Delphin suuttimista tietävät hoi.
Delphin suuttimista tietävät hoi.
Ehtoota.
Painin tässä niinkin ikävän ongelman kanssa kuin Delphin suuttimet. Koneena OM646.821 eli OM646evo. Vaihdoin siis pohjaprikat ja tyhmänä delphin suuttimista mitään titämättä irrotin ja laskin pöydälle kyljelleen, ilmaahan niihin todennäkösesti pääsi makuuasennossa. No ongelmathan alkoi kun laitoin suuttimet takaisin samassa järjestyksessä, ekalla startilla hörähti parikertaa jonka jälkeen ei viikkoon ole edes yrittänyt. On yritetty suihkuttelemalla starttipilottia ja bensa diesel seosta imuputkesta sisään mutta ei vain lähde. Nyt viimeisimpänä nappasin suuttimet irti ja vein dieselhuoltoon missä yrittivät kovemmilla paineilla (ilmeisesti 600-700bar joka kai liian vähän) ampua ilmoja pois, mitään vaikutusta tällä ei ollut eikä saanut dieseliä läpi mutta 220€ joutui tästä lystistä köyhtymään... Nyt alkaa ideat loppumaan käsiin ja ajattelin joko viedä lähimpään KUNNON suutinhuoltoon missä tietävät ja osaavat enemmän, tai koitan purkaa ja puhdistaa mahdollisten roskien takia johtuvat tukokset, olosuhteet kun eivät olleet parhaimmat mahdolliset. Huhua kuulin myös että starilla saisi nostettua paineita startatessa ihan överimääriin asti jolla ovat suuttimet auennet ja moottorit startanneet, tämä tosiaan kaverin kaverin kaverin tutulta kuultua, tiiä siittä sitten.
Siispä jos jollakin on tietoa miten näitä delphiläisiä kannattais lähtä purkamaan ja mikä siellä todennäköisesti on tukossa ja millä aineilla näitä kannattee putsailla niin tähän vain alle kaikki operaatiossa huomioitava.
Ja uusien Delphien osto, tai vanhojen vähän halvempi korjaus on edessä sitten vasta kun kaikki muu on kokeiltu. Kiitos jo etukäteen.
Painin tässä niinkin ikävän ongelman kanssa kuin Delphin suuttimet. Koneena OM646.821 eli OM646evo. Vaihdoin siis pohjaprikat ja tyhmänä delphin suuttimista mitään titämättä irrotin ja laskin pöydälle kyljelleen, ilmaahan niihin todennäkösesti pääsi makuuasennossa. No ongelmathan alkoi kun laitoin suuttimet takaisin samassa järjestyksessä, ekalla startilla hörähti parikertaa jonka jälkeen ei viikkoon ole edes yrittänyt. On yritetty suihkuttelemalla starttipilottia ja bensa diesel seosta imuputkesta sisään mutta ei vain lähde. Nyt viimeisimpänä nappasin suuttimet irti ja vein dieselhuoltoon missä yrittivät kovemmilla paineilla (ilmeisesti 600-700bar joka kai liian vähän) ampua ilmoja pois, mitään vaikutusta tällä ei ollut eikä saanut dieseliä läpi mutta 220€ joutui tästä lystistä köyhtymään... Nyt alkaa ideat loppumaan käsiin ja ajattelin joko viedä lähimpään KUNNON suutinhuoltoon missä tietävät ja osaavat enemmän, tai koitan purkaa ja puhdistaa mahdollisten roskien takia johtuvat tukokset, olosuhteet kun eivät olleet parhaimmat mahdolliset. Huhua kuulin myös että starilla saisi nostettua paineita startatessa ihan överimääriin asti jolla ovat suuttimet auennet ja moottorit startanneet, tämä tosiaan kaverin kaverin kaverin tutulta kuultua, tiiä siittä sitten.
Siispä jos jollakin on tietoa miten näitä delphiläisiä kannattais lähtä purkamaan ja mikä siellä todennäköisesti on tukossa ja millä aineilla näitä kannattee putsailla niin tähän vain alle kaikki operaatiossa huomioitava.
Ja uusien Delphien osto, tai vanhojen vähän halvempi korjaus on edessä sitten vasta kun kaikki muu on kokeiltu. Kiitos jo etukäteen.
