CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Okeii nooh päätetään tämä sillä (etteik nyt ihan offtopicicsi mene ) Että ajattelin kokeilla ensiksi vaihtaa tuon polttoainemääränsäätimen ja ystävältä pitäisi löytyä nuo ohivuototesterit yms yms. Jos ei keksi ratkaisua niin palaillaan tekniikkapuolella asiaan Toivotaan tosiaan ettei tarvitse palailla vaan auto tulisi kuntoon Edit: w211 mallista kyse. Ei oo väyrynen
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mersussa siis syöttömäärää ohjaillaan periaatteessa ahtopainetiedon perusteella.
Miulla on toi 318 ni alkaa taas ymmärrys loppua,ni mitä toi teksti veinaa
Miulla on toi 318 ni alkaa taas ymmärrys loppua,ni mitä toi teksti veinaa
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuota meinasin kokeilla:
Säätöventtiili, polttoainemäärä (Common-Rail) osakoodilla MB Bosch 0 928 400 494
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
teeppä suuttimien ohivuoto testi voi olla että antaa liikaa läpi ja raili romahtaa ja vetäsee vikatilaan / miten suutin korjattiin ? vaihdettiinko sinne uusia osia ja säädettiinkö penkissä yms... vai oliko pohjaprikan vaihto kyseeessä? se ei korjaa vuotavaa suutinta jos vuotaa paluu puolelle ...Mak94 kirjoitti: ↑Su 10.10.2021 09:53 Laitetaanpas tänne kysymystä ilmoille aiheeseen jatkoksi jos tähän vaikka ratkaisu löytyisi. Käytin Mercedes-Benz E 270 CDI vuosimallia 2002 ohjelmoitavana js-huollossa. CDI Tuikun ohjelma kyseessä eli pitäisi olla laadukas. Kiihtyy hyvin ja auto muuttui miellyttäväksi, mutta on nyt ruvennut sytyttelemään moottorin vikavaloa. Vikakoodiksi tulee 2051-000 Rail pressure monitoring via pressure control valve. Viikonloppuna korjattiin vuotava suutin ja polttoainesuodatin on vaihdettu. Silti sytyttää vikavaloa. Parilla tutulla auto samalla ohjelmalla ja ei mitään vikavaloja sytytellyt. Onko vaan näin että oma auto ei kestä ohjelmaa ja pitäisi palauttaa vakioksi? Ei kyllä yhtään mieli tekisi Onko muilla ollut samaa ja mitä lähtisin seuraavaksi kokeilemaan? Täsmennyksenä vielä että vikavalon syttyminen ei ole riippuvainen rajusta kiihdytyksestä, taikka siitä että onko tyhjä tai täysi tankki. Se syttyy aivan milloin sattuu. Nuo seikat on suljettu pois
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jooh pelkkä pohjaprikan vaihto tehtiin vain Pitääpä nykäistä kaveria hihasta kun siltä löytyy nuo ohivuoto testivehkeet ja on tainnut noita tehdä. Itse vielä opettelijanoviisi, mutta pääseepähän tuonkin nyt tekemään. Ensimmäinen Diesel auto minun omistuksessa Kiitokset vinkeistä!cd211wc kirjoitti: ↑Ma 11.10.2021 20:19teeppä suuttimien ohivuoto testi voi olla että antaa liikaa läpi ja raili romahtaa ja vetäsee vikatilaan / miten suutin korjattiin ? vaihdettiinko sinne uusia osia ja säädettiinkö penkissä yms... vai oliko pohjaprikan vaihto kyseeessä? se ei korjaa vuotavaa suutinta jos vuotaa paluu puolelle ...Mak94 kirjoitti: ↑Su 10.10.2021 09:53 Laitetaanpas tänne kysymystä ilmoille aiheeseen jatkoksi jos tähän vaikka ratkaisu löytyisi. Käytin Mercedes-Benz E 270 CDI vuosimallia 2002 ohjelmoitavana js-huollossa. CDI Tuikun ohjelma kyseessä eli pitäisi olla laadukas. Kiihtyy hyvin ja auto muuttui miellyttäväksi, mutta on nyt ruvennut sytyttelemään moottorin vikavaloa. Vikakoodiksi tulee 2051-000 Rail pressure monitoring via pressure control valve. Viikonloppuna korjattiin vuotava suutin ja polttoainesuodatin on vaihdettu. Silti sytyttää vikavaloa. Parilla tutulla auto samalla ohjelmalla ja ei mitään vikavaloja sytytellyt. Onko vaan näin että oma auto ei kestä ohjelmaa ja pitäisi palauttaa vakioksi? Ei kyllä yhtään mieli tekisi Onko muilla ollut samaa ja mitä lähtisin seuraavaksi kokeilemaan? Täsmennyksenä vielä että vikavalon syttyminen ei ole riippuvainen rajusta kiihdytyksestä, taikka siitä että onko tyhjä tai täysi tankki. Se syttyy aivan milloin sattuu. Nuo seikat on suljettu pois
