Sprinter ahtaa täysiä
Sprinter ahtaa täysiä
Heips! Ongelma potilas Sprinter 316 2002!
Elikkäs autohan ahtaa liikaa laitat käyntii niin turbon ahtovipu menee tappiin ja ahtopaineet täysillä. Vipu ei liiku vaikka kaasua antaa. Tutun autossa vipu liikkui kaasun mukana .Ennen ei ahtanut ollenkaan. vaihdettii ahtopaineanturi ei vaikuttanut. Sitten vaihdettiin imuilmansäädin(Ilmansuodattimenkotelonalla) ja sitten vaikutti mutta ahdot tuli täysille. Sitten vaihdettiin ECU jos siinä olisi ollut vika eikä ollut siinäkään. Oisko apuja tilanteeseen.
Elikkäs autohan ahtaa liikaa laitat käyntii niin turbon ahtovipu menee tappiin ja ahtopaineet täysillä. Vipu ei liiku vaikka kaasua antaa. Tutun autossa vipu liikkui kaasun mukana .Ennen ei ahtanut ollenkaan. vaihdettii ahtopaineanturi ei vaikuttanut. Sitten vaihdettiin imuilmansäädin(Ilmansuodattimenkotelonalla) ja sitten vaikutti mutta ahdot tuli täysille. Sitten vaihdettiin ECU jos siinä olisi ollut vika eikä ollut siinäkään. Oisko apuja tilanteeseen.
Re: Sprinter ahtaa täysiä
Kiihtyy ja kulkee tavallista paremmin ? Erinomaisen harvinaista, sanoisinko mahdotonta, minkään vian vuoksi ellei ohjelmaa ole sorkittu jotenkin typerästi.
wiimax.fi
Re: Sprinter ahtaa täysiä
Liikkuukos vipu sormituntumalla?
Onko sammutetuna nollilla?
Siis oleellinen kysymys on, onko vipu/VNT-siivikko juuttunut 100% vai toimiiko herkästi mutta säädin vetää sen sinne alipainella?
Onko sammutetuna nollilla?
Siis oleellinen kysymys on, onko vipu/VNT-siivikko juuttunut 100% vai toimiiko herkästi mutta säädin vetää sen sinne alipainella?
Re: Sprinter ahtaa täysiä
Autolla ei ole ajettu koska se ei toimi silleen jos ahdot täysillä koska eihän se vedä kunnolla vähäisillä kierroksilladealer kirjoitti:Kiihtyy ja kulkee tavallista paremmin ? Erinomaisen harvinaista, sanoisinko mahdotonta, minkään vian vuoksi ellei ohjelmaa ole sorkittu jotenkin typerästi.
Re: Sprinter ahtaa täysiä
Sammutettuna vipu nousee ylös ja on herkkä elikkä menee nollille ei ole jumittunut. Ja kun käynnistää alipaine vetää sen alas ja ahdot tappiinVitomiini kirjoitti:Liikkuukos vipu sormituntumalla?
Onko sammutetuna nollilla?
Siis oleellinen kysymys on, onko vipu/VNT-siivikko juuttunut 100% vai toimiiko herkästi mutta säädin vetää sen sinne alipainella?
Re: Sprinter ahtaa täysiä
Ja ECU vaihdettiin ja sieltä siirrettiin vain käynnistyksen esto. Joten vika ei ole voinut olla ecussa. Eli ostettii uusi ecu ja tästä orkkis ecusta siirrettii vain käynnistyksen esto ei ohjelmia joten vika ei ole ecussadealer kirjoitti:Kiihtyy ja kulkee tavallista paremmin ? Erinomaisen harvinaista, sanoisinko mahdotonta, minkään vian vuoksi ellei ohjelmaa ole sorkittu jotenkin typerästi.
Re: Sprinter ahtaa täysiä
Onhan Starilla testattu ja ollut sellainen testaaja joka myös ymmärtää oikeasti mersujen päälle, kun kuulostaa ecun vaihtoineen niin oudolta koko homma. Vähän niinkuin olisi arpomalla vaihdeltu osia.Raaniel kirjoitti:Autolla ei ole ajettu koska se ei toimi silleen jos ahdot täysillä koska eihän se vedä kunnolla vähäisillä kierroksilladealer kirjoitti:Kiihtyy ja kulkee tavallista paremmin ? Erinomaisen harvinaista, sanoisinko mahdotonta, minkään vian vuoksi ellei ohjelmaa ole sorkittu jotenkin typerästi.
wiimax.fi
Re: Sprinter ahtaa täysiä
On starilla katottu. Ummeljoen mersumies katsoi ja tutki asiaa ja sanoi että johdoissa tai ecussa. Seuraavaks pitää vaihtaa ahtopaineanturin johdot ja kattoa mikä sit on tilanne. Harvinaisen perseestä kun pitäs umpikärryä vetää ilman ahtoja kun eihän se vedädealer kirjoitti:Onhan Starilla testattu ja ollut sellainen testaaja joka myös ymmärtää oikeasti mersujen päälle, kun kuulostaa ecun vaihtoineen niin oudolta koko homma. Vähän niinkuin olisi arpomalla vaihdeltu osia.Raaniel kirjoitti:Autolla ei ole ajettu koska se ei toimi silleen jos ahdot täysillä koska eihän se vedä kunnolla vähäisillä kierroksilladealer kirjoitti:Kiihtyy ja kulkee tavallista paremmin ? Erinomaisen harvinaista, sanoisinko mahdotonta, minkään vian vuoksi ellei ohjelmaa ole sorkittu jotenkin typerästi.
Re: Sprinter ahtaa täysiä
No se painemittaus kandee kattoa ekaksi, sen näkee varmaan ihan halpis-OBD-palikalla.
MAP-paine on abs painetta, eli tyhjäkäynnillä n. 100kpa ja nousee kepeästi yli 200 kun on ahtoasiat kunnossa.
Omassa Vitossa oli ahtosäädinvikaa ja VNT-vipu nollassa koko ajan ja MAP lukema max 170kPa siinä 2500 RPM:n paikkeilla, muualla vähäisempi.
MAP-paine on abs painetta, eli tyhjäkäynnillä n. 100kpa ja nousee kepeästi yli 200 kun on ahtoasiat kunnossa.
Omassa Vitossa oli ahtosäädinvikaa ja VNT-vipu nollassa koko ajan ja MAP lukema max 170kPa siinä 2500 RPM:n paikkeilla, muualla vähäisempi.