Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Voj perseen suti. Tyhjäkäyntiongelma palasi. Hömpsyttää rikkaalla kylmänä ja sitten ponkasee 1500rpm. Pitää ottaa tyhmäkäyntiboksi uudestaan irti ja viedä taas Pulttikanavaan. Liittimen irrottaminen tai heiluttaminen ei auta, kierrokset vaan nousee tuosta.
Tosiaan autossa on nyt rekisterilaput, FINnilliset vielä mutta vanhanmalliset on tilauksessa. Autovero oli 280 euroa.
Tosiaan autossa on nyt rekisterilaput, FINnilliset vielä mutta vanhanmalliset on tilauksessa. Autovero oli 280 euroa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Pulttikanava ei löytänyt mitään vikaa boksista, varmuuden vuoksi vaihtoi pari polyuretaanikonkkaa tms ja kävi juotikset läpi mutta ei toimi.
Pitää ostaa sitten uusi tai siis kunnostettu. Autossa oli 002 545 33 32 ja taas nettikaupat tarjoaa 002 545 01 32. Pitää yrittää päästä Parts ohjelmaan työkoneella huomenna ja katsoa sieltä...
Pitää ostaa sitten uusi tai siis kunnostettu. Autossa oli 002 545 33 32 ja taas nettikaupat tarjoaa 002 545 01 32. Pitää yrittää päästä Parts ohjelmaan työkoneella huomenna ja katsoa sieltä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Toivoisi vielä, että jossain kosketushäiriö, tässä vielä yksi vinkki: http://www.slack.net/~thundt/mercedes/h ... e_hell.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Moi
Onkos I-sarjan V8 W126 ihan eri boxit? Mulla on tuola tallinvintillä puretusta 500SE mallista jotain noita purkkeja jouten...
TJ
Onkos I-sarjan V8 W126 ihan eri boxit? Mulla on tuola tallinvintillä puretusta 500SE mallista jotain noita purkkeja jouten...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Oiskohan ollu niin että jenkkeihin ei viety 500 ässää ... 380 ainakin oli siellä valikoimissa. 380 SE ja 380 SL oli kyllä sama mutta 1981-1982 on eri boksi kun 1983-1985. Ja tämä vaan siis USA malli, euromalleissa noita ei ole ellei ollut K-Lambdaversio jostain syystä. Oma on vielä CA-malli...Maastis kirjoitti:Moi
Onkos I-sarjan V8 W126 ihan eri boxit? Mulla on tuola tallinvintillä puretusta 500SE mallista jotain noita purkkeja jouten...
TJ
Pitää tutkia tuo vielä, tilaus meni tänään juu.Toivoisi vielä, että jossain kosketushäiriö, tässä vielä yksi vinkki: http://www.slack.net/~thundt/mercedes/h" onclick="window.open(this.href);return false; ... e_hell.htm
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Missäs tuo ylijänniterele tässä on? Pitää ainakin mitata että boksille tulee jännitettä. Kiitos hyvästä vinkistä!SEV8 kirjoitti:Toivoisi vielä, että jossain kosketushäiriö, tässä vielä yksi vinkki: http://www.slack.net/~thundt/mercedes/h ... e_hell.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
YJ-rele on minulla ainakin sulakerasian vieressä hanskalokeron alla siis 560 mallissa.karra kirjoitti:Missäs tuo ylijänniterele tässä on? Pitää ainakin mitata että boksille tulee jännitettä. Kiitos hyvästä vinkistä!SEV8 kirjoitti:Toivoisi vielä, että jossain kosketushäiriö, tässä vielä yksi vinkki: http://www.slack.net/~thundt/mercedes/h ... e_hell.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Pitää tutkia. Joka tapauksessa uusi (tehdas)korjaustakuulla oleva boksi on nyt tulossa jenkeistä.slsl77 kirjoitti:karra kirjoitti:YJ-rele on minulla ainakin sulakerasian vieressä hanskalokeron alla siis 560 mallissa.
