CE124 = OM606
CE124 = OM606
Tästä olisi siis tarkoitus aloittaa pitkä aikainen Superi haave projekti.
Tervetuloa siis seuraamaan projektia ja sen tuomia haasteita.
Alkuun auto leimataan vapari 606 tekniikalla ja automaatilla, saa rouva sen ajuun talvella olisi tarkoitus toista konetta rueta siihen rakentamaan. jonka jälkeen kori pääsee työnalle sisusta saa oman osuuden verhoilijan luona. sekä alusta kokee päivitystä.
Autosta olisi tarkoitus tulla jossain vaiheessa sellainen että jokapäivä ei tule vastaan, säilyttäen kuitenkin OM ideaa jollain tapaa.
Mutta ajatus asteella suunitelman ovat aika villeiksi menneet, siis katsotaan mitä kauanko tämän läpivientiin menee.
Eli siis
Projekti on polkaistu käyntiin tässä 1kk takaperin.
Aluksi coupe purettiin tekniikan osalta rullaavaksi
Viereen saatiin siirrettyä hieman kärsinyt ja elämää nähnyt w210 -95 vapari 606. Joka vuorostaan pääsi purku listalle.
Coupehan odotteli pihalla 4vuotta mystisen käynti vian takia, aikaa ja motiviaatiota sekä imistä joka keksisi mikä sitä bensa mottia oikein vaivaa.
lopulta sitten päätettiin rueta diiselöimään tätä laitetta koska koppa kuitenkin muutamaa pientä täplää lukuun ottamattta ruosteeton.
Autot maijailee vielä ulkosalla tallin takana, koska tallissa ei harja korkeus anna periksi rueta konetta nostelemaan sisä tiloissa, heti kun kone saadaan paikalleen pukataa se tallin suojiin ja päästään tutkimaan mitä aika on tuonut mukanaan laakereihin ja jarruihin
Alkuun nyt näyttikin hyvältä. Konetta esimmäiseen kertaan sovittaessa huomattiin että kenkälusikka olisi tarpeen apulaitteiden paikallaan ollessa mutta kyllä se sinne sopii pujahtamaan.
Ongelmaksi muodostui kuitenkin korvakot. jotka jäivät kumityynistä muutaman centin etualalle ja konehan oli jo tulipellissä kiinni.
Tätä hieman selvitellessä ja Raptecilta apua saaneena selvisi mitkä korvat sinne tulee paikalleen.
Tämäkin selviää siinä vaiheessa kun saan korvakot käsiini.
Toisena asiana sähköinen pumppu. joka tullaan korvaamaan 603;en manuaali pumpulla päästään yhdestä boxista eroon vähentää kummasti noita sähkötöitä.
Päivitän taas kun tarvittat osat on kädessä ja pääsen hallille. Kun sinne on kuitenkin 60km suuntaansa matkaa.
Tervetuloa siis seuraamaan projektia ja sen tuomia haasteita.
Alkuun auto leimataan vapari 606 tekniikalla ja automaatilla, saa rouva sen ajuun talvella olisi tarkoitus toista konetta rueta siihen rakentamaan. jonka jälkeen kori pääsee työnalle sisusta saa oman osuuden verhoilijan luona. sekä alusta kokee päivitystä.
Autosta olisi tarkoitus tulla jossain vaiheessa sellainen että jokapäivä ei tule vastaan, säilyttäen kuitenkin OM ideaa jollain tapaa.
Mutta ajatus asteella suunitelman ovat aika villeiksi menneet, siis katsotaan mitä kauanko tämän läpivientiin menee.
Eli siis
Projekti on polkaistu käyntiin tässä 1kk takaperin.
Aluksi coupe purettiin tekniikan osalta rullaavaksi
Viereen saatiin siirrettyä hieman kärsinyt ja elämää nähnyt w210 -95 vapari 606. Joka vuorostaan pääsi purku listalle.
Coupehan odotteli pihalla 4vuotta mystisen käynti vian takia, aikaa ja motiviaatiota sekä imistä joka keksisi mikä sitä bensa mottia oikein vaivaa.
lopulta sitten päätettiin rueta diiselöimään tätä laitetta koska koppa kuitenkin muutamaa pientä täplää lukuun ottamattta ruosteeton.
