210 220cdi sammuilee lennosta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja G280E »

Kesken ajon vain moottori tekee stopin.laitaan ja avaimen poiskäytön jälkeen lähtee taas käyntiin ku ei mitään...jollei käytä avainta irti,starttaa vain ajastuksen loppuun muttei käynnisty..
W163 400 cdi
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Testeriin, monta vikavaihtoehtoa.

Jos tekee vain kovassa kiihdytyksessä, niin lähes varmasti johtuu railpaineen romahtamisesta (koodi voi olla ylityksestä silti).
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

G280E kirjoitti:Kesken ajon vain moottori tekee stopin.laitaan ja avaimen poiskäytön jälkeen lähtee taas käyntiin ku ei mitään...jollei käytä avainta irti,starttaa vain ajastuksen loppuun muttei käynnisty..
Automatti ?
Mökkillä
'
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja G280E »

Tekee tasaisella ajollakin.matkanopeudessa vain samuu,eikä lähde takaisin käyntiin vaikka voimansiirto pyörittää moottoria rullatessa..pitää vetää tiensivuun ja käyttää avain pois lukosta ja taas lähtee kuin ei mitään?

Risto113 kirjoitti:Testeriin, monta vikavaihtoehtoa.

Jos tekee vain kovassa kiihdytyksessä, niin lähes varmasti johtuu railpaineen romahtamisesta (koodi voi olla ylityksestä silti).
W163 400 cdi
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja G280E »

Kyllä,automaatti..


FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:Kesken ajon vain moottori tekee stopin.laitaan ja avaimen poiskäytön jälkeen lähtee taas käyntiin ku ei mitään...jollei käytä avainta irti,starttaa vain ajastuksen loppuun muttei käynnisty..
Automatti ?
W163 400 cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

G280E kirjoitti:Tekee tasaisella ajollakin.matkanopeudessa vain samuu,eikä lähde takaisin käyntiin vaikka voimansiirto pyörittää moottoria rullatessa..pitää vetää tiensivuun ja käyttää avain pois lukosta ja taas lähtee kuin ei mitään?

Risto113 kirjoitti:Testeriin, monta vikavaihtoehtoa.

Jos tekee vain kovassa kiihdytyksessä, niin lähes varmasti johtuu railpaineen romahtamisesta (koodi voi olla ylityksestä silti).
G280E kirjoitti:Kyllä,automaatti..
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:Kesken ajon vain moottori tekee stopin.laitaan ja avaimen poiskäytön jälkeen lähtee taas käyntiin ku ei mitään...jollei käytä avainta irti,starttaa vain ajastuksen loppuun muttei käynnisty..
Automatti ?
Eli voiman siirto ei pyöritä moottoria samatien kun moottori sammuu=
laatikon öljypumppu pysähtyy=laatikosta häviää öljynpaine,

kun sammuu ihan tasa kaasulakin niin tarkista että virta ei katkea,
vika koodien tarkistus
Mökkillä
'
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja G280E »

FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:Tekee tasaisella ajollakin.matkanopeudessa vain samuu,eikä lähde takaisin käyntiin vaikka voimansiirto pyörittää moottoria rullatessa..pitää vetää tiensivuun ja käyttää avain pois lukosta ja taas lähtee kuin ei mitään?

Risto113 kirjoitti:Testeriin, monta vikavaihtoehtoa.

Jos tekee vain kovassa kiihdytyksessä, niin lähes varmasti johtuu railpaineen romahtamisesta (koodi voi olla ylityksestä silti).
G280E kirjoitti:Kyllä,automaatti..
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:Kesken ajon vain moottori tekee stopin.laitaan ja avaimen poiskäytön jälkeen lähtee taas käyntiin ku ei mitään...jollei käytä avainta irti,starttaa vain ajastuksen loppuun muttei käynnisty..
Automatti ?
Eli voiman siirto ei pyöritä moottoria samatien kun moottori sammuu=
laatikon öljypumppu pysähtyy=laatikosta häviää öljynpaine,

kun sammuu ihan tasa kaasulakin niin tarkista että virta ei katkea,
vika koodien tarkistus
Juuei..kyllä automaatillakin moottori pyörii vaikka kone sammuu kun vauhtia on riittävästi,muunnin toimii vain päinvastoin.Automaatinkin saa hinaamalla käyntiin.Vasta kun laitat vaihteenvalitsimen N asentoon tipahtaa kierroslukumittarin neula nollaan ja moottorijarrutus lakkaa ;)
W163 400 cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:Tekee tasaisella ajollakin.matkanopeudessa vain samuu,eikä lähde takaisin käyntiin vaikka voimansiirto pyörittää moottoria rullatessa..pitää vetää tiensivuun ja käyttää avain pois lukosta ja taas lähtee kuin ei mitään?

Risto113 kirjoitti:Testeriin, monta vikavaihtoehtoa.

