Airmatic mersun madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Etelänmies
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 15.02.2020 16:09
Paikkakunta: Sipoo

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Etelänmies »

Kuinka iso jumppa on starilla madaltaminen ja mitä siitä saa tarjota korvaukseksi etelässä?
Avatar
hejope
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 31.07.2019 22:18

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja hejope »

Tunnin jumppa, laita yv niin voin vinkata.

Ongelma: viikonloppuna otettiin starilla osaavan hepun toimesta n.25mm joka nurkkaa alas. Tasainen halli, tietokoneen mukaan kaikki nurkat samassa korkeudessa mutta noin kuudesta säätökerrasta huolimatta oikee kylki jäi sentin ylemmäs, muutenkin reagoi melko hitaasti muutoksiin ja esim yläasennosta ei tullut kokonaan alas kuin vasta lenkin jälkeen. Madaltaja meinas että jotkin säätötangot junttais, joita edessä molemminpuolin ja takana keskellä yksi. Ja ne rasvaamalla luulis putoavan tasaiseksi.

Tämä vielä tekemättä ja sovittiin että säädetään vielä uudemman kerran toimenpiteen jälkeen mutta kyselen nyt olisko jollain kokemusta/ajatuksia olisko vika jossain muualla? Kaksi vuotta sitten uusittu mb:llä saksassa kaikki pussit, ryynit, suodatin ja kompura eikä ole temppuillut kuin vasta nyt madaltaessa. 2004 E320 kyseessä.
2004 W211 320 CDI
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

hejope kirjoitti:Tunnin jumppa, laita yv niin voin vinkata.

Ongelma: viikonloppuna otettiin starilla osaavan hepun toimesta n.25mm joka nurkkaa alas. Tasainen halli, tietokoneen mukaan kaikki nurkat samassa korkeudessa mutta noin kuudesta säätökerrasta huolimatta oikee kylki jäi sentin ylemmäs, muutenkin reagoi melko hitaasti muutoksiin ja esim yläasennosta ei tullut kokonaan alas kuin vasta lenkin jälkeen. Madaltaja meinas että jotkin säätötangot junttais, joita edessä molemminpuolin ja takana keskellä yksi. Ja ne rasvaamalla luulis putoavan tasaiseksi.

Tämä vielä tekemättä ja sovittiin että säädetään vielä uudemman kerran toimenpiteen jälkeen mutta kyselen nyt olisko jollain kokemusta/ajatuksia olisko vika jossain muualla? Kaksi vuotta sitten uusittu mb:llä saksassa kaikki pussit, ryynit, suodatin ja kompura eikä ole temppuillut kuin vasta nyt madaltaessa. 2004 E320 kyseessä.
Hauskaa :) osaavan toimesta... jep

Yleensä tuo tulee siitä toisella että etukulmalla enemän painoa,

Muita yleisiä syitä hiukan jo pehmeitä pusilia,
tukivarsia vaihdettu ja kiristetty väärässä asenossa,
Joskus jumitavia antureita( taka anturi ei aiheuta kalistumista)
Mökkillä
'
Avatar
hejope
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 31.07.2019 22:18

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja hejope »

No, pitkään ja hartaasti metsästin asiallisen oloista tekijää ja tämä kaveri tuntui kyllä osaavan hommansa, toisin kuin kaikki muut joihin sain yhteyden.
Lähtömitoissa ei ollut kuin 5mm ero, siksi ihmettelen että kaikkia kulmia saman verran madaltaessa ero kasvoi kymmeneen millimetriin, kuljettajan puoli siis alempana. 5mm on vielä huomaamaton mutta varsinkin madallettuna 10mm ero on jo huomattava ja ohjaus vetää vasemmalle, toki kulmia ei ole vielä säädetty ennen kuin saadaan alusta suoraan.
2004 W211 320 CDI
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Aika luultavaa että korkeammalla olevan puolen tukivarret on vaihdettu ja vedetty pyörät nosturilla roikunassa tukivarsien sisemmät pultit kireälle. Jää kumipuslat alas laskettuna jännitykseen joka nostaa sitä puolta ylös.
Avatar
hejope
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 31.07.2019 22:18

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja hejope »

Allright, eli jos ei anturit öljyämällä laske (en usko että auttaa) niin auto pajalle ja nosturiin :thumbup:
2004 W211 320 CDI
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä vaan, ajosiltanostimelle ja käyttää renkaat "maassa" pultit löysällä että kumit asettuu, samalla kannattaa tarkistaa kaikkien puslien kunto.
Nnappula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 04.03.2017 16:14

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Nnappula »

Moro!

