoputkimiehiä. Jatkossa kyllä täytyy ulkoistaa tuommoset hommat
Tuommonen takavaimentaja(johon rakenneltu tuplaputkisto)
Re: Papan c209
Leima noudettu. Ajovalonpesurit ei toimi edelleenkään
Muuten ei ollut mitään
Käsijarrusta tuli näköjään hyvä, kun sai dynossa pyörät lukkoon 10% eroa, mutten jaksa hieroa, tule muutenkaan käytettyä mokomaa.
4kN/3.3kN löytyi jarruvoimaa, eli ihan ok
Muuten ei ollut mitään
Käsijarrusta tuli näköjään hyvä, kun sai dynossa pyörät lukkoon 10% eroa, mutten jaksa hieroa, tule muutenkaan käytettyä mokomaa.
4kN/3.3kN löytyi jarruvoimaa, eli ihan ok
Re: Papan c209
En ole ihan varma, mutta saatoin löytää syyn pesurin toimimattomuuteen
Jos halvalla saa uuden, saatan jopa vaihtaa muutenhan tuo on ihan turha värkki, kun ei talvisin tule ajeltua
Edit:
FEBI BILSTEIN 26235 , 20€ Nimarkilla(motonet joku 35€) niin ostin moisen.
Alkanut sprinter kuume vaivaamaan, niin taidan laittaa myyntiin jos vaikka löytys hyvä retkeily/matkailu sprintteri tomaatilla
Onkin melko sekava soppa nuo luokitukset noille srinttereille, saa olla melko tarkkana mitä ostaa. Verojen ja nopeuksien suhteen
Re: Papan c209
Nyt ilmestyi ihme rohina oikealle kääntäessä, vasemman puolen jarrut katselin, ei näyttäisi olevan mitään aiheuttajaa
Oikealta ei nyt ehtinyt
Etulevyn ruuvi oli poikki, tilasin uudet ruuvit(febi 21663), kun ei niitä uusien levyjen mukana näköjään tullut.
Huimat 1.20€ zipale
Täytyy uudet levyt ja palat samalla pistää eteen.
Pitää tutkia tuon rohinan aiheuttaja, joku on nyt toleranssin ulkopuolella, mutta mikä
Oikealta ei nyt ehtinyt
Etulevyn ruuvi oli poikki, tilasin uudet ruuvit(febi 21663), kun ei niitä uusien levyjen mukana näköjään tullut.
Huimat 1.20€ zipale
Täytyy uudet levyt ja palat samalla pistää eteen.
Pitää tutkia tuon rohinan aiheuttaja, joku on nyt toleranssin ulkopuolella, mutta mikä
Re: Papan c209
Ei kovin pitkään kestänytkään, mutta saivat reitin toimimaan
Pikkuhiljaa voisi kokeilla tätäkin hommaa
Re: Papan c209
Sai tänään jo hakea tilatut varaosat. Saa nähdä toimiiko valojen pesurit uudella pumpulla
Re: Papan c209
Klassinen kivi kengässä. Etulevyjen tuuletusreiät ”porailin” auki, oli takapuolelta tukossa. Vielä oli kulutuspintaa jäljellä, niin en raaskinut vaihdella uusia levyjä, kun ei mitään vikaa oleOrlov kirjoitti: ↑La 25.06.2022 10:24 Nyt ilmestyi ihme rohina oikealle kääntäessä, vasemman puolen jarrut katselin, ei näyttäisi olevan mitään aiheuttajaa
Oikealta ei nyt ehtinyt
Etulevyn ruuvi oli poikki, tilasin uudet ruuvit(febi 21663), kun ei niitä uusien levyjen mukana näköjään tullut.
Huimat 1.20€ zipale
Täytyy uudet levyt ja palat samalla pistää eteen.