Jos tekee vain kovassa kiihdytyksessä, niin lähes varmasti johtuu railpaineen romahtamisesta (koodi voi olla ylityksestä silti).
G280E kirjoitti:Kyllä,automaatti..
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:Kesken ajon vain moottori tekee stopin.laitaan ja avaimen poiskäytön jälkeen lähtee taas käyntiin ku ei mitään...jollei käytä avainta irti,starttaa vain ajastuksen loppuun muttei käynnisty..
Automatti ?
Eli voiman siirto ei pyöritä moottoria samatien kun moottori sammuu=
laatikon öljypumppu pysähtyy=laatikosta häviää öljynpaine,

kun sammuu ihan tasa kaasulakin niin tarkista että virta ei katkea,
vika koodien tarkistus
Juuei..kyllä automaatillakin moottori pyörii vaikka kone sammuu kun vauhtia on riittävästi,muunnin toimii vain päinvastoin.Automaatinkin saa hinaamalla käyntiin.Vasta kun laitat vaihteenvalitsimen N asentoon tipahtaa kierroslukumittarin neula nollaan ja moottorijarrutus lakkaa ;)
Vanhat(siis ikivanhat...) automatti mersut saikin käyntiin
hinamalla/mäessä kun myös kardanin pyöritämässä päässä oli öljypumppu,
se olisi kiva nähdä kun hinamalla käynistettään auto missä on 722.6xx laatikko,
mutta siitä sen enpää,

mutta tarkista ne sähköt, vian kuvaus sopii löysään liitooksen, oikosulkuun tms
Mökkillä
'
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja G280E »

FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:Tekee tasaisella ajollakin.matkanopeudessa vain samuu,eikä lähde takaisin käyntiin vaikka voimansiirto pyörittää moottoria rullatessa..pitää vetää tiensivuun ja käyttää avain pois lukosta ja taas lähtee kuin ei mitään?

Risto113 kirjoitti:Testeriin, monta vikavaihtoehtoa.

Jos tekee vain kovassa kiihdytyksessä, niin lähes varmasti johtuu railpaineen romahtamisesta (koodi voi olla ylityksestä silti).
G280E kirjoitti:Kyllä,automaatti..
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:Kesken ajon vain moottori tekee stopin.laitaan ja avaimen poiskäytön jälkeen lähtee taas käyntiin ku ei mitään...jollei käytä avainta irti,starttaa vain ajastuksen loppuun muttei käynnisty..
Automatti ?
Eli voiman siirto ei pyöritä moottoria samatien kun moottori sammuu=
laatikon öljypumppu pysähtyy=laatikosta häviää öljynpaine,

kun sammuu ihan tasa kaasulakin niin tarkista että virta ei katkea,
vika koodien tarkistus
Juuei..kyllä automaatillakin moottori pyörii vaikka kone sammuu kun vauhtia on riittävästi,muunnin toimii vain päinvastoin.Automaatinkin saa hinaamalla käyntiin.Vasta kun laitat vaihteenvalitsimen N asentoon tipahtaa kierroslukumittarin neula nollaan ja moottorijarrutus lakkaa ;)
Vanhat(siis ikivanhat...) automatti mersut saikin käyntiin
hinamalla/mäessä kun myös kardanin pyöritämässä päässä oli öljypumppu,
se olisi kiva nähdä kun hinamalla käynistettään auto missä on 722.6xx laatikko,
mutta siitä sen enpää,

mutta tarkista ne sähköt, vian kuvaus sopii löysään liitooksen, oikosulkuun tms



Joo,arvailuksihan se menee ilman roikkaa,ei sit varmaan ole samanmoisia ennakkotapauksia tähän hätään.hinaamalla en ole tätä kokeillutkaan käyntiin,mutt lienee selvää että voimansiirto pitää konetta pyörimässä vaikka kone ei enää ole käyntikuntoinen.virtavalot syttyy ja kierroslukumittari pitää neulan ennallaan,Vasta kun vauhdissa pukkaan vaihteen N:lle moottorijarrutus loppuu ja kiekkamittari putoaa nollille,käsittääkseni se voi merkitä vain sitä että moottori pyörii niin kauan kunnes löysään vaihteen vapaalle..selvää on että vauhdin pudotessa jossain nopeudessa turbiini ei enää pidä konetta mukana...Jotain muuta ulkoista syytä miksi moottori jatkaa pyörimistä tulen kadotessa männän päältä en nyt keksi...
W163 400 cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:Tekee tasaisella ajollakin.matkanopeudessa vain samuu,eikä lähde takaisin käyntiin vaikka voimansiirto pyörittää moottoria rullatessa..pitää vetää tiensivuun ja käyttää avain pois lukosta ja taas lähtee kuin ei mitään?

Risto113 kirjoitti:Testeriin, monta vikavaihtoehtoa.

