w116/w126/w124 orginaalit mankat?
w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Jotenkin koko mersuilun historian aikana en ole kiinnittänyt hirveästi huomiota siihen, millaisia soittimia noisa ostamissani autoissa on. Osasta löytyy alkuperäiset soittimet, osasta ei. Asia ei ole kiinnostanut varmaankaan, koska autoilla tulee ajettua usein aika satunnaisesti ja usein ilman radion kuuntelua ollenkaan.
Joten tämä aihepiiri on jäänyt itseltä selvittämättä ja nyt talven aikana ajattelin yrittää hankkia w116 - w126 - w124 akselille autoihin omat, alkuperäiset Beckerit.
Eli kysymys: mitkä Beckerin mallit näissä alunperin on todennäköisimmin olleet?
w116 450SE 1975
w126 300SE 1986
w124 230E 1988
Ja tietenkin toimivia radioita saa minulle tarjota, mikäli foorumilaisten tavaroista sellaisia ylimääräisenä löytyy. EBAY lienee sitten paras paikka hankkia näitä?
Joten tämä aihepiiri on jäänyt itseltä selvittämättä ja nyt talven aikana ajattelin yrittää hankkia w116 - w126 - w124 akselille autoihin omat, alkuperäiset Beckerit.
Eli kysymys: mitkä Beckerin mallit näissä alunperin on todennäköisimmin olleet?
w116 450SE 1975
w126 300SE 1986
w124 230E 1988
Ja tietenkin toimivia radioita saa minulle tarjota, mikäli foorumilaisten tavaroista sellaisia ylimääräisenä löytyy. EBAY lienee sitten paras paikka hankkia näitä?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Auton varustelistauksesta voisi nähdä, mikä soitin siellä on ollut. VIN numero esim. tuonne: https://www.lastvin.com/
124sen osalta löytyi tällaista tietoa: viewtopic.php?t=156194
124sen osalta löytyi tällaista tietoa: viewtopic.php?t=156194
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Omasta mielestä valtavan hyvä sivu mm. juuri tällaisiin kysymyksiin on meinbenz.de.
Tuolta voi katsoa haluamalleen aikajaksolle hinnastot näille vanhoille Mersuille ja samalla näkee täsmällisesti, että mitä varusteita mihinkin aikaan on ollut mihinkin malliin tarjolla ja millä hinnalla.
Siitä en kyllä varmaksi voi sanoa, että onko kaikki 100% oikein tuolla, mutta toisaalta itse en ole ikinä mitään virhettäkään muistaakseni havainnut.
Tuolta voi katsoa haluamalleen aikajaksolle hinnastot näille vanhoille Mersuille ja samalla näkee täsmällisesti, että mitä varusteita mihinkin aikaan on ollut mihinkin malliin tarjolla ja millä hinnalla.
Siitä en kyllä varmaksi voi sanoa, että onko kaikki 100% oikein tuolla, mutta toisaalta itse en ole ikinä mitään virhettäkään muistaakseni havainnut.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Tämähän on loistava sivusto.TänksNozki kirjoitti: ↑Su 21.11.2021 13:22 Omasta mielestä valtavan hyvä sivu mm. juuri tällaisiin kysymyksiin on meinbenz.de.
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Tuolta Meinbenzistä saa aika hyvin selville radioiden mallit. Beckerillä oli kuitenkin sama tapa kuin Mersulla, eli samaa mallinimeä voitiin valmistaa 1960-luvulta 2000-luvulle. Täytyy siis tuntea ulkonäön lisäksi tyyppi- tai mallinumero esim. Mexico-myyntinimellä olevasta radiosta, jotta sen voi ajoittaa oikean aikakauden autoon. Riegerin Becker-kirja tarjoaa lähes parhaan avun tunnistamiseen.
Lisäksi pitkän aikavälin seurannan perusteella voisin väittää, että auton ostohinta ja radion ostohintra kulkivat aikalailla käsi kädessä. Eli W124 200 D:n ostanut harvemmin valitsi Mexico CD:tä keskikonsoliin, vaan "hinnat alkaen" Avuksen tai korkeintaan Europan. Jälleen yksi suola harrastukseen.
Eren autojen tapauksissa ehdottaisin seuraavaa:
1975 450 SE:hen oikea radio olisi raidoitetulla etulevyllä oleva ns. Nadelstreifen-Mexico BE0202/0374.
1986 300 SE vaatii myös malliston yläpään soundia, kuitenkin huomioiden, että liikutaan S-sarjan malliston alapäässä. Jos rahkeet eivät ihan riitä Mexico 753:een variaatioineen, telaketju-Grand Prix 0760/0761 on oikein hyvä vaihtoehto.
1988 230 E on ollut aikanaan laatutietoisen järkimiehen valinta, jolloin Europa 0749 voisi olla sopiva radioksi siihen autoon.
Lisäksi pitkän aikavälin seurannan perusteella voisin väittää, että auton ostohinta ja radion ostohintra kulkivat aikalailla käsi kädessä. Eli W124 200 D:n ostanut harvemmin valitsi Mexico CD:tä keskikonsoliin, vaan "hinnat alkaen" Avuksen tai korkeintaan Europan. Jälleen yksi suola harrastukseen.
Eren autojen tapauksissa ehdottaisin seuraavaa:
1975 450 SE:hen oikea radio olisi raidoitetulla etulevyllä oleva ns. Nadelstreifen-Mexico BE0202/0374.
1986 300 SE vaatii myös malliston yläpään soundia, kuitenkin huomioiden, että liikutaan S-sarjan malliston alapäässä. Jos rahkeet eivät ihan riitä Mexico 753:een variaatioineen, telaketju-Grand Prix 0760/0761 on oikein hyvä vaihtoehto.
1988 230 E on ollut aikanaan laatutietoisen järkimiehen valinta, jolloin Europa 0749 voisi olla sopiva radioksi siihen autoon.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Tässä on kauppa, josta löytyy mallikohtaiset (Timo L:n edellä suosittelemat) poppikoneet:
https://www.koenigs-klassik-radios.de/e ... des-benz-1
https://www.koenigs-klassik-radios.de/e ... des-benz-1
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Mahtava paikka! Hinnathan on suoraan sanoen kovia, mutta ainakin tuolta saa toimivan ja huolletun laitteen. No, nyt alkoi säästäminen! Kakkiin kolmeen tuskin tuolta kestää ostaa, jos edes yhteenEfraim kirjoitti: ↑Su 21.11.2021 18:16 Tässä on kauppa, josta löytyy mallikohtaiset (Timo L:n edellä suosittelemat) poppikoneet:
https://www.koenigs-klassik-radios.de/e ... des-benz-1
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
https://www.tori.fi/uusimaa/Becker_auto ... ?ca=18&w=3
tällä kaverilla on useampi ilmoitus ja radioita näyttää olevan vaikka minkälaista.
tällä kaverilla on useampi ilmoitus ja radioita näyttää olevan vaikka minkälaista.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
ebay.de kannattaa katsoa myös.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1320
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Ja sitten se lisämauste, että Suomeen autot tuotiin lähes aina ilman radiota autoveron välttämiseksi. Radio asennettiin Suomessa, mahdollisesti ennen kauppaakin jo, jolloin se vaikutti tehdasasennukselta. Ainoa radio, jonka muistan setäni uusina Suomessa ostamista ässistä oli tuollainen raita-Becker, mutta ilman kasettia, ei sen ikäiset ja tuloiset ihmiset kuunnelleet moisia. Muut tuoreemmat ovat sitten olleet liian tavallisia jäädäkseen mieleen, kun taas 70-luvulla radio oli vielä jotain hienoa: voi kuunnella uutiset ja pörssikurssit ajon aikana. Eikä autoissa aina ollut mitään radiota, esim heidän kakkosautossaan BMW 320iA '92 ei ollut mitään äänentoistolaitteita, vaikka itse auto valittiin sieltä ylemmältä hyllyltä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Radiohan vaati silloin joskus vielä erillisen radioluvan ja kaikki ei sitä autoon halunneet. Oi niitä aikoja
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1320
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Poistui sentään jo 1976. Muistan kun faija pitkään pähkäili ottaako autoonsa radio vuonna 1972 kun piti maksaa tuo lupakin
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Minkälaista radiota suosittelee raati meikäläisen W124 joka on tilattu ilman radiota tehtaalta mutta kuiten kaijuttimet ja sähköantenni on tullut uutena suoraan tehtaalta!Timo L. kirjoitti: ↑Su 21.11.2021 15:09 Tuolta Meinbenzistä saa aika hyvin selville radioiden mallit. Beckerillä oli kuitenkin sama tapa kuin Mersulla, eli samaa mallinimeä voitiin valmistaa 1960-luvulta 2000-luvulle. Täytyy siis tuntea ulkonäön lisäksi tyyppi- tai mallinumero esim. Mexico-myyntinimellä olevasta radiosta, jotta sen voi ajoittaa oikean aikakauden autoon. Riegerin Becker-kirja tarjoaa lähes parhaan avun tunnistamiseen.