-
- Mersumies
- Viestit: 2423
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Jos alat purkamaan suuttimia, voi uusien osto olla lähempänä kuin arvaatkaan. Se purkaminen todennäköisemmin rikkoo jotakin.Jakevaan kirjoitti:Ehtoota.
Painin tässä niinkin ikävän ongelman kanssa kuin Delphin suuttimet. Koneena OM646.821 eli OM646evo. Vaihdoin siis pohjaprikat ja tyhmänä delphin suuttimista mitään titämättä irrotin ja laskin pöydälle kyljelleen, ilmaahan niihin todennäkösesti pääsi makuuasennossa. No ongelmathan alkoi kun laitoin suuttimet takaisin samassa järjestyksessä, ekalla startilla hörähti parikertaa jonka jälkeen ei viikkoon ole edes yrittänyt. On yritetty suihkuttelemalla starttipilottia ja bensa diesel seosta imuputkesta sisään mutta ei vain lähde. Nyt viimeisimpänä nappasin suuttimet irti ja vein dieselhuoltoon missä yrittivät kovemmilla paineilla (ilmeisesti 600-700bar joka kai liian vähän) ampua ilmoja pois, mitään vaikutusta tällä ei ollut eikä saanut dieseliä läpi mutta 220€ joutui tästä lystistä köyhtymään... Nyt alkaa ideat loppumaan käsiin ja ajattelin joko viedä lähimpään KUNNON suutinhuoltoon missä tietävät ja osaavat enemmän, tai koitan purkaa ja puhdistaa mahdollisten roskien takia johtuvat tukokset, olosuhteet kun eivät olleet parhaimmat mahdolliset. Huhua kuulin myös että starilla saisi nostettua paineita startatessa ihan överimääriin asti jolla ovat suuttimet auennet ja moottorit startanneet, tämä tosiaan kaverin kaverin kaverin tutulta kuultua, tiiä siittä sitten.
Siispä jos jollakin on tietoa miten näitä delphiläisiä kannattais lähtä purkamaan ja mikä siellä todennäköisesti on tukossa ja millä aineilla näitä kannattee putsailla niin tähän vain alle kaikki operaatiossa huomioitava.
Ja uusien Delphien osto, tai vanhojen vähän halvempi korjaus on edessä sitten vasta kun kaikki muu on kokeiltu. Kiitos jo etukäteen.
Joissakin toisessa merkissä Delphin ehjä suutin irroitettuna ja asennettuna toiseen autoon on saanut juuri samanlaisen ilmiön eli on lopettanut toimintansa.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Kerran käynyt 646 suuttimien kanssa ettei kirveelläkään käyntiin kun kaikki irroitettu ja ohjeen mukaan säilytetty. Ei muutakuin Oulun Dieselhuoltoon ultraäänipesuun ja ”paineavaukseen” niin sen jälkeen moitteitta käymään. 651 suuttimien kanssa käyny useammin sama homma vaikka niihin pystyy tekemään Xentryllä ilmauksen ennen käynnistysyritystä.
Eli ainakin Oulun Dieselhuollossa homma onnistuu tuloksellisesti
Eli ainakin Oulun Dieselhuollossa homma onnistuu tuloksellisesti
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5420
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
olikos tuossa jo piezot ?Jakevaan kirjoitti:Ehtoota.
Painin tässä niinkin ikävän ongelman kanssa kuin Delphin suuttimet. Koneena OM646.821 eli OM646evo. Vaihdoin siis pohjaprikat ja tyhmänä delphin suuttimista mitään titämättä irrotin ja laskin pöydälle kyljelleen, ilmaahan niihin todennäkösesti pääsi makuuasennossa. No ongelmathan alkoi kun laitoin suuttimet takaisin samassa järjestyksessä, ekalla startilla hörähti parikertaa jonka jälkeen ei viikkoon ole edes yrittänyt. On yritetty suihkuttelemalla starttipilottia ja bensa diesel seosta imuputkesta sisään mutta ei vain lähde. Nyt viimeisimpänä nappasin suuttimet irti ja vein dieselhuoltoon missä yrittivät kovemmilla paineilla (ilmeisesti 600-700bar joka kai liian vähän) ampua ilmoja pois, mitään vaikutusta tällä ei ollut eikä saanut dieseliä läpi mutta 220€ joutui tästä lystistä köyhtymään... Nyt alkaa ideat loppumaan käsiin ja ajattelin joko viedä lähimpään KUNNON suutinhuoltoon missä tietävät ja osaavat enemmän, tai koitan purkaa ja puhdistaa mahdollisten roskien takia johtuvat tukokset, olosuhteet kun eivät olleet parhaimmat mahdolliset. Huhua kuulin myös että starilla saisi nostettua paineita startatessa ihan överimääriin asti jolla ovat suuttimet auennet ja moottorit startanneet, tämä tosiaan kaverin kaverin kaverin tutulta kuultua, tiiä siittä sitten.