Autot maijailee vielä ulkosalla tallin takana, koska tallissa ei harja korkeus anna periksi rueta konetta nostelemaan sisä tiloissa, heti kun kone saadaan paikalleen pukataa se tallin suojiin ja päästään tutkimaan mitä aika on tuonut mukanaan laakereihin ja jarruihin
Alkuun nyt näyttikin hyvältä. Konetta esimmäiseen kertaan sovittaessa huomattiin että kenkälusikka olisi tarpeen apulaitteiden paikallaan ollessa mutta kyllä se sinne sopii pujahtamaan.
Ongelmaksi muodostui kuitenkin korvakot. jotka jäivät kumityynistä muutaman centin etualalle ja konehan oli jo tulipellissä kiinni.
Tätä hieman selvitellessä ja Raptecilta apua saaneena selvisi mitkä korvat sinne tulee paikalleen.
Tämäkin selviää siinä vaiheessa kun saan korvakot käsiini.
Toisena asiana sähköinen pumppu. joka tullaan korvaamaan 603;en manuaali pumpulla päästään yhdestä boxista eroon vähentää kummasti noita sähkötöitä.
Päivitän taas kun tarvittat osat on kädessä ja pääsen hallille. Kun sinne on kuitenkin 60km suuntaansa matkaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut smaxi11, Su 22.07.2018 16:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Re: CE124 = OM606
Jaahas
Moottoria siis aseteltiin paikalleen alkuun 606;en korvilla ja tyynyillä.
Testi mielessä myös käytettiin motti konehuoneessa M104;en korvilla ja tyynyillä, toki eihän se passannut sille seinällekkään mutta onpahan testattu
Korvakot tuli kiitos raptec
Eli siis loppu tulemahan oli että 603;en korvakot sekä kumityynyt siihen tuli.
Kone istui suoraan paikalleen ilman sen kummempia vänkäämisiä,
Mietin tuota öljynsuodattimen jalan vaihtoa mutta hyvin tuo ainakin toistaiseksi tuolla sopii olemaan
PA-suodattimen jalkakin tuli sopivasti matkahuollon saattelemana, Vielä uupuu 603;en pumppu
Siitä sitten siirtämään autoa talliin ei liiku sitten millään no mikä mikä tätä nyt paikallaan pitää. Noh kiireessä paikalleen nakatut etuvanteet seisontaa varten otti jarruihin kiinni
Vieressä makaavasta W210 pelti vanteet alta ja coupeen ni johan alkoi bobcatilla nätisti liikkua
Tähän päättyy tällä erää kone paikallaan ja auto tallissa. Nyt työt rajoittaa harrastusta joten seuraavalla kerralla laatikkoa. Pa-linjoja. Kardaania paikalleen.
Vapaasti saa kommentoida jos jotain tulee mieleen.
Seuraavalle kerralle riittää jo puuhastelemista, siellä odottelee myös uutta ketjun kiristäjää kun meinasi hiukan rallatella tuo kone
Joka nurkkaan uudet levyt, satulat lähtee tallilta mukaan ja käy mutkan sooda puhalluksessa ja uuden värin niskaan.
Pulveria jos laittais päälle niin voisi myös kestää tovin hilseilemättä irti. Toki muutaman vuoden seisonnan jälkeen pitänee korjaus sarjat laittaa joka satulaan
Kiitos kun vielä ainakin jaksatte tätä lukea
Moottoria siis aseteltiin paikalleen alkuun 606;en korvilla ja tyynyillä.
Testi mielessä myös käytettiin motti konehuoneessa M104;en korvilla ja tyynyillä, toki eihän se passannut sille seinällekkään mutta onpahan testattu
Korvakot tuli kiitos raptec
Eli siis loppu tulemahan oli että 603;en korvakot sekä kumityynyt siihen tuli.
Kone istui suoraan paikalleen ilman sen kummempia vänkäämisiä,
Mietin tuota öljynsuodattimen jalan vaihtoa mutta hyvin tuo ainakin toistaiseksi tuolla sopii olemaan
PA-suodattimen jalkakin tuli sopivasti matkahuollon saattelemana, Vielä uupuu 603;en pumppu
Siitä sitten siirtämään autoa talliin ei liiku sitten millään no mikä mikä tätä nyt paikallaan pitää. Noh kiireessä paikalleen nakatut etuvanteet seisontaa varten otti jarruihin kiinni
Vieressä makaavasta W210 pelti vanteet alta ja coupeen ni johan alkoi bobcatilla nätisti liikkua
Tähän päättyy tällä erää kone paikallaan ja auto tallissa. Nyt työt rajoittaa harrastusta joten seuraavalla kerralla laatikkoa. Pa-linjoja. Kardaania paikalleen.
Vapaasti saa kommentoida jos jotain tulee mieleen.