Sinulta hankittu keskikyynärnoja sai paikallisen verhoomon toimesta keinoeläimen nahkaa yllensä. Hyvin muuten natsasi väri.
Samasta kernistä tein jalkatilojen sivuverhouksiin uuden pinnan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Tumma väri on parhaimmillaan juuri tuollaisessa ilta-auringon kajossa... Muutenkin tekee arvokkaan oloisen 107 SL:stä
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Kyllähän tuota maalipintaa on moni ihmetellyt, tänäänkin kuin kävin eka kertaa autolla pidemmällä eli Imatralla VetKun tapahtumassa jossa oli mobilistien tavallisiakin autoja kokoontunut.Zac kirjoitti:Tumma väri on parhaimmillaan juuri tuollaisessa ilta-auringon kajossa... Muutenkin tekee arvokkaan oloisen 107 SL:stä
Hyvin menee SL maantiellä; 85-90 kmh nopeudessa taisi olla vain noin 2200 rpm, sitä sen jenkkivälitys ja moottorin speksit teettää eli pienillä kieroksilla ja vähällä bensalla kulkee. Vähän yli satasta kärsi vielä ajaa ja ei ollut meluisa, pystyi suht normaalilla äänellä keskustelemaan kartturin kanssa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Tänään auto läpäisi SAHKin museotarkastuksen
20200827_182410 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200827_175315 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200831_183624 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200827_175246 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200827_175235 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200827_175214 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200827_182410 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200827_175315 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200831_183624 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200827_175246 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200827_175235 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20200827_175214 by Kari Pykäläinen, on Flickr
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Onnittelut!
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Hieno hommakarra kirjoitti:Tänään auto läpäisi SAHKin museotarkastuksen
Mustat kilvet........................................
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
No ei!RH kirjoitti:Hieno hommakarra kirjoitti:Tänään auto läpäisi SAHKin museotarkastuksen
Mustat kilvet........................................
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Juurikin.karra kirjoitti:No ei!RH kirjoitti:Hieno hommakarra kirjoitti:Tänään auto läpäisi SAHKin museotarkastuksen
Mustat kilvet........................................
Just lueskelin yx päivä jossain formaatissa ollutta juttua 70-l puolivälin perhekalleus-japsistarasta. Käsittämätön säilymä, jossa oli vielä alkuperäiset oviverhoilujen suojamuovitkin ovissa paikallaan. Alkuperäinen rekisteritunnus oli kylläkin museoinnin jälkeen vaihdettu museoajoneuvostatusta "tyylikkäästi" esiintuomaan mustapohjaiseen uuteen...
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Jenkeistä lähtenyt osa oli toimitettu jonnekin muualle, lupasivat palauttaa rahat. Tässä välissä voisi kokeilla sitä ylijänniterelettä, osanumero on A1165450034.slsl77 kirjoitti:YJ-rele on minulla ainakin sulakerasian vieressä hanskalokeron alla siis 560 mallissa.karra kirjoitti:Missäs tuo ylijänniterele tässä on? Pitää ainakin mitata että boksille tulee jännitettä. Kiitos hyvästä vinkistä!SEV8 kirjoitti:Toivoisi vielä, että jossain kosketushäiriö, tässä vielä yksi vinkki: http://www.slack.net/~thundt/mercedes/h ... e_hell.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Sattuisiko kellään olemaan tuota joutilaana jota voisi kokeilla?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Eipä ole autossani ylijänniterelettä, ainakaan missä muut releet on. Siellä on kaksi sekä kaksi tyhjää paikkaa missä ei edes niitä pohjia, reikä vaan.
Xentry Parts näytti että autossani joko on, tai sitten ei. Oli kaksi samalla viitenumerolla ja toinen oli OVP, toinen tavallinen rele.
