W124 pyörännavan vaihto taakse
W124 pyörännavan vaihto taakse
Elikkä räjäytyskuvan numero 11 täytyisi itsellä vaihtaa koska kierteet on edellinen omistaja tuhonnu 2 kpl jo eikä kierrepakalla entisöiminen auta väljiä reikiä.
Olenko käsittänyt oikein tuon vaihdon suhteen että kunhan vetoakselin sen tiukan mutterin on saanut auki, niin jarruhilppeet pois edestä ja kolmihaaraisella ulosvetäjällä tuo osa 11 pois? Sitten naputellen (?) uusi tai käytetty ehjä pyörännapa tilalle ja uuden vetoakselin mutterin kiristely järjettömään momenttiin.
Eli onko joku tuota ko. osaa vaihtanut mm. edellämainitusta syystä? Selviääkö vetoakseli paikoillaan vaihto, kun ei taustatutkimusta tehdessä tuon vaihdosta löytänyt muuta? Lähiten löytyi tuohon osan 5 pyöränlaakerin vaihdosta jossa samalla vetoakseli irroitetaan.
Re: W124 pyörännavan vaihto taakse
Moro
Normiulosvetäjää (se joka pöngää keskeltä) ei saa tuohon kiinni, kun sillä ei ole mitään, mitä vasten painaa. Voi lähteä liukuvasaralla mutta oikeilla pajoilla on hydrauliset systeemit, jolla se lähtee melko kivuttomasti. Varsinkin farkuissa voi olla tosi tiukassa. Käytättää myös vetoakselin pois (sisäpäästäkin irti).
Lisäksi tarvit tn. uuden laakerin, koska ulompi sisäkooli tulee laipan mukana ulos.
Naputellen se ei mene paikoilleen. Se pitää asentaa sisemmästä sisäkoolista tukien, ettei se pullahda ulos.
Tuolla on ohjeet, miten sen saa kunnon vehkeillä vaihdettua. Itse veisin pajalle.
Saisiko siihen millään helicoililla tai vastaavalla uutta kierrettä? Saako tarpeeksi hyvin keskitettyä?
t.
Risto
Normiulosvetäjää (se joka pöngää keskeltä) ei saa tuohon kiinni, kun sillä ei ole mitään, mitä vasten painaa. Voi lähteä liukuvasaralla mutta oikeilla pajoilla on hydrauliset systeemit, jolla se lähtee melko kivuttomasti. Varsinkin farkuissa voi olla tosi tiukassa. Käytättää myös vetoakselin pois (sisäpäästäkin irti).
Lisäksi tarvit tn. uuden laakerin, koska ulompi sisäkooli tulee laipan mukana ulos.
Naputellen se ei mene paikoilleen. Se pitää asentaa sisemmästä sisäkoolista tukien, ettei se pullahda ulos.
Tuolla on ohjeet, miten sen saa kunnon vehkeillä vaihdettua. Itse veisin pajalle.
Saisiko siihen millään helicoililla tai vastaavalla uutta kierrettä? Saako tarpeeksi hyvin keskitettyä?
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: W124 pyörännavan vaihto taakse
Oisko tuohon yksinkertaisinta vääntää vain 14mm tiheäkierre. Siinähän taitaa olla vielä sama nousu kuin noissa 12 mm kierteissä. Ostaa sitten ne pultit joissa on 14mm kierre ja 12 mm pallokartio kanta.
Jos ne jatkossa vaivaa niin vaihtaa sitten seuraavan laakerinvaihdon yhteydessä vakion navan.
Jos ne jatkossa vaivaa niin vaihtaa sitten seuraavan laakerinvaihdon yhteydessä vakion navan.
Re: W124 pyörännavan vaihto taakse
Tunnin työ korjaamolla + laakerin hinta. Ilman kunnon työkaluja itse vaikeaa. En lähtisi vanteisiin porailemaan isompia reikiä tuon vuoksi vaan vaihtaisin osan.
wiimax.fi