Seuraavalle kerralle riittää jo puuhastelemista, siellä odottelee myös uutta ketjun kiristäjää kun meinasi hiukan rallatella tuo kone
Joka nurkkaan uudet levyt, satulat lähtee tallilta mukaan ja käy mutkan sooda puhalluksessa ja uuden värin niskaan.
Pulveria jos laittais päälle niin voisi myös kestää tovin hilseilemättä irti. Toki muutaman vuoden seisonnan jälkeen pitänee korjaus sarjat laittaa joka satulaan
Kiitos kun vielä ainakin jaksatte tätä lukea
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut smaxi11, Su 22.07.2018 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Re: CE124 = OM606
Jahas taas on käyty mersua katselemassa tuossa työ kiireiden väistyttyä.
Auto nostettiin pölkkjyen päälle lepäämään jotta pääsee allekkin katselemaan
Peltikin sopii aukeamaan kiinni kattoon Joten juuri tätä ylemmäksi ei autoa saa.
Hiukan rapulan vaivaamana päivänä saatiin kuitenkin hiukan huoltoja tehtyä ketjun kiristäjää, hehkut vaihdettua joista yksi oli niin saatanan kiinni, mutta lopulta sekin löysäsi paineilma avaimen avulla.
Laatikko jo pukattiin auton alle odottamaan
Ilta olikin jo pitkässä sitlä päivää,
Noh vapailla muutakin aikaan.
Meni noita coupen osia keräillessä ja pakkaillessa, joista ei enää kuin lohko jäi itselle makaamaan nurkkaan. muut osat lähtikin mailmalle kiitos tästä
Laatikko pukattiin paikalleen koneen jatkoksi
Kannattaa muuten nostaa laatikko paikalleen turbiinin kanssa, kokeilin molemmat variaatiot einyt tuolla auton alla vain saanut laatikkoa siihen asentoon että olisi sen paikalleen saanut turbiini kiinni vetolevyssä. Irrottelin turbiinin ja laittelin kiinni laatikkoon josta nyt tulee mukavasti hiukan painavampi. mutta menee kuitenkin paljon paremmin paikalleen.
Ja tilaahan jää aivan ruhtinaallisesti laittaa nuo ylimmät pultit paikalleen Mutta kun laskee laatikon hännä alas niin sieltä ne saa väännettyä.
Bensa motin vaimennin kumi ja kannatin vaan diiselin laatikkoon paikalleen niin saa laatikonkin kiinni pohjaan.
Kardaaniin kasailin valmiiksi diiselin etupää ja bensan takapää, päästään sitä seuraavalla kerralla mitoittamaan paikalleen.
Löytyipä noita bennsa koneen osia etisiessä hiukan aarteitakin autosta
Naureskelin että on ainakin joskus ollut laatu vanteet coupessa alla 2kpl noita paljastui auton kätköistä.
603;en pumppukin olisi tulossa matkahuollolla. joten ensi viikolla päästään iso harppaus eteenpäin tämän auton kanssa. pumpun vaihtoa, suodatin jalkaa, kardaania, laatikon piuhat yms.
Mitenköhän riittää nuo bensalinjat/pumppu työntämään löpöä? eihän luulisi pumppu tietävän mitäse pumppaa löpöä vai bensiiniä?!?
Auto nostettiin pölkkjyen päälle lepäämään jotta pääsee allekkin katselemaan
Peltikin sopii aukeamaan kiinni kattoon Joten juuri tätä ylemmäksi ei autoa saa.
Hiukan rapulan vaivaamana päivänä saatiin kuitenkin hiukan huoltoja tehtyä ketjun kiristäjää, hehkut vaihdettua joista yksi oli niin saatanan kiinni, mutta lopulta sekin löysäsi paineilma avaimen avulla.
Laatikko jo pukattiin auton alle odottamaan
Ilta olikin jo pitkässä sitlä päivää,
Noh vapailla muutakin aikaan.
Meni noita coupen osia keräillessä ja pakkaillessa, joista ei enää kuin lohko jäi itselle makaamaan nurkkaan. muut osat lähtikin mailmalle kiitos tästä
Laatikko pukattiin paikalleen koneen jatkoksi
Kannattaa muuten nostaa laatikko paikalleen turbiinin kanssa, kokeilin molemmat variaatiot einyt tuolla auton alla vain saanut laatikkoa siihen asentoon että olisi sen paikalleen saanut turbiini kiinni vetolevyssä. Irrottelin turbiinin ja laittelin kiinni laatikkoon josta nyt tulee mukavasti hiukan painavampi. mutta menee kuitenkin paljon paremmin paikalleen.