Olisiko Tampereen seudulla S211 takapään Starimadalluksen tekijää? Ei tarvitsisi varta vasten lähteä matkustamaan kauemmaksi.
Avatar
Chinook
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 12.04.2019 23:41
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Chinook »

Löytyykö etelä-savosta tai lähimaastosta ketään, joka osais laskea 2014 mallin E350 4Matic airmatic meisseliä? Plussaa mahdollisuudesta/kyvystä säätää pyöränkulmat madalluksen jälkeen edes "sinnepäin".

Alkaa ärsyttää tuo tänhetkinen miltei taivaassa leijuva korkeus, ja siihen liittyvät "pamaukset" kun ulosjoustoissa loppuu varat kesken. Toi mun vehjes on korkein mitä tiedän tällein äkkisilteen, tossa menis helposti nyrkinpaksuinen parru renkaan päälle ilman että ottas kaareen.

Kauempaakin saa tarjota jos löytyy joku joka tekee kuittia vastaan näitä "pysyy myös alhaalla -takuulla". Tää mun eemeli on aivan hävyttömän korkealla, ja haluaisin saada tän vähän järkevämmälle tasolle ja coolimpaan stanceen edes.

(yhteystiedot poistettu, katsotaan tätä hommaa sit kun on selvillä mikä paukkuu ja miksi)
Viimeksi muokannut Chinook, Ma 29.06.2020 01:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
'14 S212 350 CDI BlueTEC 4Matic A
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Chinook kirjoitti:Löytyykö etelä-savosta tai lähimaastosta ketään, joka osais laskea 2014 mallin E350 4Matic airmatic meisseliä? Plussaa mahdollisuudesta/kyvystä säätää pyöränkulmat madalluksen jälkeen edes "sinnepäin".

Alkaa ärsyttää tuo tänhetkinen miltei taivaassa leijuva korkeus, ja siihen liittyvät "pamaukset" kun ulosjoustoissa loppuu varat kesken. Toi mun vehjes on korkein mitä tiedän tällein äkkisilteen, tossa menis helposti nyrkinpaksuinen parru renkaan päälle ilman että ottas kaareen.

Kauempaakin saa tarjota jos löytyy joku joka tekee kuittia vastaan näitä "pysyy myös alhaalla -takuulla". Tää mun eemeli on aivan hävyttömän korkealla, ja haluaisin saada tän vähän järkevämmälle tasolle ja coolimpaan stanceen edes.

(yhteystiedot poistettu, katsotaan tätä hommaa sit kun on selvillä mikä paukkuu ja miksi)
Mahtaa olla ulosjotovara tapissan tai iskarin ulos vaimennus rikki jos kolhataa noin,

kannatta selvittä kummasta kysymys ennen kuin säädätä,
nyrkki renkaan väliin niin siihen vaikuttaa myös pyörän koko, otta mittaa lokarin kaaren reunasta vanteen keskelle
ja vertaa sitä mittaa







.
Mökkillä
'
Avatar
Chinook
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 12.04.2019 23:41
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Chinook »

FinlandMerceds kirjoitti: Mahtaa olla ulosjotovara tapissan tai iskarin ulos vaimennus rikki jos kolhataa noin,

kannatta selvittä kummasta kysymys ennen kuin säädätä,
Täytynee tutkailla tuota. Huolto tulee tuossa parin kuukauden sisällä niin eiköhän sieltä viimeistään saa selvyyden miks se pamahtaa nopeissa ulosjoustoissa tollee.
'14 S212 350 CDI BlueTEC 4Matic A
X1000E0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 16.04.2019 07:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja X1000E0 »

Mitenkäs tämä airmatic madallukseen

https://www.autoliikepalomaki.fi/merced ... -madallus/" onclick="window.open(this.href);return false;
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

X1000E0 kirjoitti:Mitenkäs tämä airmatic madallukseen

https://www.autoliikepalomaki.fi/merced ... -madallus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tolla 750 hinnalla kun saa jo starin niin miksei samontein hommaa sitä. Siitä nyt olisi muutoin enempi iloa.

Mutta kai joku tuollaisen nimenomaan haluaa ja on tyytyväinen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Katso mittaus arvoista








. .
Mökkillä
'
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

FinlandMerceds kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Katso mittaus arvoista


Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jjk270cdi kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Katso mittaus arvoista

Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
Valikoon mittaus arvot ja sieltä, taisi olla auton korkeus, anturi arvot tms








. .
Mökkillä
'
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jjk270cdi kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Katso mittaus arvoista


Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
Pientä omatoimisuutta, niin pitäisi löytyä. Kaiketi tarkoitat korkeusantureiden voltteja ja korkeuden määrityksen kulmia? Tossa das simussa chassis-> suspension-> Airmatic-> Initial startup-> Level calibration siellä näkyisi olevan antureiden voltit ja siitä jatkamalla pääsee syöttämään kulmat eli korkeustiedon. Se korkeus mitataan takaa vetoakselin kulmasta ja edessä etutukivarren kulmista (siellä yleensä nystyt joiden päälle mitta tulee). Ton simun mukaan pitäisi mennä edessä 0.8-1.7 astetta ja takana -5.0 - -4.3 astetta. Itsellä ollut joskus ongelmaa jos on ollut voltit ja kulmat siinä melko lähellä sallittuja arvoja -> Ei ole kelvannut, ehkäpä se volttiluku on siellä hystereesin kaltaisesti ja auto näkee pikkuisen eri arvoa jollain hetkellä kuin mitä starille päätyy tai sit kun on noussut autoon/autosta niin on se riittänyt että joku raja-arvo ei kelpaa.

Mitenkäs paljon aiot laskea sitä?
.
Viimeksi muokannut AK47, Ma 13.07.2020 02:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

FinlandMerceds kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Katso mittaus arvoista

Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
Valikoon mittaus arvot ja sieltä, taisi olla auton korkeus, anturi arvot tms.

No, siellähän ne näkyy tosiaan olevan myös eli voltti ja millimetritietona tässä paikassa. :D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tarpeeksi jos laskee joutuu pakosti leikkimään antureiden kanssa, jännite ei saa mennä rajan alle tai yli. Ne antureiden kiinnikkeet kyllä joustaa hiukan kun raudalla avittaa tai vähän löystää pultteja. Tai shimmaa prikalla yms.
Esim s211 perän saa todella matalalle kun on laskettu jännite rajalle ja hiukan kääntää raudalla anturi telinettä. Homman voi myös tehdä kääntämällä vakaajassa olevaa U lenkkiä mutta usein menee pultit poikki.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

AK47 kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Katso mittaus arvoista


Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
Pientä omatoimisuutta, niin pitäisi löytyä. Kaiketi tarkoitat korkeusantureiden voltteja ja korkeuden määrityksen kulmia? Tossa das simussa chassis-> suspension-> Airmatic-> Initial startup-> Level calibration siellä näkyisi olevan antureiden voltit ja siitä jatkamalla pääsee syöttämään kulmat eli korkeustiedon. Se korkeus mitataan takaa vetoakselin kulmasta ja edessä etutukivarren kulmista (siellä yleensä nystyt joiden päälle mitta tulee). Ton simun mukaan pitäisi mennä edessä 0.8-1.7 astetta ja takana -5.0 - -4.3 astetta. Itsellä ollut joskus ongelmaa jos on ollut voltit ja kulmat siinä melko lähellä sallittuja arvoja -> Ei ole kelvannut, ehkäpä se volttiluku on siellä hystereesin kaltaisesti ja auto näkee pikkuisen eri arvoa jollain hetkellä kuin mitä starille päätyy tai sit kun on noussut autoon/autosta niin on se riittänyt että joku raja-arvo ei kelpaa.

Mitenkäs paljon aiot laskea sitä?
.
Pientä kohteliaisuutta, ei jjk270cdi ihan aloittelija ole näiden testerijuttujen kanssa. Kysymys näkyy yllä, volttirajat ylittyy eli mistä löytyy rajat hyväksyttäville anturiarvoille.

Jos käyttää pientä omatoimisuutta ja katsoo R-sarjan valikoita niin huomaa että ne poikkeaa tavanomaisista sedanin valikoista. Sedaneille yleensä tasokalibroinnin valikoissa suoraan tekstinä kerrotaan hyväksyttävät anturirajat mutta R-korilla pitää keksiä muuta.

Nuo kulmatiedothan ei mitenkään estä alustan laskua/nostoa kun auto itse ei tiedä missä kulmassa tukivarret on ja testerille voi syöttää sellaisen arvon mikä menee läpi kunhan tasoantureiden lukema menee läpi.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Ainakin R 2008 long airmaticin anturi rajat oli 2-5V jos en nyt väärin muista kun toissa talvena korjattiin kaverin R airmaticin keskusyksikkö & anturi ongelma.
No autossa oli vika että yks anturi näytti alle 2V mutta auto oli oikeassa korossa ja kalibrointi ei mennyt läpi.
Vakio taso taisi käyttö jotain 2.5-2.7V.
Nytten ole varma jos madaltaa käyttäen 2V arvoa niin ilmoittajalle vikatilan kun ajaa yli 100kmh kun tiputtaa -10mm ilman vastuksen minimoimiseksi takia.
Tämähän tietenkin selviää testasmalla....

Muut voi korjata jos muistini on tehnyt tepposet... :D
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

DBFI kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Katso mittaus arvoista


Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
Pientä omatoimisuutta, niin pitäisi löytyä. Kaiketi tarkoitat korkeusantureiden voltteja ja korkeuden määrityksen kulmia? Tossa das simussa chassis-> suspension-> Airmatic-> Initial startup-> Level calibration siellä näkyisi olevan antureiden voltit ja siitä jatkamalla pääsee syöttämään kulmat eli korkeustiedon. Se korkeus mitataan takaa vetoakselin kulmasta ja edessä etutukivarren kulmista (siellä yleensä nystyt joiden päälle mitta tulee). Ton simun mukaan pitäisi mennä edessä 0.8-1.7 astetta ja takana -5.0 - -4.3 astetta. Itsellä ollut joskus ongelmaa jos on ollut voltit ja kulmat siinä melko lähellä sallittuja arvoja -> Ei ole kelvannut, ehkäpä se volttiluku on siellä hystereesin kaltaisesti ja auto näkee pikkuisen eri arvoa jollain hetkellä kuin mitä starille päätyy tai sit kun on noussut autoon/autosta niin on se riittänyt että joku raja-arvo ei kelpaa.

Mitenkäs paljon aiot laskea sitä?
.
Pientä kohteliaisuutta, ei jjk270cdi ihan aloittelija ole näiden testerijuttujen kanssa. Kysymys näkyy yllä, volttirajat ylittyy eli mistä löytyy rajat hyväksyttäville anturiarvoille.

Jos käyttää pientä omatoimisuutta ja katsoo R-sarjan valikoita niin huomaa että ne poikkeaa tavanomaisista sedanin valikoista. Sedaneille yleensä tasokalibroinnin valikoissa suoraan tekstinä kerrotaan hyväksyttävät anturirajat mutta R-korilla pitää keksiä muuta.

Nuo kulmatiedothan ei mitenkään estä alustan laskua/nostoa kun auto itse ei tiedä missä kulmassa tukivarret on ja testerille voi syöttää sellaisen arvon mikä menee läpi kunhan tasoantureiden lukema menee läpi.
Siksipä juuri että R (samoin on joissakin S) on erilainen, k
ehotus katsoa valikoista niitä volteja
(ei sitä säätely valikosta, kuten jo tuolla aimin tulikin kirjoitettua)

ei siinä säätely näytöllä vaan kohdanmittaus arvot alta tai vaikka niin kohdasta lista kaikista vika koodesta ja sieltä
ko anturin vika, sitten sen trakastus ohjetta seuraamlla











. . . . .
Mökkillä
'
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Joo kallistuskulman arvot saa tosiaan läpi kun ohjearvot on kerrottu siinä kalibrointinäkymässä. Sain pudotettua jo jonkin verran mutta vielä vähän kaipais alemmas mun makuun. Joo pitää koittaa kattoa tuota toista kautta löytyykö ohjearvot sieltä.
Kovin erilaisia jännitteitä vaan anturit antaa keskenään vaikka auto on suorassa, sitä jäin hiukan ihmettelemään kun ylin arvo näytti 2,92 ja alin 2,12 :think:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se riippuu ihan kuinka hyvin anturit on laitettu paikoilleen, käännä anturia vähän niin saat arvot kohdilleen
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Lisäksi anturit on siellä keskivaihella ja näyttävät lähemmäs samoja arvoja normitasolla tehtaan korkeuskalibroinnilla. Siitä kun pudottaa niin yleensä toisen puolen anturi kulkee eri suuntaan kuin toinen joten reippaan pudotuksen jälkeen eroja kuuluukin jäädä. Kai ne R-korisessakin noin menee?
S350
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 26.07.2020 19:15

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja S350 »

Tuo opd - portti ratkaisu on mainio.Tilasin vuosi sitten 2006 S350:een ja on kätevä. Voi nopeasti nostaa "mökkitie-korkeuteen" tai laittaa tontiin, miltä kulloinkin tuntuu.
Madalluksen millimetrit valitaan erikseen eteen ja taakse - kätevä, jos on esim. leveät vanteet takana ja tilaa rajoitetusti, saa juuri sellaiseen korkeuteen kuin on tarvis. Taisi olla hieman päälle 500 euroa hinta.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ostikko tuomkiti81 tuomosen obd mokkulan? Tai onko joku muu uskaltanut testata?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

En ostanut. Kävin K.Koskisella ja sielä auto laitettiin straarilla hyvään korkeuteen
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

S212-mersusta tarvisi vähän laskea perää, tököttää turhan korkealla. Tekisikö joku tällaisen toimenpiteen autooni Kainuun/Pohjois-Savon/Pohjois-Karjalan/Pohjois-Pohjanmaan/Lapin alueella?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Vastaa Viestiin