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei, kyllä sitä ohjataan periaatteessa kuljettajan nilkan asennolla, mutta sitten on monta rajoittavaa tekijää, joista ahtopaine on yksi.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo vähän ongelma ollut ku ahtopaine ei nouse pyydettyyn 2.7 bar ni sitä yrittänyt tutkia että miksi.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ahtopaine rajoitin löydetty?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nousi 2.5bar 5 vaihteella ja sit kun sammutti ni enää ei nouse ku 2.0bar
On noita 3 karttaa ainakin nostettu
On noita 3 karttaa ainakin nostettu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ahtimen turbiini hajalla, putkisto tukossa, map anturi hajalla, map linjan vuoto jne.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kaikki uutta turboo myöten ja putki 3 tuuman suora perille asti
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tee oma ketju tästä niin saa paremmin näkyviin eikä sotketa tuikun ketjua kokonaan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ajattelin viedä autoni optimointiin, mitä mieltä egr:n poistosta siin samalla gurut on mieltä?
Kyseessä on 2016 350 cdi urearuisku
Kyseessä on 2016 350 cdi urearuisku
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tiedä guruista, mutta mietitääs pysyyko omaa paskaansa syömällä yhtään mikään hyvässä kunnossa?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Näin aattelinkin
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
[quote=MJPfin post_id=1339751 time=1634292799 user_id=53861]
Tee oma ketju tästä niin saa paremmin näkyviin eikä sotketa tuikun ketjua kokonaan.
[/quote]
Aa ok,Arvelin et täältä just voi kysellä noista ohjelmointi ongelmista
Tee oma ketju tästä niin saa paremmin näkyviin eikä sotketa tuikun ketjua kokonaan.
[/quote]
Aa ok,Arvelin et täältä just voi kysellä noista ohjelmointi ongelmista
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
En nyt tiedä kuuluukö tämä tänne ketjuun, mutta tuli nyt viime vuoden "Tuikutuksen" (egr softattiin myös pois) jälkeen katsastettua oma vm.2012 250cdi w204. Kilometrejä n.250t. K-arvo oli 0,03 kun ennen Tuikutusta arvo oli aikaisemmassa katsastuksessa 0,15. Isot kehut täältä kyllä Karille.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Saako jyväskylästä tai keski-suomesta tuikun ohjelmaa glk 220 -11
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä on OM654:n ohjelmoinnin nykytilanne (W/S213 200d, 220d, 300d; vuodet 2017-2019)? Mitäs muita eroja noissa versioissa on kuin softa? Onko esim. 300d:ssä tuplaturbo?
Ts. minkä verran mihinkäkin versioon on tarvittaessa saatavissa lisätehoa ohjelmoinnilla?
Ts. minkä verran mihinkäkin versioon on tarvittaessa saatavissa lisätehoa ohjelmoinnilla?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
En ole ehtinyt tekemään asialle mitään.
Sitä en tiedä, mikä on tilanne toisten softaajien kanssa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Viimeksi muokannut Mersbenzw202, Ke 09.02.2022 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ainut tapa taata turvallisesti, ettei auto kärsi tai kulu, on ottaa 0 kW ja 0 Nm ulos.
Varmin tapa taas sitten kärsättää autoa on ottaa kaikki irti.
Tokko auto kärsii "kartanparannuksista" lainkaan valmistajan karttoihin verrattuna, ellei ole ottamassa irti sitä kaikkea mitä lisää olisi tarjolla.
Eli riippuu liki täysin siitä miten kaasujalkaa tarjoilee.
Lisäys: Tuikun toimittamalla paloöljyautoon on kertynyt liki 200 tuhatta ongelmatonta kilometriä. Tehdessäkin oli jo roimasti yli 200 tuhatta.
Varmin tapa taas sitten kärsättää autoa on ottaa kaikki irti.
Tokko auto kärsii "kartanparannuksista" lainkaan valmistajan karttoihin verrattuna, ellei ole ottamassa irti sitä kaikkea mitä lisää olisi tarjolla.
Eli riippuu liki täysin siitä miten kaasujalkaa tarjoilee.