Tarttee varmaan tilata uudestaan jenkkilästä tyhjäkäyntiboksi jos vaikka se tulisi nyt euroopan peräpohjolaan asti. Tilaamani meni jonnekin jenkkeihin, toimitettu jonkun (onnellisen) postilaatikkoon. Hyvä USPS - niin ne Trumpin äänetkin häviää
Xentry Parts näytti että autossani joko on, tai sitten ei. Oli kaksi samalla viitenumerolla ja toinen oli OVP, toinen tavallinen rele.
Tarttee varmaan tilata uudestaan jenkkilästä tyhjäkäyntiboksi jos vaikka se tulisi nyt euroopan peräpohjolaan asti. Tilaamani meni jonnekin jenkkeihin, toimitettu jonkun (onnellisen) postilaatikkoon. Hyvä USPS - niin ne Trumpin äänetkin häviää
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Minulla on ylijänniterele korkeampi kuin tuo kuvassa oleva ja siinä päällä on sulake. Se sijaitsee kojetaulun alla sulakerasian päällä ja takana seinään kiinnitettynä sensivusuulakkeen ilmaputken takana hanskiksesta katsottuna.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
No pitääpi tutkia vielä.slsl77 kirjoitti:Minulla on ylijänniterele korkeampi kuin tuo kuvassa oleva ja siinä päällä on sulake. Se sijaitsee kojetaulun alla sulakerasian päällä ja takana seinään kiinnitettynä sen sivusuulakkeen ilmaputken takana hanskiksesta katsottuna.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Noni. Löytyhä se punainen rele sieltä. Se oli sulakerasian yläpuolella sivuseinässä, toisen alumiinisen releen kanssa. Sen sai alakautta irti, ei ois tarvinnut ottaa sivuverhoilua irti.karra kirjoitti:No pitääpi tutkia vielä.slsl77 kirjoitti:Minulla on ylijänniterele korkeampi kuin tuo kuvassa oleva ja siinä päällä on sulake. Se sijaitsee kojetaulun alla sulakerasian päällä ja takana seinään kiinnitettynä sen sivusuulakkeen ilmaputken takana hanskiksesta katsottuna.
Miulle neuvottiin että mittaa se zenerdiodi, no siitä ei kulje mitään kumpaakaan suuntaan; vastus ääretön. Sulake on ehjä eli sen läpi kulkee virtaska. Pitää viedä rele Pultttikanavaan jos ne vaihtais diodin. Oiskin hyvä jos vika ois tuossa vaan.
Ajoin tässä sattuneesta syystä sateessa, eka kertaa. Alko vettä vuotaa sisävalon kohdalta polvelle, siis tuulilasin kehyksestä aurinkolipan kohdata - SL kuskit tietää paikan. Sitten kun pesin auton katto suljettuna niin oli vuotanut vettä samasta kohtaa penkille.
Googlettelun tuloksena selvisi että katon etureunan kiinnitysten tiivisteholkit 1076880097 uupuu, siis niiden ruuvisalpojen rei'istä tuulilasin rosterikarmista.
Merkkiliikkeestä 13 euroa pari, asensin äsken.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Ylijänniterele on ehjä, mitattiin Pulttikanavassa. Sviddu kun noita idle control unit'eja ei löydy oikein edukkaasti...
Sain eilen museopaperit käteen ja auto muutoskatsastettiin. Seuraava katsastus 2024 tottakai.
Sain eilen museopaperit käteen ja auto muutoskatsastettiin. Seuraava katsastus 2024 tottakai.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Tilasin liettualaiselta purkaamolta tyhjäkäyntiboksin. Toivottavasti on ehjä.
https://dalys.lt/results?p_input_parent=3571857" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dalys.lt/autodalys/mercedes-ben ... ai/3644629" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dalys.lt/results?p_input_parent=3571857" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dalys.lt/autodalys/mercedes-ben ... ai/3644629" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Miten kaasuläpän asentotunnistin, onkohan kontaktissa tyhjäkäynnillä. Aiheesta esim. täällä:
https://www.benzworld.org/threads/380sl ... h.1689959/" onclick="window.open(this.href);return false;
"On a LHD car, the plug is near the washer bottle. It is barrel-shaped with three pins/sockets. Locations are shown in the wiring diagram section of the FSM (link in EGV107). BTW, if the plastic tabs are broken on the connecter, then keep in mind that you can plug it in three ways, but only 1 way is correct. Hope you have a multimeter and a wiring diagram handy for that.