Lisäksi pitkän aikavälin seurannan perusteella voisin väittää, että auton ostohinta ja radion ostohintra kulkivat aikalailla käsi kädessä. Eli W124 200 D:n ostanut harvemmin valitsi Mexico CD:tä keskikonsoliin, vaan "hinnat alkaen" Avuksen tai korkeintaan Europan. Jälleen yksi suola harrastukseen.
Eren autojen tapauksissa ehdottaisin seuraavaa:
1975 450 SE:hen oikea radio olisi raidoitetulla etulevyllä oleva ns. Nadelstreifen-Mexico BE0202/0374.
1986 300 SE vaatii myös malliston yläpään soundia, kuitenkin huomioiden, että liikutaan S-sarjan malliston alapäässä. Jos rahkeet eivät ihan riitä Mexico 753:een variaatioineen, telaketju-Grand Prix 0760/0761 on oikein hyvä vaihtoehto.
1988 230 E on ollut aikanaan laatutietoisen järkimiehen valinta, jolloin Europa 0749 voisi olla sopiva radioksi siihen autoon.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Aikakausikorrektina MB Classic tai Special. Mutta näitä parempi olisi leveänäyttö-Becker, Avus, Monza tai Grand Prix. MB Exquisit tai Becker Mexico 2330 olivat sitten ne huippumallit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Päivitettäköön tähän ketjuun vielä:
Viikko sitten löytyi Mexico 753 ja saapui tänään pakettina. Siisti kunto, melkein uudenveroinen ja pitäisi toimia.
Käyttöohjeethan tähän olisi mukava löytää mielellään suomen kielellä ja vinkkejä asennukseen otetaan vastaan- Onkohan näissä koodeja?
Viikko sitten löytyi Mexico 753 ja saapui tänään pakettina. Siisti kunto, melkein uudenveroinen ja pitäisi toimia.
Käyttöohjeethan tähän olisi mukava löytää mielellään suomen kielellä ja vinkkejä asennukseen otetaan vastaan- Onkohan näissä koodeja?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Pitää katsoa oisko miulla pdf versiona manuskaa. Omasta 560SECistä jäi kirjanen mutta siitä en luovu. Noissa ei ole koodikyselyä.Ere866 kirjoitti: ↑La 18.12.2021 20:41 Päivitettäköön tähän ketjuun vielä:
Viikko sitten löytyi Mexico 753 ja saapui tänään pakettina. Siisti kunto, melkein uudenveroinen ja pitäisi toimia.
Käyttöohjeethan tähän olisi mukava löytää mielellään suomen kielellä ja vinkkejä asennukseen otetaan vastaan- Onkohan näissä koodeja?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Kiitos Karra! Jatketaan YV:llä
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Becker Special on siitä kiva, että siihen on saatavilla MP3 digivaihtaja (CDC), esimerkiksi Yatour ja halutessa BT/HF kilkkeetkin. Equisitia on vaikea löytää järkevään hintaan.
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Mie voin kyllä suositella Rainer Königin valikoimaa. Heillä on ilmeisesti vielä vanhoja varaosia hyllyssä, tilasin sieltä Ässään Mexico 830:n, se tuli uudella, käyttämättömällä etupaneelilla ja täysin huollettuna. Hinnat ovat kohtuu arvokkaita, mutta laite on käytännössä kuin uusi. Ja onhan nuo 80-luvun metallisella etupaneelilla varustetut Mexicot upeita ja laadukkaita laitteita, sen tuntee jo painosta.
Ässä on vm 1991, eli tuohon olisi kuulunut jo uudempi 2000-sarjalainen. Mexico olisi ollut 2-komponenttinen laite ja se olisi vaatinut puolen sisustan purun että olisi saanut asennettua. Grand Prix taas on aika peruskamaa verrattuna 830-Mexicoon, vaikka siinä onkin RDS.
