W210 Viritys ja Akselisto
W210 Viritys ja Akselisto
Iltaa! Löytys itellä kaks väyrystä. 270 Sedan ja 320 Farmari. Farmari meni purkuun ja oon miettinyt tekniikan vaihtoa farkusta sedaniin ja etu ja taka-akselin vaihtoa myös. Onkos teillä tietoa passaako farmarin akselit sedaniin muokkauksella tai ilman? Ja mitenkäs ootte piristellyt 320 konetta? Cdi koneita molemmat. Ja tarkoituksenahan on hiekkapuhaltaa ja pulveri maalata akselit ja tukivarret. Helpommallakin tieten pääsis mutta harrastuksen piikkiin menee
Re: W210 Viritys ja Akselisto
Itse oon miettinyt että suuttimet/suuttimen päät vaihtaisi, 400cdi pumppu ja kp-pumppu. Hx35/40super. BlackSmoken veivit. Mihinköhäs asti nuilla pääsis?
Re: W210 Viritys ja Akselisto
Miksi veivit? Vai meinasitko paljonkin yli 500hv siitä ottaa?
Vaki kanget kestää paljon pidemmälle kuin alusta on ajettavissa, ensin tulee paljon muita murheita vastaan ennen kuin kiertokankia tarvitsee vaihtaa.
Suuttimet maksaa toista tonnia, ohjelmointi 500 laatikon vahvistus kolme tonnia jne.
Siinä vaiheessa kun auto käy ja toimii on rahaa palanut enemmän kuin alkuun uskaltaa edes kuvitella.
Vaki kanget kestää paljon pidemmälle kuin alusta on ajettavissa, ensin tulee paljon muita murheita vastaan ennen kuin kiertokankia tarvitsee vaihtaa.
Suuttimet maksaa toista tonnia, ohjelmointi 500 laatikon vahvistus kolme tonnia jne.
Siinä vaiheessa kun auto käy ja toimii on rahaa palanut enemmän kuin alkuun uskaltaa edes kuvitella.
Re: W210 Viritys ja Akselisto
.
Vanhan auton (OM613/648) sellainen reilumpi tehonlisäys alkaa ajo - omituisuuksien kuntoon laitolla.
Sitten moottorin kunnostus + jäähdytys (syyläri, cooleri ...) ja laatikon vahvistus. Vähänkään suurempi tehonlisä on itseasiassa lämmönhallintakysymys, luulisin että lämpökuorma lisii suhteessa jotain tehon neliöön.
Teho tulee suuremmilla suuttimilla, sopivalla pakosarjalla + ahtimella, 400cdi,n kp-pumpulla + lisäpumpulla matalapainepuolelle, jäykemmillä venttiilin jousilla, hiotuilla nokilla, 4bar mapilla, sekä jonkinlaisella ohjelmalla.
Aika helposti pääsee ~500hv,n, siitä ylöspäin alkaa maksamaan.
Kymmenen kiloa olisi hyvä olla rahaa, niin varmaankin saa jo auton, jolla on sitten kiva ajaakkin.
Valmista pakettia voi kysyä vaikka Herlevin Matilta.
Vanhan auton (OM613/648) sellainen reilumpi tehonlisäys alkaa ajo - omituisuuksien kuntoon laitolla.
Sitten moottorin kunnostus + jäähdytys (syyläri, cooleri ...) ja laatikon vahvistus. Vähänkään suurempi tehonlisä on itseasiassa lämmönhallintakysymys, luulisin että lämpökuorma lisii suhteessa jotain tehon neliöön.
Teho tulee suuremmilla suuttimilla, sopivalla pakosarjalla + ahtimella, 400cdi,n kp-pumpulla + lisäpumpulla matalapainepuolelle, jäykemmillä venttiilin jousilla, hiotuilla nokilla, 4bar mapilla, sekä jonkinlaisella ohjelmalla.
Aika helposti pääsee ~500hv,n, siitä ylöspäin alkaa maksamaan.
Kymmenen kiloa olisi hyvä olla rahaa, niin varmaankin saa jo auton, jolla on sitten kiva ajaakkin.
Valmista pakettia voi kysyä vaikka Herlevin Matilta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W210 Viritys ja Akselisto
Ihan mielenkiinnosta kysyn mitä herrat tarkoittaa ajettavalla alustalla? Olen koko autoharrastus-aikani ihmetellyt kommentteja joissa kyseenalaistetaan tehon kasvatus ilman että alustalle tehdään jotain mystistä. Kyllä tehosta ja vauhdista voi nauttia ilman polyuretaani puslia ja matalaa jäykkää alustaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W210 Viritys ja Akselisto
.