Ja tilaahan jää aivan ruhtinaallisesti laittaa nuo ylimmät pultit paikalleen Mutta kun laskee laatikon hännä alas niin sieltä ne saa väännettyä.
Bensa motin vaimennin kumi ja kannatin vaan diiselin laatikkoon paikalleen niin saa laatikonkin kiinni pohjaan.
Kardaaniin kasailin valmiiksi diiselin etupää ja bensan takapää, päästään sitä seuraavalla kerralla mitoittamaan paikalleen.
Löytyipä noita bennsa koneen osia etisiessä hiukan aarteitakin autosta
Naureskelin että on ainakin joskus ollut laatu vanteet coupessa alla 2kpl noita paljastui auton kätköistä.
603;en pumppukin olisi tulossa matkahuollolla. joten ensi viikolla päästään iso harppaus eteenpäin tämän auton kanssa. pumpun vaihtoa, suodatin jalkaa, kardaania, laatikon piuhat yms.
Mitenköhän riittää nuo bensalinjat/pumppu työntämään löpöä? eihän luulisi pumppu tietävän mitäse pumppaa löpöä vai bensiiniä?!?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut smaxi11, Su 22.07.2018 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Re: CE124 = OM606
Nyt täytyy sanoa että oli matkahuolto kerrankin nopea.
Eilen lähti syöttöpumppu matkaan ja Näkyi tulevan viesti Olisi pumppu noudettavissa.
Tässä kun taas 4 päivää rymytään töissä ja jäädään vapaille niin alkaa taas tallissa tapahtua
Autohan olisi tosiaan tarkoitus saada leimalle vielä tälle sulalle mahtanee vielä kiire tulla, mutta pien hoppu piristää rojektia kummasti
Näkyykös muuten nuo kuvat kaikille?!? Lisäilen niitä tuon FB;n kautta. kertokaas onko joku hyvä kuva sivusta johon voisi gallerian puskea. josta linkinttää tähän tobicciin niitä.
Muutenkin kommentointi vapaata saadaan jotain keskustelua aikaan
Olipahan sitten vihastusta tai ihastusta rojektia kohtaan
Eilen lähti syöttöpumppu matkaan ja Näkyi tulevan viesti Olisi pumppu noudettavissa.
Tässä kun taas 4 päivää rymytään töissä ja jäädään vapaille niin alkaa taas tallissa tapahtua
Autohan olisi tosiaan tarkoitus saada leimalle vielä tälle sulalle mahtanee vielä kiire tulla, mutta pien hoppu piristää rojektia kummasti
Näkyykös muuten nuo kuvat kaikille?!? Lisäilen niitä tuon FB;n kautta. kertokaas onko joku hyvä kuva sivusta johon voisi gallerian puskea. josta linkinttää tähän tobicciin niitä.
Muutenkin kommentointi vapaata saadaan jotain keskustelua aikaan
Olipahan sitten vihastusta tai ihastusta rojektia kohtaan
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Re: CE124 = OM606
Noniin, mahtavaa, että joku uskaltautuu samaan projektiin joka tuli itsekin tehtyä
Mulla kävi kyllä suoraan noi m104 korvakot, mut niissä olikin muistaakseni 603 alkuiset osanumerot :O
Vakiolinjat riittää aika pitkälle, mutta bensapumpun ottaisin kyllä pois välistä, kun syöttöpumpussahan on se nostopumppu, riittää aika pitkälle siltään. Tankin suodattimen vaihdoin dieselin malliin, joka on hieman harvempi kuin bensan, ja siitä suoraan letku linjoihin.
Meinasitko ihan turbokonetta rakentaa seuraavaksi? Mietin vain miten muutosprosenttien kanssa käy
Mulla kävi kyllä suoraan noi m104 korvakot, mut niissä olikin muistaakseni 603 alkuiset osanumerot :O
Vakiolinjat riittää aika pitkälle, mutta bensapumpun ottaisin kyllä pois välistä, kun syöttöpumpussahan on se nostopumppu, riittää aika pitkälle siltään. Tankin suodattimen vaihdoin dieselin malliin, joka on hieman harvempi kuin bensan, ja siitä suoraan letku linjoihin.
Meinasitko ihan turbokonetta rakentaa seuraavaksi? Mietin vain miten muutosprosenttien kanssa käy
Re: CE124 = OM606
Juu ohan tää kyllä pieni savotta mutta haaveena ollu ST pitemmän aikaa niin jostain täytyy alkaa.
