w219 CLS istuintyyny pois Starilla
w219 CLS istuintyyny pois Starilla
Hei
Istuintyynyn vikaa herjaa apumiehen penkissä. Kaverilla olisi star laitteisto mutta hän ei ole moista operaatiota tehnyt.Saisko täältä ohjeen mistä valikosta ja kuinka istuintunnistustyynyn voisi ohjelmoida pois päältä? Auto on 2006 mallinen.Silloin kun penkillä joku istuu, ongelmaa ei ole.
Kiitos etukäteen.t. Jussi
Istuintyynyn vikaa herjaa apumiehen penkissä. Kaverilla olisi star laitteisto mutta hän ei ole moista operaatiota tehnyt.Saisko täältä ohjeen mistä valikosta ja kuinka istuintunnistustyynyn voisi ohjelmoida pois päältä? Auto on 2006 mallinen.Silloin kun penkillä joku istuu, ongelmaa ei ole.
Kiitos etukäteen.t. Jussi
W212
Re: w219 CLS istuintyyny pois Starilla
Juu - onnistuuhan se; tein muutama viikko taaksepäin sen. Olikohan niin että piti mennä seuraavaa polkua:
Airbagien (AB) Control Unit
Development
...ja sieltä pääsi hetkenpäästä valikkoon, jossa pystyi valitsemaan turvalaitteita.
Ja lopuksi piti tallentaa uudet valikot Control Unitiin.
Itse tein kuitenkin siten, että vikahan ei ollutkaan matossa, vaan siinä AirBagien boxissa, mikä löytyi Torista 50 eurolla ja adaptoin sen. Sen jälkeen kaikki toimivat ja valot hävisivät näytöstä.
Mutta. On parempi korjata matto vaihtamalla - sen osaa tehdä itsekin, eikä maksa paljoa.
Huono, mutta toimiva vaihtoehto on laittaa maton pistokkeeseen erillinen moduuli, jotta systeemi luulee siinä jonkun istuvat. Niitä saa halvalla netistä
Airbagien (AB) Control Unit
Development
...ja sieltä pääsi hetkenpäästä valikkoon, jossa pystyi valitsemaan turvalaitteita.
Ja lopuksi piti tallentaa uudet valikot Control Unitiin.
Itse tein kuitenkin siten, että vikahan ei ollutkaan matossa, vaan siinä AirBagien boxissa, mikä löytyi Torista 50 eurolla ja adaptoin sen. Sen jälkeen kaikki toimivat ja valot hävisivät näytöstä.
Mutta. On parempi korjata matto vaihtamalla - sen osaa tehdä itsekin, eikä maksa paljoa.
Huono, mutta toimiva vaihtoehto on laittaa maton pistokkeeseen erillinen moduuli, jotta systeemi luulee siinä jonkun istuvat. Niitä saa halvalla netistä
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: w219 CLS istuintyyny pois Starilla
En minäkään ulkoa polkua muista, mutta poiskoodauksen jälkeen pitä se anturin piuha ottaa irti, muuten antaa vikakoodia.
Niitä kiinanmoduleita en laittaisi.
Niitä kiinanmoduleita en laittaisi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w219 CLS istuintyyny pois Starilla
Nyt on star ohjelmisto ja ab airbag turvatyyny moduulissa.
Kehitystiedot on valittuna. Mutta tarvis kyllä nyt tarkempaa ohjetta.
Kaiketi tuota OC /AKSE pitäis päästä muuttamaan. Mutta en tiedä miten?
Kehitystiedot on valittuna. Mutta tarvis kyllä nyt tarkempaa ohjetta.
Kaiketi tuota OC /AKSE pitäis päästä muuttamaan. Mutta en tiedä miten?
W212
Re: w219 CLS istuintyyny pois Starilla
Matto ei olemassa tilaan.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: w219 CLS istuintyyny pois Starilla
tämä ei ollut ihan niin yksikertainen tapaus... olisikohan yritetty jo ronkkia jotain aiemmin, autossa kun oli jo ostettaessa ko. vika...
Pelkkä koodaus ei mattoa ja piuha irti piti sitkeästi vikakoodin signaalista ja syöttöjännitteestä päällä. Kun luki tunnistinmaton tilan sen omasta testikohdastaan, oli koodaus starin mukaan silti oikein...
epäilys heräsi kun vertasi muita developer-puolen koodauskohtia autoon jossa matto oli toiminnassa, oli niissä silti selittämättömiä epäjohdonmukaisuuksia. Mutta vaikka koodaukset laittoi (luultavsti ) yhteneväiseksi (lukuunottamatta sitä maton läsnäoloa) koodi pukkasi silti takaisin. Voihan systeemeissä olla eroa autoyksilöidenkin välillä, koska esim toisessa autossa oli yksi parametri mitä toisesta ei löytynyt. Vika-auton Developer-puolen kaksi mittausarvoakin antoi fehleriä (mikä luultavasti triggasi sen lopullisen koodin). Lisäksi SE tunnistinmaton tyyppi mikä autossa oli valmiina, erosi ehjän matollisen auton tyypistä.