Pitäisi vielä löytää ajonopeuden mukaan säätyvän äänenvoimakkuuden liitäntäkaapeli jostain. Äkkiäkö sen itsekin rakentaisi, olen selvittänyt jo tarvittavien liittimien varaosanumerot. Mutta olisi mukava saada ihan tehdastekoinen piuha (piuha siis menee radiosta mittariston taakse liitinrimaan). Ei kellään satu olemaan sellaista jossain 1986-1988 purku-Ässässään?
Ässä on vm 1991, eli tuohon olisi kuulunut jo uudempi 2000-sarjalainen. Mexico olisi ollut 2-komponenttinen laite ja se olisi vaatinut puolen sisustan purun että olisi saanut asennettua. Grand Prix taas on aika peruskamaa verrattuna 830-Mexicoon, vaikka siinä onkin RDS.
Pitäisi vielä löytää ajonopeuden mukaan säätyvän äänenvoimakkuuden liitäntäkaapeli jostain. Äkkiäkö sen itsekin rakentaisi, olen selvittänyt jo tarvittavien liittimien varaosanumerot. Mutta olisi mukava saada ihan tehdastekoinen piuha (piuha siis menee radiosta mittariston taakse liitinrimaan). Ei kellään satu olemaan sellaista jossain 1986-1988 purku-Ässässään?
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Moro
1986 vuoden w124 230E:hen on aikanaan valittu soittimeksi koodilla 254 Becker Europa - kasettisoitin.
Onkos se vuonna - 86 ollut jo Europa 749 vaiko 730? Vai jokin muu...
Kiitos
1986 vuoden w124 230E:hen on aikanaan valittu soittimeksi koodilla 254 Becker Europa - kasettisoitin.
Onkos se vuonna - 86 ollut jo Europa 749 vaiko 730? Vai jokin muu...
Kiitos
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Tietääko kukaan?
Jostain saksankielisestä keskustelusta luin, että vuoteen 1987 olisi ollut 730/731 malli käytössä??
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Faija osti aikoinaan uutena W201:n 1987. Siinä oli Becker Europa ja jos noiden selvin ero on se "CODE", niin 1987 oli sitten 730.
Mitä muistelen vastaan näitä vuosien saatossa tulleen, niin 749 tuli vasta myöhemmin. Taisi yhdessä meidän -88 126:ssakin olla vielä 730, ja Becker Europa.
Johtopäätös: 1986 on ollut 730/731.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Kyllä,
BE730 1984-86
BE749 1987-90.
Sitä en tiedä, menikö radiomuutokset Mersun mallivuosittain vai kalenterivuosittain.
BE730 1984-86
BE749 1987-90.
Sitä en tiedä, menikö radiomuutokset Mersun mallivuosittain vai kalenterivuosittain.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Selkis. Se pikkumersu tuli meille tammikuussa 1987, eli oli luultavasti valmistunut 86 loppuvuodesta. Sen -88 ässän kohdalla saatan muistaa radion väärin.
Oliko noiden 730/749 ero siis se turvakoodi?
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Kiitos muistelmista ja varmistuksesta. Arvelinkin että TimoL tietää soittimet.
Minun auto valmistunut 8/86, joten 730 melko varmasti se alkuperäinen mankka.
Ebayssa on 749 kaupan koodilla ja koodivapaana? Kuitenkin CODE teksti on kasettipesän luukussa molemmissa:
https://www.ebay.de/itm/115089399899?ha ... SwaRlhjEYB
https://www.ebay.de/itm/115167993674?ha ... SwwOdg4K8R
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Itse asiassa tarkemman tiedon mukaan CODE tuli mukaan 9/87. Ei tainnut olla muuta eroa.
Minusta jonkun tuon ajan radion ohjekirjassa mainittiin, että koodikyselyn voi ottaa pois käytöstä itse. Voin tarkasta tarvittaessa. Itse ottaisin ehdottomasti tuon ilman koodikyselyä olevan mallin.