Juu itellä ei nuo m104 korvat käyny ei sinne päinkään jos ne olis saanut äinpäin paikalleen niin silloin ne olis passannut
Kiitos vinkistä noiden linjojen kanssa.
Säästyy siinä itsellä pieni pähkäily
Kyllä olis tarkoitus seuraavaksi Turbo moottorin rakennus. Tulevan talven haasteita olisi sen hankinta ja osiksi lyöminen.
Ainakin mitä konttoeilla olen haastellut asiasta niin ei pitäisi olla ongelmaa muuttaa turboksi jatkossa.. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ajetaan sitten kahdella moottorilla leima ja käyttö moottorilla
Juu itellä ei nuo m104 korvat käyny ei sinne päinkään jos ne olis saanut äinpäin paikalleen niin silloin ne olis passannut
Kiitos vinkistä noiden linjojen kanssa.
Säästyy siinä itsellä pieni pähkäily
Kyllä olis tarkoitus seuraavaksi Turbo moottorin rakennus. Tulevan talven haasteita olisi sen hankinta ja osiksi lyöminen.
Ainakin mitä konttoeilla olen haastellut asiasta niin ei pitäisi olla ongelmaa muuttaa turboksi jatkossa.. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ajetaan sitten kahdella moottorilla leima ja käyttö moottorilla
Viimeksi muokannut smaxi11, To 03.08.2017 17:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Re: CE124 = OM606
Taas tallissa aikaa vietetty. Entinen "sähkö" pumppu purettiin pois paikaltaan ja tuli samalla opittua että jakopään ratas pultti on vastakierteellä napsautin sen poikki
Hetken myös mietin alipainepumpun kanssa. Ennekuin ruuvasin ajoituksen "ot" kohtaan niin sai jousikuorman pois.
Noh marmori tiskille hattu kuorassa tilaus hommia ja 16,90€ teki se pultti, menee tähän kuuluisaan oppirahat on maksettava osioon..
Noh 603:en pumppu saatiin paikalleen ja ennakko ruuvailtiin 20-22 JYKK. Jonka olen kuullut hyvä olevan.
Lukitus työkaluahan eiollu siihen pumpun lukitsimiseen. Joten täkki pultti ja ajoin laikalla 1mm uran päähän ja vola sehän toimi lukkona vallan loistavasti.
Jäljelle jäi 603;en suodatin jalan asennus sekä polttoaine linjojen teko.
Tänään painelin shoppailu kierrokselle noh eihän tästä pitäjästä löytynyt kuin 2;ksi naaras banjo liitintä prkl. Noh loput meni tilaukseen. Uusia tiivisteitäkin jäi muutama uupumaan joten niitäkin odotellaan ensiviikkoon.
Pumpulle pitää tehdä pien hokki taka kiinnitykseen kun jää rakoa tuohon korvakoiden väliin senttilöinen. Nyt en taida tilata 603;en pumpun takapään kiinnitys rautaa jos sitä ei jollain lukijalla sopivasti hyllyssä ole. Niin muuten teen rosterista siihen holkin ja vaihdan vain pitemmän pultin.
Eli tallipäivät jää taas tältä erää. Kuvia en nyt napsinut kun akku oli puhelimesta loppu mutta lupaan taas ensiviikolle kuvia kuinka tämä edistyy.
Toivotaan että ensiviikolle tulee hiukan muutakin osaa. Ollut esim pakosarjan tiivisteet 2kk toimituksessa..
Hetken myös mietin alipainepumpun kanssa. Ennekuin ruuvasin ajoituksen "ot" kohtaan niin sai jousikuorman pois.
Noh marmori tiskille hattu kuorassa tilaus hommia ja 16,90€ teki se pultti, menee tähän kuuluisaan oppirahat on maksettava osioon..
Noh 603:en pumppu saatiin paikalleen ja ennakko ruuvailtiin 20-22 JYKK. Jonka olen kuullut hyvä olevan.
Lukitus työkaluahan eiollu siihen pumpun lukitsimiseen. Joten täkki pultti ja ajoin laikalla 1mm uran päähän ja vola sehän toimi lukkona vallan loistavasti.
Jäljelle jäi 603;en suodatin jalan asennus sekä polttoaine linjojen teko.
Tänään painelin shoppailu kierrokselle noh eihän tästä pitäjästä löytynyt kuin 2;ksi naaras banjo liitintä prkl. Noh loput meni tilaukseen. Uusia tiivisteitäkin jäi muutama uupumaan joten niitäkin odotellaan ensiviikkoon.