No autoon oli hankittu kyllä varaosamatto mikä ei kuitenkaan ollut oikeanlainen liittimeltään, mutta auto saatiin tämä matto hyväksymään vaihtamalla mattotyyppiä. Ongelmaksi tuli että vikakoodeja ei tullut mutta auto halusi aina turvavyön kiinni oli istuimella joku tahi ei. No tiksi tuollekin tietty löytyy
Eiköhän se vänkärin bägi nyt mojahda jos tarve vaatii...
Pelkkä koodaus ei mattoa ja piuha irti piti sitkeästi vikakoodin signaalista ja syöttöjännitteestä päällä. Kun luki tunnistinmaton tilan sen omasta testikohdastaan, oli koodaus starin mukaan silti oikein...
epäilys heräsi kun vertasi muita developer-puolen koodauskohtia autoon jossa matto oli toiminnassa, oli niissä silti selittämättömiä epäjohdonmukaisuuksia. Mutta vaikka koodaukset laittoi (luultavsti ) yhteneväiseksi (lukuunottamatta sitä maton läsnäoloa) koodi pukkasi silti takaisin. Voihan systeemeissä olla eroa autoyksilöidenkin välillä, koska esim toisessa autossa oli yksi parametri mitä toisesta ei löytynyt. Vika-auton Developer-puolen kaksi mittausarvoakin antoi fehleriä (mikä luultavasti triggasi sen lopullisen koodin). Lisäksi SE tunnistinmaton tyyppi mikä autossa oli valmiina, erosi ehjän matollisen auton tyypistä.
No autoon oli hankittu kyllä varaosamatto mikä ei kuitenkaan ollut oikeanlainen liittimeltään, mutta auto saatiin tämä matto hyväksymään vaihtamalla mattotyyppiä. Ongelmaksi tuli että vikakoodeja ei tullut mutta auto halusi aina turvavyön kiinni oli istuimella joku tahi ei. No tiksi tuollekin tietty löytyy
Eiköhän se vänkärin bägi nyt mojahda jos tarve vaatii...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w219 CLS istuintyyny pois Starilla
Kiitokset vielä Mihe:lle ammattitaitoisesta avusta. Kyllä nyt taas passaa Mersulla ajaa kun ei vikavalot häiritse : )
W212
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w219 CLS istuintyyny pois Starilla
Toden näköisesti on joku jo sorkkinut ennenMiHe kirjoitti:tämä ei ollut ihan niin yksikertainen tapaus... olisikohan yritetty jo ronkkia jotain aiemmin, autossa kun oli jo ostettaessa ko. vika...
Pelkkä koodaus ei mattoa ja piuha irti piti sitkeästi vikakoodin signaalista ja syöttöjännitteestä päällä. Kun luki tunnistinmaton tilan sen omasta testikohdastaan, oli koodaus starin mukaan silti oikein...
epäilys heräsi kun vertasi muita developer-puolen koodauskohtia autoon jossa matto oli toiminnassa, oli niissä silti selittämättömiä epäjohdonmukaisuuksia. Mutta vaikka koodaukset laittoi (luultavsti ) yhteneväiseksi (lukuunottamatta sitä maton läsnäoloa) koodi pukkasi silti takaisin. Voihan systeemeissä olla eroa autoyksilöidenkin välillä, koska esim toisessa autossa oli yksi parametri mitä toisesta ei löytynyt. Vika-auton Developer-puolen kaksi mittausarvoakin antoi fehleriä (mikä luultavasti triggasi sen lopullisen koodin). Lisäksi SE tunnistinmaton tyyppi mikä autossa oli valmiina, erosi ehjän matollisen auton tyypistä.
No autoon oli hankittu kyllä varaosamatto mikä ei kuitenkaan ollut oikeanlainen liittimeltään, mutta auto saatiin tämä matto hyväksymään vaihtamalla mattotyyppiä. Ongelmaksi tuli että vikakoodeja ei tullut mutta auto halusi aina turvavyön kiinni oli istuimella joku tahi ei. No tiksi tuollekin tietty löytyy
Eiköhän se vänkärin bägi nyt mojahda jos tarve vaatii...
(aika yleistä ja niitä tilanteitta sitten pitäisi pelastaa,
kun ensin on sotekttu huolella yksinkertainen homma työlääksi)
.
Mökkillä
'
'
Re: w219 CLS istuintyyny pois Starilla
Olikohan airbagin boxi täysin kunnossa? Me kun vaihdettiin se, niin matto-ongelmat poistuivat ja vanha mattokin toimi.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein