Kiitos Oli väykky joo, sen remontoin täydellisesti Ite olen myynyt sen joku vuosi sitten, sen osti kaverin veli ja hänellä se on vieläkin ja huollan sitä autoa vieläkin joskus
W123 240dieselturbo ruosteenkorjausta
Re: w123 300tdt
Re: w123 300tdt
Mitä letkuja/putkia menee apparin jalkatilassa taaksepäin?
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w123 300tdt
Tarkoitatko keltapunaista alipaineputkinippua? Coupessa nuo oli ainakin keskuslukon alipainelinjoja takaluukulle ja tankin läpälle.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w123 300tdt
En vaan nuo jäähdytysnesteen kupariputket jotka menevät peräkontin lämmittäjälle
Re: w123 300tdt
Niin noi jotka menee kynnysmuovin suojassa... ihmettelin kans niitä ja mieleen tuli jotta varmaan joku lisälämmityslaite... olikos täs jotkut takakonttipenkitkin?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w123 300tdt
Joo on takakonttipenkki myösMaastis kirjoitti: ↑Ke 02.12.2020 22:03Niin noi jotka menee kynnysmuovin suojassa... ihmettelin kans niitä ja mieleen tuli jotta varmaan joku lisälämmityslaite... olikos täs jotkut takakonttipenkitkin?
TJ
Re: w123 300tdt
Pahalle näyttää.. mulla on paljon tekemistä täällä Kaikki lattiat menee uusiks kun on paikkailtu niin paljon aikasemmin ja kuskin puolelle lattiapelti on laittetu vaan vanhan päälle..
Irrotin kaikki ovet eilen ja takaistuimen istuinosan. Täytyy vielä irroittaa selkänoja ja loput matot ja peräkontista kaikki irroittaa myös..
Enempää en tehnyt tämän kanssa eilen koska raivasin talleja eilen että saan järjestykseen kaikki varaosat myös että löytyy paremmin. Joku hylly jälellä vielä raivata ja käydä läpi, sitten voin jatkaa tätä hommaa
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille
Irrotin kaikki ovet eilen ja takaistuimen istuinosan. Täytyy vielä irroittaa selkänoja ja loput matot ja peräkontista kaikki irroittaa myös..
Enempää en tehnyt tämän kanssa eilen koska raivasin talleja eilen että saan järjestykseen kaikki varaosat myös että löytyy paremmin. Joku hylly jälellä vielä raivata ja käydä läpi, sitten voin jatkaa tätä hommaa
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille
Re: w123 300tdt
Ai että kun on hyvässä kunnossa oleva takaistuimen selkänoja, mikäs on tuon sisustan värikoodi?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: w123 300tdt
On siinä hommaa joulunpyhiksi
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: w123 300tdt
Ehdin vähän touhuta auton kanssa eilen ja todeta että on huonommassa kunnossa kuin mitä luulin..
Helmat on ihan loppu..
Lattiat oli huonommat kuin olin luullut joten menee vaihtoon ja helmat vaihtoon myös..
Nostettu ylös että pääsee hyvin alle ja yläpuolelle samaan aikaan..
Uudet lattiat ja helmat ostettu.Kuvassa näkyy myös uudet pellit jotka tulee valonheittimien alle.
Eilinen päivä oli sellainen että meinasin jo ottaa tuon tiikerisahan ja laittaa palasiks koko auton..
Helmat on ihan loppu..
Lattiat oli huonommat kuin olin luullut joten menee vaihtoon ja helmat vaihtoon myös..
Nostettu ylös että pääsee hyvin alle ja yläpuolelle samaan aikaan..
Uudet lattiat ja helmat ostettu.Kuvassa näkyy myös uudet pellit jotka tulee valonheittimien alle.
Eilinen päivä oli sellainen että meinasin jo ottaa tuon tiikerisahan ja laittaa palasiks koko auton..
Re: w123 300tdt
Onko muuten helman sisällä oleva osa A-pilarista ehjä?
Tuo kori on hyvä verrattuna minun varaosa-autoon minkä hommasin tänään.Siinä on kuskin penkin takaosa mennyt lattian läpi oven puolelta.
Tuo kori on hyvä verrattuna minun varaosa-autoon minkä hommasin tänään.Siinä on kuskin penkin takaosa mennyt lattian läpi oven puolelta.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w123 300tdt
A-pilari ei mene helman sisälle, se tunkin nostokohdan vahvike on sielä sisällä. Välttäisin helmapeltien vaihtamista viimeiseen saakka koska ne on alunperin paksua tavaraa ja noi tarvikkeet on tuota samaa ohutta 0,8mm mitä kaikki muutkin osat. Ja kun se on paksua, niin sitä on myös helppo hitsata. Kun irrotat ne lattiapellit ensin, niin voit korjailla helmoja myös sisältä päin hitsaten ja jopa putsata ja maalata epoksilla.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w123 300tdt
Mukavasti on rostia....
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: w123 300tdt
Ahaa, no mun on pakko vaihtaa helmat ja lattiapellit yhtäaikaan.. koska lattiapellissä on ne helman sisäreunat myös mukana. jotka yhistyvät sitten helmoihin.. Eli lattiapellit on reunojen kanssa eikä pelkät lattiaosat vaan..S202 kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 12:57 A-pilari ei mene helman sisälle, se tunkin nostokohdan vahvike on sielä sisällä. Välttäisin helmapeltien vaihtamista viimeiseen saakka koska ne on alunperin paksua tavaraa ja noi tarvikkeet on tuota samaa ohutta 0,8mm mitä kaikki muutkin osat. Ja kun se on paksua, niin sitä on myös helppo hitsata. Kun irrotat ne lattiapellit ensin, niin voit korjailla helmoja myös sisältä päin hitsaten ja jopa putsata ja maalata epoksilla.
Re: w123 300tdt
Niin, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Irrotat lattian eka suurrimmilta osin mitä helposti lähtee ja sitten tasapäisellä pistehitsausporalla tai hiomalla loput rippeet. Eli koitat pitää ehjänä jäljelle jäävät osat. Sehän on hyvä että noi lattiat on helman puolelta ylös asti niin ei tarvi hitsata koko matkalta vaan pisteillä.pasi84 kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 20:49Ahaa, no mun on pakko vaihtaa helmat ja lattiapellit yhtäaikaan.. koska lattiapellissä on ne helman sisäreunat myös mukana. jotka yhistyvät sitten helmoihin.. Eli lattiapellit on reunojen kanssa eikä pelkät lattiaosat vaan..S202 kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 12:57 A-pilari ei mene helman sisälle, se tunkin nostokohdan vahvike on sielä sisällä. Välttäisin helmapeltien vaihtamista viimeiseen saakka koska ne on alunperin paksua tavaraa ja noi tarvikkeet on tuota samaa ohutta 0,8mm mitä kaikki muutkin osat. Ja kun se on paksua, niin sitä on myös helppo hitsata. Kun irrotat ne lattiapellit ensin, niin voit korjailla helmoja myös sisältä päin hitsaten ja jopa putsata ja maalata epoksilla.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w123 300tdt
Joo sellainen poranterä täytyy ostaaS202 kirjoitti: ↑Ti 15.12.2020 07:33Niin, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Irrotat lattian eka suurrimmilta osin mitä helposti lähtee ja sitten tasapäisellä pistehitsausporalla tai hiomalla loput rippeet. Eli koitat pitää ehjänä jäljelle jäävät osat. Sehän on hyvä että noi lattiat on helman puolelta ylös asti niin ei tarvi hitsata koko matkalta vaan pisteillä.pasi84 kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 20:49Ahaa, no mun on pakko vaihtaa helmat ja lattiapellit yhtäaikaan.. koska lattiapellissä on ne helman sisäreunat myös mukana. jotka yhistyvät sitten helmoihin.. Eli lattiapellit on reunojen kanssa eikä pelkät lattiaosat vaan..S202 kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 12:57 A-pilari ei mene helman sisälle, se tunkin nostokohdan vahvike on sielä sisällä. Välttäisin helmapeltien vaihtamista viimeiseen saakka koska ne on alunperin paksua tavaraa ja noi tarvikkeet on tuota samaa ohutta 0,8mm mitä kaikki muutkin osat. Ja kun se on paksua, niin sitä on myös helppo hitsata. Kun irrotat ne lattiapellit ensin, niin voit korjailla helmoja myös sisältä päin hitsaten ja jopa putsata ja maalata epoksilla.
