W221, S350cdi, 2010. Ei 4matic.
Hermoja raastava vika autossa, eikä kukaan löydä syytä.
Oireet:
Ravistaa rattia epäsäännöllisen säännölisesti. Ei tunnu renkaiden tasapainovialta. Välillä huomaa tärinää ja kevyttä vatkausta jo 50kmh nopeudesta ylöspäin. Maantienopeuksissa tuntuu selkeiten, eli 80-110 kmh, ei pahene kovemmilla nopeuksilla. Tärinä ei ole tasaista, vaan tuntuu enemmän kuin tien epätasaisuudet vaikutta tärinän taajuuteen heittelevästi. Välillä kulkee kuin juna,ei täristä ei vatkaa, sit alkaa yllättäen. EI siis ole kova tärinä läpi rungon vaan kevyt rasittava tärinä ratissa.
Jarrut ei laahaa, pyörän laakerit on kunnossa, reaktiotangot ja tukivarret uudet, uudet renkaat ja vanteet. Kolme firmaa (merkkihuolto, MB korjaamo ja muu korjaamo) katsonut alustan eivätkä löydä mistään väljyyttä.
Mitä helkkaria tästä vielä vois selvittää? Ohjaustehostin? Ohjausvaihde? Voiko ohjauspylväässä ollu joku osa irti, kulunut tms.?
W221 ratin mysteeritärinä. S350cdi, 2010.
Re: W221 ratin mysteeritärinä. S350cdi, 2010.
aika yleinen vika ässässä, ilmenee vain takavedossa, neliveto on säästynyt tuolta kyseiseltä vaivalta.
Maailmalla paljon keskustelua tuosta, googlaa esim w221 wobble tms.
Maailmalla paljon keskustelua tuosta, googlaa esim w221 wobble tms.
Re: W221 ratin mysteeritärinä. S350cdi, 2010.
Mulla oli samantapainen tärinä ratissa joka tosin alkoi kun vauhti lähenteli 100 kmh. Paheni vaan mitä kovempaa ajoin. Moni tutki ja paljon kuluvia osia edestä vaihdettiin. Ei muutosta. Lopulta vika löytyi kardaanin etummaisesta kiinnikkeestä. Ilmeisesti kiinnike oli ollut osittain irti pidemmän aikaa ja kardaanin läpivienti kulunut munanmuotioseksi. Uusi kiinnike ja avot - ei tärinää.
Re: W221 ratin mysteeritärinä. S350cdi, 2010.
Tasmalleen samat oireet mulla w221 320cdi-07.
Tutkittu ja osia vaihdettu,kardaani kavi tasapainotuksessa,40-60 vauhdissa valilla tunne ,etta eturengas pomppis ja rattia taristaa.
Kovemmassa vauhdissa satunnaisesti,valilla vaikuttaa et tarina alkais kun tiessa epatasaisuutta silloinkin ilmio kuin olis rengas epatasapainossa,rattia vispaa aina hiukan.
Joskus kiihdytyksessa tarisee,etta joutuu vauhtia hellittamaan,pikkuhiljaa voi taas vauhtia nostaa ja tarina pysyy lievempana.
Tarkoittiko nimim.RRS etumaisella kiinnityksella vaihelaatikon paassa olevaa kolmisakaraista laippaa johon kuminevel tulee,niin sen sisassa olevaa keskitys helaa,et se oli soikea?
Keskitys helaa en ole uusinut, kannatinlaakeri ja rattinivelet on uudet samoin kaikki kumityynyt moottorin ja vaihdelaatikon.
Laippa on booreilla ja yhdella isolla mutterilla kiinni vaihdelaatikon akselissa,se lienee aina tiukasti kiinni.
Ei haittais vaikka syy rupeais loytymaan,rahaa ja aikaa on mennyt,eika tilanne ole muuttunut miksikaan.
Tutkittu ja osia vaihdettu,kardaani kavi tasapainotuksessa,40-60 vauhdissa valilla tunne ,etta eturengas pomppis ja rattia taristaa.
Kovemmassa vauhdissa satunnaisesti,valilla vaikuttaa et tarina alkais kun tiessa epatasaisuutta silloinkin ilmio kuin olis rengas epatasapainossa,rattia vispaa aina hiukan.
Joskus kiihdytyksessa tarisee,etta joutuu vauhtia hellittamaan,pikkuhiljaa voi taas vauhtia nostaa ja tarina pysyy lievempana.
Tarkoittiko nimim.RRS etumaisella kiinnityksella vaihelaatikon paassa olevaa kolmisakaraista laippaa johon kuminevel tulee,niin sen sisassa olevaa keskitys helaa,et se oli soikea?
Keskitys helaa en ole uusinut, kannatinlaakeri ja rattinivelet on uudet samoin kaikki kumityynyt moottorin ja vaihdelaatikon.
Laippa on booreilla ja yhdella isolla mutterilla kiinni vaihdelaatikon akselissa,se lienee aina tiukasti kiinni.
Ei haittais vaikka syy rupeais loytymaan,rahaa ja aikaa on mennyt,eika tilanne ole muuttunut miksikaan.