Siispä jos jollakin on tietoa miten näitä delphiläisiä kannattais lähtä purkamaan ja mikä siellä todennäköisesti on tukossa ja millä aineilla näitä kannattee putsailla niin tähän vain alle kaikki operaatiossa huomioitava.
Ja uusien Delphien osto, tai vanhojen vähän halvempi korjaus on edessä sitten vasta kun kaikki muu on kokeiltu. Kiitos jo etukäteen.
jos oli niin ko menetelyn jälkeen voi säästää aikaa"eli rahaa" kun hypää suoraan
tuonne alarivieille kun sinne lopuksi kuitenkin päätyy 9/10 tapuksessa
solenoidi maleihhin voi koitaa vaikka ultaraääntä ja sitten vasta hypätä alariveile
. .
Mökkillä
'
'
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Miietiskelin aluksi että vien suoraan ouluun missä saisivat nuo varmaan kuntoon, mutta vein sitten kuitenkin paikalliseen dieselhuoltoon missä osattiin kyllä laskuttaa mutta siihempä se kyllä sitten jäikin. Tässäkin paikallisessa käytti ultraäänipesussa mutta eipä ollut vaikutusta. Ouluun siis seuraavaksi.multiviri kirjoitti:Kerran käynyt 646 suuttimien kanssa ettei kirveelläkään käyntiin kun kaikki irroitettu ja ohjeen mukaan säilytetty. Ei muutakuin Oulun Dieselhuoltoon ultraäänipesuun ja ”paineavaukseen” niin sen jälkeen moitteitta käymään. 651 suuttimien kanssa käyny useammin sama homma vaikka niihin pystyy tekemään Xentryllä ilmauksen ennen käynnistysyritystä.
Eli ainakin Oulun Dieselhuollossa homma onnistuu tuloksellisesti
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
FinlandMerceds kirjoitti:olikos tuossa jo piezot ?Jakevaan kirjoitti:Ehtoota.
Painin tässä niinkin ikävän ongelman kanssa kuin Delphin suuttimet. Koneena OM646.821 eli OM646evo. Vaihdoin siis pohjaprikat ja tyhmänä delphin suuttimista mitään titämättä irrotin ja laskin pöydälle kyljelleen, ilmaahan niihin todennäkösesti pääsi makuuasennossa. No ongelmathan alkoi kun laitoin suuttimet takaisin samassa järjestyksessä, ekalla startilla hörähti parikertaa jonka jälkeen ei viikkoon ole edes yrittänyt. On yritetty suihkuttelemalla starttipilottia ja bensa diesel seosta imuputkesta sisään mutta ei vain lähde. Nyt viimeisimpänä nappasin suuttimet irti ja vein dieselhuoltoon missä yrittivät kovemmilla paineilla (ilmeisesti 600-700bar joka kai liian vähän) ampua ilmoja pois, mitään vaikutusta tällä ei ollut eikä saanut dieseliä läpi mutta 220€ joutui tästä lystistä köyhtymään... Nyt alkaa ideat loppumaan käsiin ja ajattelin joko viedä lähimpään KUNNON suutinhuoltoon missä tietävät ja osaavat enemmän, tai koitan purkaa ja puhdistaa mahdollisten roskien takia johtuvat tukokset, olosuhteet kun eivät olleet parhaimmat mahdolliset. Huhua kuulin myös että starilla saisi nostettua paineita startatessa ihan överimääriin asti jolla ovat suuttimet auennet ja moottorit startanneet, tämä tosiaan kaverin kaverin kaverin tutulta kuultua, tiiä siittä sitten.
Siispä jos jollakin on tietoa miten näitä delphiläisiä kannattais lähtä purkamaan ja mikä siellä todennäköisesti on tukossa ja millä aineilla näitä kannattee putsailla niin tähän vain alle kaikki operaatiossa huomioitava.