Pitää tutkia tuon rohinan aiheuttaja, joku on nyt toleranssin ulkopuolella, mutta mikä
Re: Papan c209
Siellä lepää, samalla näki että pesurin tasoanturikin toimii
Edit: saa näköjään vielä hieroa, ei pumppu tiivisty paikalleen kunnolla ja vuotaa läpiviennin tiivisteestä. A0109971181
Jos vaikka aloittelis uudella tiivisteen ostolla
Kuskinpuolella umpio (kir)kastuu, toinen puoli hiukan nihkeämmin. Täytyy katsella samalla kun puskurin irroittelee/vaihtaa
Re: Papan c209
Uusi läpivienti toimii, nyt pysyy nesteet säiliössä.Orlov kirjoitti: ↑Ma 04.07.2022 17:28
Siellä lepää, samalla näki että pesurin tasoanturikin toimii
Edit: saa näköjään vielä hieroa, ei pumppu tiivisty paikalleen kunnolla ja vuotaa läpiviennin tiivisteestä. A0109971181
Jos vaikka aloittelis uudella tiivisteen ostolla
Kuskinpuolella umpio (kir)kastuu, toinen puoli hiukan nihkeämmin. Täytyy katsella samalla kun puskurin irroittelee/vaihtaa
Samalla tein pienen modauksen. Tehtaan jäljintä suoja on tällalailla
Leikkasin halki molemminpuolin yläkiinnityksien reunoista
Nyt ei kaikki sonta mene tuonne sisälle, säilyy varmaan pumppujen liitokset etc paremmin
Re: Papan c209
Kävin ”63” puskurin viemässä maalaamoon, voisi jopa päästä tulevana vkonloppuna asentelemaan
Eiköhän tuo ole jo aika, kun on hallilla pölyttynyt viime vuodesta
Samalla täytyy katsella lampunpesurit iskuun ynnä muut mitä siinä pääsee tutkimaan ja säätämään, viitsi uunituoretta puskuria laitella, jos joutuu tilailemaan toimivaa osaa rikkinäisen tilalle, saa sitten odotella jottei tarvitse heti irroittaa osien vaihtoa varten
Sitten taidetaan olla siinä tilanteessa, että kaikki aktiiviset varusteet toimii niinkuin pitää puhelin ja ääniohjaus on ohitettu ja cd boxi poistettu turhina.
Purin loppuun myös vnupin, uudempi nahkainen malli, siinä oli vaan aika lailla sitä kumia nahan alla, jotta on melkoisesti täytettävää ja hiottavaa, jos siitä hiilikuitunupin haluaa. On melko mielenkiintoisen näköinen riisuttuna täytyy kuva näpätä kun käy hallilla
Eiköhän tuo ole jo aika, kun on hallilla pölyttynyt viime vuodesta
Samalla täytyy katsella lampunpesurit iskuun ynnä muut mitä siinä pääsee tutkimaan ja säätämään, viitsi uunituoretta puskuria laitella, jos joutuu tilailemaan toimivaa osaa rikkinäisen tilalle, saa sitten odotella jottei tarvitse heti irroittaa osien vaihtoa varten
Sitten taidetaan olla siinä tilanteessa, että kaikki aktiiviset varusteet toimii niinkuin pitää puhelin ja ääniohjaus on ohitettu ja cd boxi poistettu turhina.