Pumpulle pitää tehdä pien hokki taka kiinnitykseen kun jää rakoa tuohon korvakoiden väliin senttilöinen. Nyt en taida tilata 603;en pumpun takapään kiinnitys rautaa jos sitä ei jollain lukijalla sopivasti hyllyssä ole. Niin muuten teen rosterista siihen holkin ja vaihdan vain pitemmän pultin.
Eli tallipäivät jää taas tältä erää. Kuvia en nyt napsinut kun akku oli puhelimesta loppu mutta lupaan taas ensiviikolle kuvia kuinka tämä edistyy.
Toivotaan että ensiviikolle tulee hiukan muutakin osaa. Ollut esim pakosarjan tiivisteet 2kk toimituksessa..
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: CE124 = OM606
Ei ainakaan silmiin tarttunut, että mikä pumppu sinne meni paikoilleen? Jos vakio elementeillä oleva pumppu niin 13-15jykk pitäs ajotuksen olla ajotustapilla laitettuna.smaxi11 kirjoitti:
Noh 603:en pumppu saatiin paikalleen ja ennakko ruuvailtiin 20-22 JYKK. Jonka olen kuullut hyvä olevan.
Re: CE124 = OM606
ja se todellinen ennakko on jossain 20-22 astetta eykk isoilla tapeilla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: CE124 = OM606
Elikkä 603;en turbon pumppu tuli paikalleen vakio tappeilla.
Tuhon nyt säädetty lukitus tapilla.
Eli väännetäänkö siis ajoitusta 13-15 paikkeille!?!? ja onkose nyt E vai J
Tuhon nyt säädetty lukitus tapilla.
Eli väännetäänkö siis ajoitusta 13-15 paikkeille!?!? ja onkose nyt E vai J
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: CE124 = OM606
Vakiotapeilla 13-15 JYKK ajotusmerkillä/tapilla laitettuna.smaxi11 kirjoitti:Elikkä 603;en turbon pumppu tuli paikalleen vakio tappeilla.
Tuhon nyt säädetty lukitus tapilla.
Eli väännetäänkö siis ajoitusta 13-15 paikkeille!?!? ja onkose nyt E vai J
Ja ei oo ollu mulla missään kiinni se takakiinnike pumpussa. Enemmän vaan työtä kun hienosäätää ajotusta.
Re: CE124 = OM606
Kiitos tästä infosta
Kuvia on taas viime kerralta. Mutta nyt lomaillaan rouvan kanssa joten ensiviikolla taas tallille.
Banjo liittimet tuli 2vko odottelun jälkeen joten päästään noita polttoaine linjoja tekemään.
Viime kerralla tankki tyhjättiin vanhasta bensasta ja bensa pumppu nostettiin pois välistä.
Laatikon kannake rakennettu uusiksi.
Puhallettu tulo ja paluu linja tyhjäksi vanhoista höyryistä.
Siitä muutama kuva viime kerralta.
Ensi viikolla sitten lisää kuvituksia ja tarinaa.
Nyt jatketaan lomaa. Kommentoikaa vapaasti mutta pidetään asiallisena niinkuin tähän asti
Kuvia on taas viime kerralta. Mutta nyt lomaillaan rouvan kanssa joten ensiviikolla taas tallille.
Banjo liittimet tuli 2vko odottelun jälkeen joten päästään noita polttoaine linjoja tekemään.
Viime kerralla tankki tyhjättiin vanhasta bensasta ja bensa pumppu nostettiin pois välistä.
Laatikon kannake rakennettu uusiksi.
Puhallettu tulo ja paluu linja tyhjäksi vanhoista höyryistä.
Siitä muutama kuva viime kerralta.
Ensi viikolla sitten lisää kuvituksia ja tarinaa.
Nyt jatketaan lomaa. Kommentoikaa vapaasti mutta pidetään asiallisena niinkuin tähän asti
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Re: CE124 = OM606
Nyt menee projekti jäihin hetkeksi
Sain sunnuntai aamuna kotisohavalle iloisen viestin/kuvan kanssa
Autoa oli siirretty tallista vetämällä ja siirron yhteydessä se oli "lipsahtanut" koivuun perse edellä.
