Mulla olis aiemmista mersuista jääny ylimääräiseksi noita avaimia 3kpl niin saako ne jotenkin uudelleen ohjelmoitua että sopis tähän ? On siis tätä samanmallin avainta kun tämän w220 ? Mitähän mahtaa maksaa jos ne kaikki laittais samaan autoon sopivaksi jos se siis on mahdollista
Eipä niitä oikein järkevästi taida saada... muutoinhan niitä vahoja naitetuja avaimia myytäisiin ebayssä koppakaupalla.
en edes tarkasti tiedä miten 'tyhjän' aivaimen koodaus tehdään, muutakuin että joku valmistajan Green key tarvitaan mukana... sillekin lienee olemassa joku kiertokeino mutta hankalaa se varmasti on. Starilla ne virtalukolle naitetut avaimet kyllä sitten näkyy. Kloonaus taas on vain nimensä mukaisesti kopio, eli virtalukolla ei näy kuin yksi ja sama avain koodattuna.
Joo täytyy vähän kysellä jostain lukkosepältä että onnistuisko lisäavaimen teko... pitäs löytää hyvät vanteet myös tähän alle mutta ei oo vielä oikeen tullu omaan silmään sopivia vastaan. Tavallaan haluis vetää orkkis vanteilla mut tavallaan heittäs jotku kunnon pullat alle.
Kävin selvittelee äsken tota vasemman peilin vilkun toimintaa, kun peili kääntyy aukipäin yli puolenvälin niin ei enää vilkku toimi peilissä. Mutta heti kun peili on ikkunaa vasten niin pelaa normaalisti ? Mikä tän aiheuttaa ? Kattelin mikrokytkimen ja ei vaikuttanut toimintaan millään tavalla. Olis mukava saada toimintaan tuo vilkku jopa ajossa . Ja samalla käyn katsomassa korjaantuisiko tuo coolant visit workshop valo kun kolvaa uuden johdon liittimet tohon flektille. Oli vanha pinni hapettunut poikki...
Edit: heiluttelin myös oven johtosarjaa samalla kun rämppäsin katkasijaa ja ei vaikuttanut mitenkään, onko näissä joku jippo mitä pitää tietää
marsumersu2013 kirjoitti: ↑Pe 28.01.2022 14:22
Kävin selvittelee äsken tota vasemman peilin vilkun toimintaa, kun peili kääntyy aukipäin yli puolenvälin niin ei enää vilkku toimi peilissä. Mutta heti kun peili on ikkunaa vasten niin pelaa normaalisti ? Mikä tän aiheuttaa ? Kattelin mikrokytkimen ja ei vaikuttanut toimintaan millään tavalla. Olis mukava saada toimintaan tuo vilkku jopa ajossa . Ja samalla käyn katsomassa korjaantuisiko tuo coolant visit workshop valo kun kolvaa uuden johdon liittimet tohon flektille. Oli vanha pinni hapettunut poikki...
Edit: heiluttelin myös oven johtosarjaa samalla kun rämppäsin katkasijaa ja ei vaikuttanut mitenkään, onko näissä joku jippo mitä pitää tietää
On ihan tyypillistä että niitä johtoja menee poikki. Omastani piti korjata molemmin puolin. En sitten korjauksen jälkeen käyttänytkään peilien taittoa kuin pesukoneessa. Mutta myös niitä vilkkuja hajoilee, uusin itse molemmille puolille nekin.
marsumersu2013 kirjoitti: ↑Pe 28.01.2022 14:22
Kävin selvittelee äsken tota vasemman peilin vilkun toimintaa, kun peili kääntyy aukipäin yli puolenvälin niin ei enää vilkku toimi peilissä. Mutta heti kun peili on ikkunaa vasten niin pelaa normaalisti ? Mikä tän aiheuttaa ? Kattelin mikrokytkimen ja ei vaikuttanut toimintaan millään tavalla. Olis mukava saada toimintaan tuo vilkku jopa ajossa . Ja samalla käyn katsomassa korjaantuisiko tuo coolant visit workshop valo kun kolvaa uuden johdon liittimet tohon flektille. Oli vanha pinni hapettunut poikki...
Edit: heiluttelin myös oven johtosarjaa samalla kun rämppäsin katkasijaa ja ei vaikuttanut mitenkään, onko näissä joku jippo mitä pitää tietää
On ihan tyypillistä että niitä johtoja menee poikki. Omastani piti korjata molemmin puolin. En sitten korjauksen jälkeen käyttänytkään peilien taittoa kuin pesukoneessa. Mutta myös niitä vilkkuja hajoilee, uusin itse molemmille puolille nekin.