Ja uusien Delphien osto, tai vanhojen vähän halvempi korjaus on edessä sitten vasta kun kaikki muu on kokeiltu. Kiitos jo etukäteen.
jos oli niin ko menetelyn jälkeen voi säästää aikaa"eli rahaa" kun hypää suoraan
tuonne alarivieille kun sinne lopuksi kuitenkin päätyy 9/10 tapuksessa
solenoidi maleihhin voi koitaa vaikka ultaraääntä ja sitten vasta hypätä alariveile
Piezot tietääkseni tulleet OM651 mukana.
Kyllähän se sitten korpeaa kun satasia on tuhlailtu ja sitten vielä uudet suuttimet, saksasta kai näitäkin sai tehdashuollettuja alle 150e? Jos jollali tietoa mlstä näitä tehashuollettuja voi ostaa niin otan nöyrästi tietoa vastaan.
. .
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Jos uusien ostoon päädyt ja vanhat jää itselle niin jos haluat uhrata yhden kokeiluun, mulla on omatekemä 1800bar suutinpenkki niin olisi mielenkiintoista testata yhtä piezoa saako sen pelaamaan. Uuden suutinajurin joudun varmaan tekemään. Tai jos joku muu haluaa lahjoa testiin suuttimen niin sekin käy, toi delphi ongelma vähän kiinnostaa.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Pari uutta suutinta ja pari toimimatonta paikalleen, sillä setillä käyntiin ja kaasu pohjassa niin kauan että käy kaikilla tai vähintään kolmella, sitten saman tien ajoon pikkuvaihteella kovilla kierroksilla kunnes käy kaikilla.
Sitten voi ottaa ne uudet pois ja laittaa loput kaksi vanhaa paikalleen ja sama juttu taas.
Sitten voi ottaa ne uudet pois ja laittaa loput kaksi vanhaa paikalleen ja sama juttu taas.
wiimax.fi
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Mitenköhän tämä käytännössä toimis? Eikö nämä delphiläiset pitäny koodailla auton aivoille jos vaihtelee uusiin tai ristiin keskenään? Korjatkaa jos olen väärässä.dealer kirjoitti:Pari uutta suutinta ja pari toimimatonta paikalleen, sillä setillä käyntiin ja kaasu pohjassa niin kauan että käy kaikilla tai vähintään kolmella, sitten saman tien ajoon pikkuvaihteella kovilla kierroksilla kunnes käy kaikilla.
Sitten voi ottaa ne uudet pois ja laittaa loput kaksi vanhaa paikalleen ja sama juttu taas.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Ja jos jollakin on joku sivu tiedossa mistä niitä tehdashuollettuja tai uusia Delphejä saa huokeaan hintaan niin linkkiä vaan tulemaan.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Eipä tohdi ilmiantaa tiettyä ostospaikkaa, kun ei ole kokemusta, mutta pikaisesti haettuna vaikuttaisi Delphejä olevan tarjolla.Jakevaan kirjoitti:Ja jos jollakin on joku sivu tiedossa mistä niitä tehdashuollettuja tai uusia Delphejä saa huokeaan hintaan niin linkkiä vaan tulemaan.
Jos päädyt tilaamaan uusia/käytettyjä tee itse valinnat.
Tietäisikö joku, mikä suuttimissa on mennyt rikki tässä tapauksessa?
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Paikallinen dieselhuoltaja puhui jostakin venttiilistä suuttimen sisällä, hintaa osalle 140€ +85€tuntiveloitus+45€suuttimen työstö. Tässä vaiheessa käskin tiputtaa työkalut käsistä kun tuohon rahaan +siihen mitä oli jo mennyt olis ostanu jo useamman uuden. Kuulemma kyseinen venttiili herkkä roskille, epätodennäköistä kuitenki että jokaseen suuttimeen olis päässy paskaa ja vieläpä jokanen mennyt tukkoon. Aloin epäilemään että paikallisella ei vain paineet riittäneet testipenkissä, joku huoltaja korkeamman paineen omaavalla testipenkillä varmastikkin saisi nuo toimimaan. Pitää melkein viedä yksi suutin testiin oulun dieselhuoltoon ja katsoa miten käy.Jaiko kirjoitti:Eipä tohdi ilmiantaa tiettyä ostospaikkaa, kun ei ole kokemusta, mutta pikaisesti haettuna vaikuttaisi Delphejä olevan tarjolla.Jakevaan kirjoitti:Ja jos jollakin on joku sivu tiedossa mistä niitä tehdashuollettuja tai uusia Delphejä saa huokeaan hintaan niin linkkiä vaan tulemaan.