Pieni motivaatio pula iski vauriot nähdessäni. Mutta nyt sitten etsitään tälle "ruosteetonta" elimen luovuttajaa josta saadaan kaikki peräpään pelit osat. Saatetaan samalla auto korpipenkkiin ja aloitetaan ne korityöt ennaikoitua aiemmin eli Levitetty CE tulee tästä laitteesta vielä vaikka hiukan rujon näköinen on kuvissa.
Autohan oli laatikkoa ja polttoaine linjoja vaille valmis ajuun. Todistuksia vaille valmis leimalle. Mutta kohtalo joskus päättää toisin.
Auto laukesi aikoinaan 2011 lokakuussa, nyt lokakuussa se kohtasi koivun. Odottelen siis innolla tulevia lokauita
Hyvää ja antoisaa talven alkua kaikille. PS Onneksi enää 4vkoa thaimaan matkaan
Sain sunnuntai aamuna kotisohavalle iloisen viestin/kuvan kanssa
Autoa oli siirretty tallista vetämällä ja siirron yhteydessä se oli "lipsahtanut" koivuun perse edellä.
Pieni motivaatio pula iski vauriot nähdessäni. Mutta nyt sitten etsitään tälle "ruosteetonta" elimen luovuttajaa josta saadaan kaikki peräpään pelit osat. Saatetaan samalla auto korpipenkkiin ja aloitetaan ne korityöt ennaikoitua aiemmin eli Levitetty CE tulee tästä laitteesta vielä vaikka hiukan rujon näköinen on kuvissa.
Autohan oli laatikkoa ja polttoaine linjoja vaille valmis ajuun. Todistuksia vaille valmis leimalle. Mutta kohtalo joskus päättää toisin.
Auto laukesi aikoinaan 2011 lokakuussa, nyt lokakuussa se kohtasi koivun. Odottelen siis innolla tulevia lokauita
Hyvää ja antoisaa talven alkua kaikille. PS Onneksi enää 4vkoa thaimaan matkaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut smaxi11, Su 22.07.2018 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Re: CE124 = OM606
Noniin tovin katselun, etsinnän sekä motivaation keräyksen jälkeen on elimenluovuttaja löytynyt coupelle. Pienten hipistelyjen jälkeen kelpaa perheen kuljettamiseen jouluun asti, ensi keväänä tarkoitus rueta pilkkomaan osiksi uutta kulmaa tuohon projekti coupeen sekä mitä itselle nyt jemmaan tarvitsee muut osat autosta tulee listattuna myyntiin keväällä/kesällä -19
Eli löytyi tuollainen -87 CE 230+5v manual + ASD
Eli löytyi tuollainen -87 CE 230+5v manual + ASD
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 14.04.2016 19:28
Re: CE124 = OM606
Itellä kanssa kokemusta tuosta kun säilytyspaikassa mersu menee mutkalle. .. 30h nyt tehty töitä ja on "sinne päin",ja korvauksia tuskin tulen saamaan.
W124 om606 Turbo
W211 270cdi
W211 270cdi
Re: CE124 = OM606
Juu tälläsiä tapahtuu, onneksi siitä selviää uudella pellillä, toki motivaatio kyllä koki kovan kolauksen
Eikä sekään helpottanut että korjauspeltejä ei tahtonut löytyä kuin alkuperäisenä. Kyseinen kylkipalalla olikin sen mukainen hintalappu n;3000€. Melkein vuosihan tuohon meni sopivan pellin luovuttaa etsiessä. Hinta/kunto sopivaa. Joko liian hyvä purettavaksi tahi liian kallis mädäksi.
Mutta nyt sellainen on ja haaveissa saada se ensi kesällä omaan talliin.
Tulipahan siihen laatikkokin haettua 722.3 odottelee vetolevyn ja turbiinin kanssa. Joten se alkaisi olla kasausta vaille.
Toki johtosarja pitää vielä tehdä Väyrysen sarjasta. Jos ei jollain ole jouten om603 johtosarjaa moottorin osalta
Eikä sekään helpottanut että korjauspeltejä ei tahtonut löytyä kuin alkuperäisenä. Kyseinen kylkipalalla olikin sen mukainen hintalappu n;3000€. Melkein vuosihan tuohon meni sopivan pellin luovuttaa etsiessä. Hinta/kunto sopivaa. Joko liian hyvä purettavaksi tahi liian kallis mädäksi.
Mutta nyt sellainen on ja haaveissa saada se ensi kesällä omaan talliin.
Tulipahan siihen laatikkokin haettua 722.3 odottelee vetolevyn ja turbiinin kanssa. Joten se alkaisi olla kasausta vaille.