Joo vasemman peilin johtoja heiluttelin niin ensin toimi vilkku ja sitten hävis. täytyy siis ottaa pahvi irti ja johdot käteen ja korjailla kunnolla
Tuli kokeiltua cooleriakin keulille. Muuten menee nätisti mutta pohjamuovien kiinniikkeitä saa vähän muokata ja ihan 2-3cm siivu törmäyspalkin reunoista pois . Ja kennon koko 600x300x76mm
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MouTine kirjoitti: ↑Ke 09.02.2022 07:54
Vaihteistollekkin olisi hyvä laittaa jäähy. Ja poistaa se onneton vesikiertonen käytöstä.
Tätä itseasiassa eilen aloin miettimään että jos vaihtais syylarin jostain 320cdi manuaalista tai sitten tulppaa tämän lähdöt.
Minkäkokoinen tommosessa jäähdytin,lauhdutin,cooleri on todettu 722.6 hyväksi ? Todennäköisesti tästä tulee vaan kesäauto niin ei tarvi pakkasia silleen miettiä.
MouTine kirjoitti: ↑Ke 09.02.2022 07:54
Vaihteistollekkin olisi hyvä laittaa jäähy. Ja poistaa se onneton vesikiertonen käytöstä.
Tätä itseasiassa eilen aloin miettimään että jos vaihtais syylarin jostain 320cdi manuaalista tai sitten tulppaa tämän lähdöt.
Minkäkokoinen tommosessa jäähdytin,lauhdutin,cooleri on todettu 722.6 hyväksi ? Todennäköisesti tästä tulee vaan kesäauto niin ei tarvi pakkasia silleen miettiä.
Asennuspaikka ja tila ratkaisee varmaan eniten. Itse oon tykännyt laittaa Haydenin UltraCool seriesin malleja. Isointa tai toisiksi isointa. Mersulla toki on ihan omakin vaihteistoöljyn jäähdytintä, jossa on ohikierto-termostaatti, mutta en näe siinä maksettua etua kun kerta on vain kesäkäytössä. Ebaystä löytää myös vaikka millasia purkuautoista.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
MouTine kirjoitti: ↑Ke 09.02.2022 07:54
Vaihteistollekkin olisi hyvä laittaa jäähy. Ja poistaa se onneton vesikiertonen käytöstä.
Tätä itseasiassa eilen aloin miettimään että jos vaihtais syylarin jostain 320cdi manuaalista tai sitten tulppaa tämän lähdöt.
Minkäkokoinen tommosessa jäähdytin,lauhdutin,cooleri on todettu 722.6 hyväksi ? Todennäköisesti tästä tulee vaan kesäauto niin ei tarvi pakkasia silleen miettiä.
Asennuspaikka ja tila ratkaisee varmaan eniten. Itse oon tykännyt laittaa Haydenin UltraCool seriesin malleja. Isointa tai toisiksi isointa. Mersulla toki on ihan omakin vaihteistoöljyn jäähdytintä, jossa on ohikierto-termostaatti, mutta en näe siinä maksettua etua kun kerta on vain kesäkäytössä. Ebaystä löytää myös vaikka millasia purkuautoista.
Joo täytyy ostaa tuommonen! Onko porukka ottanut noita turbon silencereitä pois noista ahtoputkista ? Ja egr ja läpät pitäs myös poistaa mutta ei taida ilman ohjelmaa toimia niin ajelen varmaan siihen asti kunnes kaikki palikat vaihdeltu moottoriin niin saa samalla nekin ruksia pois. Onko ilmamäärämittari enään tarpeellinen kun tästä alkaa voimaa ottamaan ? Näistä pystyy senkin poistamaan käytöstä vissiinkin ?
Mistä muuten johtuu kun laittaa puhaltimen low asennolle niin tulee kylmää,mutta laittaa 12 asteen lämmölle niin siitä ylöspäin puhaltaa niin pirun kuumaa joka paikasta... onko näissä joku kikka mitä pitää tehdä että sais toimimaan oikeesti ton puhaltimen silleen että ei tarvi kokoajan räplätä ajossa . Alkaa hermo menemään ku kylmää,kuumaa,kylmää,kuumaa kokoajan joutuu säätelee ajossa...
Ilmastoinnin pitäisi automatiikallakin toimia paremmin kuin useimmissa autoissa. Jumittaako nyt jokin läppä vai pässin kiveksetkö jumissa, onko anturien data oikein? Sieltä valikkojen takaa löytyy tietoa mikä auttaa eteenpäin.
Ilmastoinnin pitäisi automatiikallakin toimia paremmin kuin useimmissa autoissa. Jumittaako nyt jokin läppä vai pässin kiveksetkö jumissa, onko anturien data oikein? Sieltä valikkojen takaa löytyy tietoa mikä auttaa eteenpäin.