Lisäys: Tuikun toimittamalla paloöljyautoon on kertynyt liki 200 tuhatta ongelmatonta kilometriä. Tehdessäkin oli jo roimasti yli 200 tuhatta.
2013 SLK 55 amg
2006 E280cdi
2006 E280cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ensimmäinen viestini foorumille, terve vaan kaikki aristokraattiset mersumiehet! Päivitin juuri E Coupeni uudempaan korimalliin, eli c238:aan. Vanha oli e200 bensa joka oli mukavan pirteäksi ohjelmoitu ja tämä uudempi on nyt sitten e220 diesel.
Hieman petyin, kun kuulin että siihen saa vain hyvin maltillisen tehonlisäyksen (max. 30hv, 70nm). Aloin heti googlettelemaan ja täältä löytyi samaa juttua kyseisestä koneesta ”om654”. Onko asian laita nyt niin, että siitä ei tulevaisuudessakaan enempää irti saada vai löytyykö potentiaalia isompaankin tehonlisäykseen?
Hieman petyin, kun kuulin että siihen saa vain hyvin maltillisen tehonlisäyksen (max. 30hv, 70nm). Aloin heti googlettelemaan ja täältä löytyi samaa juttua kyseisestä koneesta ”om654”. Onko asian laita nyt niin, että siitä ei tulevaisuudessakaan enempää irti saada vai löytyykö potentiaalia isompaankin tehonlisäykseen?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Reilumman tehonlisän estää CPC-yksikkö (central power control)
Aivan ensimmäisissä eemeleissä sitä ei oltu aktivoitu, mutta jos kerrankaan on käytetty merkkihuollossa, niin sitten on.
Maailmalla on myynnissä "tyhjiä" cpc purkkeja, joiden avulla tehon saa halutessaan suuremmaksikin.
En tunne tätä asiaa sen tarkemmin, en ole tutustunut.
Tähän asti on kaikki toiminnot autossa saanut aktivoitua, tai deaktivoitua, luulen että tämä pätee tässäkin asiassa.
Pitäisi olla vaan aikaa, sekä sopiva auto, jotta pääsisi kunnolla perehtymään aiheeseen.
Tehoahan tuosta lähtee hurjasti enemmän kun mitä vakioahdin pystyy käsittelemään.
Luulen, että tulevaisuudessa aika suosittu viriaihio, siksi helposti näyttää kolmensadan raja rikkoontuvan.
Antaa himon yltyä
Reilumman tehonlisän estää CPC-yksikkö (central power control)
Aivan ensimmäisissä eemeleissä sitä ei oltu aktivoitu, mutta jos kerrankaan on käytetty merkkihuollossa, niin sitten on.
Maailmalla on myynnissä "tyhjiä" cpc purkkeja, joiden avulla tehon saa halutessaan suuremmaksikin.
En tunne tätä asiaa sen tarkemmin, en ole tutustunut.
Tähän asti on kaikki toiminnot autossa saanut aktivoitua, tai deaktivoitua, luulen että tämä pätee tässäkin asiassa.
Pitäisi olla vaan aikaa, sekä sopiva auto, jotta pääsisi kunnolla perehtymään aiheeseen.
Tehoahan tuosta lähtee hurjasti enemmän kun mitä vakioahdin pystyy käsittelemään.
Luulen, että tulevaisuudessa aika suosittu viriaihio, siksi helposti näyttää kolmensadan raja rikkoontuvan.
Antaa himon yltyä
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pari vuotta sitten huollon yhteydessä kyselin huollon tehneeltä vuosikymmenten Mersu-kokemuksen omaavalta spesialistiltä, että kannattaako optimointi. Hän suositteli, että ehdottomasti kannattaa. Vein auton, E220CDI -15, suoraan huollosta lähellä olevalle "Optimoi autosi"-pajalle. Siellä luvattiin 5-15% pudotus polttoaineen kulutukseen. Mikä on osoittautunut aivan silkaksi huijaukseksi! Seuraan polttoaineen kulutusta hyvin tarkkaan ja ennen tuota ns. optimointia keskikulutus oli 6.175 l/100 km ja optimoinnin jälkeen 6.504 l/100 km. Eli kulutus lukemat nousivatkin 5.3%! Ikään kuin tukemaan lupaustaan alhaisemmasta kulutuksesta se optimoija sanoi, että joskus lukemat nousee, kun ihmiset alkaa ajamaan eri tavoin, kun tehoa ja vääntöä on enemmän. Mutta, kun ajotapa ei vaan ole muuttunut miksikään.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sprinter -03 309, miten näitä on ohjelmoitu? Ongelmana on todella hyökkäävä vääntö 2000-2500rpm välillä. Vaikka kuinka sievästi koittaa kiihdyttää, niin tuppaa sutimaan. Renkaat on hyvät. Mustaa myös tulee putkesta ihan kunnolla, kun vedättää. Starillakin katselin, mutta ei mitään poikkeavaa näkynyt.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Katso starilla toteutunut syöttö, jos mustaa tulee niin liian vähän ilmaa, ahtovuoto, map anturi ongelma, suodatin tukossa tai syöttöä ronkittu.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuossa mallissa on vakiona pikkuinen hukkaporttiahdin.Kimi kirjoitti: ↑La 04.12.2021 08:51 Sprinter -03 309, miten näitä on ohjelmoitu? Ongelmana on todella hyökkäävä vääntö 2000-2500rpm välillä. Vaikka kuinka sievästi koittaa kiihdyttää, niin tuppaa sutimaan. Renkaat on hyvät. Mustaa myös tulee putkesta ihan kunnolla, kun vedättää. Starillakin katselin, mutta ei mitään poikkeavaa näkynyt.