Purin loppuun myös vnupin, uudempi nahkainen malli, siinä oli vaan aika lailla sitä kumia nahan alla, jotta on melkoisesti täytettävää ja hiottavaa, jos siitä hiilikuitunupin haluaa. On melko mielenkiintoisen näköinen riisuttuna täytyy kuva näpätä kun käy hallilla
Re: Papan c209
Puskimen kävin koppaamassa, ihan hyvä tuli
Sitten ei olis enään kun loput täytyy hallilla viettää laatuaikaa vkonloppuna, jos vaikka ihan saisi asenneltua kiinni asti
Sitten ei olis enään kun loput täytyy hallilla viettää laatuaikaa vkonloppuna, jos vaikka ihan saisi asenneltua kiinni asti
Re: Papan c209
Eilen vietin laatuaikaa hallilla, ja tänään laatuaika vaan jatkuu
Pitääköhän tässä nyt olla positiivisesti yllättynyt tarvikepuskurin istuvuudesta
Noh, täytyy nyt ensin laittaa kunnolla kiinni ja kohilleen
Pitää hankkia kaikenlaista nippeliä vielä, mutta noin 70% asennettu
Tuli puskuri vastaan asennusinnon kohdalla, huomenna jos saisi 85% valmiiksi
Pitääköhän tässä nyt olla positiivisesti yllättynyt tarvikepuskurin istuvuudesta
Noh, täytyy nyt ensin laittaa kunnolla kiinni ja kohilleen
Pitää hankkia kaikenlaista nippeliä vielä, mutta noin 70% asennettu
Tuli puskuri vastaan asennusinnon kohdalla, huomenna jos saisi 85% valmiiksi
Re: Papan c209
90% asti sain laitettua, pientä hieromista jää vielä tehtäväksi, puskurin ja lokarin väliset tiivisteet pitää saada istumaan paremmin, ei oikeastaan muuta
Tämmöiset alakiinnikkeet tein, kun ei alkuperäiset olleet lähellekään sopivat
Pistin rosterista kaikki kiinnikkeiden komponentit
Tämmösistä katkasin turhat pois
Dual lock tarralla pistin rekkilven kiinni, pitää vielä tilata uudet kilvet.
Viimeksi muokannut Orlov, Ma 18.07.2022 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Papan c209
Tilaa pienet, jos saat. Itellä ei enää maku riitä noihin isoihin laattoihin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Papan c209
Pikkusia mennään lakki kourassa pyytämään, kun joutaa
Lampunpesurit toimii hyvin uudenkin puskurin kanssa, pukkaavat muuten ihan prkleesti tavaraa ei tule paineltua kyllä enään, tietoisuus toiminnasta riittää
Lampunpesurit toimii hyvin uudenkin puskurin kanssa, pukkaavat muuten ihan prkleesti tavaraa ei tule paineltua kyllä enään, tietoisuus toiminnasta riittää
Re: Papan c209
Pistin pommin autoon ja räjäytin, meinaan ilmasto pommin
Hienoinen tunkkaisuus poistui kyllä, mutta tuntuu hieman liiankin raikkaalta aluksi, onneksi tasoittuu muutamassa päivässä.
Kaivelin varaosanumeroita maskin yläosan kiinnityksestä, on ikä syönyt ne muovikiinnikkeet (a0009888725)poikkiraudasta, mihin ylätuki tulee kiinni kahdella ruuvilla. Tai no, toinen on rikki, mutta ei nuo nyt kovin kalliita voi olla
Samassa tuli huomattua, että kolmiripasessa maskissa on erilainen ylätuki, kuin normi maskissa. Täytyy oikein vertailla kuvia ja ihmetellä, mitä eroa niillä nyt muka on kun epc oikein mainosti, että kolmiripasessa pitää olla juuri tämä ylätuki
Kolmiripasessa A2038890090
Neliripasessa A2038880090
Tallille ilmestyi RH wh1 spaceri vanteet, näkyy olevan mersun jako Tosin pojan autoon. Melkonen työ oli etsiä jaon muutos spacerit, RH omasta ja toisessa saksalaisesta kaupassa niitä onneks löytyi. Kun pitää olla juuri oikeat, kun vanteet keskittävät noihin spacereihin, eikä keskireikään
RH omassa kaupassa ollut mitään speksejä, kun esitin kysymyksen sinne, niin tenttas 7 eri säpolla kysymyksiä vanteista
Varmaan ajatteli, että olen idiootti kun kyselen B typen tuotteesta, vaikka vanteisiin tarvii A typen spacerit(jaonmuutos). Kerroin toki, ettei siellä ole mitään speksejä näkyvissä ja mitä tarvitaan. Tilaus lähti sitten toisesta kaupasta, joka myy heidän tuotteitaan, kun sieltä pultit ja mutteritkin ihan spekseillä suoraan.
