Nelosella kytkeytyy K1:n kaveriksi K2 ja samalla takapanta irroittaa. Joten vaihtoehdot ovat, että joko K2 hidastelee tai B2 irroittaa liian aikaisin.
Käytännössä vika löytyy K2:sta. Tavallisin on, että intermediate shaftin teflonrenkaat K2:lle eivät enää pidä painetta, jolloin kestää hetken
ennenkuin K2:n männälle paine nousee. Toinen on K2-männän huulitiivisteiden kovettuminen ja vuotaminen ennen paineen nousua.
paineen noustessa se pakottaa tiivarit rumpua vasten ja silloin pitää. Mahdollisesti molemmat syyt.
K2:lle on myös accumulaattori (kuva #49), johon vastaavaan se mainitsemasi K1:n accun (#48) oem-varaosajousi liittyy. K2 accumännän tiivistämisellä ja jousen shimmauksella saa parhaimmillaan kymmeniä tuhansia lisäkilsoja ennen täysremppaa.
Accumännän kuluneet teflonrenkaat voi vaihtaa hyvälaatuisiin kumisiin paikalleen sopiviin o-renkaisiin, jos ei oem-tefloneita ole käsillä - kumitiivisteet eivät tule kestäämään satoja tuhansia, mutta parempi kuin kitkat tuhoava luisto. Samalla voi muutamalla prikalla shimmata jousta, tai venyttää jousta muutaman millin. Vaikutus on try&error, 3-4 vaihto saattaa mennä etenkin poljinta nostaessa jysäyttävän kovaksi.
Kun venakoneisto on pöydällä kannataa kattoa myös onko Work Pres Control -venttiillin poraus silminnähden kulunut.