Re: w123 300tdt
Joo, se on hyvä ja sitten ihan rälläkällä lamellilaikalla hiomalla pistehitsaukset pois. Täytyy vaan varoa hiomasta turhaan sitä jäljelle jäävää peltiä.
Aika äkkiä se lattia esim sieltä on poissa kun katot mistä kohtaa voi kylmästi vetäistä rälläkällä pois, ja sitten irrottelee loput.
Noissa lattioiden vaihdoissa ei varmaan olisi huono ratkaisu kardaanitunnelin puolelta katsoa mistä kohti lattia on vielä ehjää, siitä leikata pois ja noi uudet lattiat leikata siten että jää sentin päällekkäin. Sitten vaan pisteillä/pienillä pätkillä kiinni. Kuitenkin aika homma lähes 4 metriä hitsaussaumaa jos koko matkan hitsaa, sekä noi tarvikepellit ei välttämättä oo ihan millintarkasti saman muoitoiset. Huolellisesti suojaa saumat korimassalla niin en näkisi siinä ongelmaa.
Aika äkkiä se lattia esim sieltä on poissa kun katot mistä kohtaa voi kylmästi vetäistä rälläkällä pois, ja sitten irrottelee loput.
Noissa lattioiden vaihdoissa ei varmaan olisi huono ratkaisu kardaanitunnelin puolelta katsoa mistä kohti lattia on vielä ehjää, siitä leikata pois ja noi uudet lattiat leikata siten että jää sentin päällekkäin. Sitten vaan pisteillä/pienillä pätkillä kiinni. Kuitenkin aika homma lähes 4 metriä hitsaussaumaa jos koko matkan hitsaa, sekä noi tarvikepellit ei välttämättä oo ihan millintarkasti saman muoitoiset. Huolellisesti suojaa saumat korimassalla niin en näkisi siinä ongelmaa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w123 300tdt
Joo niin se kannattaa laittaa kardaanitunnelin kohalta. Laittelen pisteillä ensin kiinni kaikki.. sitten täytyy vielä helmat passata ovien kanssa paikalleen..S202 kirjoitti: ↑Ti 15.12.2020 16:11 Joo, se on hyvä ja sitten ihan rälläkällä lamellilaikalla hiomalla pistehitsaukset pois. Täytyy vaan varoa hiomasta turhaan sitä jäljelle jäävää peltiä.
Aika äkkiä se lattia esim sieltä on poissa kun katot mistä kohtaa voi kylmästi vetäistä rälläkällä pois, ja sitten irrottelee loput.
Noissa lattioiden vaihdoissa ei varmaan olisi huono ratkaisu kardaanitunnelin puolelta katsoa mistä kohti lattia on vielä ehjää, siitä leikata pois ja noi uudet lattiat leikata siten että jää sentin päällekkäin. Sitten vaan pisteillä/pienillä pätkillä kiinni. Kuitenkin aika homma lähes 4 metriä hitsaussaumaa jos koko matkan hitsaa, sekä noi tarvikepellit ei välttämättä oo ihan millintarkasti saman muoitoiset. Huolellisesti suojaa saumat korimassalla niin en näkisi siinä ongelmaa.