Kiitos Jusi! Kävin kattelee että mitä näkyy. Luin koodit ha näytti vaan yhtä koodia. Ei muuttunut mihinkään koodien nollauksella niin täytyy varmaan alkaa kattelee tota puhaltimen läppien asentoja tai jotain että selviäis, tää on muutenkin ollu tosi lämmin auto sisältä ja lämpee -28c pakkasessakin melkein yhtä nopeesti kun bensa . En tiedä mitä on tehty mutta näin on .
Kävin myös äsken kattelee tota imusarjaa jos siitä poistais sen egr ja imusarjan läpät. No eipä ollu läpille edes paikkaa että onko näissä läpättömiä imusarjojakin jo valmiiksi ... täytyy kehitellä ton egr deleten jälkeen joku jippo miten saa vesiletkut sitten tulpattua vai vedetäänkö ne vaan yhteen.
Läpättömiä OM648 imusarjoja oli ainakin jossain pakuissa, ja ehkä sitten näissäkin, veikee hommahan oli kun jenkkilässä tilailevat 'Euro- manifoldeja' kun luulevat että täällä läppiä ei ollut missään, mutta tarkistin yhdenkin jantterin varaosanumeron, sama löytyi mun auton EPC:stä mulla mulla oli läpät.
MiHe kirjoitti: ↑La 12.02.2022 20:17
Läpättömiä OM648 imusarjoja oli ainakin jossain pakuissa, ja ehkä sitten näissäkin, veikee hommahan oli kun jenkkilässä tilailevat 'Euro- manifoldeja' kun luulevat että täällä läppiä ei ollut missään, mutta tarkistin yhdenkin jantterin varaosanumeron, sama löytyi mun auton EPC:stä mulla mulla oli läpät.
Joo näin luin kanssa . Missä tossa imusarjassa luki numerosarja ? En kerinny sen kummemmin perehtyy kun kattelin että mitä helvettiä ei oo läppiä ollenkaan ??
En mä siis sitä fyysisestä osasta numeroo katsonut, vaan EPC:ssä oli mun autolla sama numero minkä mukaan jenkki oli tilannut euroopasta läpättömän version. Mutta mulla oli läpät.
Ei sitä eg venttiiliä ole pakko mihkään poistaa, tulppaa putken ja sillä hyvä. Imuputkesta sorvaa sekoittajan mäkeen niin virtaa vähän paremmin, näin ainakin om647 tein.
MJPfin kirjoitti: ↑Su 13.02.2022 10:38
Ei sitä eg venttiiliä ole pakko mihkään poistaa, tulppaa putken ja sillä hyvä. Imuputkesta sorvaa sekoittajan mäkeen niin virtaa vähän paremmin, näin ainakin om647 tein.
Nii juu eli laittaa pellin siihen egr laipan päähän ja jättää ne romut paikalleen. Tuleeko siitä koodia tauluun jos siinä on romut paikallaan ja liitin kiinni ? Jos tulee niin sit otan samalla kaikki pois niin saa siistimmäksi muutenkin.
Samalla otan ne silencerit pois ahtoputkista. Sit pitäs alkaa polttoaine ja turbohommia kattelee.
Tulee koodi ennen kun ohjelmoi pois.
Itse yleensä jätän kaikki vakion näköiseksi jos sattuu yli innokas katsuri kohdalle ja vilkaisee pellin alle. Ei löydä mitään näkyvää muutosta niin äkkiä kun kaikki romut paikoillaan.
Kävin tos äsken ottaa koko putkiston alas,tarkotus tehdä 3,5" downpipe ja siit kahdella 3" putkella perälle
Edit: on muuten 320cdi rhd mallin downpipe aika tyhmästi tehty. Painettu puoliksi kasaan rattiakselin vierestä vaikka mahtuis 102mm putki heittämällä sen ohi ... saattaa siinä tulla jo isoin ero
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vakio suuttimista lähtee sen 50-55hv sylinteri kun oikein tehty ohjelma. Näkyy olevan 2003 autoissa om648 aika yleisesti läpättömät imusarjat, useampi tullut vastaan.
Ahdin on ihan ensimmäinen mikä kannattaa vaihtaa, saattaa alkaa siivet taipumaan kompurasta tuon 300hv päälle mennessä jos sinne pääsee.
Ja putkisto kun virtaa hyvin niin ei kannata ihmetellä jos käryttää, varsinkin vanhalla ahtimella, herkästi itkee öljyä pakopesään kun pakopaine putoaa turbiinin jälkeen.