Normally if the switch isn't plugged in it would indicate throttle open to the idle speed controller. This should cause the idle valve to open leading to a high idle (1500-2000RPM), not a low idle. At least that's how it works on US cars.'
https://www.benzworld.org/threads/380sl ... h.1689959/" onclick="window.open(this.href);return false;
"On a LHD car, the plug is near the washer bottle. It is barrel-shaped with three pins/sockets. Locations are shown in the wiring diagram section of the FSM (link in EGV107). BTW, if the plastic tabs are broken on the connecter, then keep in mind that you can plug it in three ways, but only 1 way is correct. Hope you have a multimeter and a wiring diagram handy for that.
Normally if the switch isn't plugged in it would indicate throttle open to the idle speed controller. This should cause the idle valve to open leading to a high idle (1500-2000RPM), not a low idle. At least that's how it works on US cars.'
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Kiitos taas vinkistä. Tutkin tuota jos huomisillalla ei olla edistytty
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Uusi käytetty idle control unit saapui viime maanantaina. Laitoin sen heti paikalleen ja ainakin kylmä tyhjäkäynti oli napakampi, ei puputtanut. No ajossa huomasin että lämmettyään tyhjäkäynti oli taas korkealla.
Käytin purkin vielä maanantaina iltapäivästä Pulttikanavassa jossa siihen vaihdettiin kaikki kärsineen näköiset kondensaattorit. Boksi oli huollettu ProgramaIncissa 1994, tarroista päätellen. Kokeilin sitten taasen, ja kylmä käynti oli ok mutta sitten kumminkin hiipi ylös lämmettyään. Mutta se toimi jotenkin erilailla, oudosti. Kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin ei nosta itse kierroksia vaan kaasun painalluksen jälkeen jää ylös.
Ajattelin katsoa virranjakajan kannen sitten kun en ole sinne kurkkinut. No kun hypistelin kantta niin kolme tulpanjohtoa mureni käsiin, olivat kuuman Nevadan aikaisia kaapeleita, kolme oli uusittu jossain välissä. Eikä omissa varastoissa noita pienipäisiä ollenkaan, eikä kellään tutulla.
Kylläpä rupes vituttamaan, en ole käynyt tallissa nyt moneen päivään. Tilasin briteistä uudet Lucasin johdot, noin 80 euroa posteineen, tulevat vasta seuraavan viikon alussa eli 2 vko toimitusaikaa. Miten helvetissä en ole tullut tarkastaneeksi noita tulpanjohtoja, en usko että niissä tämä vika oli mutta kyllä ne ois pitänyt laittaa uusiksi kun autoa on käyty läpi ... saatana sentään että korpeaa kun homma jää kesken eikä mitään pääse tutkimaan. Ois ollu vielä tässä viikolla avoautokelejäkin perkele.
Käytin purkin vielä maanantaina iltapäivästä Pulttikanavassa jossa siihen vaihdettiin kaikki kärsineen näköiset kondensaattorit. Boksi oli huollettu ProgramaIncissa 1994, tarroista päätellen. Kokeilin sitten taasen, ja kylmä käynti oli ok mutta sitten kumminkin hiipi ylös lämmettyään. Mutta se toimi jotenkin erilailla, oudosti. Kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin ei nosta itse kierroksia vaan kaasun painalluksen jälkeen jää ylös.
Ajattelin katsoa virranjakajan kannen sitten kun en ole sinne kurkkinut. No kun hypistelin kantta niin kolme tulpanjohtoa mureni käsiin, olivat kuuman Nevadan aikaisia kaapeleita, kolme oli uusittu jossain välissä. Eikä omissa varastoissa noita pienipäisiä ollenkaan, eikä kellään tutulla.