Jos tekee vain kovassa kiihdytyksessä, niin lähes varmasti johtuu railpaineen romahtamisesta (koodi voi olla ylityksestä silti).
G280E kirjoitti:Kyllä,automaatti..
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:Kesken ajon vain moottori tekee stopin.laitaan ja avaimen poiskäytön jälkeen lähtee taas käyntiin ku ei mitään...jollei käytä avainta irti,starttaa vain ajastuksen loppuun muttei käynnisty..
Automatti ?
Eli voiman siirto ei pyöritä moottoria samatien kun moottori sammuu=
laatikon öljypumppu pysähtyy=laatikosta häviää öljynpaine,

kun sammuu ihan tasa kaasulakin niin tarkista että virta ei katkea,
vika koodien tarkistus
Juuei..kyllä automaatillakin moottori pyörii vaikka kone sammuu kun vauhtia on riittävästi,muunnin toimii vain päinvastoin.Automaatinkin saa hinaamalla käyntiin.Vasta kun laitat vaihteenvalitsimen N asentoon tipahtaa kierroslukumittarin neula nollaan ja moottorijarrutus lakkaa ;)
Vanhat(siis ikivanhat...) automatti mersut saikin käyntiin
hinamalla/mäessä kun myös kardanin pyöritämässä päässä oli öljypumppu,
se olisi kiva nähdä kun hinamalla käynistettään auto missä on 722.6xx laatikko,
mutta siitä sen enpää,

mutta tarkista ne sähköt, vian kuvaus sopii löysään liitooksen, oikosulkuun tms



Joo,arvailuksihan se menee ilman roikkaa,ei sit varmaan ole samanmoisia ennakkotapauksia tähän hätään.hinaamalla en ole tätä kokeillutkaan käyntiin,mutt lienee selvää että voimansiirto pitää konetta pyörimässä vaikka kone ei enää ole käyntikuntoinen.virtavalot syttyy ja kierroslukumittari pitää neulan ennallaan,Vasta kun vauhdissa pukkaan vaihteen N:lle moottorijarrutus loppuu ja kiekkamittari putoaa nollille,käsittääkseni se voi merkitä vain sitä että moottori pyörii niin kauan kunnes löysään vaihteen vapaalle..selvää on että vauhdin pudotessa jossain nopeudessa turbiini ei enää pidä konetta mukana...Jotain muuta ulkoista syytä miksi moottori jatkaa pyörimistä tulen kadotessa männän päältä en nyt keksi...
Kun kone käy niin kurkaa konehuoneseen mitä tapahtuu kun kaveri kääntää avaimesta koneen sammuksiin,
totta kai se laatikon kevyt pyörityskin siinä ajossa sammumisesa sitä auttaa hiukan pyörimään niin että kierosluku näkyy pitemppään(toisin kuin tuossa paikalaan smmutuksessa siinä kun lähtee sähköt joka paiksata) mutta ei sitä sillä saa käyntiin lähtemään(tai jos saa niin seuraavksi kun sammuu avain nopesti pois ja virtapääll=kone pörähtää käymää)

vaan varsinaiseen ongelmaanen esimäisenä tarkistta suutimien, kampiakselin, nokkaakselin anturien johdot, ecun maa ja virta johdot sitten sen "yj" relleen kunto ne voi tarkistella ilman testeriä,
niistä jos ei vikaa löydy niin tosiaan piuhan päähän jonnekkin ja kun siellä on niin ensin koodien luku ja ne talteen sitten ajamaan niin että vika tulee, uusi koodien luku sitten niiden mukaiset tarkistukset

siten on se mahdolinen railipaine vika mutta systeemin pitäisi olla kyllä todella huonossa kunnossa että tasakasuula kevyessä ajossa sammuu
Mökkillä
'
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja G280E »

Polttoaineputken murentuma oli tässäkohdin vikana.Menin tankkaamaan ja pieni alipaine suhahdus kuului kun avasin tankinkorkin.Tämä ei ole mitenkään epänormaalia,korjasin autosta justsillänsä jarruputket samaisen vian vuoksi ja ajattelin olevan mahdollista että myös pa putki olis antamassa periksi.Jätin tankinkorkin auki ja sammuilu lakkasi siihen.lievä alipaine tankissa aiheutti juuri senverran vastaustusta putkistossa,että korvausilma alkoi meneen järjestelmään väärästä kohdin,eli imuputken pienestä murtumasta... :thumbup: Kiitos vastauksista,vianmahdollisuus on tällaisissa kohdin niin moninainen ettei tosiaan ilman roikkaa näistä saa mitään tolkkua,muuten kuin heittelemällä arvailuja,joihin voi takertua ja hoksaa,jollei ole jo itse ehtiny asiaa ajattelemaan.
W163 400 cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3920
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 210 220cdi sammuilee lennosta?

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei siellä tankissa alipainetta missään vaiheessa kuulu olla jos tankin huohotin on kunnossa.
Tuskimpa siellä mitään muuta vikaa on kuin korvausilman saanti.
Vastaa Viestiin