Savu ja käytös viittaisi reilumman puoleiseen suutinkartta viritykseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos autoon vaan lisätään ahtopainetta, sekä polttoaineen ruiskutusmäärää (vääntöä ja tehoa), niin eihän se se hyvänen aika voi mitenkään pienentää kulutusta, vaan se lisää sitä.Betlehem kirjoitti: ↑Ma 29.11.2021 11:02 Pari vuotta sitten huollon yhteydessä kyselin huollon tehneeltä vuosikymmenten Mersu-kokemuksen omaavalta spesialistiltä, että kannattaako optimointi. Hän suositteli, että ehdottomasti kannattaa. Vein auton, E220CDI -15, suoraan huollosta lähellä olevalle "Optimoi autosi"-pajalle. Siellä luvattiin 5-15% pudotus polttoaineen kulutukseen. Mikä on osoittautunut aivan silkaksi huijaukseksi! Seuraan polttoaineen kulutusta hyvin tarkkaan ja ennen tuota ns. optimointia keskikulutus oli 6.175 l/100 km ja optimoinnin jälkeen 6.504 l/100 km. Eli kulutus lukemat nousivatkin 5.3%! Ikään kuin tukemaan lupaustaan alhaisemmasta kulutuksesta se optimoija sanoi, että joskus lukemat nousee, kun ihmiset alkaa ajamaan eri tavoin, kun tehoa ja vääntöä on enemmän. Mutta, kun ajotapa ei vaan ole muuttunut miksikään.
Jotta kulutusta saisi oikeasti pienennettyä, pitäisi tehdä jotain muutakin, vaikkapa vähentää turibiinin luistoa, jolloin päästään vähemmillä työtahdeilla per satakm.
Tehtaan lukemien alle ei ole helppo päästä, kun ne kaiken fiksuimmat tyypit on imuroitu sinne päähän hommiin ja tänne on jääneet autotalleihin ne, jotka ei mahtuneet junaan. Sittenkun niillä on lisäksi ainakin miljoonakertainen budjetti siihen optimoimiseen tavan tuunaajaan nähden - siinä onkin jo vähän kirimistä ...
Hiukan valmistaja antaa tasoitusta sillä, että heidän jäljiltään auton täyttää saastenormin - meidän ei.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 2764
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kannattavaa ainoastaan ohjelmoinnin tekijälle.Betlehem kirjoitti: ↑Ma 29.11.2021 11:02 Pari vuotta sitten huollon yhteydessä kyselin huollon tehneeltä vuosikymmenten Mersu-kokemuksen omaavalta spesialistiltä, että kannattaako optimointi. Hän suositteli, että ehdottomasti kannattaa. Vein auton, E220CDI -15, suoraan huollosta lähellä olevalle "Optimoi autosi"-pajalle. Siellä luvattiin 5-15% pudotus polttoaineen kulutukseen. Mikä on osoittautunut aivan silkaksi huijaukseksi! Seuraan polttoaineen kulutusta hyvin tarkkaan ja ennen tuota ns. optimointia keskikulutus oli 6.175 l/100 km ja optimoinnin jälkeen 6.504 l/100 km. Eli kulutus lukemat nousivatkin 5.3%! Ikään kuin tukemaan lupaustaan alhaisemmasta kulutuksesta se optimoija sanoi, että joskus lukemat nousee, kun ihmiset alkaa ajamaan eri tavoin, kun tehoa ja vääntöä on enemmän. Mutta, kun ajotapa ei vaan ole muuttunut miksikään.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99