Hienoinen tunkkaisuus poistui kyllä, mutta tuntuu hieman liiankin raikkaalta aluksi, onneksi tasoittuu muutamassa päivässä.
Kaivelin varaosanumeroita maskin yläosan kiinnityksestä, on ikä syönyt ne muovikiinnikkeet (a0009888725)poikkiraudasta, mihin ylätuki tulee kiinni kahdella ruuvilla. Tai no, toinen on rikki, mutta ei nuo nyt kovin kalliita voi olla
Samassa tuli huomattua, että kolmiripasessa maskissa on erilainen ylätuki, kuin normi maskissa. Täytyy oikein vertailla kuvia ja ihmetellä, mitä eroa niillä nyt muka on kun epc oikein mainosti, että kolmiripasessa pitää olla juuri tämä ylätuki
Kolmiripasessa A2038890090
Neliripasessa A2038880090
Tallille ilmestyi RH wh1 spaceri vanteet, näkyy olevan mersun jako Tosin pojan autoon. Melkonen työ oli etsiä jaon muutos spacerit, RH omasta ja toisessa saksalaisesta kaupassa niitä onneks löytyi. Kun pitää olla juuri oikeat, kun vanteet keskittävät noihin spacereihin, eikä keskireikään
RH omassa kaupassa ollut mitään speksejä, kun esitin kysymyksen sinne, niin tenttas 7 eri säpolla kysymyksiä vanteista
Varmaan ajatteli, että olen idiootti kun kyselen B typen tuotteesta, vaikka vanteisiin tarvii A typen spacerit(jaonmuutos). Kerroin toki, ettei siellä ole mitään speksejä näkyvissä ja mitä tarvitaan. Tilaus lähti sitten toisesta kaupasta, joka myy heidän tuotteitaan, kun sieltä pultit ja mutteritkin ihan spekseillä suoraan.
Re: Papan c209
Sain kokea auton viisauden, rupesi ilmoittelemaan korvaavan polttimon käytöstä takavasemmalla.
Katsoin ja näytti olevan tuikut molemmilla puolilla
Sitten tajusin, että ovat väärässä kohtaa, Sam näköjään ohjaa jännitettä ajo/parkkivalojen sijaan jarruvalon polttimoille, jos palaa polttimo ja varmaan miten vaan,mihin vaan
Katsoin ja näytti olevan tuikut molemmilla puolilla
Sitten tajusin, että ovat väärässä kohtaa, Sam näköjään ohjaa jännitettä ajo/parkkivalojen sijaan jarruvalon polttimoille, jos palaa polttimo ja varmaan miten vaan,mihin vaan
Re: Papan c209
Tästähän pääsee taas hallille laatuaikaa viettämään
Turvavyö rupesi reistailemaan, saa nähdä joutuuko uuden eli käytetyn tilailemaan. Taas pääsee oppimaan uutta
Täytyy katsoa koodit ensin ja pistää virrattomaksi, kun noissa jotkin kiristimet näkyy olevan
Samalla pitää tarkistaa laturin tuotto ja muutenkin kyylätä järjrstelmää
Turvavyö rupesi reistailemaan, saa nähdä joutuuko uuden eli käytetyn tilailemaan. Taas pääsee oppimaan uutta
Täytyy katsoa koodit ensin ja pistää virrattomaksi, kun noissa jotkin kiristimet näkyy olevan
Samalla pitää tarkistaa laturin tuotto ja muutenkin kyylätä järjrstelmää
Re: Papan c209
Orlov kirjoitti: ↑Ma 11.07.2022 20:18Purin loppuun myös vnupin, uudempi nahkainen malli, siinä oli vaan aika lailla sitä kumia nahan alla, jotta on melkoisesti täytettävää ja hiottavaa, jos siitä hiilikuitunupin haluaa. On melko mielenkiintoisen näköinen riisuttuna täytyy kuva näpätä kun käy hallilla
Re: Papan c209
On virvelistä siima poikki
Teoriassa tuon voisi uusia, ihan normi kevlar siimaa
Tuo siima on se millä vyö kelautuu sisään ja tulee ulos laitettaessa
Jousipakan voima vaikuttaa tuohon isompaan siimarullaan ja pienempi on turvavyön rullaan yhteydessä
Tässä näkyy vähän paremmin
Kävin hakemassa korjaussarjan
En kyllä nyt oikein tiedä, mitä mieltä olla tästä teknisestä ratkaisusta
Edit: ehkäpä sitä voi kutsua hyväksi innovaatioksi, melkein 20v kesti
Siiman muistista voi päätellä, että pikkurullalle tulee 3-4 kieppiä ja loppu pituudesta isompaan, siinähän on ohjaimet siimalle, niin helpottaa asemointia ja siiman pituuden saa vanhasta.