Kyllä kyse on niinkin eksoottisesta asiasta, kun että jarrut on kunnossa.
Lisäksi minimivaatimuksena laakerit, iskarit, nivelet ja puslat on ehjät.
Siis vähinttäänkin tehtaan vakio alustan veroisessa kunnossa.
Uretaanipuslia ei kannata vierastaa.
Vaikka kaikki puslat on vaihdettu jäykimpiin uretaanisiin, niin ei mitään negatiivista sanottavaa, ei ajo-ominaisuuksista, eikä mukavuudesta.
Unibaaleilla edelleen vaan paranee.
Jos jotian negatiivista pitää aiheesta keksiä, niin kaikki renkaista tulevt äänet johtuu selvemmin rungon kautta kabiiniin.
Kyllä kyse on niinkin eksoottisesta asiasta, kun että jarrut on kunnossa.
Lisäksi minimivaatimuksena laakerit, iskarit, nivelet ja puslat on ehjät.
Siis vähinttäänkin tehtaan vakio alustan veroisessa kunnossa.
Uretaanipuslia ei kannata vierastaa.
Vaikka kaikki puslat on vaihdettu jäykimpiin uretaanisiin, niin ei mitään negatiivista sanottavaa, ei ajo-ominaisuuksista, eikä mukavuudesta.
Unibaaleilla edelleen vaan paranee.
Jos jotian negatiivista pitää aiheesta keksiä, niin kaikki renkaista tulevt äänet johtuu selvemmin rungon kautta kabiiniin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W210 Viritys ja Akselisto
Tästä olen täysin samaa mieltä. Oletin sen olevan itseisarvo jokaisella harraste- tai pitoautolle.
Nämähän on enempi makuasioita... NVH on mielestäni jo kamala urkkupuslilla puhumattakaan nylonisista tai uniball-nivelistä.tuikku kirjoitti: ↑Pe 18.03.2022 19:29Uretaanipuslia ei kannata vierastaa.
Vaikka kaikki puslat on vaihdettu jäykimpiin uretaanisiin, niin ei mitään negatiivista sanottavaa, ei ajo-ominaisuuksista, eikä mukavuudesta.
Unibaaleilla edelleen vaan paranee.
Jos jotian negatiivista pitää aiheesta keksiä, niin kaikki renkaista tulevt äänet johtuu selvemmin rungon kautta kabiiniin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W210 Viritys ja Akselisto
Tarkoituksena olisi ottaa 300-400 kaakkia pihalle ja alustaan oon miettiny kaikki puslat uretaanisiksi mutta mietityttää miten farkku väyrysen takakelkka passaa sedaniin? Irtonaiset akselit/tukivarret/jarrut yms löytyy jo. Mainittakoon siis että farkku on 320 ja sedani on 270. Eli tarkoitus olisi vaihtaa motti akselit vakaajat yms sedaniin
Ja veiveistä oli justiinsa puhetta kavereitten kanssa vähän aikaa sitten että ei tulisi kestämään edes tuohon 350-400 kaakkiin saakka, niin sillä mietin myös niiden päivittämistä.
Itsehän oon siis vasta alotteleva tässä viritys hommassa niin kaikki neuvot ja avut on kullan kalliita!
Ja veiveistä oli justiinsa puhetta kavereitten kanssa vähän aikaa sitten että ei tulisi kestämään edes tuohon 350-400 kaakkiin saakka, niin sillä mietin myös niiden päivittämistä.
Itsehän oon siis vasta alotteleva tässä viritys hommassa niin kaikki neuvot ja avut on kullan kalliita!
Re: W210 Viritys ja Akselisto
Kannattaa varmaan selvittää ensin asiaa tietäviltä mitä kannattaa vaihtaa eikä arvailla kavereiden kanssa että tarvitsee sitä tätä ja tuota.
Tuohon tavoitteeseen pääsee jo ahtimen vaihtamalla ja suuremmilla suuttimilla, paremmalla välijäähdyttimellä. 300hv ei tarvitse oikein mitään osia vaihtaa, 4bar mappi ja välijäähdytin Hyvä ohjelma.
Tuohon tavoitteeseen pääsee jo ahtimen vaihtamalla ja suuremmilla suuttimilla, paremmalla välijäähdyttimellä. 300hv ei tarvitse oikein mitään osia vaihtaa, 4bar mappi ja välijäähdytin Hyvä ohjelma.