Jos päädyt tilaamaan uusia/käytettyjä tee itse valinnat.
Tietäisikö joku, mikä suuttimissa on mennyt rikki tässä tapauksessa?
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Se toimii käytännössä sillä lailla, että minä olen noin käynnistellyt kaikki ne "delphi-211:t" joita ei ole suuttimien irrotuksen jälkeen saatu käyntiin. Useampia kuitenkin. Ei tuo minun ohje mikään arvailu ole, kuten nuo dieselpajojen venttiilien hajoamiset ja roskat suuttimissa.Jakevaan kirjoitti:Mitenköhän tämä käytännössä toimis? Eikö nämä delphiläiset pitäny koodailla auton aivoille jos vaihtelee uusiin tai ristiin keskenään? Korjatkaa jos olen väärässä.dealer kirjoitti:Pari uutta suutinta ja pari toimimatonta paikalleen, sillä setillä käyntiin ja kaasu pohjassa niin kauan että käy kaikilla tai vähintään kolmella, sitten saman tien ajoon pikkuvaihteella kovilla kierroksilla kunnes käy kaikilla.
Sitten voi ottaa ne uudet pois ja laittaa loput kaksi vanhaa paikalleen ja sama juttu taas.
Huhuapa hyvinkin, paineen nostaminen on toiveajattelua niin kauan kun suuttimessa on ilmaa.Huhua kuulin myös että starilla saisi nostettua paineita startatessa ihan överimääriin asti
Starilla voi ja pitää tehdä järjestelmän ilmaus ennen käynnistysyritystä joka tapauksessa.
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5420
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Koodauksen voi aina mutta takaisin jos tarvetta eli sitä on turha murehtia(lisäksi se koodailu ei joka lyhessä välissä ole tarpeen)
nim dealer mainitsema konsti on hyvä(tosin ei sovi heikko hermoisilla kuulostaa siltä että moottori hajoaa just)
huhut on tosiaan huhuja testerillä ei paineita nosteta tai jos joku sieltä selaissen valikon kohdan löytää niin kuva todistamaan sitä
ja usein ne käynistys vaikeudet johtuu juuri siitä kun yllä mainittua ilmausta testerillä ei ole tehty vaan on startailemalla pumpattu suutimet ilmaa täyteen...
. .
nim dealer mainitsema konsti on hyvä(tosin ei sovi heikko hermoisilla kuulostaa siltä että moottori hajoaa just)
huhut on tosiaan huhuja testerillä ei paineita nosteta tai jos joku sieltä selaissen valikon kohdan löytää niin kuva todistamaan sitä
ja usein ne käynistys vaikeudet johtuu juuri siitä kun yllä mainittua ilmausta testerillä ei ole tehty vaan on startailemalla pumpattu suutimet ilmaa täyteen...
. .
Mökkillä
'
'
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Aivan aivan. Tämäpä valaisi paljon* asioita.dealer kirjoitti:Se toimii käytännössä sillä lailla, että minä olen noin käynnistellyt kaikki ne "delphi-211:t" joita ei ole suuttimien irrotuksen jälkeen saatu käyntiin. Useampia kuitenkin. Ei tuo minun ohje mikään arvailu ole, kuten nuo dieselpajojen venttiilien hajoamiset ja roskat suuttimissa.Jakevaan kirjoitti:Mitenköhän tämä käytännössä toimis? Eikö nämä delphiläiset pitäny koodailla auton aivoille jos vaihtelee uusiin tai ristiin keskenään? Korjatkaa jos olen väärässä.dealer kirjoitti:Pari uutta suutinta ja pari toimimatonta paikalleen, sillä setillä käyntiin ja kaasu pohjassa niin kauan että käy kaikilla tai vähintään kolmella, sitten saman tien ajoon pikkuvaihteella kovilla kierroksilla kunnes käy kaikilla.
Sitten voi ottaa ne uudet pois ja laittaa loput kaksi vanhaa paikalleen ja sama juttu taas.