Teoriassa tuon voisi uusia, ihan normi kevlar siimaa
Tuo siima on se millä vyö kelautuu sisään ja tulee ulos laitettaessa
Jousipakan voima vaikuttaa tuohon isompaan siimarullaan ja pienempi on turvavyön rullaan yhteydessä
Tässä näkyy vähän paremmin
Kävin hakemassa korjaussarjan
En kyllä nyt oikein tiedä, mitä mieltä olla tästä teknisestä ratkaisusta
Edit: ehkäpä sitä voi kutsua hyväksi innovaatioksi, melkein 20v kesti
Siiman muistista voi päätellä, että pikkurullalle tulee 3-4 kieppiä ja loppu pituudesta isompaan, siinähän on ohjaimet siimalle, niin helpottaa asemointia ja siiman pituuden saa vanhasta.
Re: Papan c209
Täytyy vielä esijännitystä lisätä, kun poika on kaverina, yksin vähän vaikeaa. Mutta kyllä tuo onnistuu korjata
Re: Papan c209 ja Kippo
Kippo käyty noutamassa kotiin, hyvin toimi. 400km
Nyt alkaa lähempi tutustuminen ja suunnittelu tulevaa varten
Cont: step one, lienee uuden ”webaston” hankinta ja asennus. Tässä on tuommonen 20kW vesiweba paikallaan, ei ole kokeiltu rassata, eikä tunnu oikein järkevältä muutenkaan pitää yli 35v poltinta autossa pattereillahan tuo lämpiää ja muutamalla vesikierrossa olevalla puhaltimella
Tämä pitäisi vääntää viel loppusyksyn aikana paikalleen, niin voi talven aikana sisäpuolella hommailla
Liikennevak bonuksilla 63€/V ja osakaskon kanssa 325€, ei paha
Nyt alkaa lähempi tutustuminen ja suunnittelu tulevaa varten
Cont: step one, lienee uuden ”webaston” hankinta ja asennus. Tässä on tuommonen 20kW vesiweba paikallaan, ei ole kokeiltu rassata, eikä tunnu oikein järkevältä muutenkaan pitää yli 35v poltinta autossa pattereillahan tuo lämpiää ja muutamalla vesikierrossa olevalla puhaltimella
Tämä pitäisi vääntää viel loppusyksyn aikana paikalleen, niin voi talven aikana sisäpuolella hommailla
Liikennevak bonuksilla 63€/V ja osakaskon kanssa 325€, ei paha
Re: Papan c209 ja Kippo
Luukkujen pumppuja piti etsiä muutama, alkuperäiset stabiluksen lift o maticit on melko suolasen hintaisia, joten st spare partsin tekeleitä tilasin. Kolme sai yhdellä stabiluksen hinnalla
Ovat näköjään volvo bussin(carrus) alkuperäisnumerolla löydettävissä.
