W221 ratin mysteeritärinä. S350cdi, 2010.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Natunen76
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 28.02.2019 13:57

W221 ratin mysteeritärinä. S350cdi, 2010.

Viesti Kirjoittaja Natunen76 »

W221, S350cdi, 2010. Ei 4matic.

Hermoja raastava vika autossa, eikä kukaan löydä syytä.

Oireet:

Ravistaa rattia epäsäännöllisen säännölisesti. Ei tunnu renkaiden tasapainovialta. Välillä huomaa tärinää ja kevyttä vatkausta jo 50kmh nopeudesta ylöspäin. Maantienopeuksissa tuntuu selkeiten, eli 80-110 kmh, ei pahene kovemmilla nopeuksilla. Tärinä ei ole tasaista, vaan tuntuu enemmän kuin tien epätasaisuudet vaikutta tärinän taajuuteen heittelevästi. Välillä kulkee kuin juna,ei täristä ei vatkaa, sit alkaa yllättäen. EI siis ole kova tärinä läpi rungon vaan kevyt rasittava tärinä ratissa.

Jarrut ei laahaa, pyörän laakerit on kunnossa, reaktiotangot ja tukivarret uudet, uudet renkaat ja vanteet. Kolme firmaa (merkkihuolto, MB korjaamo ja muu korjaamo) katsonut alustan eivätkä löydä mistään väljyyttä.

Mitä helkkaria tästä vielä vois selvittää? Ohjaustehostin? Ohjausvaihde? Voiko ohjauspylväässä ollu joku osa irti, kulunut tms.?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W221 ratin mysteeritärinä. S350cdi, 2010.

Viesti Kirjoittaja epk »

aika yleinen vika ässässä, ilmenee vain takavedossa, neliveto on säästynyt tuolta kyseiseltä vaivalta.

Maailmalla paljon keskustelua tuosta, googlaa esim w221 wobble tms.
RRS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.06.2018 14:02

Re: W221 ratin mysteeritärinä. S350cdi, 2010.

Viesti Kirjoittaja RRS »

Mulla oli samantapainen tärinä ratissa joka tosin alkoi kun vauhti lähenteli 100 kmh. Paheni vaan mitä kovempaa ajoin. Moni tutki ja paljon kuluvia osia edestä vaihdettiin. Ei muutosta. Lopulta vika löytyi kardaanin etummaisesta kiinnikkeestä. Ilmeisesti kiinnike oli ollut osittain irti pidemmän aikaa ja kardaanin läpivienti kulunut munanmuotioseksi. Uusi kiinnike ja avot - ei tärinää.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 ratin mysteeritärinä. S350cdi, 2010.

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Tasmalleen samat oireet mulla w221 320cdi-07.

Tutkittu ja osia vaihdettu,kardaani kavi tasapainotuksessa,40-60 vauhdissa valilla tunne ,etta eturengas pomppis ja rattia taristaa.
Kovemmassa vauhdissa satunnaisesti,valilla vaikuttaa et tarina alkais kun tiessa epatasaisuutta silloinkin ilmio kuin olis rengas epatasapainossa,rattia vispaa aina hiukan.

Joskus kiihdytyksessa tarisee,etta joutuu vauhtia hellittamaan,pikkuhiljaa voi taas vauhtia nostaa ja tarina pysyy lievempana.

Tarkoittiko nimim.RRS etumaisella kiinnityksella vaihelaatikon paassa olevaa kolmisakaraista laippaa johon kuminevel tulee,niin sen sisassa olevaa keskitys helaa,et se oli soikea?

Keskitys helaa en ole uusinut, kannatinlaakeri ja rattinivelet on uudet samoin kaikki kumityynyt moottorin ja vaihdelaatikon.
Laippa on booreilla ja yhdella isolla mutterilla kiinni vaihdelaatikon akselissa,se lienee aina tiukasti kiinni.

Ei haittais vaikka syy rupeais loytymaan,rahaa ja aikaa on mennyt,eika tilanne ole muuttunut miksikaan.
Vastaa Viestiin