Huhuapa hyvinkin, paineen nostaminen on toiveajattelua niin kauan kun suuttimessa on ilmaa.Huhua kuulin myös että starilla saisi nostettua paineita startatessa ihan överimääriin asti
Starilla voi ja pitää tehdä järjestelmän ilmaus ennen käynnistysyritystä joka tapauksessa.
Viimeksi muokannut Jakevaan, La 19.09.2020 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
No siellä on se railpainetesti, mutta kun se edellyttää että moottori käy suht normaalisti. Ehkä tästä on syntynyt pikku väärinkäsitys. Moottori pumppua pyörittää, miten se muuten painetta tekisi? Developerista varmaan löytyy myös ohjaus sille, mutta jos se ei pyöri ja tarpeeksi lujaa, niin miten se sitä painetta sitten tekee?FinlandMerceds kirjoitti:huhut on tosiaan huhuja testerillä ei paineita nosteta tai jos joku sieltä selaissen valikon kohdan löytää niin kuva todistamaan sitä
Testi muistaakseni nostaa sen 1400 bariin, mutta ei tietenkään ilman että moottori käy.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
"Aivan aivan. Tämäpä valaisi vähän asioita."
Tuo sana "vähän" voi aiheuttaa monenlaisia tulkintoja. Onko nyt niin, että valaisi hyvinvähän josko ollenkaan. Vai oliko tarkoitus käyttää sanaa sen toisessa tarkoituksessa eli se avasi yhden lisätiedon suuttimien käsittelystä, niin kuin minulle kävi. Kiitos nimimerkille "dealer"
Tuo sana "vähän" voi aiheuttaa monenlaisia tulkintoja. Onko nyt niin, että valaisi hyvinvähän josko ollenkaan. Vai oliko tarkoitus käyttää sanaa sen toisessa tarkoituksessa eli se avasi yhden lisätiedon suuttimien käsittelystä, niin kuin minulle kävi. Kiitos nimimerkille "dealer"
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
No nytse on oikeassa muodossa. Dealerin neuvoista ryhdyinkin tuumasta toimeen ja laittelin saksan pojille viestiä mihin hintaan ja miten onnistuu huollettujen delphien lähetys suomenmaalle.sompio kirjoitti:"Aivan aivan. Tämäpä valaisi vähän asioita."
Tuo sana "vähän" voi aiheuttaa monenlaisia tulkintoja. Onko nyt niin, että valaisi hyvinvähän josko ollenkaan. Vai oliko tarkoitus käyttää sanaa sen toisessa tarkoituksessa eli se avasi yhden lisätiedon suuttimien käsittelystä, niin kuin minulle kävi. Kiitos nimimerkille "dealer"
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Itsehän en asiasta mitään tiedä, kuulin vain että tämmönenkin voi olla mahdollista. Näemmä ei.TPLtre kirjoitti:No siellä on se railpainetesti, mutta kun se edellyttää että moottori käy suht normaalisti. Ehkä tästä on syntynyt pikku väärinkäsitys. Moottori pumppua pyörittää, miten se muuten painetta tekisi? Developerista varmaan löytyy myös ohjaus sille, mutta jos se ei pyöri ja tarpeeksi lujaa, niin miten se sitä painetta sitten tekee?FinlandMerceds kirjoitti:huhut on tosiaan huhuja testerillä ei paineita nosteta tai jos joku sieltä selaissen valikon kohdan löytää niin kuva todistamaan sitä
Testi muistaakseni nostaa sen 1400 bariin, mutta ei tietenkään ilman että moottori käy.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Delphisuutinongelmista mitään tietämättömänä: kuinka ne 'uudet' suuttimet eivät vedä 'ilmaa' varastoinnin ja rahdin aikana - jos kuitenkin käytön jälkeen hetkellinen nosto kannesta pöydälle ne ilmalla tappaa?
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
No nyt on selvästi sanottu!
En mitenkää halunnut piruilla, mutta tuo aikaisempi ilmaus voi tosiaan aiheuttaa molempia tulkintoja.
En mitenkää halunnut piruilla, mutta tuo aikaisempi ilmaus voi tosiaan aiheuttaa molempia tulkintoja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5420
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Kokeilkaa,
vinkikksi että uusisa ei ole vielä ollut polttoainetta paineella täytetty
. .
vinkikksi että uusisa ei ole vielä ollut polttoainetta paineella täytetty
. .