Sinänsä jännä keppi, siinä kun on ikäänkuin kuusikolopultti tangon kiinnitykseen, liekö nivelkuppipultti oikea nimitys
Sieltähän ne tupsahti, päivässä tuli, tais tulla express kuormassa tänään kävin ottamassa kopin
Reiättömät pikkukilvet pistin tarralla kiinni, taakse kun ei normi kilpi sovi (PV kilven mukainen paikka)
Ovat näköjään volvo bussin(carrus) alkuperäisnumerolla löydettävissä.
Sinänsä jännä keppi, siinä kun on ikäänkuin kuusikolopultti tangon kiinnitykseen, liekö nivelkuppipultti oikea nimitys
Sieltähän ne tupsahti, päivässä tuli, tais tulla express kuormassa tänään kävin ottamassa kopin
Reiättömät pikkukilvet pistin tarralla kiinni, taakse kun ei normi kilpi sovi (PV kilven mukainen paikka)
Viimeksi muokannut Orlov, La 17.09.2022 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Papan c209 ja Kippo
Onkohan tämä nyt sitä downgrade hommelia nyt sitten clk->lk
No onhan se, jos ajattelee yksinkertaistamista, ei tarvitse staria kuin taivaalle öisin
Muutenhan tämmöisen suunnittelu ja budjetointi, aikataulut etc on kyllä oma ohjelmansa
Step 2 tulee olemaan pas…wc, vaatii hieman säästämistä, on nimittäin mörkö hintasia nuo polttavat pöntöt. Mitään kasetteja ym säiliö systeemejä ei tule. Vedessä pääsee pulikoimaan ihan jokapuolella, niin suihkukin jää pois suunnitelmista.
No onhan se, jos ajattelee yksinkertaistamista, ei tarvitse staria kuin taivaalle öisin
Muutenhan tämmöisen suunnittelu ja budjetointi, aikataulut etc on kyllä oma ohjelmansa
Step 2 tulee olemaan pas…wc, vaatii hieman säästämistä, on nimittäin mörkö hintasia nuo polttavat pöntöt. Mitään kasetteja ym säiliö systeemejä ei tule. Vedessä pääsee pulikoimaan ihan jokapuolella, niin suihkukin jää pois suunnitelmista.
Re: Papan c209 ja Kippo
Kippo uutisia
Purin ”kerrossängyn” pois
Ennen
Jälkeen
Aika paljon lähtee vielä lisää, on hieman liian vanhaa tekniikkaa
Purin ”kerrossängyn” pois
Ennen
Jälkeen
Aika paljon lähtee vielä lisää, on hieman liian vanhaa tekniikkaa
Re: Papan c209 ja Kippo
Ja nämä liian pitkiä(15mm), 700Nm on kuitenkin aika piukea luku ruveta asettelemaan, ja luukkujen reunat ovat parasta ennen päiväyksestä ohi jo menneetOrlov kirjoitti: ↑Ti 13.09.2022 21:01 Luukkujen pumppuja piti etsiä muutama, alkuperäiset stabiluksen lift o maticit on melko suolasen hintaisia, joten st spare partsin tekeleitä tilasin. Kolme sai yhdellä stabiluksen hinnalla
Ovat näköjään volvo bussin(carrus) alkuperäisnumerolla löydettävissä.
Sinänsä jännä keppi, siinä kun on ikäänkuin kuusikolopultti tangon kiinnitykseen, liekö nivelkuppipultti oikea nimitys
Sieltähän ne tupsahti, päivässä tuli, tais tulla express kuormassa tänään kävin ottamassa kopin
Re: Papan c209 ja Kippo
Kiposta poistelin Sonyn kotiteatteri systeemin pois ja laittelin kattoluukkujen reunalistat paikalleen, pikkuhiljaa turhat sorttiin, niin ei rojut jää nurkkiin lojumaan.
Pitäisi varmaan talvisaappaat laittaa etuvanteille, siis laitattaa. Takasissa on jo talvi pinnat
Pitäisi varmaan talvisaappaat laittaa etuvanteille, siis laitattaa. Takasissa on jo talvi pinnat