Kylläpä rupes vituttamaan, en ole käynyt tallissa nyt moneen päivään. Tilasin briteistä uudet Lucasin johdot, noin 80 euroa posteineen, tulevat vasta seuraavan viikon alussa eli 2 vko toimitusaikaa. Miten helvetissä en ole tullut tarkastaneeksi noita tulpanjohtoja, en usko että niissä tämä vika oli mutta kyllä ne ois pitänyt laittaa uusiksi kun autoa on käyty läpi ... saatana sentään että korpeaa kun homma jää kesken eikä mitään pääse tutkimaan. Ois ollu vielä tässä viikolla avoautokelejäkin perkele.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Englannista tulee tavara hitaasti nykyään, brexit hidastaa? Minullakin vei 3 viikkoa toimitus Fiatin jälkituotanto-kumimatolle joka ei paljon painanut, samaa painoluokkaa kuin sytkäjohdot.
Jos virranjakaja on ehjä niin laittaa vaan väliaikaisesti jotkut perinteiset metallisytkäjohdot että pääsee ajamaan. Radiohäiröitähän niistä tietenkin tulee. Jos pyörijässä on vastus niin ehkei kovin pahasti niitäkään.
Jos virranjakaja on ehjä niin laittaa vaan väliaikaisesti jotkut perinteiset metallisytkäjohdot että pääsee ajamaan. Radiohäiröitähän niistä tietenkin tulee. Jos pyörijässä on vastus niin ehkei kovin pahasti niitäkään.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Lucasin tulpanjohdot saapui eilen. Asensin ne tänään, ei vaikutusta vaan auto käy edelleen puistellen ja ontuen.
Syy siihen miksi hypistelin johtoja alunperin oli se että ne oli asennettu virranjakajan kanteen yhden numeron heitolla. Eli jakaja on väärässä asennossa. En tiedä miksi tein niin mutta laitoin ne oikeille paikoilleen ja kokeilin käynnistää, no eihän se lähtenyt käyntiin, jysähti vaan jumiin. Kun laitoin johdot takaisin niin se käyntihäiriö tuli siinä, ja kolme tulpanjohtoa havaitsin siinä vialliseksi kun niitä irroittelin ja kiinnitin takaisin.
Onko mahdollista että siinä käynnistysyrityksessä joku jako on hypännyt?
Olen nyt purkamassa autoa, venttiilikopat on irti ja kiva oli todeta että siellä on kaksirivinen ketju eli se puoli on rempattu, varmaan samalla jakaja on mennyt vähän väärään asentoon eli jouduttu tulpanjohtojen paikkaa muuttamaan. Katson nyt että nokkien asento on oikea ja että jakaja on oikeassa asennossa. Jokuhan siellä on pielessä koska apukuskin puolen pytyt ovat ne jotka ovat pimeinä...
Syy siihen miksi hypistelin johtoja alunperin oli se että ne oli asennettu virranjakajan kanteen yhden numeron heitolla. Eli jakaja on väärässä asennossa. En tiedä miksi tein niin mutta laitoin ne oikeille paikoilleen ja kokeilin käynnistää, no eihän se lähtenyt käyntiin, jysähti vaan jumiin. Kun laitoin johdot takaisin niin se käyntihäiriö tuli siinä, ja kolme tulpanjohtoa havaitsin siinä vialliseksi kun niitä irroittelin ja kiinnitin takaisin.
Onko mahdollista että siinä käynnistysyrityksessä joku jako on hypännyt?
Olen nyt purkamassa autoa, venttiilikopat on irti ja kiva oli todeta että siellä on kaksirivinen ketju eli se puoli on rempattu, varmaan samalla jakaja on mennyt vähän väärään asentoon eli jouduttu tulpanjohtojen paikkaa muuttamaan. Katson nyt että nokkien asento on oikea ja että jakaja on oikeassa asennossa. Jokuhan siellä on pielessä koska apukuskin puolen pytyt ovat ne jotka ovat pimeinä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224