Mökkillä
'
'
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Tuossa jo vastattiinkin...vielä se, että joskushan voi tehdä noiden vanhojen suuttimien kanssa mitä vaan, ja silti lähtee remontin jälkeen helposti käyntiin. Joskus taas sitten käy kuten tässä on käynyt.ido59 kirjoitti:Delphisuutinongelmista mitään tietämättömänä: kuinka ne 'uudet' suuttimet eivät vedä 'ilmaa' varastoinnin ja rahdin aikana - jos kuitenkin käytön jälkeen hetkellinen nosto kannesta pöydälle ne ilmalla tappaa?
Henkimaailman hommia, vaan minkäs teet....
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2423
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Tuosta makuullaan tai pystysssä olemisesta en ole niin varma mutta kokemusperäisenä tietona olen käyttänyt Fordin 1600bar Delphit dieselkorjaamossa testattavana, ihan turhaan kun vika oli muualla ja ne olivat varmuudella ihan kaikissa asennoissa kuljetuksen aikana mutta auto lähti ilmauksen jälkeen heti käyntiin, sammuen parin sekunnin päästä ja toisella startilla kolmella pytyllä muutaman sekunnin jonka jälkeen neljäs pytty mukaan ja sittemmin ajettu 70tkm.ido59 kirjoitti:Delphisuutinongelmista mitään tietämättömänä: kuinka ne 'uudet' suuttimet eivät vedä 'ilmaa' varastoinnin ja rahdin aikana - jos kuitenkin käytön jälkeen hetkellinen nosto kannesta pöydälle ne ilmalla tappaa?
Suuttimet tulivat eBay:n kautta Saksasta ja todella nopeasti (Diesel Technik Biberach GmbH). Täysi kymppi kouluarvosanana.
https://www.diesel-technik-biberach.de/ ... gKVSPD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Noniin. Reilu kuukausi myöhemmin mersu taas ajossa. Vikaa suuttimista ei löytynyt eikä viitsinyt sitä sen kummemmin tutkiakkaan, kun edellä mainittu diesel technik biberach otti ne ilomielin vaihdossa huollettuihin vastaaviin. Palvelu pelas ja toimituskin oli nopea. Hintojen puolesta lähetän jatkossa suuttimet suoraan Biberachille huoltoon ja skippaan nämä paikalliset arvuuttelijat.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
No niin hyvä että tuli kuntoon. Ja jos jotakuta askarruttaa ja haluaa luovuttaa ilma kuolleen suuttimen testiin niin YV vaan tulemaan.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Mulla vaihettiin tänään kunnostetut suuttimet ja nelospytyn suuttimeen jäi ilmaa. Onnistuisiko tässä tapauksessa tuo isoilla kierroksilla ajaminen? Ja kauanko tätä ajelua pitäisi tehdä.dealer kirjoitti: ↑Pe 18.09.2020 11:27 Pari uutta suutinta ja pari toimimatonta paikalleen, sillä setillä käyntiin ja kaasu pohjassa niin kauan että käy kaikilla tai vähintään kolmella, sitten saman tien ajoon pikkuvaihteella kovilla kierroksilla kunnes käy kaikilla.
Sitten voi ottaa ne uudet pois ja laittaa loput kaksi vanhaa paikalleen ja sama juttu taas.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Onnistuu kunhan vaan moottori käy. Kymmeniä kilometrejä on joutunut joskus ajamaan.
wiimax.fi
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Nyt tasaantui käynti, mutta tuli seuraava ongelma.
Nollamäärä kalibrointi tyhjäkäynnin kanssa tuli ongelma. Ohjearvo on +-63us ja antaa 1 suuttimelle 86,5 us, 2 suuttimelle -72, 3 us suuttimelle 15,6 us ja 4 suuttimelle -11,8 us.
Eli 2 suurinta väärissä arvoissa. Liekkö vialliset suuttimet vai muualla vika
Nollamäärä kalibrointi tyhjäkäynnin kanssa tuli ongelma. Ohjearvo on +-63us ja antaa 1 suuttimelle 86,5 us, 2 suuttimelle -72, 3 us suuttimelle 15,6 us ja 4 suuttimelle -11,8 us.
Eli 2 suurinta väärissä arvoissa. Liekkö vialliset suuttimet vai muualla vika
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Vielä lisäyksenä, että muut suuttimet yrittävät korjata ensimmäisen suuttimen antamaa liian kovaa + arvoa.