Minusta jonkun tuon ajan radion ohjekirjassa mainittiin, että koodikyselyn voi ottaa pois käytöstä itse. Voin tarkasta tarvittaessa. Itse ottaisin ehdottomasti tuon ilman koodikyselyä olevan mallin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1320
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Mulla on koodi sekä radion kuoressa että jossain auton opuksessa missä on sille paikka. Eli ei pääse katoamaan, eikä sitä niin usein tarvi.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Onko 80-90 luvun mersuissa, esim W201:ssä ollut alkuperäisenä aina Beckerin mankka? Mulla 1991 tenavassa Grundigin 2841 ja uskoisin että aika uudesta asti on autossa ollut. Ohjekirjakin on hanskalokerossa muiden opuksien kanssa.
Lisäksi yhdestä YK- joukoissa uutena olleesta W123: sta purin Blaupunktin New York sqr83:n, kera erillisen beq-s2:n kanssa. Joku Blaukkarin aikalainen 4- kanavavahvistin setissä lisäksi vielä on; DIN- liittimillä joten ei kovin uusi setti ole kyseessä.
Lisäksi yhdestä YK- joukoissa uutena olleesta W123: sta purin Blaupunktin New York sqr83:n, kera erillisen beq-s2:n kanssa. Joku Blaukkarin aikalainen 4- kanavavahvistin setissä lisäksi vielä on; DIN- liittimillä joten ei kovin uusi setti ole kyseessä.
W123 280CE
W201 190D 2,5
E21 316
Ritmo 105tc
W201 190D 2,5
E21 316
Ritmo 105tc
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Jos katsoo vaikka tämän ketjun kolmannessa viestissä olevaa meinbenz.de -linkkiä, niin ei siellä taida muita kuin Beckerin radioita olla tarjolla. Tai no kyllä niitä sitten jo W202:ssa ja W210:ssä ja W124 E-malleissakin oli vissiin jo muiden valmistajien tekemiä, mutta Mercedes-Benz-merkillä varustettuja, eli ne eivät enää olleet valmistajansa brändin mukaisia tuotteita, kuten Beckerit vielä olivat. Käsittääkseni esim. Alpine olisi niitä tehnyt, mutta kyllä kai Becker myös. Enpä ole varma, kun ei niissä päälle päin lue.
Sehän on ollut valtavan yleistä Suomeen myydyissä autoissa (joita kai suomalaisten ns. YK-autotkin pääosin olivat), ettei niitä ole tehtaalta tilattu radiovarusteltuna, koska Suomen autoverotus koski myös tehdasvarusteita. Halvemmalla sai, kun osti radion vaikka sitten suoraan maahantuojalta Suomessa asennettuna. Vaikka ei tähän liity, niin esim. W123:ssa tiettynä aikakautena niitä Suomen maahantuoja tilasi ilman turvavöitä, koska nähtävästi oli halvempaa asentaa Klippanin tekemät vyöt Suomessa jälkiasenteisena kuin ottaa ne tehtaalta, vaikka olivat vakiovaruste. Autoverotus ja sen välttely on Suomessa teettänyt yhtä ja toista...
Sehän on ollut valtavan yleistä Suomeen myydyissä autoissa (joita kai suomalaisten ns. YK-autotkin pääosin olivat), ettei niitä ole tehtaalta tilattu radiovarusteltuna, koska Suomen autoverotus koski myös tehdasvarusteita. Halvemmalla sai, kun osti radion vaikka sitten suoraan maahantuojalta Suomessa asennettuna. Vaikka ei tähän liity, niin esim. W123:ssa tiettynä aikakautena niitä Suomen maahantuoja tilasi ilman turvavöitä, koska nähtävästi oli halvempaa asentaa Klippanin tekemät vyöt Suomessa jälkiasenteisena kuin ottaa ne tehtaalta, vaikka olivat vakiovaruste. Autoverotus ja sen välttely on Suomessa teettänyt yhtä ja toista...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w116/w126/w124 orginaalit mankat?
Näin olin joskus myös lukevinani jostain että tuli halvemmaksi ostaa esim radio autoon jälkeenpäin. Noita klippanin vöitä joissain muissakin autoissa joskus peltoautoikäisenä 90- luvun alussa ihmettelin kun joissain autoissa oli mutta yleisesti ei ollut klippaneita. Taisi -73 Fiat 600SL: ssä olla klippanit ja muistaakseni silloisessa isän käyttöautossa, -79 ex taxi W123 220D:ssä. Varmaksi en kyllä enään muista...
W123 280CE
W201 190D 2,5
E21 316
Ritmo 105tc
W201 190D 2,5
E21 316
Ritmo 105tc