Toki johtosarja pitää vielä tehdä Väyrysen sarjasta. Jos ei jollain ole jouten om603 johtosarjaa moottorin osalta
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 14.04.2016 19:28
Re: CE124 = OM606
No hyi helv.. minkä hintainen pellin pala Keulaan korjauspellit "vähän" halvempia
W124 om606 Turbo
W211 270cdi
W211 270cdi
Re: CE124 = OM606
No äläpä kyselivät Tuonko koko auton heille hartikaiseen korjattavaksi. Annakku mietin ööö en Oishan siitä varmaan 10K€ laskun ainakin saanu
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Re: CE124 = OM606
Mulla olis tyhjä coupen koppa jos et raaski tuota kokonaista alkaa pilkkomaan 300€ jossa suora ja hyvä kylki
Re: CE124 = OM606
Ei toistaiseksi tarvetta, mutta pidän mielessä jos mieli muuttuu tämän coupen pilkkomisen suhteen.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Re: CE124 = OM606
Johan olosuhteiden takia viivähti tämä projekti.
Mutta nyt on laikkakone laitettu tulille ja tarvittavat pellit irroitettu.
Myös kohtuullisen kallis ja Coupen takalasi lähti ehjänä irti JA SEURAA ILMAINEN vinkki. Mattopuukolla lasin alareunaan viiltoja sisäpuolelta siitä 1mm sinkki läpi puukapulat päihin ja eikun sahaamaan.
Kestää tuo sinkki todella hyvin lämpöä sekä punos rakenteen myötä leikkaa myös hyvin. 1M hinta taisi olla puuilossa 83cent.
Eli osat kasassa.
- Takakylki
- Takavalot
- Pohjalevyä nurkka
- Takalukkopelti
- Takakontin luukku
Seuraavaksi olisikin projekti coupen pilkkominen ja hitsailu kasaan.
Hylsyksi purkaminen, pohjatöiden teko ja yli maaluuseen.
Eioo valmis, mutta onhan olkiluoto 3 vielä kesken
Mutta nyt on laikkakone laitettu tulille ja tarvittavat pellit irroitettu.
Myös kohtuullisen kallis ja Coupen takalasi lähti ehjänä irti JA SEURAA ILMAINEN vinkki. Mattopuukolla lasin alareunaan viiltoja sisäpuolelta siitä 1mm sinkki läpi puukapulat päihin ja eikun sahaamaan.
Kestää tuo sinkki todella hyvin lämpöä sekä punos rakenteen myötä leikkaa myös hyvin. 1M hinta taisi olla puuilossa 83cent.
Eli osat kasassa.
- Takakylki
- Takavalot
- Pohjalevyä nurkka
- Takalukkopelti
- Takakontin luukku
Seuraavaksi olisikin projekti coupen pilkkominen ja hitsailu kasaan.
Hylsyksi purkaminen, pohjatöiden teko ja yli maaluuseen.
Eioo valmis, mutta onhan olkiluoto 3 vielä kesken
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: To 15.10.2009 12:01
Re: CE124 = OM606
Kysymys takalasiin liittyen: onko c124 lasi aina liimattu kiinni koriin? Ainakin mulla (-92) lasin ja korin välissä on joku "kumihuuli", saako sitä säilymään ehjänä jos lasin irrottaa?smaxi11 kirjoitti: ↑Ti 02.06.2020 11:01 Johan olosuhteiden takia viivähti tämä projekti.
Mutta nyt on laikkakone laitettu tulille ja tarvittavat pellit irroitettu.
Myös kohtuullisen kallis ja Coupen takalasi lähti ehjänä irti JA SEURAA ILMAINEN vinkki. Mattopuukolla lasin alareunaan viiltoja sisäpuolelta siitä 1mm sinkki läpi puukapulat päihin ja eikun sahaamaan.
Kestää tuo sinkki todella hyvin lämpöä sekä punos rakenteen myötä leikkaa myös hyvin. 1M hinta taisi olla puuilossa 83cent.
Eli osat kasassa.
- Takakylki
- Takavalot
- Pohjalevyä nurkka
- Takalukkopelti
- Takakontin luukku
Seuraavaksi olisikin projekti coupen pilkkominen ja hitsailu kasaan.
Hylsyksi purkaminen, pohjatöiden teko ja yli maaluuseen.
Eioo valmis, mutta onhan olkiluoto 3 vielä kesken
Re: CE124 = OM606
Saattaa tovin vastaus kestää jos topiikin aloittajaa tavoittelee kysymys, taitaa kaksi vuotta olla foorumille kirjautumisesta.